Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel

Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel #1840368 19/08/2014 15:22
PålGnål Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
http://hallstrom.no

Hva tror forumet?

På tide å begynne å trene igjen...
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840376 19/08/2014 15:47
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fine, ser ut som gjennomtenkt konsept.

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840390 19/08/2014 16:11
Akaly Offline
Veteran
Veteran
Den ser overraskende praktisk ut. Godt at det ikke er en fixie uten skjermer eller noe annet rart som de mener er en norsk pendlesykkel. ICON_SMILE

Dog er det to problemer:
1. 9000 kroner, wtf?
2. Hvor er Schwalbe Big Apple?

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840392 19/08/2014 16:14
R
Rumath Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Ok. Den har muligens "alt". Men den vekker ikke følelser. Den ser tung ut. Dårlig vaierføring, og rotete inntrykk.

Pendlersykler skal få deg smilende ut om morgenen, og kjapt hjem på ettermiddagen.

Men praktisk er den nok ICON_SMILE

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840402 19/08/2014 16:26
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Ser jo ut som om den har alt praktisk sett, men utseendet har den virkelig ikke med seg.

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840412 19/08/2014 16:51
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Bra konsept og positivt at noen vil pushe slikt og ikke bare birken-spesial, men jeg ville byttet giret med navgir og brukt en heldekkende kjedekasse eller belte. Stemmet må byttes. Skulle man virkelig gått all-inn på pendlesykkel så burde naturligvis bagasjebrettet vært integrert i rammen.

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840432 19/08/2014 17:11
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Mangler heltrukne wirer (burde kankje vært navgir + kjedekasse som sverreb sier) og har 'for mange' gir.
Bagasjebæreren er for kort, aka, staggene mot setet er lat for lange å sannsynligvis vingelte.
Burde vært plass til 2" dekk, var det noen som nevnte Big Apple, og uansett for lite klaring mellom dekk og skjerm.
Er det 'headshock' på den?

Men, som andre nevner; godt at noen tenker noe annet enn Birkensykler for treningforemål. Det finnes det nok av fra før.

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840474 19/08/2014 18:18
perbl Offline
More than words
More than words
Den ser vesentlig mer praktisk ut og mer transportretta enn mange sykler som blir solgt til jobbsyklende i dag.

Jeg reagerer også på det med heltrukne strømper, noe av det første som forårsaker frustrasjon hos folk er jo wirer som må byttes pga dritt, dette er jo et mindre problem med mindre eksponert wire. I tillegg er det dette med altfor små dekk, hvordan er piggdekkplassen i denne? Og designet var ikke akkurat noe som gir meg lyst på den ICON_SMILE

Skulle jeg bytta ut longtailen med noe annet til dagligbruk tror jeg nok fortsatt en Surly Troll eller Ogre med solide bagasjeracks som passer kraftige vesker hadde vært øverst på lista. Så ikke i farta noe på nettsidene som sa noe om de har planlagt bagasjebrettet utfra veskebruk? Men må nok fort gange prisen med 1.5 hvis man skal kjøpe en Troll og bygge ut tilsvarende som privatperson.

Redigert av perbl; 19/08/2014 18:19.

Per B.
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840543 19/08/2014 19:38
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
nesten alle innvendingene dere har i tråden er møtt i Breezer Beltway. Alfine 11 eller Nexus åtte eller Nuvinchi. Gates Centertrack beltedrift. Dynamonav ,lykter etc. etc.

Jeg tittet på en utenfor Birk og ble ganske imponert. I tillegg til alle finessene hadde den den hittil mest smoothe delbare ramma jeg har sett.

http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=882_953&products_id=6627

Dette er ikke for å være ekkel mot Hallstrøm. Vi trenger alle de pendelersyklene folk gidder å kjøpe og bruke. Jeg synes Hallstrøm var gjennomtenkt, solid, litt rotete og kanskje litt dyr å bytte slitedeler på. Men sikkert fin for de som pendler på sykkel i vanlige klær.

LarsB

Redigert av larsb; 19/08/2014 19:43. Rediger grunn: Ikke disse Hallstrøm
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840590 19/08/2014 20:31
P
Punzel Offline
Avhengig
Avhengig
P
Nja, med untak av utforming av selve ramme-rør (ikke helt rundt) og skivebrems ser den ut som syklene familien hadde mange år (eller tiår) siden...

Praktisk er den sikkert og det er jo en grund for at (mange) hverdagssyklene av denne type ikke har forandret seg så veldig mye i lang tid, men følelser vekker den absolutt ikke.

