Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 15 av 23 1 2 13 14 15 16 17 22 23

Bortmobbing av nye forum-medlemmer

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: sveinaa] #1828499 30/07/2014 14:57
allesammen Offline
Entusiast
Entusiast
Hvordan kan jeg vite at du kan forbedre min loggistikk,,,fordi du er rå""du kommer ofte med slike utsagn som ikke kan motbevises ,,,,i min bok er det hersketeknikk nr 6,
Kan du forklare hvorfor du er råere enn meg?

Trodde stisykling var for ungdommen..
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: sveinaa] #1828502 30/07/2014 15:00
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: sveinaa
Sitat: Abit
Ikke mobbing og "min mening"...

Det fremstår som Geir har blitt straffet usedvanlig hardt for sine feil og ikke-nødvendigvis-feil i sin barndom eller av sin frue. Han har blitt kuet og nedpsyket nok til å være livredd for å "stå frem" med hva han selv egentlig mener. Derav har han tilvendt seg sine sokratiske, og meget slitsomme, tenkikker. De kan gnage hål i huet på enhver. Dessuten er de tuftet på passiv aggresjon. Den kan nok de fleste kjenne eimen av. Det er mye nedtrykt sinne hos Geir. Og fremfor alt, så vil det neppe bli bedre om han aldri våger å være mer direkte overfor seg selv og også uttrykke seg deretter. Hva mener f.eks egentlig Geir ?? Han bruker jo 10 kverruleringsinnlegg bare på å nærme seg litt av hva han egentlig mener. I prosessen så går i hvert fall jeg lei.

Han tørr ikke "stå frem" med hva han egentlig mener, fordi han er redd for kritikk (kujonen). Man blir sjeldent en kujon uten en bakenforliggendes årsak. Filosofibøkene skal ha det til at Sokrates ble mislikt fordi "han tvang folk til å tenke etter". Det er antakelig bare pisspreik. Han utviklet antakelig sin teknikk for å slippe å få juling eller noe annet. Realiteten var sikkert så enkelt som at Sokrates var for støgg, for kjedelig, for snill, eller noe helt elementært a la de faktorer som dominerer i barneskolen. Samtidig så var han sta og fortsatte sin virksomhet. Riktignok med nye teknikker, slike som man egentlig ikke kunne arrestere ham direkte på. Derav har ettertiden gjort det til at atenerne var pøblene (og på sett og vis var de det. Til slutt overdrev de. De mistet vel selvkontroll, gruppehysteri, og straffen ble overdrevent streng).
Man kan undre seg om noe av det samme gjaldt Jesus. Ikke minst om man også tenker etter hvor mange virkelige jævlige diktatorer som har fått lov, av eget folk, til å regjere i mange år. Noen av dem har også blitt beundret av "folk flest" i sine hjemland.

Geir: Verden består, eventuelt går like til helvete, uavhengig av om du har rett eller ikke. Dessuten, folk mener stort sett hva de vil mene, uavhengig av fakta og data. Det er i større grad selvhevdelsesmekanismer a la livsløgner, som farger persepsjon, enn ren fornuft. "Du" blir aldri kvitt foreldrene dine i det store og det hele. Folk flest er ganske så like. Så hva faen skyldes ditt store behov for å drive folkeopplysning, sokratisk, sett i lys av mine påstander om "verden generelt". Er du også på hevntokt til du har fått trygden din godkjent ? ICON_SMILE

Nå glemte jeg jo youtube-linken. Fra 2014:

...coz they have a choice to make. What about you ? What to do you choose ?

Hva tar du for timer på "benken" da?

37 år med selvpålagt hatkontroll

Jeg tror det begynte rundt 5-6 årsalderen. Da jeg knakk nesen på barnehagens bølle, etter hans vanlige plagerunde. Jeg kjente 2 ting.
1. Ren glede, uavhengig av hva tantene sa om hva jeg hadde gjort
2. Men også at det hadde egentlig mindre med han å gjøre den dagen, og mer å gjøre med at min mor, atter igjen, hadde vært en jævel, før hun parkerte meg for dagen. "Jeg vet ikke", svarte jeg når tantene spurte om hvorfor jeg gjorde det. Men jeg visste det egentlig. Jeg måtte få ut litt hat og bølla stilte jo opp frivillig. Bør vel tillegge at jeg "skyldte bølla 1", etter at han hadde kastet et halvmodent eple rett på nesa mi, så jeg blødde. Noe tidligere.

