Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Slark i krank, Trek. Reklamasjon?

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Knut L] #1846290 28/08/2014 10:49
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
For å presisere: Jeg reagerer positivt på den konkrete saken, jeg syns Foss strekker seg langt og utviser potensielt god kundeservice.

Det jeg imidlertid reagerer på er dette:

Sitat: Knut L

Generelt sett (ikke bare denne saken) skal alle reklamasjoner rettes til den du kjøpte produktet av. Har du kjøpt sykkelen brukt må du reklamere til personen du kjøpte den brukt av. Og det sier vel litt selv at man da kanskje ikke kommer så mye lenger?

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1854087 10/09/2014 12:47
Knut L Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har blitt opplyst om ting jeg ikke viste. Jeg var under det inntrykk av at kjøp og salg var mellom de to originale partene. Men nå vet jeg bedre takket være dere.

Men som thewizard sier så er hovedpoenget at Foss Sykler vil ha bevis for at det er et kjøpt produkt fra Norge.

Knut

Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy
Jobber med Trek sykler
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1856993 15/09/2014 08:13
Freakout Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Enden på visa: Trek godtar ikke reklamasjonen. Ikke noe mer Trek på meg, etter det jeg har lest i det siste om kvaliteten på materialene brukt i kranken, og servicen hos Foss sykler, få tak i deler osv...

Som markedsføringsstudent ser jeg at dette ikke er veldig positiv omtale som blir lagt ut på Norges største sykkelforum, spesielt ikke siden word of mouth(god omtale, renommé) har blitt så viktig i de siste årene. Men det er helt fair kritikk.

Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1857010 15/09/2014 08:29
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Freakout
Enden på visa: Trek godtar ikke reklamasjonen. Ikke noe mer Trek på meg, etter det jeg har lest i det siste om kvaliteten på materialene brukt i kranken, og servicen hos Foss sykler, få tak i deler osv...

Som markedsføringsstudent ser jeg at dette ikke er veldig positiv omtale som blir lagt ut på Norges største sykkelforum, spesielt ikke siden word of mouth(god omtale, renommé) har blitt så viktig i de siste årene. Men det er helt fair kritikk.

Du kan selvsagt skrive og mene hva du vil, men faktum er at Foss er på helt trygg grunn når de avviser reklamasjonen din.

Hvorfor reklamerer du ikke til Trek i USA?

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1857024 15/09/2014 08:42
Freakout Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Det er Trek i USA som ikke godtar. Jeg er fullt klar over at Foss er på trygg grunn juridisk sett.

Jeg bare advarer mot å kjøpe en sykkel som plutselig må nedskrives til 0, fordi det er brukt dårlig materiale i kranken, noe du ikke aner når du kjøpe sykkelen. Du forventer kvalitet når du kjøper en ramme med nypris til 18 000.

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1857039 15/09/2014 08:53
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Det er Trek i USA som ikke godtar. Jeg er fullt klar over at Foss er på trygg grunn juridisk sett.

Jeg bare advarer mot å kjøpe en sykkel som plutselig må nedskrives til 0, fordi det er brukt dårlig materiale i kranken, noe du ikke aner når du kjøpe sykkelen. Du forventer kvalitet når du kjøper en ramme med nypris til 18 000.

Kjipt!

Antar amerikansk forbrukerrett ikke er like lett å forholde seg til som norsk og at det ikke bare er å klage saken inn til den amerikanske versjonen av forbrukerrådet.

Det finnes vel kanskje noen som kan fikse ramma for deg?

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1857058 15/09/2014 09:12
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Velkommen til internett!
Når vi som privatpersoner kjøper varer over www.com og med det sparer "unødvendige" kostnader til importør- og forhandlerledd, tar vi samtidig over den risikoen som Foss & co nødvendigvis må ta seg noe betalt for.

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Oystein L] #1857091 15/09/2014 10:04
L
Lunix Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sitat: Oystein L

Velkommen til internett!
Når vi som privatpersoner kjøper varer over www.com og med det sparer "unødvendige" kostnader til importør- og forhandlerledd, tar vi samtidig over den risikoen som Foss & co nødvendigvis må ta seg noe betalt for.

+1

Har også kjøpt dyr kapitalvare på Ebay.
Når den feilet og jeg tok kontakt med norsk importør, og så måtte betale for rep, så synes jeg det var trist for meg, men naturlig.
Ikke noe å sutre over i min bok, i hvertfall ikke nok til å disse en seriøs norsk importør

-------------------------------
NOTS
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: kjasmas] #1857161 15/09/2014 11:22
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: kjasmas

Kjipt!

Antar amerikansk forbrukerrett ikke er like lett å forholde seg til som norsk og at det ikke bare er å klage saken inn til den amerikanske versjonen av forbrukerrådet.

Det finnes vel kanskje noen som kan fikse ramma for deg?

Det er vel flere som fikser karbonrammer ved brudd, det å legge til litt materiale må være en enklere jobb, tenker jeg.

Hør med f.eks. Otto Jæger om muligheten for å reparere?

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Lunix] #1857540 15/09/2014 21:22
Freakout Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: Lunix

Ikke noe å sutre over i min bok, i hvertfall ikke nok til å disse en seriøs norsk importør

Bare det at materialet er så dårlig er en skandale i seg selv, Trek har holdt på med karbon i maaaange år, regnet med at de visste hva de drev med...

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1858245 16/09/2014 20:34
C
christ83 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
@freakout har du fått erbjudit att installera V2 lager som knut nämnde?
Jag jobbar som mekaniker åt en cykelbutik och har installerat dussintals av dessa med gott resultat som gör att glappet mellan lager och ram försvinner.

Summan av kardemumman: Rammen är inte nödvändigtvis ödelagd bara för att original lagret har börjat glappa

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #1858992 17/09/2014 19:56
Freakout Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Joda, V2 har blitt prøvd, men det er ikke nok, fungerte på den ene siden. Hatt den inne hos Trek forhandler(Sørensen), de har rimelig bra peiling!

Re: Slark i krank, Trek. Reklamasjon? [Re: Freakout] #2028232 02/11/2015 20:37
S
Skoje Offline
Ivrig
Ivrig
S
Drar opp igjen denne.

Hvordan endte dette?

Jeg er uheldigvis i samme situasjon nå. Kjøpte en Scale 900 via forumet her for 13mnd siden. Samme problemet med kranklager som trådstarter beskriver.

Har kontaktet selger via mail og forumet her i håp om at han kan sende meg kvittering/kjøpsbevis slik Ramo krever. De kjente til problemet og sa det var en garantisak.

Krysser fingrene for at selger hjelper meg med kvittering og at det løser seg.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support