Bygde opp en høkkete 26er av diverse ting jeg hadde liggende mens jeg venter på 29er-ramme. Kabelføringen er ikke ferdig og påfører øynene mine ganske kraftige blødninger for øyeblikket.
Rart hvor bratte hardtails ser ut, denne er vel knappe 65 grader
Artige sykler. Lette også (egentlig). Fin platting, ny den også?
Hehe, den er ikke mange dagene gammel nei. Skulle nesten tro Moelven trelast tømmerfløyter terassebordene ut til butikkene, kliss vått. Litt finvær og tørke så blir det vel spandert litt beis også
Noen som vet om det er mulig å oppdrive bakdemper til denne sykkelen? Lurer også på å bytte ut gode gamle Fox Vanilla 125 med en ny.
Slettes ingen dårlig førstesykkel det der. I grenseland stor salveske, men ellers bra
Mener nå jeg har sett folk på forumet (var det Trond Vidar?) som modifiserte Brain-demper til en ordinær bakdemper tidligere, så godt mulig det kan gå på denne og?
Ville sendt en mail til importøren og forhørt meg.
Ja, er nok litt stor salveske, men har ikke giddi å tatt den av enda, evt. kjøpe en mindre en, greit å få med seg multiverktøyet på tur ihvertfall. Og en tlf om jeg skulle briljere med min litt over snittet klønete stil :-) Samt en snusboks for å kose seg litt når man trenger en liten pust i bakken.. Hadde vært moro å prøvd å bygge om en demper, skal se hva jeg kan finne av informasjon.
Sadelveske er ikke så viktig, jeg ville anbefalt å gjøre som de fleste andre her inne, gått til innkjøp av en sekk med rom for drikkesystem. Disse finner du i alle mulige størelser, fra de som knaptnok får med seg mobilen, til de du får med deg svigermor i. Du slipper også å ha med deg drikkeflaske som kan falle ut om flaskestativet er slapt. Om du derimot liker frihetsfølelsen av å ikke ha sekk, så har jo vanlige sykkeltrøyer lommer på ryggen, noen av modellene er også utstyrt med glidelås
Da blir det ny sekk idag. Og samtidig investere i sykkelstativ for å kunne frakte sykkelen til andre steder enn kun lokalt. Høsten kommer, og da følger en fin tid på fjellet etter
Mondraker Foxy XR 2014-modell. Ferdig med hjulbygging i kveld, og prøvesyklet en runde i gata, og besiktiget hos nabo BjørnS i kveld.
35mm felger fra Light bicycle, 1x10, med 42t-baktrev fra One Up, 30t ulvetann framme. Giringen med 42t kom seg veldig med Rad Cage fra One Up, kontra standard, umodifisert XR-gir. Anbefales definitivt.
Dæsken døtte, det der må da være noe av det mest interessante på to hjul som Trondheim har å by på. Nydelig også. Må få oss en runde i udeby forstår jeg.
14,05 slik den står nå, med Time DH pedaler og FR slange bak. Hvis man er ivrig på slankeren så skal det gå greit å få den ned på 13 og det syns jeg er ok.
Klarer ikkje å svikte eit godt forhold. Så årets sykkel var fjorårets som blir neste års også Iløpet av sommaren oppgradert frå 1x9 til 1x10 modifisert med 42T Hope bak og 34T Narrow/Wide Raceface i front.
Nydelig sykkel, TrondAM, og jeg er helt enig med deg. Ingen grunn til å svikte et råskinn som Tracer 2, den er sabla rå. Har hatt min i drøyt 2 sesonger nå, og blir stadig overraska over hvor bra den er. Her er nåværende inkarnasjon av min (nytt av året er blå slagring, kun for bling) i sitt rette element en fin sommerkveld:
Redigert av btm; 18/08/201409:01. Rediger grunn: Inn med bildet...