Redigert av Abit; 30/07/2014 15:08.
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: allesammen] #1828503 30/07/2014 15:00
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: allesammen
Hvordan kan jeg vite at du kan forbedre min loggistikk,,,fordi du er rå""du kommer ofte med slike utsagn som ikke kan motbevises ,,,,i min bok er det hersketeknikk nr 6,

Jeg kan da vel ikke forbedre din logistikk? Tror heller ikke jeg er spesielt "rå". Håper ikke jeg har ordlagt meg sånn at du har forstått det sånn? I så fall beklager jeg det.

Å ha et "stort" selvbilde, som ikke speiler virkeligheten, kan umulig være en herskerteknikk?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: HeavyDude] #1828504 30/07/2014 15:00
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: HeavyDude

Det fremstår som Geir har blitt straffet usedvanlig hardt for sine feil og ikke-nødvendigvis-feil i sin barndom eller av sin frue. Han har blitt kuet og nedpsyket nok til å være livredd for å "stå frem" med hva han selv egentlig mener. Derav har han tilvendt seg sine sokratiske, og meget slitsomme, tenkikker. De kan gnage hål i huet på enhver. Dessuten er de tuftet på passiv aggresjon. Den kan nok de fleste kjenne eimen av. Det er mye nedtrykt sinne hos Geir. Og fremfor alt, så vil det neppe bli bedre om han aldri våger å være mer direkte overfor seg selv og også uttrykke seg deretter. Hva mener f.eks egentlig Geir ?? Han bruker jo 10 kverruleringsinnlegg bare på å nærme seg litt av hva han egentlig mener. I prosessen så går i hvert fall jeg lei.

Han tørr ikke "stå frem" med hva han egentlig mener, fordi han er redd for kritikk (kujonen). Man blir sjeldent en kujon uten en bakenforliggendes årsak. Filosofibøkene skal ha det til at Sokrates ble mislikt fordi "han tvang folk til å tenke etter". Det er antakelig bare pisspreik. Han utviklet antakelig sin teknikk for å slippe å få juling eller noe annet. Realiteten var sikkert så enkelt som at Sokrates var for støgg, for kjedelig, for snill, eller noe helt elementært a la de faktorer som dominerer i barneskolen. Samtidig så var han sta og fortsatte sin virksomhet. Riktignok med nye teknikker, slike som man egentlig ikke kunne arrestere ham direkte på. Derav har ettertiden gjort det til at atenerne var pøblene (og på sett og vis var de det. Til slutt overdrev de. De mistet vel selvkontroll, gruppehysteri, og straffen ble overdrevent streng).
Man kan undre seg om noe av det samme gjaldt Jesus. Ikke minst om man også tenker etter hvor mange virkelige jævlige diktatorer som har fått lov, av eget folk, til å regjere i mange år. Noen av dem har også blitt beundret av "folk flest" i sine hjemland.

Geir: Verden består, eventuelt går like til helvete, uavhengig av om du har rett eller ikke. Dessuten, folk mener stort sett hva de vil mene, uavhengig av fakta og data. Det er i større grad selvhevdelsesmekanismer a la livsløgner, som farger persepsjon, enn ren fornuft. "Du" blir aldri kvitt foreldrene dine i det store og det hele. Folk flest er ganske så like. Så hva faen skyldes ditt store behov for å drive folkeopplysning, sokratisk, sett i lys av mine påstander om "verden generelt". Er du også på hevntokt til du har fått trygden din godkjent ? ICON_SMILE

Dette er et godt eksempel på hvordan man i en debatt forsøker å demonisere en motdebattant ved hjelp av subtile (hobby)psykologiske fraser og "diagnose". Dette vil jeg definere et eklatant forsøk på mobbing. Og det er da man må heve blikket, og tenke, dette nivået lar jeg meg ikke provosere til å debattere på.

