SJ4000W... Kopi av gopro med samme spec som gopro, bruker også gopro sine fester til hjelm etc. Har en kamerat som har 6 slike montert på banebilen sin. Ligger på rundt 700 med frakt mener jeg, på ebay..
4k er vell nesten litt overkill? Ikke mange som har tv til å spille det av.. 1080p 60fps er rikelig til det meste..
Men man får både dataskjerm og skjermkort til en grei penge, som tar dette.
Det er likevel ikke poenget. I NFL brukes 4K til å zoome inn digitalt (da man på forhånd ikke vet hva som er interessant i bildet), uten tap av kvalitet til et vanlig tv-bilde. Fint hvis du skal plukke ut bilnummeret.
Every man is guilty of all the good he did not do.
Da hadde jeg blitt kjørt ned den andre gangen, skjermen på hestehengeren sneiet beinet. Møtende trafikk gjorde at ikke kunne legge seg ut og bremsene fungerte tydeligvis ikke.
Har selv GoPro 3 black edition. Om det er av interesse, så kan jeg feste det på hjelmen senere i dag, å ta en tur ut i 80 sonen her. Så legge ut bilder av passerende biler. Kan prøve både med film i full HD og bilder hvert 0.5 sek.
Da har jeg vært ute på tur og prøvd forskjellig. Kamera er som sagt ett GoPro 3 black edition med hjelmfeste. Prøvde film i full hd, bilder hvert 0.5 sekund der jeg ser rett frem, og bilder hvor jeg ser ned i grøften (over høyre hånd). Dit man gjerne ser om man blir presset av veien. Alt var i 80sone, og vil tippe alle bilene hadde rundt 80-90km/t.
Film: Pauset filmen, og klarte fint å lese av skiltet på bilen.
Bilder hvert 0.5sek: Bilen havnet ett godt stykke foran meg på bildet, zoomet inn og klarte lese skiltet tydelig.
Bilde hvert 0.5sek med blikket over høyre hånd: Selv om bilen lå helt på andre siden av veien, fikk kamera med hele bilen, og fokusen så god att jeg kunne lese av skiltet.
Om noen vil se alle bildene kan jeg sende på mail. Det jeg legger ved, er med bilder hvert halve sekund.
Det skal sies at alle bilistene oppførte seg eksemplarisk!:)
Da er Hero3+ på plass. Skal også bruke den i bilen, men finnes det ikke festeanordninger til kameraet uten det vanntette huset? Greit å kunne lade på lengre turer.
Da hadde jeg blitt kjørt ned den andre gangen, skjermen på hestehengeren sneiet beinet. Møtende trafikk gjorde at ikke kunne legge seg ut og bremsene fungerte tydeligvis ikke.
Det er akkurat derfor du skal ligge lenger ut!
Da vil ikke bilen engang vurdere å kjøre forbi uten å gjøre det skikkelig og sikkert. Kommer ikke på det norske ordet, men virker "counter intuituve". Jeg kan derimtot skrive under på at det virker. Kjøre en del scooter om dagen, og samme prinsipp gjelder der. Holdt tidligere godt til høyre opp Kongsveien der bilene gjerne vil passere en treg scooter med 100 Kg mann, men det resultat av at jeg ble sneiet. Ligger nå konsekvent aldri lenger til høyre enn midten av filen og blir ikke lenger sneiet.
Når jeg tenker meg om har jeg utelukkende blitt sneiet på sykkel de gangene jeg holder langt til siden av veien.
Da vi øvde til danmarkstur på sykkel startet vi med en ide om at bilister brukte hodet og la oss klin ut mot veikanten. Det tok oss en tur rundt byneset i Trondheim for å innse at det var håpløst og at eneste sikre posisjon i Norge er midt i egen fil. Alt annet så ut til å invitere til idioti.
Da vi øvde til danmarkstur på sykkel startet vi med en ide om at bilister brukte hodet og la oss klin ut mot veikanten. Det tok oss en tur rundt byneset i Trondheim for å innse at det var håpløst og at eneste sikre posisjon i Norge er midt i egen fil. Alt annet så ut til å invitere til idioti.
Her i Osloområdet virker det som bilistene er mer forberedt på syklister, og er mer avventende og forsiktige i sin forbikjøring - selv om det er noen stygge tilfeller. På Sunnmøre er det derimot livsfarlig å ikke ligge godt ute i veibanen, der kjører de forbi selv med møtende bobiler og busser hvis en ikke blokkerer muligheten.
[quote=erikskon]På Sunnmøre er det derimot livsfarlig å ikke ligge godt ute i veibanen, der kjører de forbi selv med møtende bobiler og busser hvis en ikke blokkerer muligheten.