Liten rapport så altfor sent, første Ultra ble en opptur ikke det at jeg sykla fort, det gjorde jeg ikke litt for pjusk til det, men alt var som forventet hardt, kult og bra vær.
På transporten satt jeg helt greit og følte at det gikk veldig kontrollert, når vi kom inn på stiene fikk jeg litt "sjokk" da låra allerede der begynte å klage da var det bare å ta frem plan B og "liste" seg over fjellet og holde krampa på avstand med takt og kløkt :-) som i mitt tilfelle består i å sykle litt roligere og eta å drikke alt en kommer over, det fungerte greit.
Skulle dra på litt ekstra i DH løypa og fikk en punktering på ett eller annet, guffa fiksa biffen greit og det kosta meg bare et par minutter med pumping på matstasjonene.
Så satt jeg der da å venta på at Trond Vidar skulle sykle forbi meg, men han kom ikke så jeg gikk glipp av litt crux setting som jeg hadde gleda meg til å se på
Må bare si at det var utrolig mye hyggelige folk !
Så må jeg bare beklage til Espen at jeg var så uhøflig å sykle forbi han ved Mesnasaga håper det var greit
Tiden ble 7:00:06 ikke allverdens når en ser på grunnlaget . Etter målgang så var det bare å lade igjen, men det er en annen historie
Håper dere har fått med dere at Oddefa og Elgvenn har fått grundig pressedekning i sine respektive lokalaviser gutta kan nok nå bli noe høye på....;)
He he, må vel si at Elgvenn vinner pr kampen, han får til og med en egen boks til sine mereritter! Dog poserer jeg litt mer he he.
Når det gjelder sykkel slitasje så har jeg aldri slitt ut en sykkel på grunn av ritt. De tåler så mye at UB ikke sliter ut en sykkel som fra før av ikke er utslitt. Syklet 14 timers ritt tidligere i sommer (Salzkammergut, Østerrike), hvorav regnet pøste ned i 6-7 times konstant og masse gjørme. Ikke behov for noe annet en vasking etterpå, lagre i krank og hjul var helt fint. Terrengsykler tåler utrolig mye.
Jaja, litt skryt... (trykk på bildet for større versjon).
Sitat Hamar Arbeiderblad. Fjern gjerne bildet hvis det er for stort "sitat".
Redigert av Elgvenn2; 01/09/201421:16.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Jeg tar det tilbake, du poserer du også Hans Olav, forførende blikk av typen "jeg er med på alt, også håndjern og duct tape". Jeg kjørte litt mer alfahan fleksing av biceps, slags Morten Harket møter sinnsnekkeren på Håkons Hall. Bestemt men med gode intensjoner...og biceps fleksing. Men veldig bra artikkel av deg og velfortjent som den beste ambassadøren av de gule draktene til Ottestad (fortsetter du i Ottestad selv om du flytter ? tror jeg har spurt før ?
Må vel nesten sammenligne da, så her er bildet fra Østlendingen også. Får fjerne det hvis "sitatet" er for drøyt. Ikke så mye fleksing her nei, satser på et sjarmerende smil i stedet jeg!
(trykk for større versjon?)
Bytter ikke klubb i første omgang i hvert fall, må bruke opp restlageret av ottestadtrøyer.
Redigert av Elgvenn2; 01/09/201421:49.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
fra baktroppen så kan det meldes om lite tegn til forsøpling. noen må ha tatt ansvar og plukket med seg endel. den sauen ble nok for tung.
Hehe, var ei heller i fårikålhumør . Stakkars dyr. Men hvor mange stive sauer var det langs løypa egentlig? Så en før Hitfjell, men fra forumet ser det ut som noen har sett enda ett stykke over Lunkefjell også..??
Men hvor mange stive sauer var det langs løypa egentlig? Så en før Hitfjell, men fra forumet ser det ut som noen har sett enda ett stykke over Lunkefjell også..??