Edit: gjelder modell Coffee.

Redigert av Punzel; 19/08/2014 20:45.
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: larsb] #1840613 19/08/2014 21:05
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: larsb
nesten alle innvendingene dere har i tråden er møtt i Breezer Beltway. Alfine 11 eller Nexus åtte eller Nuvinchi. Gates Centertrack beltedrift. Dynamonav ,lykter etc. etc.

Jeg tittet på en utenfor Birk og ble ganske imponert. I tillegg til alle finessene hadde den den hittil mest smoothe delbare ramma jeg har sett.

http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=882_953&products_id=6627

Dette er ikke for å være ekkel mot Hallstrøm. Vi trenger alle de pendelersyklene folk gidder å kjøpe og bruke. Jeg synes Hallstrøm var gjennomtenkt, solid, litt rotete og kanskje litt dyr å bytte slitedeler på. Men sikkert fin for de som pendler på sykkel i vanlige klær.
LarsB

Nå må jeg si at blant Breezere, som ofte er meget pene sykler, syntes jeg den der var ganske kjip bedømt utfra det bildet og mine preferanser.

Per B.
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: larsb] #1840617 19/08/2014 21:17
olechr Offline
More than words
More than words

LarsB

Veldig enig. Å lage en "perfekt" pendlersykkel med vanlig girsystem skjønner jeg ikke. Den Brezzern hadde jeg lett kjøpt i steden.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840619 19/08/2014 21:29
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Betal-dritt lenke. Bilde i fvn av sykkelsenteret-eieren og 1 kar til. Overskrift:

Satser på jobbsyklerne:
Har brukt en million på å utvikle ny sykkel

Statlig utredning eller ?

Skulle vel tatt meg fem kaffekopper, 10 rullings og en runk, for å komme opp med noe vel så bra. Ser ikke hva som er "utvikla" på den sykkelen.

Litt annerledes bagasjebrett. Kjedebeskytter av gjennomsiktig plastikk. Headshok eller noe lignendes, uansett ikke "nytt".

Grei nok ide da, men ikke spesielt genialt. Og hvorfor. Jo fordi de som bruker syklene til jobb daglig, de vet hva de behøver allerede, til halve prisen gjerne.

Skal kanskje ikke mer til å få subsidier fra NAV. Jeg tror jeg må undersøke mulighetene for en av mine skrullete ideer.

"Satset en million, betalt av staten, på å bygge om en 26r til CX"...
Utredningen bestod i å bruke en 80mm ramme med kort overrør, en Biltema fil til å file ned diameteren på noen MTB-Briftere. Genialt. Litt i samme gate liksom.

For all del. Lykke til Hallstrom. Hadde jeg trengt en jobbsykkel (like greit at det ikke er lukket nav, da alle som sykler vinterstid allerede vet hva de trenger likevel), og ikke vært noe interessert i sykler eller noe mer deromkring, så hvorfor ikke en Hallstrom. Jeg vil likevel tro at el-sykkel-markedet har sånn ca samme målgruppe i praksis, og vil dominere.

Innovasjon-Norge. Fremtiden ser lys ut.

Redigert av Abit; 19/08/2014 21:36.
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: olechr] #1840627 19/08/2014 21:40
geiranders Offline
Besatt
Besatt
Sitat: olechr
LarsB

Veldig enig. Å lage en "perfekt" pendlersykkel med vanlig girsystem skjønner jeg ikke. Den Breezern hadde jeg lett kjøpt i steden.

Jeg synes det både ser og føles fett ut med beltedrift, men klarer likevel ikke å bli overbevist. Belte kan som kjent kun brukes av den som kun har to drev, ett foran og ett bak. Jeg har hatt mange sykler med dette oppsettet, og der har kjedet vært det minste problemet driftsmessig. Selve navene har vært mye mer plunder med, fett som fryser på vinteren, elendige pakninger på Shimano Nexus, lagre som slites kjapt, svampete inngrep etc etc.

Det er på syklene med utvendig gir at kjedet har vært kilde til praktisk frustrasjon: Der må det jo være i noenlunde ok forfatning for at girskiftene skal gå greit for seg, og krever dermed jevnlig stell. Men på singlespeed/girnav-syklene har som sagt kjedevedlikehold vært et ikke-problem. Olje på buksa og høylydt og sjenerende knirking har heller ikke vært noe reellt problem for meg, og dermed forsvinner min fascinasjon for beltedrift.

I tillegg krever altså beltedrift delbar ramme, samt belter og spesialdrev som nesten ingen butikker har på lager. Dessuten koster de mye mer.

