Jeg har vært år lastet inn .gpx fil på birken til Garmin med et mål, har funnet den sammen med mellomtids kalkulator. Men den finner jeg ikke igjen på birken.no lenger. Hvor er den?
Legg inn slutt tiden din, og scroll nedover. Da vil du finne den:=)
Denne så veldig feil ut for meg. 3 timer som sluttid og nesten 35 min på Skramstad, tror ikke det er mange som gjør det i praksis? Neppe tatt høyde for feltkjøring. Er det noen som har sett om den funker for tiden de kjører på?
Jeg har vært år lastet inn .gpx fil på birken til Garmin med et mål, har funnet den sammen med mellomtids kalkulator. Men den finner jeg ikke igjen på birken.no lenger. Hvor er den?
Denne så veldig feil ut for meg. 3 timer som sluttid og nesten 35 min på Skramstad, tror ikke det er mange som gjør det i praksis? Neppe tatt høyde for feltkjøring. Er det noen som har sett om den funker for tiden de kjører på?
Hvis du legger inn Birkebeinerrittet og ikke Birkebeinerrennet, så tipper jeg du får noe annet enn 34.53 til Skramstad
Hvis du legger inn Birkebeinerrittet og ikke Birkebeinerrennet, så tipper jeg du får noe annet enn 34.53 til Skramstad
Du har helt rett, det hjalp. Da viser den 30.44, det stemmer mye bedre med min erfaring.
Du har helt rett, det hjalp. Da viser den 30.44, det stemmer mye bedre med min erfaring.
Tror den kalkulatoren "scaler" dårlig. Legger du inn 3:00:00 får du opp at du skal bruke 31:53 fra Storåsen til mål.
I 2013 brukte hhv. Darvell 30:28 (2:41 totalt) og Beitmyren 35:09 (2:56 totalt)
Du må nesten være i eliten som jager Willmann for å klare det skjemaet kan det virke som.
Samme har jeg lagt merke til. Ser ut til at kalkulatoren stemmer ganske greit med mine tidligere tider fram til Storåsen, men derfra og ned til mål skal du gi bra gass for å klare skjemaet. Selv med 3:30 i mål, så antyder kalkulatoren at du skal kjøre fra Storåsen og inn på 37 minutter, og det er ganske fort...
Ser ut som Enervit er en av hovedsponsorene i år også,,Så regner med at Squeezy ikke er å finne i noen av messehallene i år heller? Er det andre steder på Rena/Lillehammer hvor det er mulig å få tak i noe Squeezy stasj fredag ettermidag/kveld?
Never, ever make absolute, unconditional statements.
Tror den kalkulatoren "scaler" dårlig. Legger du inn 3:00:00 får du opp at du skal bruke 31:53 fra Storåsen til mål.
Du må nesten være i eliten som jager Willmann for å klare det skjemaet kan det virke som.
Samme har jeg lagt merke til. Ser ut til at kalkulatoren stemmer ganske greit med mine tidligere tider fram til Storåsen, men derfra og ned til mål skal du gi bra gass for å klare skjemaet. Selv med 3:30 i mål, så antyder kalkulatoren at du skal kjøre fra Storåsen og inn på 37 minutter, og det er ganske fort...
Eliten sykler en annen avslutning enn oss andre etter ballettbakken, så der kan løypa skille et par minutter, om vi skal sammenlikne oss med eliten.
Ellers enig at mellomtidskalkulatoren virker å være litt optimistisk mellom Storåsen og Lillehammer. Samtidig står det jo at den er basert på gjennomsnittstider av tidligere deltakere med samme slutttid, så sånn sett den burde jo gi realistiske tider. For jeg regner med at de da mener basert på gjennomsnittet av de faktiske mellomtidene for disse deltakerne.
Eliten sykler en annen avslutning enn oss andre etter ballettbakken, så der kan løypa skille et par minutter, om vi skal sammenlikne oss med eliten.
