|
|
|
Pulsbelte Garmin 910XT: problemer med holdbarhet
|
Pulsbelte Garmin 910XT: problemer med holdbarhet
31/07/2014 08:30
|
trondob
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Jeg har brukt Garmin 910XT i noen år, og før det 310.
Noe som skjer gang etter gang etter gang er at pulsmålingene blir stadig mer ustabile og etter hvert ubrukelige etter som ukene går.
Når pulsbeltet er nytt er målingene strøkne, dette varer noen få uker, og så blir målingene ustabile og etter noen få måneder verdiløse. Det oppnås konktakt mellom klokke og belte, men pulsmålingene stemmer ikke, verdiene holder seg svært lave uansett intensitet.
Jeg har forsøkt å vaske beltet og ta av sensoren fra beltet mellom øktene, til og med bytte batteri (til tross for at beltet bare har vært et par måneder gammelt), men ingenting har hjulpet. Det jeg da har gjort er å kontakte Garmin, som yter utmerket service, og jeg har mottatt et nytt belte, med forhåpninger om bedre holdbarhet og at Garmin kanskje har foretatt forbedringer. Men: det samme har gjentatt seg hver gang: beltet har fungert utmerket noen få uker, og så har det vært på'n igjen med ustabile målinger ... Og så har det vært å kontakte Garmin på nytt og få et nytt belte ...
Flere som har hatt lignende erfaringer, og evt funnet løsningen på problemet, altså bortsett fra å vaske beltet, ta av sensoren mellom øktene og bytte batteri, som jeg har forsøkt?
Jeg tenker da på noen form for middel man kan smøre på beltet for å få bedre kontakt. Finnes det en elektrodepasta som er bra og som løser problemet?
|
|
|
Re: Pulsbelte Garmin 910XT: problemer med holdbarhet
[Re: trondob]
31/07/2014 09:06
|
Rexenes
Avhengig
|
Avhengig
har dessverre ikke noen løsning til deg, men opplever det samme. har byttet mellom sendere, belter og batterier. begynner bra, så kommer noen småfeil, så blir det verre, så er det helt håpløst.
trodde løsningen var å vaske beltet hver gang, men etter hvert ble det samme likevel. det siste jeg gjorde var å bruke et polarbelte med garminsender på. det funket også 100% en stund, før det dabbet av og ble håpløst. byttet batteri, fortsatt håpløst.
jeg vil bli som jesus, gå i hvite klær.
|
|
|
31/07/2014 09:08
|
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Prøv å bytt til et Polar-belte.
PS: Hvis du ikke tar av sensoren etter bruk så tror jeg du bruker opp batteriet fortere...
|
|
|
31/07/2014 09:38
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Det er veldig lite problemer med de gamle stive plastbeltene:  De nyere "premium" modellene er det derimot mye krøll med. Noen hundrelapper på ebay eller noe kan tenkes å løse problemet. LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
11/08/2014 08:15
|
trondob
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Jeg fant et stivt plastbelte fra en av mine gamle Garmin 305-klokker, som jeg heldigvis ikke hadde kastet.
Det funker faktisk så det suser sammen med 910XT. Pulsmålingene er stabile og fine, og dette beltet har ligget mange år i skuffen, jeg trengte ikke engang bytte batteri.
Får håpe Garmin snart tar skikkelig tak i de tekniske problemene de har introdusert med med de nye og "lekre" beltene. Et litt stivt belte som fungerer er langt å foretrekke, for å si det mildt.
Takk for tips larsb!
|
|
|
11/08/2014 08:56
|
Iselilja
|
Jeg har både 305 og 910 og har ikke hatt problemer med beltene annet enn at det kan gnage litt. Men jeg har den alltid under sportsbhen og da har den ganske god kontakt med huden. Aldri vasket sensor eller tatt av de. Kanskje jeg burde det *flau*
|
|
|
11/08/2014 13:01
|
Christpa
Avhengig
|
Avhengig
Jeg fant et stivt plastbelte fra en av mine gamle Garmin 305-klokker, som jeg heldigvis ikke hadde kastet.
Det funker faktisk så det suser sammen med 910XT. Pulsmålingene er stabile og fine, og dette beltet har ligget mange år i skuffen, jeg trengte ikke engang bytte batteri.
Får håpe Garmin snart tar skikkelig tak i de tekniske problemene de har introdusert med med de nye og "lekre" beltene. Et litt stivt belte som fungerer er langt å foretrekke, for å si det mildt.
Takk for tips larsb! Samme erfaring her med min 310XT. Masse tull med originalbeltet (det myke), ustabile målinger etter relativt kort tids bruk. Byttet batteri og vasket sensorene uten at det hjalp nevneverdig. Etter at jeg byttet til plastbeltet som følger med de rimeligere klokkene forsvant problemet helt.
|
|
|
|
|
|
|