Ser ut som om BB6.0 får triggerskiftere. Tipper det er XT.
Jeg teller bare 3 slanger. 2 til bremser. 1 til, hmmm spennende.
Ja, det bildet var mer avslørende enn jeg først la merke til. Da blir det sannsynligvis 1x10-delt med 42t bak på BB6.0. BB7.0 har også kun 3 strømper fra styret, kanskje 1x10-delt der også? Synes jeg teller 10 klinger. Dog virker det ikke som det har skjedd så mye på felgfronten. Blir spennende å se totalvekt og vekt på hjulene.
Noen som vet noe om kvalitet osv. på denne? http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=882_906&products_id=6711 Har prøvd å finne, men er nesten ikke no info annet en det birksport har. Har bestilt en, men er litt usikker på om jeg skulle fjernet bestillingen og heller gått for canyon sin nye når den kommer, eventuelt en Diamant/ Nakamura
Var løypevakt under UB cup på Gullhaug i dag. Var en som kjørte Borealis og han hadde fin flyt på det tekniske der jeg sto. Hadde vært morsomt med en sammenligning mot andre ryttere av samme kaliber på hhv hardtail og fulldemper.
Noen som vet noe om kvalitet osv. på denne? http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=882_906&products_id=6711 Har prøvd å finne, men er nesten ikke no info annet en det birksport har. Har bestilt en, men er litt usikker på om jeg skulle fjernet bestillingen og heller gått for canyon sin nye når den kommer, eventuelt en Diamant/ Nakamura
Fin pris på Fujien til å være 11 delt, men også tung.
Var løypevakt under UB cup på Gullhaug i dag. Var en som kjørte Borealis og han hadde fin flyt på det tekniske der jeg sto. Hadde vært morsomt med en sammenligning mot andre ryttere av samme kaliber på hhv hardtail og fulldemper.
Jeg lånte bort tjukkasen min til en kompis som var i mye dårligere form enn meg. Jeg sykla på fulldemperen min og måtte jobbe ganske bra for å holde følge med han. Jeg ble veldig overrasket. I bakker hadde han ikke sjans, men på skikkelig grov og teknisk rotsti raste han over i én km uten pause.
Sykler ofte med en på fulldemper. Gir jeg litt gass på knotestier, blir han borte. unnskyldningene kommer haglene. Dette har en del å si pga bluto og xl, vanvittig digg flyt. Og selv med xl dekk og bluto veier fb mindre enn fsen.
Fin pris på Fujien til å være 11 delt, men også tung.
Ja, tenkte også att den var ganske tung. Etter å ha lest litt har jeg funnet ut at hjulsettet veier ganske mye (felgene ligger på over 1kg leste jeg flere steder). Noen som har tips til noen lettere, helst ferdig bygde hjulsett som ikke koster over 6k?
Heisan Tenkte jeg skulle annskaffe meg en fatbike :-) Sykler landevei på sommeren og de siste vinterene har jeg brukt cyclocross med pigg på vinteren. Problemet er at det er så mange dager med mye snø som gjør det umulig å sykle på cyclocrossen. Da må det jo være midt i blinken med en slik fatbike på slike dager. Ser jo også veldig gøy ut ;-) Her sett litt på denne Gavia`n: http://bikeshop.no/Sykkel/Komplette-sykl...F18-p0000047608 Noen her som vet om denne er duganes nok...?
Heisan Tenkte jeg skulle annskaffe meg en fatbike :-) Sykler landevei på sommeren og de siste vinterene har jeg brukt cyclocross med pigg på vinteren. Problemet er at det er så mange dager med mye snø som gjør det umulig å sykle på cyclocrossen. Da må det jo være midt i blinken med en slik fatbike på slike dager. Ser jo også veldig gøy ut ;-) Her sett litt på denne Gavia`n: http://bikeshop.no/Sykkel/Komplette-sykl...F18-p0000047608 Noen her som vet om denne er duganes nok...?
Adri hørt om merket. Personlig ville jeg gått for en sykkel med litt bedre dekk (mission er det ikke mange som har sagt noe positivt om) og kanskje også litt bedre utstyrsgruppe.
Oppgraderer jeg med en XT utstyrs gruppe (ca. 3000 på Cyclecomponents) får jeg vel en bra sykkel til 11K. Dekk bytter jeg til et bedre merke når de blir slitt...;-) Hvor får man evnt. kjøpt bra hjul og dekk?
Du får topp modellen av 2014 Nakamura og Diamant til ca 13-14kkr nå. Veier ca 12 kg takket være at alt er ganske lett. Ramme veier bare ca 180g mer enn typiske karbon rammer. Kjøp heller noe som du slipper å oppgradere med engang eller kjøp den billige og bruk den som er.
Du får topp modellen av 2014 Nakamura og Diamant til ca 13-14kkr nå. Veier ca 12 kg takket være at alt er ganske lett. Ramme veier bare ca 180g mer enn typiske karbon rammer. Kjøp heller noe som du slipper å oppgradere med engang eller kjøp den billige og bruk den som er.
Hva er toppmodelen til diamant/ Nakamura? går ut ifra att det er BigBob 5.0 hos Nakamura, men finner bare Mammut F4 hos Diamant.
Adri hørt om merket. Personlig ville jeg gått for en sykkel med litt bedre dekk (mission er det ikke mange som har sagt noe positivt om) og kanskje også litt bedre utstyrsgruppe.
Jeg ville ikke gjort noe med utstyrspakka, men de dekka. Mission impossible, fikk meg nesten til å levere sykkelen tilbake etter to turer. Var heldigvis folk her som fortalte meg her om dekka. Byttet dekk og for en drøm. Tråkker 90 % fb siden det. Jeg anbefaler dekk med myk gummi. Pga høsten blir som regel våt. Og det funker på vått føre.
da har jeg syklet noen dager på fat biken,er så frelst att jeg faktisk bruker den til by sykling å.så vidt fortauskantene merkes :)var litt skeptisk til att det skulle være tungt å sykle på,men jeg synes ikke det er store forskjellen.eneste er att det ruller ikke like godt nedover,men det er ikke noe problem
Diamant og nakamura er det samme. Og på de beste modellene blir den hete bare nakamura. Det kommer bb6.0 og bb7.0 ganske snart.
Forrige utgave, den som kom tidlig i vår, heter Diamant Mammut F3. Denne tilsvarer BB5.0 fra samme periode, og er noe bedre utstyrt og lettere enn den som kommer nå.
da har jeg syklet noen dager på fat biken,er så frelst att jeg faktisk bruker den til by sykling å.så vidt fortauskantene merkes :)var litt skeptisk til att det skulle være tungt å sykle på,men jeg synes ikke det er store forskjellen.eneste er att det ruller ikke like godt nedover,men det er ikke noe problem
Kan tenke meg den er helt vill. Du får legge ut noen bilder av polkagrisen