Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Er jobbsyklister noen griser?

Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: tron] #1837697 14/08/2014 23:47
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
ddddddd

Redigert av Abit; 15/08/2014 00:45.
Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: vortex surfer] #1837726 15/08/2014 05:52
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: vortex surfer
Tørkeskap? Dusj og garderobe? For noen snobber! Jeg skifter bak en bil eller et tre, og går rett i gang med å jobbe. Svette gjør jeg i jobben min også;-) og klærne tørkes som best mulig hengende over sykkelen. Dette er vel også grunnen til at jeg ikke sykler så ofte til jobben.....

Pøh, jeg må stå opp en halv time før jeg legger meg og skifte i en pappkasse på motorveien, ungdommen nå til dags altså ICON_WINK

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: tron] #1837732 15/08/2014 06:11
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: tron
OK, her var det mange som trener både to og tre ganger uten å vaske tøyet. Men ingen vil gå med på at tøyet da stinker. Det er jo litt pussig.

Vel, vel, om noen vil forske mer på fenomenet er de hjertelig velkommen til å sitte en formiddag i garderoben på min arbeidsplass, mens et stappfult tørkeskap av brukt treningstøy står og spyr utlufta rett ut i garderoberommet. Om noen da med hånden på hjertet mener at svett treningstøy ikke lukter høgg, har jeg ingen problemer med å bære stempelet som prippen.

Varför ska vi forska på innehållet i deres torkeskåp när vi lika bra kan lukta på vårat eget träningstöy efter att vi har brukt det några gånger utan vask?

Det är ju möjligt att inte allas träningstöy lukter likadant.

Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: tron] #1837763 15/08/2014 07:04
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Her i huset er det rimelig individuelt hvordan det lukter at tøyet etter ei økt. Jeg for min del svetter mye, men det lukter fint lite av tøyet.
Sønn svetter mye han også, samme med mor, tøyet deres lukter stramt. Et par av jentene her svetter mye de også, men man kan nesten ikke lukte at tøyet har vært i bruk.

Generelt burde man vel finne seg i litt svettelukt i et tørkerom så lenge folk er flinke og sykler, løper, går raskt til og fra jobb.

Får da være måte på hvor pripne man skal være.

Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: tron] #1837818 15/08/2014 08:04
G
grr Offline
Ivrig
Ivrig
G
Sitat: tron
OK, her var det mange som trener både to og tre ganger uten å vaske tøyet. Men ingen vil gå med på at tøyet da stinker. Det er jo litt pussig.

Vel, vel, om noen vil forske mer på fenomenet er de hjertelig velkommen til å sitte en formiddag i garderoben på min arbeidsplass, mens et stappfult tørkeskap av brukt treningstøy står og spyr utlufta rett ut i garderoberommet. Om noen da med hånden på hjertet mener at svett treningstøy ikke lukter høgg, har jeg ingen problemer med å bære stempelet som prippen.

Kanskje tøyet som stinker faktisk brukes mer enn 2-3 dager, brukes på lenger turer enn mine, eller kanskje det ligger vått litt for lenge?

Jeg har ca. 20 minutter i greit tempo til jobb, og tøyet henges fint opp i tørkeskapet på maks temp i 2-4 timer, så det er tørt rimelig kjapt. For meg virker det som det ikke rekker å utvikle seg noe bakterieflora på denne tiden. Det er først når jeg har hatt lenger turer og tøyet har blitt liggende halvfuktig en dag på vaskerommet at det lukter.

Og nei, jeg er ikke ungkar som lever i en boble hvor jeg tror at jeg lukter blomstereng, mens jeg egentlig ikke gjør det. Fikk til og med spise middag hjemme i sykkeltøyet på tredje dagen i går... ICON_WINK

Tørkeskap? Dusj og garderobe? For noen snobber! Jeg skifter bak en bil eller et tre, og går rett i gang med å jobbe. Svette gjør jeg i jobben min også;-) og klærne tørkes som best mulig hengende over sykkelen. Dette er vel også grunnen til at jeg ikke sykler så ofte til jobben.....

Vi har i tillegg til tørkeskap, gode dusjforhold og rene håndkle hver dag, også gratis frokost i kantina til alle som mosjonerer til jobb. Veldig bra ordning som gir en herlig start på dagen, og til alle som ikke har det, så er det bare å starte forhandlingene. Her er det så mange argumenter for at det er bare å kjøre hardt. :-)

Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: tron] #1837865 15/08/2014 08:38
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Jeg har (skapt meg) en litt mer komplisert pendlehverdag nå. Vanligvis har jeg 8 km kosesykling til stasjonen. Men nå har det åpnet sykkehotell på Moss stasjon, noe som gir meg mulighet til mange "gratismil". I stedet for å sykle til Fredrikstad og ta tog derfra og bruke 1 time og 5 minutter til Moss så sykler jeg nå rett fra Rolvsøy til Moss på 1 time og 20 minutter og tar toget derfra. Så med en halvtime ekstra pendlevei totalt vil jeg få 2 timer mer på sykkelen hver dag. Gull-løsning spør du meg.

MEN jeg har jo da havnet rett oppi klemma til trådstarter. Jeg har dusj på jobb i Oslo men ikke på stasjonen i Moss.

Jeg hadde første tur til Moss nå i dag og valgte å ta med deodorant og dusjsaker i ryggsekken. Så stakk jeg inn på HC-toalettet på stasjonen, vasket svettesonene og skiftet til dongeribukse og T-skjorte etter å ha påført deodorant.

