Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 25 av 30 1 2 23 24 25 26 27 29 30

Ultrabirken 2014

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847063 29/08/2014 18:59
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Et nydelig og sinnsykt hardt ritt. Min første gang, og jeg irriterte meg grønn over at jeg ikke kjørte litt fortere på grusen først. Ble liggende i kø de første 2 timene på sti. Mot slutten var jeg glad jeg hadde ligget i kø med lav puls, for da var jeg jaggu meg sliten... Da spesielt opp Hafjell.
Nydelig vær var det og, så kommer nok til å sykle neste år og:-) Endte på 6:50 og var veldig fornøyd med det.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847064 29/08/2014 19:03
no9 Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg vil gjerne be om unnskyldning for at jeg syklet på en sau på stien. Det ble forsøkt HLR og redningsfolie, men livet stod ikke til å redde...

Re: Ultrabirken 2014 [Re: no9] #1847065 29/08/2014 19:07
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: no9
Jeg vil gjerne be om unnskyldning for at jeg syklet på en sau på stien. Det ble forsøkt HLR og redningsfolie, men livet stod ikke til å redde...

Må være årets kommentar bigsmile

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Ultrabirken 2014 [Re: Trond Vidar] #1847070 29/08/2014 19:16
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Det ble nedtur for meg i går. Innmaten i bosset røk ved djuposet. Det ble en spasertur til Bringbusæter, og en lang busstur over fjellet.

Vedlegg
2014-08-29 09.25.56.jpg (209.64 KB, 2434 nedlastinger)

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847076 29/08/2014 19:53
hesand Offline
Fersking
Fersking
Jeg må ha fått OMO på Pelestova! Etter det så jeg bare stein og passerende syklister.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: no9] #1847092 29/08/2014 20:17
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: no9

Seriøst, var det noen som syklet på den så døde? Når jeg passerte sparket jeg lett borti den og konstanterte at den pga stivheten og ingen synlige skader så hadde dødstidspunktet inntruffet før rittet ICON_SMILE

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: kao] #1847102 29/08/2014 20:28
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: kao
Sitat: RoH
Var fulldempa på rasket tid. De jeg snakket med som kjørte hardtail ønsket seg fulldempa i dag. Tro det eller la vær. Hard tail på denne typen løp er historie.

Det er jeg villig til å skrive under på! Etter katastrofal siste-liten-mekk på stisykkelen i går måtte jeg stille på hardtailen, og aldri har vel kroppen min fått mer juling... Ned fra Reinsfjell var jeg så sliten i armene at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg og gjorde så mange idiotiske feil. Må nok få meg rittfulldemper igjen..

Jeg kjørte 29" hardtail i dag. På terrengsykkelrittet savner jeg fulldemper, holdt på å kollapse i overkroppen på 2-runder der i mai, på Ultra i dag var ikke savnet der. Men hadde jeg hatt en lett rittfulldemper så ja takk.
Skal sies at jeg hadde kjørt bedre og sikkert raskere i enkelte partier med fulldemper(kjørte det både 1,2 og 3året av ultra) men føler jeg har kost meg på hardtail i dag og funnet akseptabel bra fly med tanke på at jeg har vært slave av landeveisykkelen i år.
Har kjørt utrolig lite sti og terreng i år, så med noen flere økter hadde jeg sikkert spart et par minutter på mindre kløning, men det er det ikke hardtailen som har skylda for.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: anerz] #1847110 29/08/2014 20:40
F
Framogtilbake Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
Hva har folket logget i antall høydemetere?
Min Edge 800 angir 2590 m. Birken.no sier vel 2450.

Kan det være høy hopp i DH-løypa som utgjør forskjellen? ICON_LAUGH

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847116 29/08/2014 20:50
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Våknet litt før 6, så på gradestokken og der sto det 0.0, og jeg måtte spillt nyeste Opeth på full guffe for å få motivasjon til å kle på meg sykkelklær (heldigvis hadde min bedre halvdel tidlig vakt og sto opp samtidig så jeg fikk lov til å peppe meg opp med litt proggete metal.