Og det er et godt eksempel på rasjonalisering og benektelse.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Abit] #1828505 30/07/2014 15:03
sveinaa Offline
More than words
More than words

Hva tar du for timer på "benken" da?

37 år med selvpålagt hatkontroll

Ordla meg sikker feil. Som "kvasi"- terapeut; hva tar du i salær? (Litt spydig, sarkastisk men dog humoristisk tone)

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: sveinaa] #1828508 30/07/2014 15:08
allesammen Offline
Entusiast
Entusiast

Jeg kan da vel ikke forbedre din logistikk? Tror heller ikke jeg er spesielt "rå". Håper ikke jeg har ordlagt meg sånn at du har forstått det sånn? I så fall beklager jeg det.

Å ha et "stort" selvbilde, som ikke speiler virkeligheten, kan umulig være en herskerteknikk?

ups sorry denne var ment til geirk..

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: sveinaa] #1828513 30/07/2014 15:12
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A

Ordla meg sikker feil. Som "kvasi"- terapeut; hva tar du i salær? (Litt spydig, sarkastisk men dog humoristisk tone)

(Bruker "humoren" din som et retorisk utgangspunkt.) Det skulle være belønning nok å slippe all gnålet om dokumentasjon og krigene om ingenting.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Abit] #1828517 30/07/2014 15:16
sveinaa Offline
More than words
More than words

(Bruker "humoren" din som et retorisk utgangspunkt.) Det skulle være belønning nok å slippe all gnålet om dokumentasjon og krigene om ingenting.

Ja ja, ser man det, kanskje dagens beste; bang for bucks ICON_WINK

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: allesammen] #1828522 30/07/2014 15:25
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Vel, du har ikke funnet den forbedringen jeg tror at jeg kan klare å finne. Det at jeg har tro på meg selv har ingen ting med hersketeknikk å gjøre. Det at du føler for å definere hersketeknikk nr 6 for at uttalelsen min skal tituleres som hersketeknikk, virker nokså desperat, synes jeg.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Abit] #1828524 30/07/2014 15:28
sveinaa Offline
More than words
More than words

Sånn litt på siden:
Må ikke all diskusjon/argumentasjon nødvendigvis bygge på en argumentasjonsrekke som sannsynliggjør det man vil frem til, eller endra bedre at det kan dokumenteres via andre kilder som ikke er subjektive?

Om jeg har forstått det rett, er jo en av dine "kjepphester" at kvinner blir trodd uansett, uten et fnugg av dokumentasjon/bevis i en del situasjoner om de roper ulv, ulv.

Redigert av sveinaa; 30/07/2014 15:30.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828529 30/07/2014 15:37
Loff 1 Offline
Entusiast
Entusiast
Er det bare meg, eller er definisjonen av "mobbing" litt på trynet?

Altså - jeg har alltid forstått "mobbing" som når en gjeng går etter ett individ (som i at "man får mobben etter seg"). Ondsinnet eller ei, hovedkriteriet er altså at det er en gjeng - en mobb - som går etter ett individ (jeg mener jeg har hørt en gang at ordet "mobbing" ble oppfunnet av noen svensker for nettopp å ha et ord om den type atferd?).

Dersom det er en (antatt "sterk") person som går etter en eller flere (antatt "svakere") individer så er det bølling (muligens en dårlig oversettelse av "bullying", men vet ikke om vi har noe bedre ord norsk?)

Er ikke de to tingene vesens forskjellige, og fornuftige å holde fra hverandre? Eller er det bare jeg som er på vidden her?

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828543 30/07/2014 15:59
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Nå har jeg tatt ca 2 timer uten å skrive noe her men observert fra sidelinja. Og det har vært helt fantastisk. Jeg aner ikke hva blodtrykket mitt var hverken før eller etter denne pausen, men blodtrykket har definitivt sunket. GeirK, jeg kommer ikke til å leite opp argumentasjon på at du har mobba noen ut av forumet. Rett og slett fordi jeg ikke orker. Vi har atlekristensens utsagn om at han føler det sånn. at du har null empati og ydmykhet for dette er i seg selv respektløst og ufordragelig nok.

