Norske "ernæringseksperter"
|
Re: Norske "ernæringseksperter"
[Re: sveinaa]
31/07/2014 14:18
|
Pett_er
Ringrev
|
Ringrev
Jeg synes det at man faktisk synes det er OK å må måtte veie og regne ut hvor mye energi maten man dytter i seg inneholder, for å kunne holde en ønsket kroppsvekt, forteller litt om hvor skrudd det vestlige kostholdet egentlig har blitt.
Nu är det väl inte många som säger att man måste det heller. Jag tror framdeles att det är en massa folk som spiser ett kosthold med en hel del karbo och håller vikten utan att behöva räkna kalorier. Många som går opp i vikten skulle nog inte heller behöva räkna kalorier för att förstå att de går opp i vikt... Men jag blir inte heller spesiellt sulten efter en brödfrukost eller brödlunch. Trött efter maten blir jag inte heller. Arrester meg om jeg tar feil. Har ikke sultfølelsen mye å gjøre med hvor fort blodsukkeret stiger for så å falle igjen? Spiser man feks brød som er grovt (trege karbohydrater) med tildels mye pålegg og grønt etter "norsk standard" så holder det sulten vekke lengre? Stemmer det. Klarer du å holde blodsukkeret jevnt gjennom dagen vil følelsen av sult ikke være så stor som om du hadde berg- og dalbane blodsukker.
|
|
|
[Re: Pett_er]
31/07/2014 15:13
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Og myndihetenes kostholdsråd er fremdeles spis mindre, tren mer. Och det är väl fremdeles ett gott råd. Ett problem med att ta opp vad de säger är väl att de flesta inte fölger deras råd om vad man ska spisa. Nu vet jag inte helt vad de anbefaler men de anbefaler väl, saker som grönsaker, fisk, grovt bröd och inte cola ,sjoklade, potetgull och macdonalds. GI index är väl inte heller en okänt begrepp. Vad tycke du de ska anbefala? att man ska sluta spisa bröd, poteter, pasta och ris?
|
|
|
[Re: fredriks]
31/07/2014 15:41
|
Pett_er
Ringrev
|
Ringrev
Og myndihetenes kostholdsråd er fremdeles spis mindre, tren mer. Och det är väl fremdeles ett gott råd. Ett problem med att ta opp vad de säger är väl att de flesta inte fölger deras råd om vad man ska spisa. Er ikke enig. Jeg tror de fleste oppgående mennekser følger rådene i ulike grader, da de er interessert i å ha god helse. Unntak finnes det selvsagt. Jeg ser jo bare på min egen arbeidsplass. Folk flest spiser jo grovt brød, mager ost og magert kjøttpålegg i den tro at de er godt av dem. Det som ikke stemmer er jo at alt for mange av dem er overvektige. Nu vet jag inte helt vad de anbefaler men de anbefaler väl, saker som grönsaker, fisk, grovt bröd och inte cola ,sjoklade, potetgull och macdonalds. GI index är väl inte heller en okänt begrepp.
http://www.helsedirektoratet.no/folkehelse/ernering/kostholdsrad/Sider/default.aspxSpesielt uenig i anbefalingen om å begrense bruken av rødt kjøtt og mettet fett, da det ikke er sammenheng mellom dette og hjerte- og karsykdommer. Kom vel ikke som noe bombe at jeg var det? ;-) Det anbefales også å bruke margarin, som i bunn og grunn er en kjemisk etterligning av smør, som har en ingrediens (fløte). Hvordan man kan sitte å tro at et særdels prossesert produkt som margarin kan være bedre for kroppen enn en matvare som kun inneholder en naturlig ingrediens, fatter jeg ikke. Vad tycke du de ska anbefala? att man ska sluta spisa bröd, poteter, pasta och ris?
Ja, til en viss grad. Jeg mener et kosthold hvor man modererer mengden karbohydrat og fokuserer på naturlige råvarer vil ha store fordeler for folkehelsen og fedme generelt. Stillesittende mennesker har ikke godt av et kosthold som stort sett baserer seg på brød og kornprodukter. Det er derfor de stort sett er overvektige. Hadde folk flest spist noe i likhet av den linken til low carb meal plan ovenfor er jeg helt overbevist om at folkehelsen ville ha vært bedre enn hva den er nå.
|
|
|
31/07/2014 16:01
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er ikke enig. Jeg tror de fleste oppgående mennekser følger rådene i ulike grader, da de er interessert i å ha god helse. Unntak finnes det selvsagt. Jeg ser jo bare på min egen arbeidsplass. Folk flest spiser jo grovt brød, mager ost og magert kjøttpålegg i den tro at de er godt av dem. Det som ikke stemmer er jo at alt for mange av dem er overvektige.
Nu var det væl snarare de andra råden som en massa grønsøker och lite brus och godis och liknande som jag faktikt inte tror att flertalet følger. Jag är väldigt skeptiskt till att det är margarin, grovt bröd och magert pålägg som gör folk feita utom möjlighen att flera bröd måltider om dagen kanske inte är så lurt. Stillesittende mennesker har ikke godt av et kosthold som stort sett baserer seg på brød og kornprodukter.
Men det anbefaler de ju inte heller. Att det finns en del saker som du inte gillar i deras rår förstår jag men jag är oenig i att man får ett dårligt kosthold om man fölger det.
|
|
|
[Re: supernalle]
31/07/2014 17:47
|
eGo
Veteran
|
Veteran
Enig med fredriks, tror neppe at det er grovbrødet med magert kjøttpålegg som er årsaken til overvekten. Om de da ikke spiser et helt brød pr måltid da.. Man behøver ikke å veie maten, eller å telle kalorier som jeg selv har gjort. Jeg tror de fleste egentlig vet hva som skal til for å holde vekta men er for late til å gjøre noe med det. Eller at de driter i det. For noen få kan det kanskje være sykdomsbetinget.
Ønsker å kjøpe : Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
|
|
|
[Re: cvrokka]
31/07/2014 18:49
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Synes denne debatten blander sammen to forskjellige ting:
1. Folk som unner seg en is, sjokolade, eller noe annet godt hele tiden fordi de "fortjener det".
og
2. De som har et problem med overvekten pga. underliggende sykdom (Husk at personer i andre anden av skalaen dør fordi de ikke spiser, så det å avfeie dette som tøv, ala ta deg sammen, viser bare uvitenhet.).
De i den første gruppa kan man be skjerpe seg, og ta seg sammen. Tipper de fleste ville rast ned dersom de sluttet å unne seg noe "godt" flere ganger om dagen. De i den andre gruppa synes jeg ikke man bør synse for mye om på internett da man nødvendigvis ikke kjenner til hele sammenhengen til den/de personene.
Generelt vil et godt normalt balansert, sunt kosthold funke for de fleste for å holde vekten. Skal man ned i vekt må man faktisk få i seg mindre sånn at man går i et kaloriunderskudd per dag. Eneste gode måten til å få til det på er å telle kalorier sånn at man vet hva man putter i seg.
Spiser man på macern, peppes, burger king eller den lokale kebab sjappa flere ganger i uka vil man legge på seg over tid. Det samme vil man om man putter i seg frossenvarer av usunn karakter. Som et lite eksempel kan jeg nevne at en liten cheeseburger fra macern har ca 300 Kcal. Tipper en voksen mann må ha 3-4 sånne for å bli mett. Da snakker vi 900-1200 Kcal (Noe som ligger opp mot det nesten 3 måltider bør inneholde om man skal ned i vekt. Drikker man brus (200 Kcal) og spiser pommesf. (475 Kcal) i tillegg så blir det rett og slett for mye. Kanskje en mc flurry (295 Kcal) til slutt også.... Trenger ikke være særlig god i matte for å skjønne at om man spiser like mye Kcal på ett måltid som man strengtatt kanskje burde på 1,5 dager fører til at man legger på seg.
Tror de fleste ville blitt overrasket om de noterte ned hva de fikk i seg av Kcal via alle belønningen de unner seg. Nå om sommeren er feks is noe man ikke kan spise om man skal ned i vekt. En kroneis har feks 250 Kcal som tilsvarer det man maks bør få i seg til et frokostmåltid eller lunsjmåltid.
Kroneis: 220kcal. Det er ikke noe problem å unne seg is og andre ting. Jeg kan spise 1680kcal/dag uten trening for å gå ned 0,5kg i uka. 150kcal - frokost 300kcal - lunsj 400-600kcal - middag Da har man fortsatt 630-830kcal igjen til snacks/kvelds osv. For de som bare skal holde vekten sin så kan de spise enda mer snacks o.l. Da vil jeg si du er heldig. Går du ned så mye med bortimot 1700 kalorier per dag så har du en fin fin forbrenning. Jeg har gått ned fra 72kg til 68kg på 11 dager, selv om jeg kun skulle gå ned 0,5kg i uka. I starten er kanskje en del av vekttapet overskudd av drit som forlater kroppen? Noen dager har jeg vært under budsjett, bl. a. et par dager på ca. 1200kcal. For å holde vekta mi skal jeg ifølge nhi.no ha mellom 2600kcal og 2750kcal per dag, da vil man gå ned en del med 1680kcal/dag. Nå er jeg nede på 66,0kg. Har ikke engang lyst på godterier når jeg er på butikken. Jeg har tidligere spist godterier daglig.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
31/07/2014 18:52
|
kaffekanne
Avhengig
|
Avhengig
Hvis du har gått ned fra 72 til 68 på 11 dager, så er det hovedsakelig vann som forsvinner når energilagrene i musklene minker som følge av et kaloriunderskudd.
Derfor så mange som sier "ååå det går ikke å slanke seg, det hjelper i begynnelsen men så går jeg rett opp igjen, det er noe genetisk feil med kroppen min blabla" Ikke la deg lure.
At du har gått ned 4 kilo bekrefter at du er i kaloriunderskudd, så det er jo postivt..hvor mye, er en helt annen sak.
|
|
|
31/07/2014 20:12
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Opplever nøyaktig det samme etter en brødfrokost hos foreldrene mine Når jeg spiser en god brødfrokost med hjemmebakst, omelett, frukt og grønnsaker er jeg mett i flere timer. Faktisk holder det med litt frukt midt på dagen fram til middag. Spiser jeg brød på hverdagene er er god og mett fram til lunsj 4-5 timer senere. Da har jeg ikke særlig pålegg på. Og ja. Alltid hjemmelaget brød. Unntaksvis fra en seriøs baker. Aldri butikkbrød.
Anonym5
|
|
|
31/07/2014 20:19
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Man må bruke muskulatur riktig. Så mister man apetitt den dagen. Neste dag er man veldig sulten, men om man så setter seg på sykkelen igjen, tar en ny hard økt eller sone 1, så "glemmer kroppen" å være sulten i flere timer. Det er det enkleste diett. Helt topp om man dernest spiser litt proteinrik mat med grønnsaker, når sulten vender tilbake, i stedet for ren sjokolade. Karbounderskudd merks fort neste dag. Så da kan man kjøpe seg en bollepose på Kiwien  . KISS
Redigert av Abit; 31/07/2014 20:20.
|
|
|
[Re: kaffekanne]
31/07/2014 21:06
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvis du har gått ned fra 72 til 68 på 11 dager, så er det hovedsakelig vann som forsvinner når energilagrene i musklene minker som følge av et kaloriunderskudd.
Derfor så mange som sier "ååå det går ikke å slanke seg, det hjelper i begynnelsen men så går jeg rett opp igjen, det er noe genetisk feil med kroppen min blabla" Ikke la deg lure.
At du har gått ned 4 kilo bekrefter at du er i kaloriunderskudd, så det er jo postivt..hvor mye, er en helt annen sak. Ja, jeg er 66kg nå så jeg har underskudd av kalorier.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
31/07/2014 21:08
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg lar meg ikke lure. Grunnen til at folk kommer med slike kommentarer er fordi de ikke klarer å fortsette med kaloriunderskudd. Litt av grunnen kan være at de ser at det ikke går like fort etter de første dagene og gir da opp.
|
|
|
31/07/2014 21:16
|
kaffekanne
Avhengig
|
Avhengig
Ja mest sannsynlig. Jeg gikk ned 5 kilo på veldig få dager da jeg begynte på lchf. Etter det gikk det mye tregere, men det er jo en motivasjonsfaktor i seg selv å se en så drastisk nedgang.
Problemet jeg hadde med slanking var ikke å være sulten, men at jeg rett og slett fikk veldig lite energi..bare å gå i trapper var et helvete, og spesielt beina føltes fullstendig ubrukelige.
|
|
|
31/07/2014 21:24
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Ja mest sannsynlig. Jeg gikk ned 5 kilo på veldig få dager da jeg begynte på lchf. Etter det gikk det mye tregere, men det er jo en motivasjonsfaktor i seg selv å se en så drastisk nedgang.
Problemet jeg hadde med slanking var ikke å være sulten, men at jeg rett og slett fikk veldig lite energi..bare å gå i trapper var et helvete, og spesielt beina føltes fullstendig ubrukelige. Men du hadde lett tålt en bollepose uten å legge på deg likevel 
|
|
|
31/07/2014 21:24
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Problemet jeg hadde med slanking var ikke å være sulten, men at jeg rett og slett fikk veldig lite energi..bare å gå i trapper var et helvete, og spesielt beina føltes fullstendig ubrukelige.
Jeg hadde det slik frem til jeg startet med kaloriunderskudd. Jeg begynte da med sykling igjen etter ett års opphold. Allerede etter 3 turer merket jeg forskjell. Føler meg mer pigg.
|
|
|
31/07/2014 21:25
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Folk bruker ikke muskulaturen riktig. Men en gang det "gjør vondt i rumpa" osv...., så foretrekker de å gynge og heller begynne å telle antall mil. Ergo de får ikke trent opp svakhetene sine. Rygg og rumpe f.eks, er muskulatur som forbrenner noe jævlig. Både under og etter.
|
|
|
31/07/2014 21:27
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Jeg hadde det slik frem til jeg startet med kaloriunderskudd. Jeg begynte da med sykling igjen etter ett års opphold. Allerede etter 3 turer merket jeg forskjell. Føler meg mer pigg. Du har antakelig sykla med slapp holding, høg kadens, i sone 0.5-1..... Riktig muskulær kroppsbruk er den som får din indre stemme til å si til deg: gir opp, tyngre gir. Må ha tyngre gir. Men det er jo litt stress da og gjør litt vondt her og der på ufarlige steder. Tenk deg litt om og spør deg om banesprinterne virkelig ikke spiser. Et lekeeksperiment. Avhengig av sykkel og geometri på den. Dess slackere, dess enklere. Ta alle bakkene med 1 finger på styret (i tilfellet du møter en stein). Kun tillatt å gire ned,lettere, når det blir for tungt, så tilbake til 1 finger på styret. Det vil hypotetisk sett, fra min side, kreve en mer "korrekt kroppsholding" for "tyngre løft". Så tar du en dag borte fra sykkelen, og kjenner litt på apetitten. 
Redigert av Abit; 31/07/2014 21:33.
|
|
|
31/07/2014 21:38
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Det som omtrent aldri blir tatt høyde for når det kommer til vektnedgang, er hvor mye av vekten som er muskelmasse og hvor mye som er fett.
Det jeg har lest og som virker fornuftig, er at en diett med høyt inntak av proteiner hjelper kroppen å beholde mye mer av muskelmassen enn en vanlig karbo/fett/protein-diett...derfor tror jeg en lavkarbo-diett er bra mtp å se bra ut, ikke bare veie lite.
Og det med at vi alle er unike snøfnugg har jeg lite trua på..menneskekroppen kan ikke være så forskjellig og repsondere på så utrolig mange forskjellige måter. Dra den ut lengre. Glem "Beholde"..... Se på deg selv i speilet. Vær ærlig. Se hvor du mangler muskulatur. I raskall sitt tilfelle så har han 0 muskler i øvre rygg (ergo skulderplager). Fremoverlent kroppsholdinng. Ergo daff rumpe. Jeg ser på ikon-bildet. Tren svakhetene, finn ut hvordan, og ting blir bedre. Dietten blir sekundært, men selvfølgelig bedre med bra mat enn dritt. Han må få tightet opp øvre rygg når han sykler. En god "bevisstgjører" på det, er øvelsen "snatch". Må bare poste en av mine favoritter derfra. 77kg klassens verdensrekordholder Lu. That is a bad motherfucker. Var forresten på landslaget i Kina i sprint, til han fikk en skade rundt 18-årsalderen. Vektløftingen skulle bare, i utgangspunktet, hjelpe på "recovery". [img] http://thoughtsinthedayof.files.wordpres...o-194.jpg?w=415[/img] [img:left] http://thoughtsinthedayof.files.wordpres...o-194.jpg?w=415[/img]
Redigert av Abit; 31/07/2014 21:41.
|
|
|
[Re: Abit]
31/07/2014 21:39
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg hadde det slik frem til jeg startet med kaloriunderskudd. Jeg begynte da med sykling igjen etter ett års opphold. Allerede etter 3 turer merket jeg forskjell. Føler meg mer pigg. Du har antakelig sykla med slapp holding, høg kadens Tenk deg litt om og spør deg om banesprinterne virkelig ikke spiser. 1. Så fint at du tror det. 2. Har jeg sagt at de ikke gjør det? Jeg spiser ekstra ifm at jeg sykler.
|
|
|
31/07/2014 21:42
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Jeg hadde det slik frem til jeg startet med kaloriunderskudd. Jeg begynte da med sykling igjen etter ett års opphold. Allerede etter 3 turer merket jeg forskjell. Føler meg mer pigg. Du har antakelig sykla med slapp holding, høg kadens Tenk deg litt om og spør deg om banesprinterne virkelig ikke spiser. 1. Så fint at du tror det. 2. Har jeg sagt at de ikke gjør det? Jeg spiser ekstra ifm at jeg sykler. Jaja... Forandringer fryder sjeldent. Gjør som du vil. Se på de som gjør det rett og fortell meg at det er noe galt med fettprosent og kroppsbygning. (Bildet ovenfor) Fyren løfter tonnevis av kilo over huet daglig og har mindre skulderproblemer enn Raskall. Yeah....
Redigert av Abit; 31/07/2014 21:43.
|
|
|
31/07/2014 22:11
|
kaffekanne
Avhengig
|
Avhengig
Problemet jeg hadde med slanking var ikke å være sulten, men at jeg rett og slett fikk veldig lite energi..bare å gå i trapper var et helvete, og spesielt beina føltes fullstendig ubrukelige. Men du hadde lett tålt en bollepose uten å legge på deg likevel Jepp og det gjorde jeg og. Prøvde å kjøre i meg en svær sjokolade og 0.5l cola før sykkeløktene fordi 1) jeg hadde dødslyst på det og 2) for å ha litt kærb til syklinga men det hjalp ikke en dritt.
Redigert av kaffekanne; 31/07/2014 22:11.
|
|
|
31/07/2014 22:24
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jaja... Forandringer fryder sjeldent. Gjør som du vil. Se på de som gjør det rett og fortell meg at det er noe galt med fettprosent og kroppsbygning. (Bildet ovenfor)
Fyren løfter tonnevis av kilo over huet daglig og har mindre skulderproblemer enn Raskall. Yeah....
Hvor har du det ifra at jeg ikke har forandring i syklingen min? Hvorfor skal jeg si at det er noe feil med fettprosent og kroppsbygging?
|
|
|
01/08/2014 02:14
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Jaja... Forandringer fryder sjeldent. Gjør som du vil. Se på de som gjør det rett og fortell meg at det er noe galt med fettprosent og kroppsbygning. (Bildet ovenfor)
Fyren løfter tonnevis av kilo over huet daglig og har mindre skulderproblemer enn Raskall. Yeah....
Hvor har du det ifra at jeg ikke har forandring i syklingen min? Hvorfor skal jeg si at det er noe feil med fettprosent og kroppsbygging? GEir
|
|
|
01/08/2014 05:24
|
allesammen
Entusiast
|
Entusiast
Hvor har du det ifra at jeg ikke har forandring i syklingen min? Hvorfor skal jeg si at det er noe feil med fettprosent og kroppsbygging? GEir geirk
Trodde stisykling var for ungdommen..
|
|
|
[Re: allesammen]
01/08/2014 05:27
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Hvor har du det ifra at jeg ikke har forandring i syklingen min? Hvorfor skal jeg si at det er noe feil med fettprosent og kroppsbygging? GEir geirk Se det ja. Nå har vi fått en kvikk respons og rekyl på 5 bokstaver. Ikke verst. Takk GeirK Slikk att det ikke blir mobbing, så anonymiseres det heretter til Grik
Redigert av Abit; 01/08/2014 05:32.
|
|
|
01/08/2014 10:47
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvor har du det ifra at jeg ikke har forandring i syklingen min? Hvorfor skal jeg si at det er noe feil med fettprosent og kroppsbygging? GEir Hæ?
|
|
|
01/08/2014 12:58
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Mulig litt små-OT, men er det noen som har noe dokumentasjon på hvor effektivt stisykling er som treningsmetode vs grusbanking?
Jeg kan få flere typer AU ved rolig langtur på grus og asfalt (skulder, nakke osv), men de forsvinner som dugg for solen når jeg finner en sti eller et crux å slåss mot. Grusbanking blir for meg det samme som å sitte i en lårpress-maskin i timesvis.
Mener selv at stisyklinga har mye bedre treningseffekt for meg enn tidligere års løping og grus+asfaltsykling.
|
|
|
[Re: knutspeed]
04/08/2014 09:23
|
GeirK
More than words
|
More than words
Mulig litt små-OT, men er det noen som har noe dokumentasjon på hvor effektivt stisykling er som treningsmetode vs grusbanking?
Det kommer vel an på hva en ønsker å oppnå og derved hva en legger i "effektivt". Da jeg syklet aktivt, brukte jeg landeveissykkelen mye fordi det var mye enklere å ha kontroll på treningssoner. Dersom en ønsker å kjøre fire timer rolig langkjøring, er det ofte lettere å få til langs en grusvei enn på sti.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
04/08/2014 10:20
|
rockphotog
Besatt
|
Besatt
De er fortsatt "på spise mindre og trene mer"-vogna. Noe som nødvendigvis ikke er sant, fordi vi ikke har kartlagt hvordan alle hormonene fungerer. Jo, det er sant. Det må heves over enhver tvil at hvis man forbrenner mer energi enn det man tar til seg, går man ned i vekt, og vice versa. Det er ren fysikk, og alt annet, herunder biokjemi, er underordnet fysikkens lover. Det er også langt mer effektivt å spise mindre enn å trene mer hvis et større vekttap er målet, så skal man ned i vekt bør man fokusere på mengden mat, og la trening handle om å komme i bedre form. At praksis er vanskeligere enn teorien for mange er en selvfølge, men det handler om individuelle forskjeller i kropp og sinn. EDIT: Jeg har ikke lest hele tråden.
Redigert av rockphotog; 04/08/2014 10:28.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
|
|
|
[Re: Raskall]
04/08/2014 10:32
|
HaakonL
Tidligere hCon
|
Tidligere hCon
Det jeg trenger er hjelp til å mestre den siste halvtimen. Bare en tanke. Ville du klart å dele middagsporsjonen din i to like store tallerkener, spist den ene og ventet 20 minutter med å spise den andre? Hvis det er mulig, kanskje de 20 minuttene er nok til å gi kroppen metthetsfølelse nok slik at du velger å kaste den andre halvparten.
Haakon
|
|
|
[Re: rockphotog]
04/08/2014 11:06
|
EgilS
More than words
|
More than words
Det må heves over enhver tvil at hvis man forbrenner mer energi + det som går igjennom systemet uforbrent enn det man tar til seg, går man ned i vekt, og vice versa. Det er ren fysikk, og alt annet, herunder biokjemi, er underordnet fysikkens lover. Korrigerte litt.
Redigert av EgilS; 04/08/2014 11:07.
|
|
|
|
|