Vil ikke være gretten retrogrouch altså, men skjønner ikke helt hvordan belte kan være verdt penga – sånn praktisk sett. Noen som kan bidra med egne erfaringer eller gi meg poengene jeg ikke har sett? Mottas med takk!

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840629 19/08/2014 21:44
Frorre Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hvorfor den dempern? Trengs ikke på en pendlersykkel ivf. Du får ju montert heltdekkende skjermer, lys, støtte og brett på en vanlig hybrid, tenker jeg.

Innvandret Trysling
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840630 19/08/2014 21:45
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg skal ha meg en bysykkel med belte fordi det virker utrolig enkelt.

Uansett så skjønner jeg ikke hva som er så spesiellt med Hallstrøm. Alle merker har jo en sykkel som ser slik ut. Sikkert bra, men ikke noe spes slik jeg kan se det. Men nå skal det sies at jeg ikke er noe bysykkel fantast:-P

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: Frorre] #1840636 19/08/2014 21:51
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: Frorre
Hvorfor den dempern? Trengs ikke på en pendlersykkel ivf. Du får ju montert heltdekkende skjermer, lys, støtte og brett på en vanlig hybrid, tenker jeg.

Vanlig hybrid + denne + upraktisk bagasjebrett + pastic fantastick kjedebeskytter. Kan jeg snart få stipend NAV ????

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=61755;page=1;menu=1000,2,92;mid=0;pgc=0

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840638 19/08/2014 21:53
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Her er nåtidens "jobbsyklers" ideal

Trenger ikke engang bagasjebrett, da man ikke blir svett på ryggen uansett.

Redigert av Abit; 19/08/2014 21:55.
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: sverreb] #1840639 19/08/2014 22:07
geiranders Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sverreb
Skulle man virkelig gått all-inn på pendlesykkel så burde naturligvis bagasjebrettet vært integrert i rammen.

Tyskerne vet hvordan:
http://www.en.tout-terrain.de/bicycles/amber-road/

Men her er vi jo i en helt annen prisklasse. Jeg synes Hallstrom er på sporet av mye bra, og applauderer komplett sykkel med dynamo og LED-lys både foran og bak, samt skiver, skjermer og alt som trengs for rundt 9 000 kroner. Demperen klarer jeg meg fint uten, og selv så ville jeg heller valgt meg en hybrid med god plass til vinterdekk og utstyrt den med skjermer og bærer og lys. Men folk flest gidder jo ikke det, særlig ikke hvis ombyggingen inkluderer dynamonav med nybygg av forhjul og vaieropplegg til bagasjebæreren og fandens oldemor.

Men nok om det. Det som slår meg gang på gang, er hvor mye det visuelle betyr.

Hallstrom har forsåvidt gjort alt riktig i et ingeniørperspektiv, men framstår ikke som en clean og elegant sykkel på de bildene som brukes i markedsføringen. Kanskje den ser mye bedre ut live? Det vil de fleste aldri få vite.

Tyske Winora, for eksempel, har en sykkel som koster det samme og er laget for samme målgruppe. De har brukt girnav, og selger den uten kjedekasse og bagasjebærer/lys bak. Men ellers er oppsettet tilsvarende, bortsett fra at de har valgt en mer dempet og diskret profil på lakk og logo. Plutselig er inntrykket noe helt annet:
http://www.1000raeder.de/images/product_images/original_images/2326_0.jpg

Hadde Hallstrom gått for mindre kontrast i dekalene på ramma, valgt en mer diskret kjedekasseløsning, droppet demperen og heller betalt for et cleanere bagasjebrett a la Tubus Vega, ville sykkelen gitt et annet inntrykk.

Men det er ikke gitt at det hadde vært riktig valg forretningsmessig. Det at nerdene på et nettforum skriker og har vondt i øya bekymrer neppe utvikleren, som vet at folk flest vil ha demper, og gir blanke i om sykkelen har clean vaierføring. Jeg gjetter på at denne vil selge ok på fornuftsfaktoren, så får heller vi geeksa bygge selv.

Redigert av geiranders; 19/08/2014 22:09.
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840652 20/08/2014 01:57
mogens Offline
Besatt
Besatt
Tror den er for dyr til å bli noen storselger. En får jo en kurant husmerke-hybrid til rundt halve prisen. Alt i alt var det ikke så mye spesielt som gjør at det fristet til å legge ni lapper på bordet. Om sykkelen må låses utendørs er det heller en ulempe å ha XT-deler som lokkemat.