2 timer senere, på Rena, var det bare å hive av seg vesten og tenke at dette blir bra. Null oppvarming (går jo sikkert rolig i starten så trengs ikke oppvarming da..særlig, men hater oppvarming også så er det sagt). Nede i Djuposet var det bare å henge med for harde livet, for her var det mange som hadde dårlig tid. Så havnet jeg i gruppe med noen tempokanoner, med xx1 og 30 drev hadde jeg sikkert kadens på 200 der jeg prøvde å bidra i rulla. Elgvenn påpekte at der vi svingte av rosinbakken i fjor var vi ca 6 min foran nå i dag (med samme løypa). Som i seg selv høres bra ut...hadde det ikke vært for krampetendenser nærmet seg. Var en stor gruppe opp Rosinbakken, jeg og Elgvenn lå bak i den. Kom derfor langt bak på første sti, men det var helt greit.

For på stien fikk jeg tråkket ut krampene og fikk god flyt og koste meg, gikk vel ikke veldig fort, men i tempo til andre. Fin sti, mindre knot en forventet, litt gjørme noen plasser men ok. Svartåsen handlet om en ting, den satans steinen, han foran meg deiser inn i den og roper "øi stein". Jeg danser over den. For tru faen at jeg skulle over den uten fotisett. Tørket en tåre og trillet videre ned. Delmål 1 nådd.

Kriksfjellstien var fin, litt gåing noen plasser men fin nok, stien opp til Hitfjell er jo super, hadde tenkt å sykle den uten fotisett, men dårlig sportvalg gjorde jeg ikke klarte den. Men jeg tok den jævla steinen i Svartåsen så greit nok.

Moksjølia var en dans på våte klopper og småtekniske stier som jeg har sykla en gang for mange år siden, motsatt vei. Syklet mye med Anerz her, elgvennen hundre meter bak. Nå var det lite kø. Ned Hafjell var morsomt. Har jo kjørt Motown før, med dh rigg, funket greit med rittsykkel også. Moro. Og så motbakken opp igjen da. Var det snakk om 10 % stigning, nja gang det med 3. Gikk ikke veldig fort opp men holdt jevnt, men siden krampen lå og murret så dempet det intensiteten noe. En lefse på Pellestove senere og opp Riksfjell, kankje min favoritt klatring i området, passe lang og passe vanskelig. Målet var å sykle den uten fotisett fra grus til grus..dvs gikk opp første 10 metrene, Det gikk og delmål 2 oppnådd.

Mer sti, Nysætra, Nordsæter og Lunkefjell. Her får jeg det litt om litt. Dårlig teknisk løsninger, går litt tom næringsmessig (hadde med meg nok, burde ha spist mer, drikke ok). Sykler flere km med låst gaffel av alle ting, ikke rart jeg kløna, når jeg oppdaget det ble jeg så sint at jeg slengte dritt til en sau, som gikk i angrep på meg, måtte dessverre avlive den med noen grep jeg så i Bruce Lee film. Burde selvsagt lagt den en annen plass. Men her blir jeg frakjørt av noen og ser den gule fare, aka Elgvenn kommer bak og skjønner det er bare tidspørsmål jeg får besøk av han.

Går bra ned Lunkefjell, kjører på bra utfor, men tar det veldig forsiktig på den kjee skiløypa nedonfor slalombakken på Sjusjøen. Alene på grusen, asfalten og starten på Mesnasløyfen. Når det er 7-8 km Elgvenn opp, og vi kjører sammen til mål, stort sett Hans Olav som drar og han var helt klart sterkere en meg og kunne dratt i fra meg der så fikk mye hjelp der. Ned balletbakken og mot mål er det jeg som drar i fra, og så er Hans Olav litt uheldig og må stoppe for en dame som tryner i den korte motbakken etter hoppbakken. Jeg venter på Hans Olav slik at vi kan kjøre sammen hånd i hånd i mål. Vakkert! Men UB er vakkert!

Tiden ble 6.23, som er helt ok, men ser at jeg tapte 3-4 min mot flere jeg syklet på rundt Nordsæter stien. Men tapte jo litt på sauen da he he, nei da. Var ikke meg lell! Litt bedre i fjor, muligens litt hardere løypa. Middels dag rent fysisk, ok dag teknisk, syklet mye med Anerz og Elgvenn og vi er ganske jevne så tror vel ikke jeg hadde mye å gått på en god dag, 5-10 min maks,

Sykkelen funket gull, samme med xx1 og 30 drev, ble vill hvisping i nedoverbakker, fikk lånt bakdemper av Trond Vidar (synd med bosset ditt), som jeg kommer til å kjøpe, for hvilken forskjell det gjorde på sykkelen min. Og hvilken flott gest av Trond Vidar, reddet litt av UB min det, selv om jeg skulle kommet meg gjennom greit med halvdemper også.