Ellers enig at mellomtidskalkulatoren virker å være litt optimistisk mellom Storåsen og Lillehammer. Samtidig står det jo at den er basert på gjennomsnittstider av tidligere deltakere med samme slutttid, så sånn sett den burde jo gi realistiske tider. For jeg regner med at de da mener basert på gjennomsnittet av de faktiske mellomtidene for disse deltakerne.
Tar ikke kalkulatoren utgangspunkt i et gjennomsnitt av de som sykler tilnærmet likt den tiden man legger inn da?
Medlem i NOTS Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Ser ut som Enervit er en av hovedsponsorene i år også,,Så regner med at Squeezy ikke er å finne i noen av messehallene i år heller? Er det andre steder på Rena/Lillehammer hvor det er mulig å få tak i noe Squeezy stasj fredag ettermidag/kveld?
Anton selger squeezy. Vet ikke om du har det i nærheten, men flere steder i Oslo ihvertfall.
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Jo det står i klartekst at de gjør. Det jeg mente var at de etter dette går inn å finner gjennomsnitttid på mellomtidene for dette utvalget. Og da burde jo kalkulatoren gi gode estimater på alle mellomtidene.
Det kan ikke være sånn at pga. tyngdekraften er det mange som "sykler" bedre siste delen nedover enn partiene før og derfor ser det litt skjevt ut? Veier man noen kilo får man mye fart nedover om man slipper helt opp.
Redigert av sveinaa; 28/08/201413:36.
Medlem i NOTS Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Jeg har observert Maxim på Intersport, Enervit og Squeezy i messehallene.
Jeg har observert Maxim på Intersport, Enervit og Squeezy i messehallene.
Kjøpte noe squeezy i gågata i nærhete av start i fjor
Er det bare jeg som husker dårlig, eller er kravene til innholdet i sekken litt endret i år? Var ikke lang trøye og langt undertøy på lista før? Uansett, nå ser den sånn ut:
- Jakke og bukse (heldekkende og vind-/vannavvisende). NB! Løse bein og ermer regnes ikke som bukse/jakke. - Votter/hansker med lange fingre - Hodebekledning (lue/buff) - Mat - Verktøy - Slange(r) og pumpe/luftpatroner
For min del inneholder sekken, Camelbak Mule, nå alt det obligatoriske og to halvlitere med Ringnes (alkoholreklame?). Veier den inn på 3,6 kg. I tillegg kommer drikkeblæra, så dette skal gå finfint.
Drasser heller med noe nyttig i sekken, f.eks. reservedeler slik som dekk, slager e.l. en øl.Det får du på Kiwi stampesletta etter målgang!
Det står vel bare at langt undertøy er anbefalt, se på værmeldinga nå... på Ultrabirken er det imidlertid fortsatt obligatorisk.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Det kommer helt an på om du leser på side 16 eller side 50 i programmet...... Merk at for de som sykler ultra'en (side 26) er det ikke noe krav til at undertøyet skal være tørt
Haha! Jeg må le ass. Meldte meg på i år igjen for 1 uke siden. Har sett med glede på å omsider kunne få litt ålreit vær over fjellet etter år med regn.
Ganske sikker på klesvalget (start 8:25): - kort-kort - løse armer og knær - kortermet vindtett t-skjorte under (Craft). Særlig digg å ha når det er regn eller småsurt - trolig langfingrede hansker - mulig caps
De to siste punktene kommer jeg til å vurdere helt opp mot start ift. hvor kjølig det føles på Rena. Er jo alltids litt kjøligere lengre opp. Tipper jeg kommer til å starte med det og hvis det skulle bli varmeomslag går det kjapt å ta av.
Meldt regn nå ja... http://www.pent.no/forecast/Sjusj%C3%B8en;61.15300;10.69180
Ang. at langt undertøy ikke skal med i sekken i år så er vel det pga at været ikke er like ille som i fjor? Mener de har tilpasset seg været tidligere mtp hva som skal i sekken.
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!