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: geiranders] #1840653 20/08/2014 02:06
mogens Offline
Besatt
Besatt
Sitat: geiranders

så får heller vi geeksa bygge selv.

Ja, nettopp, mange av oss har liggende nok deler til å skru sammen en transportsykkel... Selv bygde jeg meg en slik av en rimelig brukt ramme, noen nye slitedeler av Deore-kvalitet og resten av brukte deler jeg hadde liggende, inkludert plastskjermer og bagasjebrett. Prosjektet kom på rundt 1500 kr.

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: geiranders] #1840660 20/08/2014 05:44
perbl Offline
More than words
More than words
Tyske Winora, for eksempel, har en sykkel som koster det samme og er laget for samme målgruppe. De har brukt girnav, og selger den uten kjedekasse og bagasjebærer/lys bak. Men ellers er oppsettet tilsvarende, bortsett fra at de har valgt en mer dempet og diskret profil på lakk og logo. Plutselig er inntrykket noe helt annet:
http://www.1000raeder.de/images/product_images/original_images/2326_0.jpg

Noe sier meg at det kanskje ville blitt tjent mer på å importere lekre sånne framfor å selge en egenutviklet sak som ser ut som noe som sto i en skolegård på tidlig nittitallet (hvis en ser bort fra skivebremsene).

Per B.
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: mogens] #1840679 20/08/2014 06:34
geiranders Offline
Besatt
Besatt
Sitat: mogens
Tror den er for dyr til å bli noen storselger. En får jo en kurant husmerke-hybrid til rundt halve prisen. Alt i alt var det ikke så mye spesielt som gjør at det fristet til å legge ni lapper på bordet.

Jeg synes i utgangspunktet ikke at prisen er så fullgæren, med tanke på standardutstyret og at det åpenbart er lagt mye omtanke i smådetaljer. XXLs eget husmerke har en hybrid med tilsvarende utstyr til seks tusen, men den kommer ribbet for transport-kitet som Hallstrom Coffee har.
http://www.xxl.no/sykkel/sykler/hybridsykkel/white-sc-lite-14-hybridsykkel/p/1095672_1_style

Hvis hvermansen skal kjøpe en slik og deretter handle inn ekstrautstyr i løsvekt for å komplettere den a la Hallstrom, ryker prisen lett opp på ni tusen der også. Jeg bygger opp en komplett utstyrt helårssykkel til kjæresten nå, basert på en strippet hybrid av god kvalitet, og det blir ikke billigere enn Hallstrom, det heller – siden jeg kjøper stort sett alt ekstrautstyret nytt.

Men for en ringrev i sykkeluniverset, med boden full av brukbare deler, er jo situasjonen selvsagt gunstig. For en ukyndig kjøper som ønsker seg en solid sykkel som kan vare lenge, tror jeg ikke Hallstrom er noe dårlig kjøp. Jeg ser i alle fall ingen andre sykler på det norske markedet med tilsvarende oppsett til noen lavere pris.

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: PålGnål] #1840686 20/08/2014 06:53
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Dette er jo sykkelens svar på Toyota, og er sikkert akkurat det en vanlig pendlesyklist trenger, inkl. alt nødvendig utstyr.

Og prisen, alt det fænsy utstyret den ikke har ville jo doblet prisen og vel så det ... Som geiranders sier, velg en tilsvarende hybrid og sett på samme utstyret, så tipper jeg prisen ikke er så ille allikevel.

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: geiranders] #1840703 20/08/2014 07:15
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Jeg synes det både ser og føles fett ut med beltedrift, men klarer likevel ikke å bli overbevist. Belte kan som kjent kun brukes av den som kun har to drev, ett foran og ett bak. Jeg har hatt mange sykler med dette oppsettet, og der har kjedet vært det minste problemet driftsmessig. Selve navene har vært mye mer plunder med, fett som fryser på vinteren, elendige pakninger på Shimano Nexus, lagre som slites kjapt, svampete inngrep etc etc.
Men man slipper å smøre. Har selv Alfine, og må bytte kjede ofte - grunnet rust og gidder ikke/har ikke tid til å smøre. Samboer tais har en Scott SUB 10 med belte og Alfine 8, og den går og går og går og går.

Quote:
Men på singlespeed/girnav-syklene har som sagt kjedevedlikehold vært et ikke-problem. Olje på buksa og høylydt og sjenerende knirking har heller ikke vært noe reellt problem for meg, og dermed forsvinner min fascinasjon for beltedrift.
Også om vinteren i saltslaps?

