Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Slark i krank, Trek. Reklamasjon?

Slark i krank, Trek. Reklamasjon? #1843780 24/08/2014 21:22
Freakout Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Jeg har to stk Trek sykler, en Superfly (2011) og en Madone (2012). Superflyen fikk slark i kranken, så jeg tok den med til Birk, som sa at det var ikke lageret den var noe feil med, men karbonet i krankhuset. Det som har skjedd er at det er at materialet for mykt/dårlig, og har derfor blitt slark mellom lageret, og rammen. Jeg sendte sykkelen videre til Sørensen, siden de har mer peiling på Trek, som forhandler av merket. De sa det samme, og har registret at dette er et kjent problem, sykkelen må sendes inn til Foss Sykler for å få en ny ramme. Problemet er at Foss krever en kvittering, noe jeg ikke har, den er annenhånds. Hva skal jeg gjøre?

Jeg jobber selv i butikk, og har endel med reklamasjoner å gjøre. Vi sier også at vi trenger en kvittering, men det er kun for å bevise at produktet er kjøpt hos oss og at det er innenfor garantirammen. Når vi har funnet ut det, gir vi kunden en splitter ny vare, no questions. Av denne grunn skjønner jeg ikke helt hvorfor Trek skal ha en kvittering? Det er da ikke noe tvil om at sykkelen er en Trek, og sist jeg sjekket, er det bare en produsent av merket Trek.

For en uke siden oppdaget jeg slark i kranken på Madonen, og tok den med til Birk. Samme historie, mykt materiale i krankhuset, og det blir ikke bedre med årene... Samme historien med denne rammen, kjøpt brukt, ingen kvittering.

Er Foss vrang, eller er jeg dum som kjøper sykkel brukt?

Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1843782 24/08/2014 21:27
olechr Offline
More than words
More than words
Foss er ikke vrang, mest sannsynlig har de ikke noe valg. De må selv sende inn kvitering til Trek for å få det godkjent. Hos scott er det blitt slik og flere andre merker har det slik. Bilde med rammenr, bilde av skade og kvitering. Så er nok ikke Foss som er kjipe her men mest sannsynlig får de ikke igjennom reklamsjonen.

Det er ulempen med å kjøpe sykkelen brukt. Men du kan jo ta kontakt med den du kjøpte sykklen av å høre?

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1843791 24/08/2014 21:44
Freakout Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Har prøvd å få kontakt med selger, uten hell.

Det som er fundamentalt feil er jo hvorfor de skal ha denne kvitteringen. For å bevise at jeg ikke har stjelt den? At jeg ikke har laget den selv? Det er irrelevant, rammen er skadet fordi det har skjedd en produksjonsfeil. Serienummer er jo der, så lett å sjekke at det er en ekte Trek

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1843799 24/08/2014 21:58
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Det er som olechr sier, Foss i Norge må selv stå for bevisbyrden når de reklamerer til trek, uten dette så ville de måtte kjøpe rammer for egen kost uten å få det dekket Og om sykkelen er kjøpt i Norge, evt i utlandet, tatt inn uten mva, stjålet, heleri, tilegne seg varer som ikke tilhører personer, at eier er eier, etc..

Redigert av thewizard; 24/08/2014 22:00.

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: thewizard] #1843806 24/08/2014 22:08
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: thewizard
Det er som olechr sier, Foss i Norge må selv stå for bevisbyrden når de reklamerer til trek, uten dette så ville de måtte kjøpe rammer for egen kost uten å få det dekket Og om sykkelen er kjøpt i Norge, evt i utlandet, tatt inn uten mva, stjålet, heleri, tilegne seg varer som ikke tilhører personer, at eier er eier, etc..

Hva importøren må gjøre overfor produsenten er egentlig likegyldig sett fra forbrukerens ståsted, dette må de "finne ut av" på egen hånd. Hva sier forbrukerkjøpsloven? Forbrukerkjøpsloven definerer selger som den som skal håndtere reklamasjonen, så hva kan egentlig selger kreve med loven i hånd?

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1843844 25/08/2014 06:11
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Kvittering er jo ofte påkrevet fordi man skal bevise at man har kjøpt varen. de aller fleste sykkelbutikker så gjelder kvittering som et garantibevis, har du ikke originalkvitteringen så er bankutskriften mer enn god nok. Man må som kunde da sannsynliggjøre kjøpet, alså at varen ikke er tilegnet seg på feil vis.

