Sykkelen var en overligger, og ble kjøpt av meg før vinteren 2012/2013. Hvis du spør fruen vil hun nok mene at jeg har brukt mer tid på å vedlikeholde sykkel enn jeg har brukt på henne. Den er altså vasket og vedlikeholdt etter alle kunstens regler. Noen merker er det her og der, men ikke noe som påvirker rammen og dempere (Stort sett kabelgniss). Dempere er nylig servet av Cyklon. Styrelager er også nye til sesongstart.
Dette er etter min mening en meget god sti- og topptursykkel.
Specs: Ramme: GT Force Carbon Expert str Medium (Jeg er 183 cm høy og det er nok i grenseland) m/ Fox RP23. Bremser: Avid Elixir 7 Trail (Nytt til sesongen) m/ 200mm og 180mm skiver (XT Icetech) Gaffel: Fox 32 Racing FLOAT RLC FIT, QR15, 150mm Drivlinje/gir: Sram X9 krank, 1x10 m/Wolftooth 28T, XT kassett(11-36) – Wolftooth, kassett, kjede, bakgir og kranklager er nytt til sesongen. (Drev og gir til 2x10 medfølger om ønskelig, se bildet) Styre: Easton Havoc, 760mm Stem: Syncros, 65mm Setepinne: KS Dropzone, remote «integrert» i svarte ODI holker (pinne og holker nye til sesongen) Hjul: DT Swiss 350 (Disse er svært lite brukt da jeg rett etter kjøp fikk bygd et nytt hjulsett) Dekk: Conto Rubber Queen 2.4 Protection black chilli. (nye til sesongen) Pedaler: Crank Brothers Mallet
Bilde (Wolftooth er montert etter dette): Mrk: Hjusettet på bildet er bygd av Roger Sand i Trondheim og følger i utgangspunktet ikke med.
Jeg holder til i Trondheim, men er fra tid til annen på Sunnmøre og Lillehammer/Hamar. Sykkelen kan sendes med post om prisen er riktig.
HBO 12.500,- Det må være en god pris for en sykkel som kostet ca 45.000,- i 2011 og er oppgradert med masse nye deler!
Ta gjerne kontakt for flere bilder, spørsmål eller bud på erlendss snabelA gmail dått com
Redigert av erlendisme; 10/07/201418:43.
Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord
Litt usikker på vekt slik den står nå, med ganske tunge dekk. Mener den var rundt 12,5 kg når den var ny (da med litt lettere dekk og litt smalere styre. Men det er jo spart litt vekt på å gå for Wolftooth også da.)
Tipper denne kan slankes ned mot 11 kg, med lette dekk og evt noen karbonkomponenter (setepinne, stem og styre)
Jeg har fått noen henvendelser. Til informasjon reiser på ferie over helga og blir borte 2-3 uker.
Har også funnet et sett ubrukte offset bushings til bakdemper på denne. Mener disse vil senke styrevinkelen med 1,5-2 grader, hvis man ønsker en slakkere sykkel.
Redigert av erlendisme; 11/07/201407:57.