Takk for løypa Selmer og co, tror dere traff på hm også, vannvittig hard og morsomt. Med 540 som gjennomførte er UB kommer for å bli. Flott vær da gitt (men kom det et regnvær tidligere på dagen rundt Mesna ? var jo bløtt der, av typen regnvann.

Takk til alle jeg har syklet med i dag, mange flinke folk gitt, tror aldri det har vært jevnere og bedre startfelt. For min del er LB i morgen, ser nok en del av dere da også, bra jobba alle mann.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: hesand] #1847128 29/08/2014 21:27
E
elviz Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: hesand
Jeg må ha fått OMO på Pelestova! Etter det så jeg bare stein og passerende syklister.

Haha!! fantastisk!!

Re: Ultrabirken 2014 [Re: elviz] #1847167 30/08/2014 07:14
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Etter en LANG dag (og ei lang natt) er endelig vår store BILDESAK UTE!

ENJOY!

Liker du´n ? Del den da vel!

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: Ultrabirken 2014 [Re: KKippernes] #1847168 30/08/2014 07:21
O
Ocoee Offline
Entusiast
Entusiast
O
he, he, så fikk med leggene mine i gjørmebildet :-)

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847176 30/08/2014 08:01
AsmundBjorshol Offline
Ringrev
Ringrev
Også jeg sykla på HT, men fikk ikke nyttiggjøre meg stisykkelegenskapene. Etter de 55 første asfalt/grus-km prøvde jeg å å sykle opp første fjellstiparti. Bratte kneiker jeg vanligvis forserer måtte jeg gi opp. Steiner kanter og slikt som vanligvis er isipisi førte til krampe da jeg prøvde å trykke meg oppover. Det var like greit å gå oppover, men jeg var da ikke med på UB for å traske i fjellet.
Tror jeg lå nede i lyngen 7 ganger og brukte lang tid på å vente på at krampa i lårene skulle gi seg. Ser at flere brøt på Hafjell, jeg hadde egentlig bestemt meg for å gjøre det og sykle gml. E6 tilbake til Lillehammer men en hyggelig kar fra Sogndal oppmuntra meg opp bratta fra Hafjell. Kramper avtok ny personlig rekord ned Ballettbakken og jeg karra meg fornøyd inn mål på 8.58..

Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847187 30/08/2014 08:29
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Mye bra stier i år. Turen ned i Hafjell finner jeg meningsløs. Stien før vi kom dit var dårlig. Generelt er stiene som ligger nede i skogen for steinete. Hold løypa mere oppe i høyden. Likte fjorårets løype mye bedre. Sykla på crusing fart i år. Digg helt til opp igjen i Hafjell. Der røyk den syltynne strikken gitt. Neste år får jeg prøve å trene litt i forkant kanskje. Også er 29 med 140 vandring rett og slett for mye å drasse på. Utrolig vanskelig det skal være å sykle på steinete stier når kroppen er helt tom. Et studie i dårlig teknikk :-)

Re: Ultrabirken 2014 [Re: AsmundBjorshol] #1847193 30/08/2014 08:40
V
viffer Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
V
Kjørte 29" HT, og var vel egentlig ganske fornøyd med det - ikke minst tatt i betrakning at det er den sykkelen jeg har :-) Fikk disponert ganske bra med fokus på sone 2/lav sone 3 frem til Rosinbakken, og hadde fine bein inn i første stiparti. Jeg synes det ble mye stein/knot mot slutten og savnet mer flyt, men sånn skal det kanskje være i UB. Jeg fikk faktisk klatret passelig OK opp fra midtpartiet i Hafjell, passerte nok noen der som tok meg igjen i de siste stipartiene. Syklet ikke UB i 2013, men sammenlignet med løypa fra 2012 synes jeg denne var morsom og passe utfordrende. 6:24 og godt fornøyd med det, egentlig

Re: Ultrabirken 2014 [Re: Elgvenn2] #1847202 30/08/2014 09:07
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Elgvenn2
Lykke til i morra alle!

