Skjønner jo at følelsen kommer på vei mot Skramstad.. hvorfor og hva er du driver å melder deg på... nå har du nok en gang tatt deg vann over hodet... Men når du er i mål er nok følelsen meget bra!!!
Er ikke det fysiske som er mest slitsomt, vet jo en kommer i mål med ok tid på lørdag også, og digger flerdagers ritt. Forskjellen her er jo at de fleste en sykler med på lørdag ikke har syklet dagen før og ikke spesielt hensynfull sånn sett he he. Men det jeg sliter mest med er mer motivasjon til å presse meg, og den monotone starten. Skal sies at jeg aldri har likt den starten, både hode og kropp liker/takler bedre variasjon. Men når en kommer i gang så er det glemt, og det å komme i mål på Lillehammer er alltid godt, uavhengig av resultat.
Jeg er førstereisgutt. Hvordan er kvaliteten på vaktholdet? Er det lett å sykle feil erfaringsvis på UB? Må man bære VELDIG observant hele veien eller blir man lose greit igjennom?
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
I følge den lista var det faktisk 78 stk som tok dobbelen i fjor. Lista over de som har startet og fullført dobbelen alle 4 årene begynner imidlertid å bli ganske eksklusiv....
Redigert av Elgvenn2; 23/08/201420:17.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Bra merking, men det står jo langtfra folk i alle stikryss, så du må følge med sjøl. I fjor var det vel en god del som kjørte feil i første terrengpartiet, og for tre år siden var vinneren uheldig mot slutten og kjørte feil og kom innpå igjen uten å oppdage det, så han vant ikke likevel, bare moralsk.
Hvis de legger ut GPS-spor før rittet er det jo en mulighet å legge inn ruta på en garmin som ekstra forsikring. Men ligger du litt uti røkla vil du nok som regel se greit hvor sporet går hvis du blir i tvil.
Eksklusiv den lista, må være en av de kuleste listene å ligge på:)
Er det mulig å få noe trøst i denne tråden eller.....hue fullt av snørr, like sikkert som at alle er tilbake på skole og arbeid så går det bare en uke så er'n syk blir alltid frisk i tide ,men det burde være mulig å få en ok oppkjøring det året en sikter på "dobbel "
Hadde vært trivelig med noen andre i p 5 på lørdag, den værmeldingen må være for god til å være riktig
På Sjusjøen er det forøvrig supert birkenvær med regnbyger og 8 grader
Eksklusiv den lista, må være en av de kuleste listene å ligge på:)
Er det mulig å få noe trøst i denne tråden eller.....hue fullt av snørr, like sikkert som at alle er tilbake på skole og arbeid så går det bare en uke så er'n syk blir alltid frisk i tide ,men det burde være mulig å få en ok oppkjøring det året en sikter på "dobbel "
Hadde vært trivelig med noen andre i p 5 på lørdag, den værmeldingen må være for god til å være riktig
På Sjusjøen er det forøvrig supert birkenvær med regnbyger og 8 grader
Jeg kan godt trøste. Jeg er på siste dag med antibiotika, og hoster fortsatt en del. Stiller uansett, og tar det som en tur
Jeg er ikke så veldig bekymra. Det har vel blitt sagt lenger her oppe at grunnlaget for UB (for sånne som oss) gjøres gjennom hele året, og ikke de siste to ukene. Tipper dagsformen har vel så mye å si som treningsgrunnlaget de siste ukene.
Lista over de som har startet og fullført dobbelen alle 4 årene begynner imidlertid å bli ganske eksklusiv....
Siden front biker sier at han er en av dem som har fullført begge rittene alle ganger, må jo den lista være feil.
Tror han har starta dobbelen alle gangene, men brutt ultrabirken en av gangene, i 2011 skal man stole på rittranking.
Redigert av Elgvenn2; 24/08/201417:30.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Jeg la inn de jeg kjenner på livetrack på Birkenappen på Iphone allerede. Og der ligger det ei løype ute. Dere som kjenner til fjorårets løype kan jo se om det er den fra i fjor eller om den er ny, men den er ihvertfall synlig der. Kanskje en glipp fra arrangøren?
Jeg la inn de jeg kjenner på livetrack på Birkenappen på Iphone allerede. Og der ligger det ei løype ute. Dere som kjenner til fjorårets løype kan jo se om det er den fra i fjor eller om den er ny, men den er ihvertfall synlig der. Kanskje en glipp fra arrangøren?
Hakke iphone, men på android så ligger bare vanlig LB/FB løypa....
Kan forklare litt det jeg ser da. Løypa litt opp går mot Skramstad men går av sørover og kommer mer direkte på Bringbu(ikke innom Skramstad), Så er neste passering Kvarstad, Hornsjø, sør for Mellsjøen, og nord for Reinsvatnet før passering Pellestova, så tilbake sør for Reinsvatnet før passering Søthaugen, og ned mot mål. (svart uthevet er passeringene)
Kan hende, (da jeg ikke har sjekket) at dette er 2013 løypa fra UB.
Lista over de som har startet og fullført dobbelen alle 4 årene begynner imidlertid å bli ganske eksklusiv....
Siden front biker sier at han er en av dem som har fullført begge rittene alle ganger, må jo den lista være feil.
Tror han har starta dobbelen alle gangene, men brutt ultrabirken en av gangene, i 2011 skal man stole på rittranking.
Knakk bakramma på vei opp siste fjellet i 2011 og måte traske den tunge veien tilbake til Pellestova. Kjente det som "nærmest fullført" og minst like sliten på startstreken lørdag morgen som de andre årene. Så jeg sier at jeg har deltatt alle ganger, men kan ikke skryte på meg fullført.
I år er rytteren i sjaber form, men syklene er nesten nye og fintunet for innsatsen.
Gleder meg til å se løypa. Følelsen er at den blir lengre i tid fordi vi skal langt avgårde og langt ned i Hafjellanlegget.
Må dele opplevelsen fra 6-dagers Terrengstyrken. Etappen Koppang-Hafjell gikk over Hafjelltoppen og plutselig var vi i utforløypa med doseringer og hopp. Litt av en overraskelse etter 40 mil over hei og fjell, og passe mør i kroppen. Men vi kom begge helskinnet ned til etappemålet.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Sier du det ja Gruer, og gleder meg til å kjenne på beina opp igjen fra Hafjell, fikk ikke opp kartet i noe større størrelse. Noen som greier ut fra forklaringene å skjønne hvor langt ned i alpinbakken vi skal før snu, ca høydemeter?
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.