Redigert av thewizard; 25/08/2014 06:28.

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1843895 25/08/2014 07:10
kawa versys Offline
Entusiast
Entusiast
Hei.
Synest dette bare er tull. Butikkene som selger syklene har lister over serienummer som er solgt. Det burde være nok å få en bekreftelse fra butikken som har solgt den, ev at dette ligger inne i importørens registre. Importøren har vel oversikt over hvilke rammer/sykler de har sendt til hvilken butikk. Som Freakout sier så er det ikke flere produsenter av Trek

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1843909 25/08/2014 07:25
M
mos Offline
Entusiast
Entusiast
M
Her burde LBS føle litt på kundens frustrasjon og hjelpe til mer.

Generellt så har jeg merket et ganske dalende servicenivå hos diverse butikker, preget av ansatte som burde vært på skolen (for unge) og egentlig måten de møter reklamasjoner og litt sære forespørsler. Ofte får jeg følelsen av at de ikke vil gjøre noe som krever ekstra arbeid og som ikke gir et salg.

Det var bedre før! når sykkelbutikkene var drevet av syklister. savner BAB jeg.

Skulle det vært mulig å spore opp hvor sykkelen ble solgt via importør eller andre?

The emptiness of those lives shocks me.
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1843919 25/08/2014 07:33
Freakout Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Det skal vel ikke være noe mer problem enn at Foss tar inn rammen, sender den til Trek, de bekrefter reklamasjonsgrunnlaget, og Foss blir kreditert med en ny ramme

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1843922 25/08/2014 07:38
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Ettersom syklene er 2011/2012 er nok garantitiden ute. Det er livstidsgaranti på Trek, men den gjelder kun første eier. Om første eier kan levere inn syklene blir det kanskje lettere.

Reklamasjonsrett gjelder vel også bare første eier, TS skal nå reklamere mot første eier...? Får ikke sjekka dette selv akkurat nå.

Forøvrig er det alltid greit å få med orginalkvittering når man handler brukt. Så vet man at det ikke er tyvegods feks.

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1843937 25/08/2014 07:50
Freakout Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Begge rammene er kjøpt i USA, over ebay, fordi det ikke var mulig å oppdrive løse rammer i store størrelser i Norge.

Blir konklusjonen at jeg har driti meg ut? Fra nå av kun kjøpe kliss ny sykkel, siden jeg ikke har noe garanti eller reklamasjonsrett når jeg ikke er førsteier?

Jeg har hatt noen Trek sykler oppigjennom årene, og har vært superfornøyd, men jeg vet ikke om jeg gidder å kjøpe en ny en...

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1843970 25/08/2014 08:18
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Freakout
Begge rammene er kjøpt i USA, over ebay, fordi det ikke var mulig å oppdrive løse rammer i store størrelser i Norge.

Blir konklusjonen at jeg har driti meg ut? Fra nå av kun kjøpe kliss ny sykkel, siden jeg ikke har noe garanti eller reklamasjonsrett når jeg ikke er førsteier?

Jeg har hatt noen Trek sykler oppigjennom årene, og har vært superfornøyd, men jeg vet ikke om jeg gidder å kjøpe en ny en...
Prøv å send den forklaringa til dem.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1844056 25/08/2014 09:46
Knut L Offline
Ringrev
Ringrev
Hei.

Jeg jobber for Foss Sykler med reklamasjoner.

Generelt sett (ikke bare denne saken) skal alle reklamasjoner rettes til den du kjøpte produktet av. Har du kjøpt sykkelen brukt må du reklamere til personen du kjøpte den brukt av. Og det sier vel litt selv at man da kanskje ikke kommer så mye lenger?
Har man kjøpt brukt så få i hvert fall med kvitteringen fra butikken slik at du kan bevise kjøpet. At det ikke er, som thewizard sier, kjøpt evt i utlandet, tatt inn uten mva, stjålet, heleri, tilegne seg varer som ikke tilhører personer, at eier er eier, etc..