Vel fremme på jobb tok jeg morgendusjen min for å skåne sarte kollegaer.

Når vi neste uke er ferdig med buss for tog-styret kommer jeg til å ta kattevasken og skiftet på toalettet på toget.

Så min undring er: Hvis jeg dusjer kvelden før og tar en grundig kattevask på toget, er jeg en gris hvis jeg dropper dusjen på jobb?

Edit: Tørking av tøy er en utfordring jeg ikke har funnet løsningen på enda.

Redigert av Raskall; 15/08/2014 08:48.
Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: Raskall] #1838080 15/08/2014 13:46
Moonlit Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Raskall

Så min undring er: Hvis jeg dusjer kvelden før og tar en grundig kattevask på toget, er jeg en gris hvis jeg dropper dusjen på jobb?

Halla!

Jeg er av den typen som alltid dusjer om morgenen. Om jeg var deg ville jeg ha dusjet om morgenen, tatt en kattevask og bytta til sivile klær på toget, og spasert rett på jobb!

Mest sannsynlig går det fint mtp svettelukt sent på ettermiddagen, hvis ikke er det jo bare å gå tilbake til å dusje på jobb.

Medpassasjerene dine må også få litt omtanke, vel ICON_SMILE

Orbea landevei, Focus CX, On-One sti - Rittrank
Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: gare] #1838198 15/08/2014 18:29
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Sitat: gare

Pøh, jeg må stå opp en halv time før jeg legger meg og skifte i en pappkasse på motorveien, ungdommen nå til dags altså ICON_WINK

Hehe, bare at jeg faktisk ikke tuller.

Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: vortex surfer] #1838209 15/08/2014 18:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Du har ikke vurdert å skifte på toalettet på jobb?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: GeirK] #1838217 15/08/2014 19:08
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Jo, men det hender relativt ofte at nermeste toalett er et par km unna..
Det er flere grunner til at byggebransjen ikke er særlig populær for kvinner;-)

Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: vortex surfer] #1838239 15/08/2014 19:41
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jo, men det hender relativt ofte at nermeste toalett er et par km unna..
Det er flere grunner til at byggebransjen ikke er særlig populær for kvinner;-)

Å, så godt en har av å få røsket opp i sin egen forutinntatthet. Mitt trangsyn tenkte kontorjobb og ikke lenger. Takk for den!

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: kaffekanne] #1838326 16/08/2014 07:42
j_pensionner Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: kaffekanne
Hva skjedde med å være mannfolk og gi faen?

Bro, time for a high five!

Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: j_pensionner] #1838329 16/08/2014 07:50
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: j_pensionner
Sitat: kaffekanne
Hva skjedde med å være mannfolk og gi faen?

Bro, time for a high five!

Ddddddddisss is the time of the revolution.
Cooking the next step
Converting vegetarians
Minding the gap since 1996...

Var vel rundt da feminismen gikk fra likestillingen til hysteri. Virker som mange menn tror at det er "duften" deres som er avgjørende for om det blir noe på dem eller ikke

This is the time of the revolution
Keeping it in the right track
Seeing it in my mind back
Feeling it everyday everyday.

De satans grønnsakene !!! Ååååååååååååååååååååååå... Jævla stilpoliti !!

Link !

Nå er snart 20 år, 1996, blitt kastet ut av vinduet.

Never ever again, will I sell out ! Converting vegetarians

Redigert av Abit; 16/08/2014 08:00.
Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: tron] #1838338 16/08/2014 08:06
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
På videregående hadde vi en stor kar som ble kalt "skapkongen", fordi han hadde tatt beslag på hele tre oppbevaringsskap til skolebøker etc i gangen. I det ene skapet hadde han gymbaggen sin. Han tok den ut, hadde gymtime, og puttet den inn igjen i skapet. Måned etter måned.

Dog, min erfaring er at lite slår en ishockey-garderobe.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: tron] #1838404 16/08/2014 11:36
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Det er i hvertfall lite maskulint over ishockeyspillere.

Re: Er jobbsyklister noen griser? [Re: Lurifax] #1838410 16/08/2014 11:46
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Lurifax
Her i huset er det rimelig individuelt hvordan det lukter at tøyet etter ei økt. Jeg for min del svetter mye, men det lukter fint lite av tøyet.
Sønn svetter mye han også, samme med mor, tøyet deres lukter stramt. Et par av jentene her svetter mye de også, men man kan nesten ikke lukte at tøyet har vært i bruk.

Generelt burde man vel finne seg i litt svettelukt i et tørkerom så lenge folk er flinke og sykler, løper, går raskt til og fra jobb.

Får da være måte på hvor pripne man skal være.

MIn erfaring er at det å svette ordentlig hverdag, trur jeg, gjør at porene blir skylt rene for bakterier og at det blir forholdvis lite lukt. Den første uken etter ferien er som regel vasking hver dag påkrevd, men etterhvert går det seg til og er det vanligvis uproblematisk å bruke samme trøye et par, tre dager på rad (har konferert med kollegene, er nemlig ikke sikkert man lukter selv at man lukter høgg, nesa blir fort avatumpet).
Ellers er det vel, som du påpeker, forskjell mellom kjønnene og aldersgrupper, bla. pga forskjellig hormonbalanse, trur jeg.

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support