Bra valg av illustrasjon, Hans Olav. Klarsynt, eller? ICON_SMILE
Glad jeg valgte fulldemper i år, med så mye sau midt i løypa.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847222 30/08/2014 11:16
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Strålende fjelltur på sykkelen i går! Åpnet rolig og behersket, lå sammen med Trond Vidar og Perano fram til Djuposet. Der måtte forlate jeg en oppgitt TV med ødelagt nav og Perano så jeg ikke hvor ble av, regnet med at han lå et stykke foran. Kom med i fine grupper på grusen, fikk syklet billig og nøt været og fjellufta. I det lange, åpne partiet rett før Rosinbakken med sola høyt på himmelen var det vanskelig å ikke tenke at dette blir en bra dag.

Første stiparti var småsleipt og litt køtendenser, men stresset ned og etterhvert løste det seg fint opp og passerte flere ryttere. Full kons ned fra Svartåsen og Den Store Steinen ble overvunnet. Fikk fin flyt opp Kriksfjell og Hitfjell, den panikkinstallert ulvetannsskiva med 40 tenner gjorde susen både opp her og senere.

Ned Hitfjell fikk jeg los på en rask kar og gledet meg så til Moksjølia som Aksel hadde skrytt av. Forventningene ble ikke helt innfridd, var litt mer myr og stein enn jeg hadde trodd, men da var det bare å glede seg til Hafjell. Dog overraskende mye gåing og tung sti opp til toppen.

Tok det ganske pent ned doseringene og det samme opp igjen. Jeg var på Pellestova etter 4,5 time og var uansett ved veldig godt mot. Reinsfjell gikk veldig bra, satte cruxene opp og hentet ryttere på vei ned. Fjellbølgene med Lunkefjell til slutt var derimot tunge, både fysisk og mentalt. Uendelighet med stein og nye småtopper. Samt den døde sauen da. Den nye sløyfa ned Lunkefjell var fin, trenger liksom ikke et supercrux så seint i løypa.

Stoppet ganske lenge ved Nybu for å fylle lagrene ettersom jeg gikk alvorlig tom i fjor og freste så videre mot mål med en Folloryter på slep og holdt helt inn uten kramper eller problemer. Klokket inn på 6.42 og noen sekunder etter Perano opp igjen. Veldig godt fornøyd med dagen, knappe tjue min bedre enn i fjor, men skyldes sikkert overgang fra 26 til 29.... Og da er det bare å begynne å glede seg til neste år.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847223 30/08/2014 11:18
talliere Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Passerte en fyr som hadde tryna skikkelig ned Hafjell. Så relativt forslått ut men det var hjelpemannskap tilstede. Ryktene gikk om beinbrudd. Var kult ned bakken men oj hvor fort det kan gå galt !!

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847227 30/08/2014 11:26
oisteinth Offline
Fersking
Fersking
En flott og utfordrende UB i år tikket inn på 7:40, forbedring på 30 min sammenlignet med i fjor. Fikk dog brekningsfornemmelser og klump i magen på vei mot Pellestova og hadde ikke sjans til å få i meg noe annet enn vann de siste 35 km, så det gikk litt tungt mot Lunkefjell.

Ned og opp Hafjell var helt konge, morsomt innslag som frembringte god latter i de doserte svingene!

Stusser litt over kritikken mange har vedrørende steinete stier. Ultrabirken = MTB eller hur..? Og da skal det vel ikke bare handle om flyt og kos? Det er utrolig hvor knotete og steinete passasjer man faktisk kan sykle hvis man bare går for det og hvis man har energien til det. Får et inntrykk av at mange rett og slett ikke en gang prøver å forsere tekniske partier på sti - og vips så blir det køkjøring.

Tok igjen en stor gruppe minst 25 gruppe B (landeveis? - sorry, no hard feelings!)syklister i skogspartiet Moksjølia der alt stoppet opp fullstendig ved hver eneste lille minikneik og stein som lå litt kinkig til. Føltes som en evighet å komme seg gjennom det partiet, måtte av og på sykkelen kontinuerlig i partier som kunne sykles. Poenget mitt er ikke å kritisere syklister som ikke briljerer på sti (jeg har fortsatt mye å gå på på den fronten, både fysisk og teknisk), men at de kanskje kunne vært bra med en løype der man kommer seg ut på stier raskere slik at ikke grus- og flytstifantaster alltid vil være de som kommer først inn på stiene. Småtekniske 4x4 med plass til forbikjøring kunne også vært kjekt i enkelte partier, med singletracks er det umulig å passere større grupper. Mange stisyklister kjører ikke hardt nok på så lang grustransport (regner med at de fleste UB-syklister også omtaler dette som "transport" :p)?! til å få en brukbar posisjon inn på stiene. Blant de beste syklistene er vel ikke dette noe problem, de kjører jo helt mongo (les: hinsides rått) uansett om det er grus eller sti!

