På grunn av sykdom må jeg dessverre selge min helt rå, altfor lite brukte Ibis Mojo SL-R. Jeg kan med hånda på hjertet si at dette er den mest allsidige sykkelen jeg noen gang har prøvd - den takler alt fra kjedelige grusveier i Oslomarka til bratte fjellsider i Nesbyen, og det med stil! Her er det jeg skrev om sykkelen etter de to første turene (desember 2013), da jeg ikke hadde en eneste tanke om å selge den:
Sjekk også ut samlingen av hva diverse sykkelmagasiner skriver om sykkelen her, så skjønner du hvorfor jeg liker den:
http://www.ibiscycles.com/bikes/mojo_sl-r/#overview.SL-Ren er i størrelse L, men er som kjent for Ibis litt liten i størrelsen. Ibis anbefaler Large for folk fra 175 til 188 cm.
Når det kommer til utstyrspakke har ikke sykkelen noe standard-kit fra Ibis, men et utstyrsnivå som befinner seg mellom Special Blend og XT kit i prisnivå. Kort sagt er jeg utrolig fornøyd med hvor bra denne "utstyrspakka" fungerer. Hjulene er lette men ikke for smale, gaffelen er plusj og holder seg passe høyt i vandringen, setet er behagelig og akkurat passe hardt, giringen bare funker, og så videre. Sykkelen har også AngleSet styrelager fra Cane Creek, som gjør styrevinkelen en grad slakkere. Her er komplett spec-liste:
Ramme: Ibis Mojo SL-R, fullkarbon!
Dempegaffel: X-Fusion Velvet RL
Bakdemper: Fox Factory CTD BoostValve (Kashima!)
Hjulsett: ZTR Arch EX, m/ Speed Tuned XM hubs
Bremser: Shimano Deore, 180mm Front Rotor, 160mm Rear Rotor
Krank: Shimano SLX 175 mm, m/ Wolf Tooth 34-tenners drev
Bakgir: Shimano SLX 10-Speed Shadow Plus
Framgir: Ingen
Girhendel: Shimano Deore
Kassett: Shimano HG-62-10 11-36
Styrelager: Cane Creek AngleSet, -1 grad
Styre: Ibis 31.8 AL-7075, 710 mm bredt
Stem: Ibis 3D Forged 31.8, 60 mm langt
Setepinne: Ibis 3D forged, 31.6
Sete: Ibis custom saddle, CrMo rails
Holker: ESI Racer's Edge
Vekt: Har ikke noe tall, men den er lett!
Alle delene er 2014-modeller. Utstyret er minimalt slitt, Strava mener nemlig at sykkelen ikke har rullet mer enn 173 km, de fleste av disse på jevne, snille Danmarks-stier.
Må også nevne at jeg har fått over gjennomsnittet mange positive kommentarer angående utseendet på denne, men det er vel ikke så rart?
Sykkelen kan selvfølgelig prøves før man bestemmer seg for om man vil kjøpe den. Ekstra girøre følger med, det samme gjør deler for å bytte tilbake til 3x10 gir om man skulle ønske dette. Jeg har ikke satt opp noen spesielle dekk sykkelen selges med, rett og slett fordi jeg har litt forskjellig i boden. Vi finner noe du blir fornøyd med!
Pris: 19 500,-