Quote:

I tillegg krever altså beltedrift delbar ramme, samt belter og spesialdrev som nesten ingen butikker har på lager. Dessuten koster de mye mer.

Belter "slites ikke", så det er jo egentlig ikke noe tema. Kjøp, sykle, sykle, sykle, sykle....... Man trenger lissom bare kjøpe sykkelen, og så er man klar til å sykle året rundt. eneste vi har gjort med tais' SUB er bremseklosser og skifting av dekk mellom sesongene.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: baronKanon] #1840729 20/08/2014 07:35
geiranders Offline
Besatt
Besatt
Sitat: baronKanon
...man slipper å smøre. Har selv Alfine, og må bytte kjede ofte - grunnet rust og gidder ikke/har ikke tid til å smøre. Samboer tais har en Scott SUB 10 med belte og Alfine 8, og den går og går og går og går.

Har hatt en sykkel med samme nav og kjede i mange år nå. Den bare går og går og går den også.

Quote:
Men på singlespeed/girnav-syklene har som sagt kjedevedlikehold vært et ikke-problem. Olje på buksa og høylydt og sjenerende knirking har heller ikke vært noe reellt problem for meg, og dermed forsvinner min fascinasjon for beltedrift.

Også om vinteren i saltslaps?

Forskjellen er vel at jeg gidder å smøre kjedet nå og da i møkkaværsesongen. Bruker rundt to minutter hver gang, og det går en del uker mellom hver gang det trengs. Ergo ikke noe problem. Bytter sjelden kjede.

Men for all del: Jeg ser jo at belte er praktisk sett overlegent, og har ikke noe i mot beltedrift. Det er kun kost/nytte-faktoren som for min del ikke går i pluss.

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: geiranders] #1840744 20/08/2014 07:47
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Kosten av kjede er heftig. Men noen ting kan man ta seg råd til på den sykkelen man tilbringer desidert mest tid på.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: baronKanon] #1840755 20/08/2014 07:58
geiranders Offline
Besatt
Besatt
Kosten av kjede belte er heftig. Men noen ting kan man ta seg råd til på den sykkelen man tilbringer desidert mest tid på.

Fem tusen kroner ekstra for å slippe å smøre kjedet innimellom.
Det alene er mer enn hva norske kvinner i snitt er villige til å betale for en komplett sykkel.

Se side 16 i denne nye rapporten:
https://www.toi.no/getfile.php/Publikasjoner/T%C3%98I%20rapporter/2014/1325-2014/1325-2014-elektronisk.pdf

Tabell 4.6 viser hva menn og kvinner er villige til å betale for en vanlig sykkel. Som vi
ser har mennene over dobbelt så stor betalingsvillighet som kvinnene. I gjennomsnitt
var mennene villige til å betale maksimalt 7826 kr. for en sykkel, mens kvinnene
kunne betale 3528 kr.

Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: geiranders] #1840762 20/08/2014 08:05
Espen J Offline
Besatt
Besatt

Hvis hvermansen skal kjøpe en slik og deretter handle inn ekstrautstyr i løsvekt for å komplettere den a la Hallstrom, ryker prisen lett opp på ni tusen der også. (...) For en ukyndig kjøper som ønsker seg en solid sykkel som kan vare lenge, tror jeg ikke Hallstrom er noe dårlig kjøp. Jeg ser i alle fall ingen andre sykler på det norske markedet med tilsvarende oppsett til noen lavere pris.

Jeg tror du har rett, men jeg tror fortsatt det er "feil". En sykkel som koster la oss si 6000+ ekstrautstyr ser billigere ut for den uengasjerte kunden enn en sykkel som koster 9000 ink. ekstrautstyr. Da har man også mulighet til å handle inn ekstrautstyr etter behov, noe som senker engangsprisen betraktelig. Jeg tror ikke alle i sykkelens tiltenkte målgruppe kommer til å bruke bagasjebrettet f.eks. Skjermene er også lett å "glemme" fram til første regnfall, men da er man allerede i en ny måned med ny lønn inn på konto.

Trønder osv
Re: Hallstrom Bikes, helårs norskutviklet jobbsykkel [Re: Espen J] #1840775 20/08/2014 08:12
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Litt av poenget, slik jeg leser fra nettsiden, er at de tilbyr en sykkel de tror kunden/målgruppen faktisk trenger og som fungerer, og ikke en sykkel der de vet kunden må oppgradere etterhvert.

En uengasjert kunde vil sikkert velge den sykkelen han får beskjed om at har alt og fungerer hele tiden.

Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support