Det finnes uekte Trek sykler på markedet, falske kopier. Ikke noe vi sliter med i Norge sålangt, men i disse internetttider vil det nok dukke opp. Dette er noe av grunnen til at Trek og vi (Foss Sykler) krever kvittering.

Foss Sykler har ikke noe register over hvilke rammenummer som kommer inn eller går til hvilke butikker. Butikkene har heller ikke noe krav til å registrere alle rammenummer, men endel gjør dette alikevel. Oftest mtp reklamasjoner og tyveri. I slike tilfeller godkjenner jeg reklamasjoner uten kvittering siden butikken har et godt register.

Når det gjelder din sak så har vi det vi kaller V2 lager (Verson 2) som er litt større i ytre diameter. I en stor andel av de tilfellene vi får med utvidet krankhus er dette løsningen. Har du fått prøvd dette?

Om det ikke funker med V2 lager kan jeg høre med USA om de vil dekke en reklamasjon uten kvittering. Men du vil måtte betale alle omkostninger hos oss og hos butikken. Ramma dekkes, men siden hverken vi eller butikken har solgt noe her, så står heller ikke vi ansvarlig for kostnader ut over selve ramma som Trek USA muligens vil dekke.

Trek selger i utgangspunktet ikke så mange rammemodeller løst. Superfly er ikke solgt som løs ramme, men Madone var solgt som løse rammesett. Antagelig har du kjøpt en Superfly reklamasjonsramme fra en butikk som vi av og til ser.

Foss Sykler strekker seg ofte langt, og dekker de aller aller fleste reklamasjoner som kommer inn. Kostnadsfritt for kunden. I de tilfellene hvor det har vært kræsj eller på andre måter har oppstått skade som ikke skyldes produksjonsfeil tilbyr vi en langt gunstigere pris på erstatningsvare.

Mvh
Knut
Foss Sykler AS

Knut

Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy
Jobber med Trek sykler
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1844059 25/08/2014 09:47
Knut L Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Freakout

Vi bestiller med jevne mellomrom løse rammer til kunder i alle størrelser.

Knut
Foss Sykler AS

Knut

Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy
Jobber med Trek sykler
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Knut L] #1844136 25/08/2014 10:33
T
tygster Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: Knut L
Generelt sett (ikke bare denne saken) skal alle reklamasjoner rettes til den du kjøpte produktet av. Har du kjøpt sykkelen brukt må du reklamere til personen du kjøpte den brukt av.

Dette stemmer ikke. Du står fritt til å velge hvilket ledd (produsent->importør->selger->bruktselger) du vil rette reklamasjonen mot.

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: knut77] #1844188 25/08/2014 11:12
L
larsove Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sitat: knut77
Ettersom syklene er 2011/2012 er nok garantitiden ute. Det er livstidsgaranti på Trek, men den gjelder kun første eier. Om første eier kan levere inn syklene blir det kanskje lettere.

Hadde rammene vært kjøpt i Norge, hadde det vært 5 års reklamasjonsrett. Siden hverken norsk forbrukerkjøpslov eller livstidsgarantien gjelder her, kan jeg ikke se at Foss har noe ansvar dessverre. Ny ramme mot fraktkostnader synes jeg høres ut som et veldig godt tilbud.

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: tygster] #1844386 25/08/2014 15:55
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: tygster
Generelt sett (ikke bare denne saken) skal alle reklamasjoner rettes til den du kjøpte produktet av. Har du kjøpt sykkelen brukt må du reklamere til personen du kjøpte den brukt av.

Dette stemmer ikke. Du står fritt til å velge hvilket ledd (produsent->importør->selger->bruktselger) du vil rette reklamasjonen mot.

Tipper det er vanskelig å hevde det der. En norsk leverandør kan umulig være ansvarlig for noe som er kjøpt i et annet land.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1844390 25/08/2014 16:04
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Svaret er enkelt! Neste gang handler man Hard Rocx. No questions asked

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: tygster] #1844407 25/08/2014 16:37
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt

Jeg mente også man kunne henvende seg til hvilken del (av den norske) forhandlerkjeden man ville (norsk lov gjelder selvsagt ikke for den utenlandske delen av kjeden), men klarte ikke å finne dette i forbrukerkjøpsloven. Derimot står det i §27 at "Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler." Tolker det slik at selger er primær instans, men at de kan ha avtale med andre (f.eks. importør) om å behandle reklamasjonen.

Dette er forøvrig en kjekk kilde om reklamasjon:
http://www.juridiskabc.no/avtalerett/reglene-for-reklamasjon/

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1844562 25/08/2014 20:30
Freakout Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Må legge til at rammen var splitter ny da jeg kjøpte den.

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Elgvenn2] #1844646 26/08/2014 05:52
T
tygster Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: sveinaa

Tipper det er vanskelig å hevde det der. En norsk leverandør kan umulig være ansvarlig for noe som er kjøpt i et annet land.
Merk deg starten på Knut L sitt innlegg. Jeg ønsket på et generelt grunnlag å påpeke at den generelle kommentaren ikke var korrekt. Det er selvsagt en forutsetning at kjøpet er omfattet av norsk lovgivning noe kjøp fra utlandet sjeldent er.

Sitat: Elgvenn2
Jeg mente også man kunne henvende seg til hvilken del (av den norske) forhandlerkjeden man ville (norsk lov gjelder selvsagt ikke for den utenlandske delen av kjeden), men klarte ikke å finne dette i forbrukerkjøpsloven. Derimot står det i §27 at "Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler." Tolker det slik at selger er primær instans, men at de kan ha avtale med andre (f.eks. importør) om å behandle reklamasjonen.
§ 35 dekker dette.
Sitat: Forbrukerkjøpsloven
§ 35.Krav mot tidligere salgsledd mv.
Forbrukeren kan gjøre sitt mangelskrav mot selgeren gjeldende mot et tidligere yrkessalgsledd for så vidt tilsvarende krav på grunn av mangelen kan gjøres gjeldende av selgeren eller en annen som ervervet tingen fra det tidligere leddet.

Avtale i tidligere salgsledd som innskrenker selgerens eller en annen erververs krav, kan ikke gjøres gjeldende overfor forbrukerens krav etter første ledd i større utstrekning enn det som kunne vært avtalt mellom forbrukeren og selgeren.

Reklamasjonsreglene i § 27 gjelder tilsvarende for krav etter denne paragrafen.

Forbrukeren kan på samme vilkår som i første til tredje ledd gjøre sitt krav som følge av en mangel gjeldende mot en yrkesutøver som etter avtale med selgeren eller tidligere ledd har utført arbeid på tingen.

Forbrukeren kan også gjøre krav gjeldende etter reglene i lov 13. mai 1988 nr. 27 om kjøp § 84 første ledd, hvis dette gir forbrukeren større rettigheter enn det som følger av paragrafen her.

Tidligere salgsledd kan ikke motregne overfor forbrukeren med krav mot selgeren.

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1844657 26/08/2014 06:15
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Men.. Ikke uten dokumentasjon,sannsynligjøring av at produktet i det hele tatt er kjøpt vel?

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: thewizard] #1844671 26/08/2014 06:42
T
tygster Offline
Veteran
Veteran
T
Selvfølgelig må du kunne sannsynliggjøre kjøpet, men det er en kjennsgjerning at de fleste butikker stiller mye høyere krav her enn hva de har grunnlag for.

Alt av husmerker, for eksempel, burde det ikke være så vanskelig å sannsynliggjøre at er kjøpt i Norge da det jo kun selges her. Når det gjelder en Trek som i dette tilfellet så vil jo aktuelle alternativer være bankutskrift, butikkregister eller til og med et instagrambilde av deg selv i butikken mens du kjøper sykkelen.

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: jan erik] #1844683 26/08/2014 07:07
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: jan erik
Svaret er enkelt! Neste gang handler man Hard Rocx. No questions asked

Evnt sykkel/ramme i norge.;-)

Da står man tryggere uansett. Enkelt og greit fordi da har man flere ledd som kan hjelpe deg når uhellet først er ute.

Ambassadør for Scott.
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1844689 26/08/2014 07:17
voldemort Offline
Vinkelskriver
Vinkelskriver
For å kunne fremme reklamasjonskrav, må man sannsynliggjøre at produktet er kjøpt i Norge. Kan man det, så kan krav fremmes mot butikken hvor produktet er solgt, eventuelt bakre salgsledd (selgers hjemmelsmenn).

Reklamasjonsretten overfor bakre salgsledd gjelder også når et produkt er solgt privat i Norge, gitt at produktet opprinnelig er solgt i Norge i utgangspunktet.

Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: mos] #1844707 26/08/2014 07:53
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: mos

Generellt så har jeg merket et ganske dalende servicenivå hos diverse butikker, preget av ansatte som burde vært på skolen (for unge) og egentlig måten de møter reklamasjoner og litt sære forespørsler. Ofte får jeg følelsen av at de ikke vil gjøre noe som krever ekstra arbeid og som ikke gir et salg.

Jeg er nok for gammel i hvertfall. For jeg søker på jobber inne sykkel/sportsbransjen både her og der uten napp enda jeg føler jeg kan mer om sykkel enn de fleste. :-P

Ambassadør for Scott.
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: olechr] #1844740 26/08/2014 08:31
Howard Offline
Ivrig
Ivrig
Du kan for mye...

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Knut L] #1845946 27/08/2014 19:21
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Hei.

Jeg jobber for Foss Sykler med reklamasjoner.

Generelt sett (ikke bare denne saken) skal alle reklamasjoner rettes til den du kjøpte produktet av. Har du kjøpt sykkelen brukt må du reklamere til personen du kjøpte den brukt av. Og det sier vel litt selv at man da kanskje ikke kommer så mye lenger?
Har man kjøpt brukt så få i hvert fall med kvitteringen fra butikken slik at du kan bevise kjøpet. At det ikke er, som thewizard sier, kjøpt evt i utlandet, tatt inn uten mva, stjålet, heleri, tilegne seg varer som ikke tilhører personer, at eier er eier, etc..

Det finnes uekte Trek sykler på markedet, falske kopier. Ikke noe vi sliter med i Norge sålangt, men i disse internetttider vil det nok dukke opp. Dette er noe av grunnen til at Trek og vi (Foss Sykler) krever kvittering.

Foss Sykler har ikke noe register over hvilke rammenummer som kommer inn eller går til hvilke butikker. Butikkene har heller ikke noe krav til å registrere alle rammenummer, men endel gjør dette alikevel. Oftest mtp reklamasjoner og tyveri. I slike tilfeller godkjenner jeg reklamasjoner uten kvittering siden butikken har et godt register.

Når det gjelder din sak så har vi det vi kaller V2 lager (Verson 2) som er litt større i ytre diameter. I en stor andel av de tilfellene vi får med utvidet krankhus er dette løsningen. Har du fått prøvd dette?

Om det ikke funker med V2 lager kan jeg høre med USA om de vil dekke en reklamasjon uten kvittering. Men du vil måtte betale alle omkostninger hos oss og hos butikken. Ramma dekkes, men siden hverken vi eller butikken har solgt noe her, så står heller ikke vi ansvarlig for kostnader ut over selve ramma som Trek USA muligens vil dekke.

Trek selger i utgangspunktet ikke så mange rammemodeller løst. Superfly er ikke solgt som løs ramme, men Madone var solgt som løse rammesett. Antagelig har du kjøpt en Superfly reklamasjonsramme fra en butikk som vi av og til ser.

Foss Sykler strekker seg ofte langt, og dekker de aller aller fleste reklamasjoner som kommer inn. Kostnadsfritt for kunden. I de tilfellene hvor det har vært kræsj eller på andre måter har oppstått skade som ikke skyldes produksjonsfeil tilbyr vi en langt gunstigere pris på erstatningsvare.

Mvh
Knut
Foss Sykler AS

Er det jeg som misforstår deg eller mener Foss sykler virkelig at man må reklamere til den personen man kjøpte sykkelen av og at det er "that's it"?

Jeg registrerer at du skriver at Foss sykler ofte strekker seg langt.

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1846051 27/08/2014 21:56
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg tror foss mener at, som i de fleste andre reklamajonstilfeller, om seg være vaskemaskin,bil,moped eller iphone at eier burde kunne bevise at produktet er kjøpt fra noen.

Hvis kunden har kjøpt varen på ebay, så holder det jo med en kopi av transaksjonen fra paypal eller hva det måtte være eller?

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1846201 28/08/2014 08:46
ileirtro Offline
Entusiast
Entusiast
.

Redigert av ileirtro; 28/08/2014 11:32.
Side 1 av 2 1 2