Uansett yes for UB2014! Det blir spennende å se hva UB2015 vil by på :))

Stumpy 29 fsr
Spark 920
Just for fun!
Re: Ultrabirken 2014 [Re: Trond Vidar] #1847234 30/08/2014 12:06
L
larserikf Offline
Fersking
Fersking
L
Kjenner følelsen. Mitt røyk opp Hitfjell https://instagr.in/t/duhakkeetbossvel

Det er kanskje litt mye å håpe på at de har boss på servicestasjonene, men om de hadde ville jeg gitt mye for et nytt bakhjul igår. Veldig fornøyd med den stituren jeg fikk iallefall -selv om den ble 4 timer for kort...

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847236 30/08/2014 12:18
J
jonfly Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Hurra for Ultra! Takk for nok ei flott og utfordrende løype. Gleder meg allerede til neste år!

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847250 30/08/2014 13:11
R
RoH Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Helt topp rute. Glimrende oppvarming opp til fjellet og ekte ritt derfra og ut. Langt og tøft nok til å innfri. Stiknot skyldes form, ikke stia

Re: Ultrabirken 2014 [Re: RoH] #1847256 30/08/2014 13:33
Straightline Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: RoH
Helt topp rute. Glimrende oppvarming opp til fjellet og ekte ritt derfra og ut. Langt og tøft nok til å innfri. Stiknot skyldes form, ikke stia

Enig med flere før meg i tråden. Sutring over kjipe stier i UB er litt for dumt. "Hei - fisken jeg kjøpte i går smakte for mye fisk! Jeg vil ha pengene igjen!" Jeg syklet Moksjølia omtrent uten fotisett, men så selvsagt at mange klønet noe helt utrolig. Ultra skal være ultra, og hvis en synes det er tungt og vanskelig, så kan en jo finne på noe annet. Selv har jeg innsett nettopp det: stiene i UB er så teknisk krevende at en skal være i skikkelig, skikkelig god form for å ha glede av dem hele turen. Jeg er ikke helt der - jeg synes stisyklinga på Øyerfjellet er helt fantastisk, men da med friskere bein. Livsnytertempo ispedd litt cruxmestring er det jeg behersker best for tida. Så om det ikke skjer noe drastisk med form og lyst neste sesong, går UB2015 uten meg.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847259 30/08/2014 13:57
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Kan ikke se noe sutring om stiene. Det må være lov å komme med tilbakemeldinger uten at det kalles sutring. Tipper både arrangøren og Selmer vil ha tilbakemeldinger. Alle ønsker vel at UB skal bli enda bedre.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847263 30/08/2014 14:37
O
Ocoee Offline
Entusiast
Entusiast
O
Jeg synes stiene var helt supre, og skylder kun på for lite sykling på sti for at jeg ikke klarte å forsere enda flere av steinseksjonene, det morsomme var at det gikk bare bedre å bedre og Reinsfjell gikk uten fotisett fra 5 meter etter veien og på Lunkefjell fant jeg flyten og pasert ca 20 stk. Det jeg ikke liker er glatte klopper og etter at mannen foran gikk på hue i en av de første kloppene på Moksjølia og slo seg kraftig og en klubbkompis gikk på trynet i en annen og måtte bryte med nakkesmerter fant jeg det lurest å trille forsiktig over de fleste.

Hafjell var supert, selv for en som plasserte seg blant de tregeste ned bakken, men skulle gjerne valgt en annen rute opp igjen på fjellet, må vel finnes en vei som slynger seg opp gjennom hyttefeltet eller noe som faktisk er mulig å sykle... klokka sa 31.7% på et tidspunkt og det blir litt for dumt.

Ellers så mener jeg i år som i fjor at det blir for langt transport parti på grus før stiene begynner og har man ikke nok trøkk på grusen så blir det mye køkjøring de første fjella. Likte faktisk den gamle starten bedre, selv om det som hadde vært mest å foretrekke ville vært start på Lillehammer.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847265 30/08/2014 14:47
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Egentlig er jeg positiv, men en ting må jeg bare få ut:

FOR EN SØPLEGJENG!

