Forøvrig finner jeg det litt interessant at man mener det ikke ligger noen som helst føring bak å oppheve en del som støtter GeirK. Hvorfor da gjøre det?
"GeirK får støtte fra mange" hadde vel passet, og således unnlatt å implisere en motsats i det man skriver.
Hvis så ikke er tilfelle hvorfor la man til "mange oppegående"? Hvem av de som har gitt støtte til GeirK faller utenfor "mange oppegående" i såfall?
Vi er litt inne på det samme som GeirK kritiseres for til tider nå synes jeg.
Jeg vet ikke hvorfor mange oppegående ble lagt til. Det må nesten poster svare for selv. Personlig har jeg ikke noe behov for å falle innunder "mange oppegående". Vil til og med tro det er vanskelig å bedømme hvor oppegående andre er, kun basert på det man poster på nett. Jeg blir bare litt frustrert og provosert når GeirK blir angrepet for argumenter jeg ikke har sett og når det bes om begrunnelse/dokumentasjon fra GeirK, så er det liksom ikke relevant å dokumentere ovenfor GeirK fordi han er den han er. Pluss at jeg nesten tror mange de som kritiserer GeirK for å bruke herskerteknikker ikke helt vet hva herskertekniker er...
Så man skal huske nye brukernavn som der GeirK har prsset dem ut for et par år siden. Selv tråder der GeirK tok helt av sparer jeg faktisk ikke på. Men det har blitt henvist til SMS-løgnen fra GeirK. Noen fant den tråden, noe ikke jeg gidder. Det er bør være hevet over enhver tvil at dette har skjedd. Dette er et eksempel.
Hva mener du (Du må unnskylde jeg forstår ikke helt)? Påstår du at det er flere enn altekristiansen som er presset og mobbet ut av forumet (dette tar bare kaka)? Heldigvis har det blitt bedre den tid jeg har vært her.
Lurer nesten på om det er en kampanje for å "ta" GeriK???
Redigert av sveinaa; 30/07/201413:40.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer
[Re: GeirK]
#182843430/07/201413:37
Fordi om noen syns du oppfører deg greit, gjør ikke jeg det. Man kan vel trygt si at du ikke har en vanlig oppførsel her inne så da er det vel ikke rart at den ikke faller i smak hos alle.
Hva synes du om folk som griper til personkarakteristikker istedet for å diskutere sak?
Jeg skrev hva jeg syns om din oppførsel, at du ikke liker min heller er helt greit. Jeg er langt fra feilfri, hverken her inne eller andre steder og har ikke noe mål om å bli det heller.
Så man skal huske nye brukernavn som der GeirK har prsset dem ut for et par år siden. Selv tråder der GeirK tok helt av sparer jeg faktisk ikke på. Men det har blitt henvist til SMS-løgnen fra GeirK. Noen fant den tråden, noe ikke jeg gidder. Det er bør være hevet over enhver tvil at dette har skjedd. Dette er et eksempel.
Jeg fikk faktisk en PM som støtte i den tråden, men la på litt når jeg påstod SMS-er. Det har faktisk skjedd at jeg har fått det også, men ikke i den tråden. Jeg snakket ikke sant der og det beklager jeg. Jeg er dog litt usikker på hvorfor det har betydning.
Klokken 14:10 i dag fremsatte du en relativt grov og udokumentert påstand om at jeg driver direkte svertekampanjer mot enkelte forummedlemmer. Jeg ser ikke at forumet har nytte av å tillate at slike påstander står ubegrunnet, så derfor spør jeg deg igjen om å forklare hvem "ofrene her er" og hvordan du kommer frem til den konklusjonen.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
[Re: Kriss]
#182843730/07/201413:38
Fordi om noen syns du oppfører deg greit, gjør ikke jeg det. Man kan vel trygt si at du ikke har en vanlig oppførsel her inne så da er det vel ikke rart at den ikke faller i smak hos alle.
Hva synes du om folk som griper til personkarakteristikker istedet for å diskutere sak?
Jeg skrev hva jeg syns om din oppførsel, at du ikke liker min heller er helt greit. Jeg er langt fra feilfri, hverken her inne eller andre steder og har ikke noe mål om å bli det heller.
Forstått, men hva synes du om folk som griper til personkarakteristikker istedet for å diskutere sak?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
[Re: Raskall]
#182844030/07/201413:41
Hvis så ikke er tilfelle hvorfor la man til "mange oppegående"?
Kanskje fordi:
Sitat: supernalle
Eller av folk som ikke er så smarte.....
Er ikke støtten fra de som ikke er fullt så smarte like god?
Hva har det med saken å gjøre? Du spurte hvorfor noen følte for å spesifisere at (mange av) de som støttet geirK var oppegående, og jeg foreslo at det kanskje var fordi de nettopp hadde blitt beskyldt for å ikke være så smarte?
Ok, jeg hadde ikke fått med meg at de som støttet at GeirK ikke mobber ble beskyldt for å ikke være så smarte. Takk for oppklaringen.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
[Re: Stein]
#182845530/07/201413:51
Så man skal huske nye brukernavn som der GeirK har prsset dem ut for et par år siden.
Jeg finner meg ikke i at slikt drittprat som dette blir stående i et offentligt forum slik at nye medlemmer får inntrykket av at jeg presser folk ut av forumet. Hvis du skal være tøff nok til å komme med så grove påstander, så må du jaggumeg være forberedt på å ta jobben med å sannsynliggjøre dem. Dette finner jeg meg ikke i.
[Re: Kriss]
#182846730/07/201414:05
GeirK: "Ufordragelig bølle" var det andre som kom på, men ja, jeg syns du oppfører deg generelt dårlig her inne, til tider/ofte ufordragelig og noen ganger også som en bølle. Dette er min oppfattelse av deg, uten at jeg har tenkt å dokumentere den.
+1
Trodde stisykling var for ungdommen..
#182846830/07/201414:05
Tja... Jeg tar etter hvert ganske lett på hele denne tråden.
En tanke som faller meg inn er at dersom man har viktige poenger i en post, hverken styrker eller fremmer det poengene å avslutte postene med fornærmelser. Fleipete eller oppriktige.
[Re: Lurifax]
#182846930/07/201414:05
Eg ser at det var unødvendig å ta det med, men oppegåande folk har ofte rett i mykje. Ved å ta det med så kan ein jo håpe at det lettare vil føre til at Espen tenkjer seg om litt ekstra, og ser på det han har skrive ein gong til, om det faktisk er riktig at Geir er ein som mobbar, eller om påstanden er ubegrunna.
[Re: -Jan]
#182847230/07/201414:08
Eg ser at det var unødvendig å ta det med, men oppegåande folk har ofte rett i mykje. Ved å ta det med så kan ein jo håpe at det lettare vil føre til at Espen tenkjer seg om litt ekstra, og ser på det han har skrive ein gong til, om det faktisk er riktig at Geir er ein som mobbar, eller om påstanden er ubegrunna.
Takker for oppklaringen, var i og for seg likt det jeg trodde.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
GeirK: "Ufordragelig bølle" var det andre som kom på, men ja, jeg syns du oppfører deg generelt dårlig her inne, til tider/ofte ufordragelig og noen ganger også som en bølle. Dette er min oppfattelse av deg, uten at jeg har tenkt å dokumentere den.
+1
Er det noe spesielt du tenker på?
#182847730/07/201414:13
Det fremstår som Geir har blitt straffet usedvanlig hardt for sine feil og ikke-nødvendigvis-feil i sin barndom eller av sin frue. Han har blitt kuet og nedpsyket nok til å være livredd for å "stå frem" med hva han selv egentlig mener. Derav har han tilvendt seg sine sokratiske, og meget slitsomme, tenkikker. De kan gnage hål i huet på enhver. Dessuten er de tuftet på passiv aggresjon. Den kan nok de fleste kjenne eimen av. Det er mye nedtrykt sinne hos Geir. Og fremfor alt, så vil det neppe bli bedre om han aldri våger å være mer direkte overfor seg selv og også uttrykke seg deretter. Hva mener f.eks egentlig Geir ?? Han bruker jo 10 kverruleringsinnlegg bare på å nærme seg litt av hva han egentlig mener. I prosessen så går i hvert fall jeg lei.
Han tørr ikke "stå frem" med hva han egentlig mener, fordi han er redd for kritikk (kujonen). Man blir sjeldent en kujon uten en bakenforliggendes årsak. Filosofibøkene skal ha det til at Sokrates ble mislikt fordi "han tvang folk til å tenke etter". Det er antakelig bare pisspreik. Han utviklet antakelig sin teknikk for å slippe å få juling eller noe annet. Realiteten var sikkert så enkelt som at Sokrates var for støgg, for kjedelig, for snill, eller noe helt elementært a la de faktorer som dominerer i barneskolen. Samtidig så var han sta og fortsatte sin virksomhet. Riktignok med nye teknikker, slike som man egentlig ikke kunne arrestere ham direkte på. Derav har ettertiden gjort det til at atenerne var pøblene (og på sett og vis var de det. Til slutt overdrev de. De mistet vel selvkontroll, gruppehysteri, og straffen ble overdrevent streng). Man kan undre seg om noe av det samme gjaldt Jesus. Ikke minst om man også tenker etter hvor mange virkelige jævlige diktatorer som har fått lov, av eget folk, til å regjere i mange år. Noen av dem har også blitt beundret av "folk flest" i sine hjemland.
Geir: Verden består, eventuelt går like til helvete, uavhengig av om du har rett eller ikke. Dessuten, folk mener stort sett hva de vil mene, uavhengig av fakta og data. Det er i større grad selvhevdelsesmekanismer a la livsløgner, som farger persepsjon, enn ren fornuft. "Du" blir aldri kvitt foreldrene dine i det store og det hele. Folk flest er ganske så like. Så hva faen skyldes ditt store behov for å drive folkeopplysning, sokratisk, sett i lys av mine påstander om "verden generelt". Er du også på hevntokt til du har fått trygden din godkjent ?
Nå glemte jeg jo youtube-linken. Fra 2014:
...coz they have a choice to make. What about you ? What to do you choose ?
Redigert av Abit; 30/07/201414:21.
#182848030/07/201414:15
+1
Ja,Når du påstår at du helt sikket kan gjøre min jobb bedre,fordi du er rå på å finne løsninger,er en form for hersketeknikk,,,dvs umulig for meg å motbevise da jeg ikke kjenner deg,,
Trodde stisykling var for ungdommen..
#182848130/07/201414:18
GeirK, EspenJ m.fl : trekk pusten og kom dere videre i livet. Fordi : 1. EspenJ kommer aldri til å gå med på at GeirK ikke har mobbet en ut av forumet. EspenJ liker ikke kommunikasjonsstilen til GeirK, og jo flere ord som kommer fra Geir, jo mer standhaftig blir han i sin opplevelse av Geir her på forumet. Det må han få lov til.
Jeg håper at du ikke mener at fordi man ikke liker en persons kommunikasjonsstil, så er man blanco-fullmakt til å komme med injurierende og udokumenterte påstander. Jeg har lagt ganske mye innsats i å gjøre det enkelt for ham å dokumentere påstandene.
Nei,jeg mener ikke det. Jeg kan skjønne at du misliker å bli kalt mobber. Men noen ganger, er min erfaring, må man innse at en videre diskusjon er fånyttes. Jeg er enig i at tråden du henviser til ikke er i nærheten av å påvise at du mobbet vedkommende . (Til de som mener at mottaker har uinnskrenket definisjonsmakt av "mobbing", så er jeg uenig i det.). Slå deg til ro med at EspenJ ikke kan påvise hva han mener i den diskusjonen som skal være mobbende, og aksepter at han sterkt misliker debattstilen din. That's life. Alt handler ikke om å måtte få andre til å innrømme med fem styrker under at de tok i hardt i..det skaper ofte bare ytterligere motstand å vri skruen ytterligere til. Vinneren av harde diskusjoner, hvor to eller flere fronter står steilt mot hverandre, er den som kan heve blikket litt, og "move on". Mener jeg
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
[Re: Abit]
#182848330/07/201414:21
+1
Ja,Når du påstår at du helt sikket kan gjøre min jobb bedre,fordi du er rå på å finne løsninger,er en form for hersketeknikk,,,dvs umulig for meg å motbevise da jeg ikke kjenner deg,,
Det jeg skrev var at jeg er overbevist om at jeg kunne funnet en måte å forbedre logistikken din fordi jeg er ganske rå på å finne løsninger. Slå gjerne opp på definisjonen av de fem hersketeknikker og forklar hvilken dette utsagnet sorterer under.
#182848830/07/201414:29
Saken er at du ordlegger deg på en måte som kan oppfattes som lett hoverende og bedrevitende.
Det er jeg klar over. Spesielt de som ordlegger seg skråsikkert om ting som er kontroversielt eller som de ikke vet nok om, vil nok gjerne oppfatte det slik.
Sitat: prøver
Samtidig fremstår du ikke som direkte ydmyk når du bruker ord som ...eneste rette..., ...eneste fornuftige..., ...det er en forutsetning..., når du selv øser av dine subjektive meninger om temaet. Det er mulig temaet fremstår tindrende klart for deg, men for andre kan det hende verden fortoner seg litt annerledes.
Dette er god input. Det skal jeg bli bedre på.
Glitrende eksempel på "flink-gutt-syndromet", for "ellers gidder vi ikke bry oss om deg. Du er ikke mer verdt enn hva du presterer". Vel, alle tenker ikke som gamlingene dine Geir.
Om man ønsker å se på fakta tror jeg det er mulig å konkludere med:
GeriK er ingen mobber Det er ikke bevist/dokumentert at GeirK bruker herskerteknikker GeirK kan oppfattes som ufin når man diskuterer med ham (subjetivt) GeirK kan oppfattes som bøllete når man diskuterer med ham (subjetivt)
Redigert av sveinaa; 30/07/201414:32.
#182849030/07/201414:32
Det fremstår som Geir har blitt straffet usedvanlig hardt for sine feil og ikke-nødvendigvis-feil i sin barndom eller av sin frue. Han har blitt kuet og nedpsyket nok til å være livredd for å "stå frem" med hva han selv egentlig mener. Derav har han tilvendt seg sine sokratiske, og meget slitsomme, tenkikker. De kan gnage hål i huet på enhver. Dessuten er de tuftet på passiv aggresjon. Den kan nok de fleste kjenne eimen av. Det er mye nedtrykt sinne hos Geir. Og fremfor alt, så vil det neppe bli bedre om han aldri våger å være mer direkte overfor seg selv og også uttrykke seg deretter. Hva mener f.eks egentlig Geir ?? Han bruker jo 10 kverruleringsinnlegg bare på å nærme seg litt av hva han egentlig mener. I prosessen så går i hvert fall jeg lei.
Han tørr ikke "stå frem" med hva han egentlig mener, fordi han er redd for kritikk (kujonen). Man blir sjeldent en kujon uten en bakenforliggendes årsak. Filosofibøkene skal ha det til at Sokrates ble mislikt fordi "han tvang folk til å tenke etter". Det er antakelig bare pisspreik. Han utviklet antakelig sin teknikk for å slippe å få juling eller noe annet. Realiteten var sikkert så enkelt som at Sokrates var for støgg, for kjedelig, for snill, eller noe helt elementært a la de faktorer som dominerer i barneskolen. Samtidig så var han sta og fortsatte sin virksomhet. Riktignok med nye teknikker, slike som man egentlig ikke kunne arrestere ham direkte på. Derav har ettertiden gjort det til at atenerne var pøblene (og på sett og vis var de det. Til slutt overdrev de. De mistet vel selvkontroll, gruppehysteri, og straffen ble overdrevent streng). Man kan undre seg om noe av det samme gjaldt Jesus. Ikke minst om man også tenker etter hvor mange virkelige jævlige diktatorer som har fått lov, av eget folk, til å regjere i mange år. Noen av dem har også blitt beundret av "folk flest" i sine hjemland.
Geir: Verden består, eventuelt går like til helvete, uavhengig av om du har rett eller ikke. Dessuten, folk mener stort sett hva de vil mene, uavhengig av fakta og data. Det er i større grad selvhevdelsesmekanismer a la livsløgner, som farger persepsjon, enn ren fornuft. "Du" blir aldri kvitt foreldrene dine i det store og det hele. Folk flest er ganske så like. Så hva faen skyldes ditt store behov for å drive folkeopplysning, sokratisk, sett i lys av mine påstander om "verden generelt". Er du også på hevntokt til du har fått trygden din godkjent ?
Hva tar du for timer på "benken" da?
#182849530/07/201414:46
Dette er et godt eksempel på hvordan man i en debatt forsøker å demonisere en motdebattant ved hjelp av subtile (hobby)psykologiske fraser og "diagnose". Dette vil jeg definere et eklatant forsøk på mobbing. Og det er da man må heve blikket, og tenke, dette nivået lar jeg meg ikke provosere til å debattere på.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
#182849630/07/201414:53
De kan være et forsøk på å hinte noe til deg, slike "angrep". Jeg kjenner meg selv igjen i deg, bra barne- ungdomsskolen mest. Jeg kjenner min mor enda mer igjen i deg. Hun liker jeg ikke noe særlig. For hun tar aldri feil og dessuten, målet er ikke annet enn å ikke ta feil. Selve "krigen", er målet. Så når en krig er over, så må hun finne en ny. Ellers blir livet hennes meningsløst. Hvilket det jo seff er, men hun vil aldri innse det. Du derimot, har mye mer innabords. Mange flere muligheter til nye kurser og bedre evner til å stake dem ut.