Før Hitfjell? Jeg så bare den ved Skjerketjernet - altså et stykke før Lunkefjell. Lurte først på om det hadde en litt rar sovestilling, men kom til at det var noe annet som gjorde at den lå sånn. Jeg ga beskjed til noen folk lengre bort på stien, og det virket som de tok affære.
Første Ultrabirken gjennomført. Det hele startet bra, grei fart helt frem til toppen av Rosinbakken. Skulle ta fart over en bekk inne på fjellet et lite stykke etter første matstasjon, endte i bråstopp og over styret. Slo meg kraftig i venstre lår, men valgte å fortsette. Mistet både fart og puls etter dette. Krampene kom i begge bein, til tider så ille at jeg måtte stå stille lenge før jeg kunne starte igjen, og da kun å gå. Gikk omtrent alle motbakker etter fallet.
Men når tankene har fått roet seg har dette vært en tur utenom det vanlige.
I mål på 10:03.
Sa vel til meg selv flere ganger underveis at dette var siste UB på meg, men nå er jeg ikke sikker lenger...
Redigert av SykkelGlenn; 02/09/201410:38.
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
3638 meter her, noen høyere??? Logget med Garmin 310xt. Som vanlig innfridde løypa og jeg koste meg digert i fjellet. Godt å høre at det "bare" ble en hjernerystelse på han som datt k Hafjell. Du så litt fortumlet ut da jeg kom forbi.
Hvis gud hadde ment at vi skulle vært vegeterianere, hadde grønnsakene vært lagd av kjøtt.
4400 meter på Strava med mobil, men jeg syklet på Hardtail, så den humpet vel litt mer ;-)
Samma her - altså over 4000hm med mobil. Akkumulert høyde på Strava på mobil er det bare å glemme - det har jeg lært meg for lengst. Omtrent dobbelt så mye bestanding. Tror kanskje jeg skal finne ut hvorfor det er sånn....
Lurte først på om det hadde en litt rar sovestilling, men kom til at det var noe annet som gjorde at den lå sånn.
Det første jeg tenkte på da jeg så sauen, var at den måtte være lam.
Ha ha ha!
Jeg passerte da den var nydaua; kjente varmen fra sauen i det jeg dro forbi. Lå strakt ut på ryggen med beina stikkende rett opp i været. Trodde den bare spilte død til den var sikker på at alle Ultraene var forbi.
Min Egde 810 sier 2648. Ser på Strava at de fleste ligger i intervallet 2400-2600 men det finnes flere på ca 4400. Merkelig at alle de høyeste er logget med telefon mens de 'riktige' er logget med GPS.
Høres jo kulere ut med 4400 enn 2600 men tviler på at det riktig ?
Min Polar V800 mente at stigningen hadde vært 2300 m. En kompis med Polar S725X fikk nesten samme tallet (2350 eller noe slikt).
Men Strava-appen på mobiltelefonen min (en Samsung Galaxy S5) mente 4362 m (og ikke en centimeter mindre).
Riktignok var stigningen opp igjen i Hafjell drøy - og bena mine lurer på om Strava kan ha rett - men når vi ser på høydeprofilen, så er det nok 2500 m +/- 200 m eller noe sånt som er det rette tallet.
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Min Egde 810 sier 2648. Ser på Strava at de fleste ligger i intervallet 2400-2600 men det finnes flere på ca 4400. Merkelig at alle de høyeste er logget med telefon mens de 'riktige' er logget med GPS.
Høres jo kulere ut med 4400 enn 2600 men tviler på at det riktig ?
Tipper at trenings-gps'ene glatter ut høyden mens mobil-appene ikke gjør det. Dvs at om man går opp og ned noen få meter så telles dette ikke på trenings-gps'ene mens det gjør den på mobilen.
De fleste trenings-gpsene har nå også barometrisk høydemåler i tillegg til gps-basert slik at dette også korrigerer.
Den jævla steinen som alle prater om, er det den på 1:50?
JA!