Betyr det at jeg ikke orker å lete etter bevis at jeg plutselig syns du er en fin fyr her inne? Selvfølgelig gjør det ikke det.
Betyr det at jeg ikke tror du kan ha mobbet noen ut av forumet? Nope. Jeg føler meg trygg på at du har gjort det. Og jeg orker ikke lete etter bevis.
Syns jeg fortsatt du er en maktsyk fyr med en ufordragelig herseteknikk: Jepp.
Kan du oppfattes som en mobber? Definitivt.

Det som forunderer meg dog, er at du insisterer på at du er en helt fin fyr, selv om tråder om deg og din herseteknikk dukker opp med omtrentlig 6 måneders mellomrom, iallefall så lenge jeg har vært her. Bevis eller ikke, det bør få noen små grå til å fortelle deg at du kansje burde revurdere herseteknikken din, eller diskusjonsmåten som du liker å kalle den. Det er ikke mange andre her inne som får egne tråder om sin ufordragelighet, og iallefall ikke som en jevnlig syklus. Du liker å se på deg selv som inteligent (diskuterbart), men du har altså ikke evne eller vilje til å lære av egne feil.

Bare for å ha det helt klart: du har så absolutt ikke vunnet denne diskusjonen, jeg har bare ikke energi til å gidde mer. Og det kjennetegner vel også en hel del av de lengre diskusjonene du ender opp i.

Dette er som nevnt for 150 poster siden et diskusjonsforum, ikke en romfergeoppskyting. Det er rom for subjektive meninger, alt trenger ikke dokumenteres og bevises.

Så skal det bli spennende å se om jeg klarer å holde meg på sidelinjen av denne diskusjonen fra nå av.

Redigert av Espen J; 30/07/2014 16:00.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: GeirK] #1828545 30/07/2014 16:02
allesammen Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: GeirK

Vel, du har ikke funnet den forbedringen jeg tror at jeg kan klare å finne. Det at jeg har tro på meg selv har ingen ting med hersketeknikk å gjøre. Det at du føler for å definere hersketeknikk nr 6 for at uttalelsen min skal tituleres som hersketeknikk, virker nokså desperat, synes jeg.

Det at du tror skal du selfølgelig få lov til ,,men på hvilket grunnlag kan du si at jeg ikke har funnet forbedring det er for meg litt uklart kan du forklare det?
Kalle andre desperate er nr 7 i boka mi..

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828554 30/07/2014 16:22
J_A_H Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg forsøkte finne den røde tråden i denne diskusjonen.. så fant jeg kattebildet, og falt av igjen...
apropo, så er det fullt mulig å få en duganes nybegynner sykkel til 5 lapper.. annonsen kommer plutselig!

Ride it out.. touch the brakes and you'll die..
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828555 30/07/2014 16:23
J_A_H Offline
Ringrev
Ringrev
Hvem er forresten GeirK?

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: J_A_H] #1828556 30/07/2014 16:32
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: J_A_H
Jeg forsøkte finne den røde tråden i denne diskusjonen.. så fant jeg kattebildet, og falt av igjen...
apropo, så er det fullt mulig å få en duganes nybegynner sykkel til 5 lapper.. annonsen kommer plutselig!

Hadde jeg vært deg hadde jeg trukket meg tilbake fra forumet med et ondt glis nå, J_A_H (og eventuelt gjenoppstått som en annen bruker)

Redigert av Raskall; 30/07/2014 16:33.
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828594 30/07/2014 18:04
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Det er litt spesielt at endel av veteranene her inne har en ryggmargrefleks i å forsvare GeirK. Han er av og til krass i tråder, og det er ikke vanskelig å se diskusjonsteknikken hans. De fleste har lært seg å bare overse det.

Hadde veteranene stoppet og bortforklare slike episoder så hadde han kanskje stoppet, men det virker som det er en kultur blant veteranene i å støtte hverandre selv om de tråkker litt over streken. Bevisst eller ei. Diskusjoner angående nedsettende væremåte mot andre brukere har eksistert på forumet så lenge jeg har vært medlem, og det er som regel de som samme som blir kritisert hver gang. Samme personer som støtter dem også. Litt pinlig å se godt voksne menn falle for samme mentalitet som gutter på ungdomsskolen, selv om de fleste på dette forumet er så voksne at man burde ha lært og snu det andre kinnet til hvis man føler noen er ufine. Enkelte burde også lære seg å ikke sutre av alt, kun for å kunne starte en ny tråd..

Personlig har jeg lite imot GeirK. Jeg synes han bidrar med mye positivt på forumet og mange av tipsene han kommer med har jeg tatt med meg videre. Har aldri sett han har mobbet noen her inne, kun vært litt krass eller kverulerende. Noen kanskje ufortjent, andre har lagt hodet for hugg.

PS: Siden det er mye etterspørsel av bevis her, så får jeg komme i forkjøpet. Nei, jeg orker ikke jakte opp tråder hvor GeirK kommer med gode tips og generelt er hyggelig, men det er mange av dem.

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: ] #1828607 30/07/2014 18:28
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: pedaIglipp
Sitat: Espen J
Det er ikke mange andre her inne som får egne tråder om sin ufordragelighet, og iallefall ikke som en jevnlig syklus.

Dette er jo nesten det verste vi har sett av personangrep her inn. Du er jammen ikke snau, og jeg forstår at det er vanskelig for deg å forstå hva som egentlig diskuteres her inne.

Du mener hans i beste fall kontroversielle diskusjonsteknikk aldri har vært oppe til diskusjon før?

Trønder osv
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1828609 30/07/2014 18:32
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A

Du mener hans i beste fall kontroversielle diskusjonsteknikk aldri har vært oppe til diskusjon før?

Jeg tror han prøvde og være morsom.

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: allesammen] #1828610 30/07/2014 18:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det at du tror skal du selfølgelig få lov til ,,men på hvilket grunnlag kan du si at jeg ikke har funnet forbedring det er for meg litt uklart kan du forklare det?

Jepp - enkel logikk. Dersom jeg finner en forbedring du kan gjøre, betyr det at du ikke har funnet den, ellers hadde den allerede vært implementert.

Kalle andre desperate er en hersketeknikk. Kalle noen andres handling for desperat, er ikke en hersketeknikk. Du må skille mellom person og sak.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828615 30/07/2014 18:55
E
epsilone6 Offline
Entusiast
Entusiast
E
Dårlig tid har dere i hvert fall ikke, stå på!

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Andreas83] #1828627 30/07/2014 19:12
Dan Offline
More than words
More than words
Hvem er forresten GeirK?

Han er for eksempel en av de som startet NOTS og som gjør at du fortsatt har lov å sykle på stier i Norge.

Sitat: Andreas83
Det er litt spesielt at endel av veteranene her inne har en ryggmargrefleks i å forsvare GeirK.

Jeg forsvarer gjerne hvem som helst på forumet som blir mobbet av andre. GeirK er ikke noe unntak.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1828628 30/07/2014 19:16
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
at du har null empati og ydmykhet for dette er i seg selv respektløst og ufordragelig nok.

Blander du sympati og empati nå? Empati (dvs skjønne hvordan andre har det) er ikke noe man kan bestemme seg for å ha. Jeg er ikke i stand til å være i nærheten av å forstå hvorfor atlekristensen føler seg mobbet av de fem samtalene vi hadde de fire siste årene. Ingen andre har klart å forklare meg det heller, så jeg er antakelig ikke helt på bærtur her. Sympati for at han har det vondt har jeg selvfølgelig - det kan jeg ha fordi om jeg ikke føler meg medskyldig.i hans problemer.

Betyr det at jeg ikke tror du kan ha mobbet noen ut av forumet? Nope. Jeg føler meg trygg på at du har gjort det. Og jeg orker ikke lete etter bevis.

Hvis du tror at jeg har mobbet noen ut av forumet og ikke påstår at jeg har mobbet noen ut av forumet, så går du fra å være en feig netthetser til å bli en som antar ting han ikke gidder å sjekke fakta på. Det er en vesensforskjell. Er det virkelig slik at du har gått fra å påstå til å anta - og vi kan protokollføre det, så slipper jeg gjerne taket.

Syns jeg fortsatt du er en maktsyk fyr med en ufordragelig herseteknikk: Jepp.
Kan du oppfattes som en mobber? Definitivt.

Hva er det som gjør deg forskjellig fra de som ikke ser det slik, tror du?

Det som forunderer meg dog, er at du insisterer på at du er en helt fin fyr, selv om tråder om deg og din herseteknikk dukker opp med omtrentlig 6 måneders mellomrom, iallefall så lenge jeg har vært her.

Jeg er en helt lovlydig syklist, selv om en mengde Facebook-folk mener det motsatte når jeg lekser opp for dem hva syklistenes rettigheter er.

Bevis eller ikke, det bør få noen små grå til å fortelle deg at du kansje burde revurdere herseteknikken din, eller diskusjonsmåten som du liker å kalle den. Det er ikke mange andre her inne som får egne tråder om sin ufordragelighet, og iallefall ikke som en jevnlig syklus. Du liker å se på deg selv som inteligent (diskuterbart), men du har altså ikke evne eller vilje til å lære av egne feil.

Det betinger at kritikken er konstruktiv - som igjen fordrer at kritikeren forklarer bakgrunnen for teknikken, og hvis nødvendig foreslår forbedringer. Hvis jeg sier til en medarbeider på jobb at "du gjør en dårlig jobb", så kan jeg ikke forvente noen forbedring uavhengig om han er MENSA-medlem eller ikke.

Bare for å ha det helt klart: du har så absolutt ikke vunnet denne diskusjonen, jeg har bare ikke energi til å gidde mer. Og det kjennetegner vel også en hel del av de lengre diskusjonene du ender opp i.
nå av.

Jeg er ikke ute etter å vinne noen diskusjon, jeg vil ha strøket fra protokollen påstander om at jeg har mobbet et forummedlem vekk fra forumet. Hvis vi kan moderer dette til at det er noe antar uten å ha sjekket fakta, så kan jeg leve med det.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: GeirK] #1828633 30/07/2014 19:26
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: supernalle

Så man skal huske nye brukernavn som der GeirK har prsset dem ut for et par år siden.

Jeg finner meg ikke i at slikt drittprat som dette blir stående i et offentligt forum slik at nye medlemmer får inntrykket av at jeg presser folk ut av forumet. Hvis du skal være tøff nok til å komme med så grove påstander, så må du jaggumeg være forberedt på å ta jobben med å sannsynliggjøre dem. Dette finner jeg meg ikke i.

Igjen - jeg slipper ikke denne i tillegg til påstanden om at jeg driver direkte svertekampanjer mot forummedlemmer. Argumentér eller dementér, supernalle. Jeg tar absolutt alle tilgjengelige og lovlige virkemidler i bruk for å knekke slik drittsekkoppførsel til den ligger og spreller og ikke skjønner hva som traff den.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828638 30/07/2014 19:34
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Det er bare å kondolere GeirK. Du er helt sandblåst...jeg orker ikke ta denne lengre. Hvis noen andre her inne har lyst til å ta stafettpinnen så kjør på.

Først et par punkter dog:

Hva er forskjellen på å anta med sterke indisier at du mobber folk ut av forumet og å ha det bevist? Du fremstår jo fortsatt like forbanna ufordragelig i din diskusjonsteknikk uansett. Og hvis jeg hadde orka å finne beviser på det, hvordan hadde det påvirka deg? Du hadde plutselig endra deg totalt og blitt oppegående? Neppe. Du er nok alt for narscisistisk (nei jeg aner ikke hvordan det staves) for det.

"Det betinger at kritikken er konstruktiv - som igjen fordrer at kritikeren forklarer bakgrunnen for teknikken, og hvis nødvendig foreslår forbedringer."

Det er et vanlig fenomen å bare lese det man vil lese. Du har fått det servert så mange ganger nå at det må være ignorans eller manglende inteligens som hindrer deg i å oppfatte det. Hvilken av dem får du velge selv.

Protokollfører ting? Hvem faen tror du egentlig du er? Dette er et diskusjonforum, ikke en rettsal.
Er din diskusjonsteknikk nok til å holde folk utenfor diskusjoner? JA
Er det sansynlig at enkelte kan ha gått såpass lei av deg at de driter i hele forumet? JA!

Jeg kan ikke fatte at vi har brukt så mange sider på dette, atlekristensens innlegg inneholdt alt man trenger å vite om deg.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: GeirK] #1828646 30/07/2014 19:55
allesammen Offline
Entusiast
Entusiast

Jepp - enkel logikk. Dersom jeg finner en forbedring du kan gjøre, betyr det at du ikke har funnet den, ellers hadde den allerede vært implementert.

Kalle andre desperate er en hersketeknikk. Kalle noen andres handling for desperat, er ikke en hersketeknikk. Du må skille mellom person og sak.

Dersom du ikke finner en forbedring så betyr det da at du ikke har snakket sant eller har ditt ego fått en knekk..du må skille mellom selvskryt og handling.kalle noen desperate er et forsøk på å gjøre deg til en vinner og det er hersketeknikk,,,

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1828647 30/07/2014 19:55
J_A_H Offline
Ringrev
Ringrev
Det er bare å kondolere GeirK. Du er helt sandblåst...jeg orker ikke ta denne lengre. Hvis noen andre her inne har lyst til å ta stafettpinnen så kjør på.

...

grei måte å si at man avslutter, men samtidig spiller et kort for å komme inn i spillet igjen ved en senere anledning...

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1828649 30/07/2014 19:58
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Hva er forskjellen på å anta med sterke indisier at du mobber folk ut av forumet og å ha det bevist?

Forskjellen er at når du sier "jeg tror at du kan ha mobbet en forumdeltaker ut av forumet så er det en mening", mens "du har mobbet en forumdeltaker ut av forumet", så er det en påstand.

. Og hvis jeg hadde orka å finne beviser på det, hvordan hadde det påvirka deg? Du hadde plutselig endra deg totalt og blitt oppegående? Neppe. Du er nok alt for narscisistisk (nei jeg aner ikke hvordan det staves) for det.

Kritiser meg for det jeg gjør. Hold ØYEBLIKKELIG opp med å kritisere meg for ting du mener jeg kanskje kunne ha gjort.

Det er et vanlig fenomen å bare lese det man vil lese. Du har fått det servert så mange ganger nå

Hvor har det blitt servert konstruktiv kritikk som jeg kan bruke til å forbedre meg? Du har i allefall ikke servert noe som helst - bare grunnløs sutring.

Er det sansynlig at enkelte kan ha gått såpass lei av deg at de driter i hele forumet? JA!

Du betinger at de som er lei av å lese det jeg skriver i denne posten fortsetter å lese denne posten. Nå tror jeg du undervurderer forumdeltakernes intelligens og evne til å ta ansvar for seg selv ganske kraftig.

Jeg kan ikke fatte at vi har brukt så mange sider på dette, atlekristensens innlegg inneholdt alt man trenger å vite om deg.

Du har i allefall brukt mange sider til å male et utrolig detaljert bilde av deg selv som en person som driver med netthets og ikke har baller til å backe up sine egne, uhyrlige utsagn når fakta stirrer ham rett i ansiktet. Om dette slutter med at du forlater forumet eller til slutt skriver de forløsende fem-seks ordene som inneholder en innrømmelse at du ikke hadde grunnlag for å påstå at jeg har mobbet atlekristensen ut av forumet, vet ikke jeg. Jeg vet bare at det slutter før eller siden.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: allesammen] #1828650 30/07/2014 20:00
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

kalle noen desperate er et forsøk på å gjøre deg til en vinner og det er hersketeknikk,,,

Som sagt allerede - det er jeg helt enig i.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: J_A_H] #1828652 30/07/2014 20:03
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

...

grei måte å si at man avslutter, men samtidig spiller et kort for å komme inn i spillet igjen ved en senere anledning...

Dette er vel det som kalles å ta en "Bækkelund" =)

- Robert Green Ingersoll
Side 15 av 23 1 2 13 14 15 16 17 22 23

Moderator  support