| 

| 

Hvor bor du, hva jobber du med og hva tjener du?

| 

Re: Hvor bor du, hva jobber du med og hva tjener du?
[Re: kaffekanne]
27/08/2014 11:17
 | 

dagfink

Besatt 
 | 

Besatt 
Bur i Trondheim, jobbar som bussjåfør, tener i underkant av 400 000 kr i året dersom eg jobbar full tid. Frynsegode: reiser gratis med bussen, subsidiert medlemskap på treningssenter. 

|  

| 

| 

27/08/2014 11:56
 | 

silverwrx

Besatt 
 | 

Besatt 
Bor i Akershus, 37år. Finansrådgiver i bank, med kundeansvar. Fast 463.000året. Ingen overtidsbetaling overhodet. Kun avspasering av overtid 1 mot 1 som flexitid. Bonuser har staten fjernet med lovkrav (tidligere 0-100K). Reelt gått ned 150K i lønn siste årene grunnet fjernet overtid og bonus i bransjen.   
  Snittlønnen i Norge var i 2013 på 41.000 i mnd i følge SSB(ca 492.000 året).  
  Fordeler: gunstige lån (men med  strengere kredittkrav enn normale kunder). Den gunstige renten kan vel diskuteres da den vel er langt over statens pensjonskasse sin rente.  treningsrom gratis kaffe tilgang på de beste rådene mhp sparing og plassering pensjonsordning på over minimum, men..
  Ulemper som kan nevnes: Pensjon som estimert til kun underkant av 300.000 selv med 40års opptjening som 63åring. (statsansatte har 66% av sluttlønn etter 30års opptjening). Alltid på jobb 24/7 Bransjen har nedbemannet ca 15-25% siste år pga oppfylle kapitalkrav og krav om overskudd til egenkapitalavsetninger.  De beste får beholde jobben. De dårligste har nok ikke sovet godt de seneste årene (utrygg fremtid) men det har stabilisert seg. 

|  

| 

| 

[Re: silverwrx]
27/08/2014 12:13
 | 

anonym5

Anonym5 
 | 

Anonym5 
Er dette noe du velger, eller blir tvunget til/forventet av deg?  

Anonym5
 |  

| 

| 

27/08/2014 12:49
 | 

Asterix

Entusiast 
 | 

Entusiast 
Skal si folk her inne tjener penger... Dette forklarer jo en del av biltrådene her inne ala "X5 eller Cayenne, klarer ikke bestemme meg?"
  Vel, min tur: