Bortmobbing av nye forum-medlemmer
|
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer
[Re: Stein]
31/07/2014 06:49
|
vortex surfer
Ivrig
|
Ivrig
Kom akkurat inn her nå, hva er stillingen 0-0 Nå skal en ta med at det ene av lagene spiller på hjemmebane, og har hele apeberget i ryggen... Virkelig? Jeg sitter heller med følelsen av at hvis noen blir "mobbet" på forumet her, er det GeirK, i denne tråden. Ja, og da er jo du trygt plassert på apeberget ;-) Jeg synes han blir kraftig utfordret ja, og å la det gå over i mobbing er dumt. Hvor vidt det skjer blir jo litt øye som ser( altså hvem som mobber hvem evt)
|
|
|
[Re: Raskall]
31/07/2014 06:51
|
J_A_H
Ringrev
|
Ringrev
Hvem er Atlekristensen?...
Ride it out.. touch the brakes and you'll die..
|
|
|
[Re: GeirK]
31/07/2014 06:52
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Atlekristensen følte seg mobbet. Da ble han mobbet. Selv om ingen mobbet ham. I denne diskusjonen er det ingen fasit. Han sa at han følte seg mobbet. Det er alt vi vet. Uten at vi sitter inni hodet hans og vet hva han virkelig følte, er det ingen konklusjon her. Joda. Det er mange forskjellige konklusjoner her. Jeg ble kollektivt mobbet av guttene i klassen fra vi flyttet til nytt sted i 5-klasse og ut grunnskolen. Jeg har konfrontert noen av disse med det i voksen alder og ingen av de kjenner seg igjen. Ingen av dem mener de mobbet meg. Sier du at jeg ikke ble mobbet? Jo, det var faktorer utenfor skolen som nok har gjort meg mer følsom enn de fleste andre. I voksen alder ser jeg at behandlingen fra mine medelever nok er noe jeg burde ha tålt hvis alt hadde vært normalt og stabilt hjemme. Og nei, jeg fisker ikke etter sympati. Jeg bruker meg selv som eksempel slik GeirK bruker seg selv som eksempel i diskusjoner om hund.
|
|
|
31/07/2014 06:53
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Atlekristensen følte seg mobbet. Da ble han mobbet. Selv om ingen mobbet ham. I denne diskusjonen er det ingen fasit. Han sa at han følte seg mobbet. Det er alt vi vet. Uten at vi sitter inni hodet hans og vet hva han virkelig følte, er det ingen konklusjon her. Kan du ikke bare tro på det han sa?
|
|
|
31/07/2014 06:58
|
GeirK
More than words
|
More than words
Joda. Det er mange forskjellige konklusjoner her. Jeg ble kollektivt mobbet av guttene i klassen fra vi flyttet til nytt sted i 5-klasse og ut grunnskolen. Jeg har konfrontert noen av disse med det i voksen alder og ingen av de kjenner seg igjen. Ingen av dem mener de mobbet meg. Sier du at jeg ikke ble mobbet?
Du sier at du følte deg mobbet. Hvis en nøytra tredjepart mener at behandlingen du fikk, faller innenfor Olweus sin definisjon, ble du mobbet. Men - vi vet ikke om atlekristensen følte seg mobbet akkurat like lite som vi vet at noen som påstår seg voldtatt faktisk ble voldtatt.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
31/07/2014 07:01
|
GeirK
More than words
|
More than words
Kan du ikke bare tro på det han sa?
Vel - som en person som gjentatte ganger har angrepet meg for ting som ikke har noe med han å gjøre, så kan dette være et forsøk på å "ta meg"
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
31/07/2014 07:02
|
progres
Besatt
|
Besatt
Han sa at han følte seg mobbet. Det er alt vi vet.
Rekker ikke det ?
|
|
|
31/07/2014 07:06
|
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
men nå er jeg muligens herdet noe av mange års kverulering med ymse typer på IRC. Hoho! Kanskje vi kunne fortsatt diskiusjonen der?! *oh the memories*  Nå har jeg fulgt denne tråden mer eller mindre fra sidelinja men har fulgt en del av disse trådene de siste årene. Mange ganger så gidder jeg ikke lese alt og bare overser de, men denne har jeg faktisk lest hvert eneste innlegg i. GeirK har en tendens til å "forsøple" tråder med sin evinnelige gnag om svar på spørsmålene sine. Jeg har ofte irritert meg grønn og slettet mangt et innlegg der jeg var på vei om å be han bare gi faen. Men jeg tror at i mange tilfeller så kommer disse "diskusjonene" av det av at folk forventer å kunne skrive bortimot hva som helst på et forum uten å kunne dokumentere det. Men samtidig er det noen ganger der Geir kaster seg på uttalelser som virker litt flåsete ment på en måte som om personen som fremla det mente det skrevet i stein. Vet ikke om det er en manglende evne/ønske til å ta ironi eller om det bare er for å gjøre et poeng utav det? Tror det er kombinasjonen av disse to som gjør at enkelte her inne har store problemer med GeirK. Men fritt etter Dan over her: Jeg tror det er fint å ha sånne folk her inne. Selv om det kan bli noe masete til tider og selv om enkelte føler seg tråkket på. Jeg har til og med lært meg å tenke meg om før jeg skriver noe som fakta!  Men hovedgrunnen til at Geir ikke plager meg med dette "gnålet" sitt (  ) er at han er, som han berettighet selv sier, veldig flink til å ta til seg kritikk samt endre sin mening dersom han får forklart/argumenterert emnet mot seg på en skikkelig måte. Ta tråden om polstring der han går fra å mene at manuals er bare tull til å selv øve på det fordi folk med bedre peiling enn han på akkurat det overbeviste han om at det var verdt det. Dette synes jeg er beundringsverdig, spesielt med tanke på hvor krass og bastant han kan virke til tider. Just my two cents. Hodet er klart på blokka! 
|
|
|
[Re: progres]
31/07/2014 07:14
|
GeirK
More than words
|
More than words
Han sa at han følte seg mobbet. Det er alt vi vet.
Rekker ikke det ? Rekker til hva? Å kalle meg et ufyselig menneske?
|
|
|
31/07/2014 07:24
|
progres
Besatt
|
Besatt
jeg tenker at hvis noen føler seg mobbet ,så er de vel så full av harme at de mener seg berettiget til å kalle mobberen både det ene og det andre. Hva tror du ?
|
|
|
31/07/2014 07:26
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
Raskall, bekrefter ikke denne tråden det du egentlig visste fra før? Å endre adferd hos godt voksne nett-troll/kverulanter er en oppgave som har veldig liten sannsynlighet for å lykkes. Når modereringa er relativ fraværende, så er oppskriften å unngå disse figurene, eller å bruke andre fora.
Redigert av Gammelogdesperat; 31/07/2014 07:27.
iq
|
|
|
[Re: Gammelogdesperat]
31/07/2014 07:28
|
over the top
Ivrig
|
Ivrig
Raskall, bekrefter ikke denne tråden det du egentlig visste fra før? Å endre adferd hos godt voksne nett-troll/kverulanter er en oppgave som har veldig liten sannsynlighet for å lykkes. Når modereringa er relativ fraværende, så er oppskriften å unngå disse figurene, eller å bruke andre fora. +1
|
|
|
31/07/2014 07:33
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Raskall, bekrefter ikke denne tråden det du egentlig visste fra før? Å endre adferd hos godt voksne nett-troll/kverulanter er en oppgave som har veldig liten sannsynlighet for å lykkes. Når modereringa er relativ fraværende, så er oppskriften å unngå disse figurene, eller å bruke andre fora. Jeg klarer ikke la være, selv om jeg egentlig gir blaffen i slike: DET er en hersketeknikk! Sette alle motstridende argumenter til side, og konkludere med at man selv hadde rett hele tiden.  Likner mest på punkt én av de fem klassiske feminist-hersketeknikkene.
|
|
|
31/07/2014 07:33
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Raskall, bekrefter ikke denne tråden det du egentlig visste fra før? Å endre adferd hos godt voksne nett-troll/kverulanter er en oppgave som har veldig liten sannsynlighet for å lykkes. Når modereringa er relativ fraværende, så er oppskriften å unngå disse figurene, eller å bruke andre fora. Det er lov å prøve. Det kan hende de verste kverulantene ikke lar seg affisere men de som ofte skriver før de tenker kan kanskje bli vekket opp nok til å snu den rekkefølgen.
|
|
|
31/07/2014 07:35
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Et troll er en person som argumenterer utelukkende for å skape konflikt og krangel. Hvem er det i denne sammenhengen? Hvem er det som skriver før de tenker i denne sammenhengen? Kverulanter er det vel ikke fritt for. Det må innrømmes. 
|
|
|
[Re: H.Iversen]
31/07/2014 07:37
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
men nå er jeg muligens herdet noe av mange års kverulering med ymse typer på IRC. Hoho! Kanskje vi kunne fortsatt diskiusjonen der?! *oh the memories*  Nå har jeg fulgt denne tråden mer eller mindre fra sidelinja men har fulgt en del av disse trådene de siste årene. Mange ganger så gidder jeg ikke lese alt og bare overser de, men denne har jeg faktisk lest hvert eneste innlegg i. GeirK har en tendens til å "forsøple" tråder med sin evinnelige gnag om svar på spørsmålene sine. Jeg har ofte irritert meg grønn og slettet mangt et innlegg der jeg var på vei om å be han bare gi faen. Men jeg tror at i mange tilfeller så kommer disse "diskusjonene" av det av at folk forventer å kunne skrive bortimot hva som helst på et forum uten å kunne dokumentere det. Men samtidig er det noen ganger der Geir kaster seg på uttalelser som virker litt flåsete ment på en måte som om personen som fremla det mente det skrevet i stein. Vet ikke om det er en manglende evne/ønske til å ta ironi eller om det bare er for å gjøre et poeng utav det? Tror det er kombinasjonen av disse to som gjør at enkelte her inne har store problemer med GeirK. Men fritt etter Dan over her: Jeg tror det er fint å ha sånne folk her inne. Selv om det kan bli noe masete til tider og selv om enkelte føler seg tråkket på. Jeg har til og med lært meg å tenke meg om før jeg skriver noe som fakta!  Men hovedgrunnen til at Geir ikke plager meg med dette "gnålet" sitt (  ) er at han er, som han berettighet selv sier, veldig flink til å ta til seg kritikk samt endre sin mening dersom han får forklart/argumenterert emnet mot seg på en skikkelig måte. Ta tråden om polstring der han går fra å mene at manuals er bare tull til å selv øve på det fordi folk med bedre peiling enn han på akkurat det overbeviste han om at det var verdt det. Dette synes jeg er beundringsverdig, spesielt med tanke på hvor krass og bastant han kan virke til tider. Just my two cents. Hodet er klart på blokka! Fra meg får hodet bare en klapp og en +1. Vel talt!
|
|
|
[Re: Stein]
31/07/2014 07:38
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Et troll er en person som argumenterer utelukkende for å skape konflikt og krangel. Hvem er det i denne sammenhengen? Hvem er det som skriver før de tenker i denne sammenhengen? Kverulanter er det vel ikke fritt for. Det må innrømmes. Derfor utelot jeg ordet nett-troll i mitt svar til Gammelogdesperat.
|
|
|
[Re: progres]
31/07/2014 08:22
|
GeirK
More than words
|
More than words
jeg tenker at hvis noen føler seg mobbet ,så er de vel så full av harme at de mener seg berettiget til å kalle mobberen både det ene og det andre. Hva tror du ? Det var Espen J som kalte meg et ufyselig menneske så spørsmålet var om det rekker at noen påstår seg mobbet før man kan komme med slike karakteristikker Angående atlekristensen, så er det to ampre trefninger i de fem konversasjonene jeg hadde med ham over fire år. I de to hopper han inn i en tråd han inntil da ikke har deltatt i og starter å kritisere meg i krasse ordelag - hvorpå jeg forsvarer meg. Er det virkelig slik at man skal kunne angripe andre her inne, fremprovosere en reaksjon, påstå seg mobbet og dermed sette merkelappen "mobber" på den man angrep?
|
|
|
31/07/2014 08:23
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
snu det andre kinnet til Geir.
|
|
|
31/07/2014 08:27
|
GeirK
More than words
|
More than words
Joda. Det er mange forskjellige konklusjoner her. Jeg ble kollektivt mobbet av guttene i klassen fra vi flyttet til nytt sted i 5-klasse og ut grunnskolen. Jeg har konfrontert noen av disse med det i voksen alder og ingen av de kjenner seg igjen. Ingen av dem mener de mobbet meg. Sier du at jeg ikke ble mobbet?
Jo, det var faktorer utenfor skolen som nok har gjort meg mer følsom enn de fleste andre. I voksen alder ser jeg at behandlingen fra mine medelever nok er noe jeg burde ha tålt hvis alt hadde vært normalt og stabilt hjemme.
Og nei, jeg fisker ikke etter sympati. Jeg bruker meg selv som eksempel slik GeirK bruker seg selv som eksempel i diskusjoner om hund.
Jeg tipper at en vesensforskjell er at du ikke angrep dem først.
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
31/07/2014 08:28
|
GeirK
More than words
|
More than words
snu det andre kinnet til Geir.
Da vinner dritten. Det får den ikke lov til. Fint i Bymarka nå! Må videre...
|
|
|
31/07/2014 08:28
|
EgilS
More than words
|
More than words
Atlekristensen følte seg mobbet. Da ble han mobbet. Selv om ingen mobbet ham. I denne diskusjonen er det ingen fasit. Han sa at han følte seg mobbet. Det er alt vi vet. Uten at vi sitter inni hodet hans og vet hva han virkelig følte, er det ingen konklusjon her. Kan du ikke bare tro på det han sa? Slik jeg ser det er det i hvert fall tre muligheter her: 1) Han ble mobbet og følte det også slik. 2) Han hadde en reell følelse av å være mobbet uten å være det. 3) Han følte seg ikke mobbet, men valgte å skrive at han følte seg mobbet for å gi et siste spark til Geir. Punkt 1) kan vi lett verifisere ved å se på de diskusjonene de to hadde. Så vil det være en viss subjektivitet rundt hva hver enkelt velger å kalle mobbing. Det virker på meg som at mange velger å lage sin egen definisjon. Punkt 2) og 3) kan vi ikke reelt ta stilling til basert på kun at han skrev at han følte seg mobbet.
|
|
|
31/07/2014 08:31
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Da vinner dritten. Det får den ikke lov til.
Akkurat det jeg tenkte også...
Trønder osv
|
|
|
31/07/2014 08:33
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Da vinner dritten. Det får den ikke lov til.
Akkurat det jeg tenkte også... nei det stemmer ikke. da skjønner verken GK eller EJ hva å snu kinnet til betyr. the big J vant ved å snu kinnet til. les boka igjen.
|
|
|
[Re: J_A_H]
31/07/2014 08:38
|
Dan
More than words
|
More than words
Hvem er Atlekristensen?... Det er en hyggelig fyr med stor entusiasme, som er generøs mot forumdeltakere han aldri før har møtt og som er lidenskapelig opptatt av fixie. På forumet kan han ofte uttrykke seg ganske bombastisk, men jeg tolker det bare som et tegn på den nevnte entusiasmen. Men bombastiske formuleringer i kombinasjon med GeirK er jo oppskriften til en krangel, så jeg er ikke forbauset over at akkurat de to røk i tottene på hverandre. 
|
|
|
[Re: Dan]
31/07/2014 08:40
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Hvem er Atlekristensen?... Det er en hyggelig fyr med stor entusiasme, som er generøs mot forumdeltakere han aldri før har møtt og som er lidenskapelig opptatt av fixie. På forumet kan han ofte uttrykke seg ganske bombastisk, men jeg tolker det bare som et tegn på den nevnte entusiasmen. Men bombastiske formuleringer i kombinasjon med GeirK er jo oppskriften til en krangel, så jeg er ikke forbauset over at akkurat de to røk i tottene på hverandre. Hm... Må testes. "Hvem er Stein?" 
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
31/07/2014 08:41
|
Dan
More than words
|
More than words
the big J vant ved å snu kinnet til. les boka igjen. The big J ble naglet til et tre og hans disipler driver fortsatt og dreper hverandre og utenforstående over en lav sko. Ikke les boka. 
|
|
|
31/07/2014 08:44
|
Lesehesten
Fersking
|
Fersking
Hmmm... Jeg har egentlig lovt meg selv å ikke kommentere på denne delen av forumet, men jeg kjenner faktisk folk som har fulgt forumet i årevis, men som aldri kommenterer noe. Grunn: Engstelse for å bli sabla ned av GeirK. Er nok litt sånn for meg, også.
|
|
|
31/07/2014 08:46
|
lph
Avhengig
|
Avhengig
the big J vant ved å snu kinnet til. les boka igjen. The big J ble naglet til et tre og hans disipler driver fortsatt og dreper hverandre og utenforstående over en lav sko. Ikke les boka. Hehe, godt poeng. Sånn ellers - man vinner også ved å fremføre bedre argumenter enn motparten. Når man føler at man har gjort det kan man faktisk fint bare løfte blikket og spasere vekk fra hele diskusjonen.
|
|
|
31/07/2014 08:47
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
the big J vant ved å snu kinnet til. les boka igjen. The big J ble naglet til et tre og hans disipler driver fortsatt og dreper hverandre og utenforstående over en lav sko. Ikke les boka. man kan alltids ta noe som andre sier og snu det imot dem, det er veldig lett.
|
|
|
|
|