Det var ikke mer enn 20 meter mellom hver tomme gelpose eller folie fra barer. Det kan bare ikke være mulig at alle har muskelsvekkelse i fingrene eller så dårlig koordinasjon at man ikke klarer å putte søpla inn i trøya. Dette er skikkelig synd tatt i betraktning alt arbeidet som gjøres mot grunneiere for å få låne terrenget.

Eller er det for det meste positive takter fra meg, blandet med unnskyldninger og bortforklaringer om forkjølelse og dårlig trening og det vanlige.

LarsB

Redigert av larsb; 30/08/2014 14:50. Rediger grunn: grunneiere
Re: Ultrabirken 2014 [Re: Ocoee] #1847268 30/08/2014 14:56
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Ocoee
Jeg synes stiene var helt supre, og skylder kun på for lite sykling på sti for at jeg ikke klarte å forsere enda flere av steinseksjonene, det morsomme var at det gikk bare bedre å bedre og Reinsfjell gikk uten fotisett fra 5 meter etter veien og på Lunkefjell fant jeg flyten og pasert ca 20 stk. Det jeg ikke liker er glatte klopper og etter at mannen foran gikk på hue i en av de første kloppene på Moksjølia og slo seg kraftig og en klubbkompis gikk på trynet i en annen og måtte bryte med nakkesmerter fant jeg det lurest å trille forsiktig over de fleste.

Hafjell var supert, selv for en som plasserte seg blant de tregeste ned bakken, men skulle gjerne valgt en annen rute opp igjen på fjellet, må vel finnes en vei som slynger seg opp gjennom hyttefeltet eller noe som faktisk er mulig å sykle... klokka sa 31.7% på et tidspunkt og det blir litt for dumt.

Ellers så mener jeg i år som i fjor at det blir for langt transport parti på grus før stiene begynner og har man ikke nok trøkk på grusen så blir det mye køkjøring de første fjella. Likte faktisk den gamle starten bedre, selv om det som hadde vært mest å foretrekke ville vært start på Lillehammer.

Bra sykla i går, du dro forbi meg litt før Nordseter-lunkefjell krysset i overbevisende fart, var ikke i nærheten av å følge!

Når det gjelder trasen så syntes jeg den var knallbra. Men klart, har en valg mellom partier der en kan sykle, og ikke mulig å sykle så velg det første. Men god mental trening da, og vi dør jo ikke av det (stort sett). Ligger mye tilfredstillelse i lidelse. Gleder meg til neste år.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: Oddefa] #1847273 30/08/2014 15:24
Abraxane Offline
Entusiast
Entusiast
Noen som har lyst til å se på bilder fra i går? :-). Har 1696 stykker liggende som kan kikkes på her:

Bilder fra Ultrabirken 2014

De er fra Hitfjell og Reinsfjell. Kommenter gjerne på bunnen av galleri-siden og del på FB slik at de andre som var med også får se.

NB. Sjekk også bildene som ligger i mappene kalt "Ukjent startnummer 1-3". Var ikke helt lett å se startnummeret til alle, spesielt på bildene tatt med vidvinkel...

www.mtbfoto.no
Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1847297 30/08/2014 16:09
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
VInner av UB i går sykla inn på 2,51 i dag. Kudos til den danske viking.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: larsb] #1847324 30/08/2014 16:55
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Sitat: larsb
Egentlig er jeg positiv, men en ting må jeg bare få ut:

FOR EN SØPLEGJENG!

Det var ikke mer enn 20 meter mellom hver tomme gelpose eller folie fra barer. Det kan bare ikke være mulig at alle har muskelsvekkelse i fingrene eller så dårlig koordinasjon at man ikke klarer å putte søpla inn i trøya. Dette er skikkelig synd tatt i betraktning alt arbeidet som gjøres mot grunneiere for å få låne terrenget.

Kanskje det nettopp det at man putter søppelet i trøya som er problemet. Neste gang man skal hente ut sjokolade eller gel så drar man med seg papiret fra forrige gel eller sjokolade og det faller ut. Putter man søppel i beina på bib'en istedenfor så skal det kanskje litt mer til å miste det.

Uansett, jeg var hvertfall veldig glad for den hele fine energibaren jeg fant ute i løypa! :-)

Veldig bra stier og fjell, men hadde gjerne syklet mer sti istedenfor Hafjell ned og opp.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Side 25 av 30 1 2 23 24 25 26 27 29 30

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå