Nei ser ikke slik ut. Ikke at jeg tror det er mer eller mindre bratt der vi faktisk skal sykle.
Dette ser vel ut som heisen??
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Takk for gode svar. Og egentlig en bekreftelse på det jeg har trodd om at det er muligheter for å bli skikkelig sliten mange ganger. Friske bein på stiene høres forlokkende ut.... Kunsten er vel å greie å holde igjen i starten når man føler seg pigg og fin.
Nå kjenner jeg virkelig at den digge kribblefølelsen kommer.. ikke at jeg er noe kjent utenom birkentraseen. Men er jo fint å høre om alle steden og kikke litt på kart.. detta blir TØFFT
Når jeg studerer kartet ser det også ut som det er ny avslutning i år. Fra Kanalen og ned til Håkons hall. Ser ut som om vi iår skal sykle nordre nedfartsløype fra skistadioen som kommer ut på Lysgaardsjordet ved Ersgård. Den er i så fall ganske kuul! Noen som kan bekrefte at det stemmer?
Når jeg studerer kartet ser det også ut som det er ny avslutning i år. Fra Kanalen og ned til Håkons hall. Ser ut som om vi iår skal sykle nordre nedfartsløype fra skistadioen som kommer ut på Lysgaardsjordet ved Ersgård. Den er i så fall ganske kuul! Noen som kan bekrefte at det stemmer?
Jeg har i alle fall håpet at vi slipper å kjøre samme ruta som Fredagsbirken på slutten, der har det vært noen farlige situasjoner alle de fire gangene jeg har vært med. Skjønner ikke hvorfor vi ikke kan bruke samme trase som eliten på lørdag, det hadde jo vært mye bedre. Vi kommer til mål sammen med fredagsbirkere som har brukt 6-7 timer, og fartsforskjellene gjør dette unødvendig farlig på slutten. Joda, klart det er ansvaret til de som kommer fort bakfra, men hvis du kommer sammen med 3-4 stykker mot slutten så blir det som det blir. Klart bedre sportslig og klart sikrere om vi får en annen trase fra hårnålene før Ballettbakken til mål.
Jeg har i alle fall håpet at vi slipper å kjøre samme ruta som Fredagsbirken på slutten, der har det vært noen farlige situasjoner alle de fire gangene jeg har vært med. Skjønner ikke hvorfor vi ikke kan bruke samme trase som eliten på lørdag, det hadde jo vært mye bedre. Vi kommer til mål sammen med fredagsbirkere som har brukt 6-7 timer, og fartsforskjellene gjør dette unødvendig farlig på slutten. Joda, klart det er ansvaret til de som kommer fort bakfra, men hvis du kommer sammen med 3-4 stykker mot slutten så blir det som det blir. Klart bedre sportslig og klart sikrere om vi får en annen trase fra hårnålene før Ballettbakken til mål.
sv
Jeg synes det ser ut som om nøyaktig lik avslutning som i fjor - helt fra Lunkefjell og til mål er det likt. Jeg synes heller ikke det er noe stort tap å ta det bittelitt piano i de siste partiene der det er fare for konflikter med fredagsbirkerne.
Jaja........hadde betemt meg for lenge siden at Ultabirken stod på planen for i år, men drøyde med å kjøpe billett. Ble syk i forrige uke, og sliter fremdeles med litt tette bihuler og hoste. En test i går viste at formen er skikkelig ræva.
Men......så kjøpte jeg visst meg billett i dag allikevel. Greide ikke få den j%&€la langtidsvarselet fra yr ut av hodet. Skal det ikke liksom regne på Rena på denne tiden? Er redd for at dette ikke går inn i historien som en av mine beste avgjørelser, men er fortsatt optimist :-)
Jeg synes heller ikke det er noe stort tap å ta det bittelitt piano i de siste partiene der det er fare for konflikter med fredagsbirkerne.
Og til tross for at jeg tar det bittelitt piano og har bein som knapt går rundt, så pleier jeg å suse forbi Fredagsbirkerne. Det er i grunnen en utrolig deilig følelse...
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Jeg synes det ser ut som om nøyaktig lik avslutning som i fjor - helt fra Lunkefjell og til mål er det likt. Jeg synes heller ikke det er noe stort tap å ta det bittelitt piano i de siste partiene der det er fare for konflikter med fredagsbirkerne.
Skal en tro på den sammenligne løype linken litt lenger opp her, så er det en litt annen sti mellom Sjøsetervegen og Myggbukta. Men det kan være en tegnefeil i GPX-en.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Den ligger her.... men må vel innrømme at plasseringsnavnene minner mest om 2013 stasjonene.
Redigert av Elgvenn2; 25/08/201413:33.
Fra Lunkefjell og inn er det samme spor som i fjor. Men i nedkjøringen fra Lunkefjell, der det er som brattest og mest steinete, har vi lagt traseen rundt; ei lita, sjarmerende sløyfe for din sikkerhet....
Uansett, selv med litt syre i musklene så tror jeg dette blir knall på slutten!
Dessuten anbefaler jeg alle å google på navn på fjell så dukker det opp en mengde flotte bilder over kremstier! Tror ultrabirken Løp gikk over mange av de stedene vi skal i år.
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Til dere som kjenner mange av stedene løypa går. Jeg skal prøve for første gang, ardent race eller Rocket Ron/Nobby Nic?
Jeg kjenner ikke Ardent Race, men utfra bilder og beskrivelser på nett ser det ut til å være et bra dekk for UB. Komboen RR (bak) og NN (foran) hadde jeg ikke nølt med å kjøre på selv. Antar du har 2.25 og snakeskin på begge? Selv kommer jeg til å gå for Racing Ralph 2.25 snakeskin bak og Specialized Ground Control 2.3 foran.
Ser ut som ultrabirken blir fulltegnet for første gang også, er over 600 på startlista nå!
Jeg kjenner ikke Ardent Race, men utfra bilder og beskrivelser på nett ser det ut til å være et bra dekk for UB. Komboen RR (bak) og NN (foran) hadde jeg ikke nølt med å kjøre på selv. Antar du har 2.25 og snakeskin på begge? Selv kommer jeg til å gå for Racing Ralph 2.25 snakeskin bak og Specialized Ground Control 2.3 foran.
Ardent Race er noe tyngre enn både NN og Rocket Ron, selv med snakeskin. De veier 740gram pr. stk. Jeg har syklet ca 9-10 mil på de nå, veldig trygget i terrenget, men litt for tunge på grus/asfalt etter min smak. Jeg er redd jeg blir utslitt før jeg endelig kommer i terrenget.
Jepp, snakeskin på begge, og 2.25 bredde.
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Ser ut som ultrabirken blir fulltegnet for første gang også, er over 600 på startlista nå!
Det er ikke lenger mulig å melde seg på Ultrabirken, så det er nok fullt, ja. Problemet er at de har stengt for omregistrering samtidig. Omregistrering skal vel være mulig til og med onsdag? Har sendt de en mail.
Lurer på de reglene som er til "regn-/vindtett" jakke og bukse. Hva godkjennes? Vil f.eks. Castelli Velo som er helt vindtett og "beskytter mot regn" være innafor, eller snakker vi type Mavic Stratos H2O som godkjent regnjakke?
Hvorfor bremse? (sier han som bremser masse nedover... )