Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 13 av 23 1 2 11 12 13 14 15 22 23

Bortmobbing av nye forum-medlemmer

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Lurifax] #1828371 30/07/2014 12:41
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Lurifax
Sitat: -Jan
Geir har etter som eg kan sjå fått støtte frå mange oppegåande personar her. Kanskje det er du som manglar kontakt med verkelegheita? Du legg ut ufine karakteristikkar av han på ein måte som om dei skulle vera noko alle her er einig i. Det kan du godt slutte med.

Leste du over denne skikkelig før du trykket send? det er vel ikke spesielt pent å sette en relativt stor gruppe mennesker i en bås som ikke oppegående heller kanskje... om man skal legge noe i det du skrev, noe jeg antar noen vil gjøre.
Da er man litt inne på dette en del synes er litt ugreit til tider, man opphever seg selv og andre med samme syn og ståsted til en slags elite gruppe.. kanskje.. eller?

Her tolker du. Det står bare at GeirK har fått støtte fra mange oppegående. Det står ikke at alle andre ikke er oppegående. Bare sånn at du vet det.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Lurifax] #1828372 30/07/2014 12:42
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
det er vel ikke spesielt pent å sette en relativt stor gruppe mennesker i en bås som ikke oppegående heller kanskje...

Oops. Logisk brist, tror jeg. Det å si at mange oppegående mennesker stemmer Høyre, betyr ikke at man implisitt sier at de som stemmer andre partier ikke er oppegående.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: GeirK] #1828373 30/07/2014 12:44
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GeirK
det er vel ikke spesielt pent å sette en relativt stor gruppe mennesker i en bås som ikke oppegående heller kanskje...

Oops. Logisk brist, tror jeg. Det å si at mange oppegående mennesker stemmer Høyre, betyr ikke at man implisitt sier at de som stemmer andre partier ikke er oppegående.

Ser den. Ordla meg litt feil ja, mente egentlig å spørre om han mente de andre ikke var oppegående. Og nei, jeg overtolker ingen verdens ting her.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: zero] #1828374 30/07/2014 12:44
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Sitat: zero
Sitat: M@rtin

Ja, det kan man, så får rettssaken vise om man er skyldig i en kriminell handling eller ikke - men det er ikke poenget.

Å fastslå at person A er en mobber bør etter min mening baseres på mer enn kun person B's subjektive følelse av å bli mobbet av person A. En slik påstand krever argumenter, bevis, vitner, etc. En subjektiv følelse i seg selv er ikke tilstrekkelig.

Martin

Da skjønner jeg ikke poenget ditt. Skal alt som er definert etter rett eller galt, eller etter offer og gjerningsperson, være basert på rettsapparatet? Finnes det ikke moralske retningslinjer, etiske retningslinjer eller normer som ikke kan defineres i gjennom bevisførsel etc?

Rettsapparatet er ikke et formelt system som eksisterer der ute i outer space. Rettssystemet er basert på de samme etiske prinsippene som også vi benytter oss av i det daglige for å skille mellom rettferd/urett, riktig/galt, etc.

Martin

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Kriss] #1828376 30/07/2014 12:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Kriss
Det må du gjerne..
Mobber vil jeg forresten ikke kalle deg, men ufordragelig bølle med hersketeknikker som tidligere var nevnt syns jeg stemmer ganske bra.

Har du gjort deg noen tanker om at mange av deltakerne i denne tråden ikke er av den oppfatning at jeg benytter meg av hersketeknikker? Jeg kan godt vise til noen eksempler hvor du har forsøkt hersketeknikker på meg, med litt uheldig resultat siden det ikke virker.

Kan du vise noen eksempler på at JEG benytter meg av hersketeknikker? Det burde jo være nokså enkelt.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828377 30/07/2014 12:46
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Gidder ikke lete, så da sier vi bare ufordragelig bølle da..

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Lurifax] #1828378 30/07/2014 12:47
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
mente egentlig å spørre om han mente de andre ikke var oppegående.

DET er akkurat hva du burde ha gjort, ja! =) For en fantastisk illustrasjon av et poeng som jeg fremla for noen sider siden.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828379 30/07/2014 12:48
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn
[Disclaimer: Har ikke lest alle 365 innlegg før jeg poster]
Sitat: Raskall
I det siste har det vært noen tråder her på forumet jeg ikke liker. De eskalerer ut i snobberi, krangling og mobbing som ikke bidrar til å ønske nye eller lite aktive forum-brukere velkomne på forumet. Har det virkelig blitt så lav takhøyde her på forumet?

Jeg plukker ut tre stk:
….
Selv kjenner jeg lusa på gangen og lar meg ikke (lenger) påvirkes av "mangfoldet" her på forumet men jeg synes det er hårreisende at nye og uerfarne brukere på forumet behandles slik.

De fleste som poster har sannsynligvis brukt noen minutter på å lese andre trader her på forumet, og vet da hva man kan forvente. Har de ikke tatt seg bryet med å se på noe annet, og vurderer forumet kun ut ifra de svarene som er minst hjelpsomt i egen tråd, spørs det om de ville blitt aktive medlemmer uansett.

Men de tre eksemplene dine er faktisk gode: Tråden om sykkel for en tung rytter fikk frem flere typer svar, men også at prosjektet kan være dømt om man begrenser seg til 5000kr. Hadde det vært bedre om han satt der med en ødelagt sykkel og bestemt seg for at hele konseptet er dødfødt?

Hundesykling: en buker med 6 års fartstid, som ikke virket skremt av svarene hun fikk, selv ikke de om båndtvang.

Tråden på en halv linje med fokus på rammebrudd og stålet del.. vel, hva tror du han forventet?

Jeg tror du bør vurdere om du muligens legger litt for mye av hvordan du selv reagerer over på andre.. og se heller ”mangfoldet” du referer til som en indikasjon på at det er mye forskjellig der ute.. samtidig med at du ikke antar at alle nye medlemmer er svake og nærtagende, og ikke evner å lese mer enn sin egen tråd.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828382 30/07/2014 12:50
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Folkens, livet er litt for kort for at en sånn tråd som dette drar ut i evigheter. Intensjonen skjønner jeg, Oppførsel på nettforum, og da spesielt på et såpass oppegående og positivt som dette. Likevel er det til tider utrolig hva slags tråder som sklir ut i snikksnakkavdelingen, holder meg stort sett unna å lese de, men i dag hadde jeg litt tid, det var overskyet ute osv. Men makan til bortkastet tid (for min del) skal en lete lenge etter.

Greit nok hadde det vært en diskusjon, men er jo bare "jeg sa det og du sa det og jeg har mer rett og den støtter meg". Skal ganske langt nedi barnskolen for å finne den slags tematikk mener nå jeg. Her er det voksne oppadgående mennesker, med gode jobber og familier, og skjønner jo at dere som krangler mest her også er det. Men så blir det en "maktkamp" som jo er totalt meningsløst. Er det ikke noe som heter å vinne en diskusjon på nettforum er å vinne ingen ting ?

Men til topic: En skal kunne si sin mening, samtidig ha respekt for andre, helst skal en jo gi gode råd (som det er flust av her...kanskje ikke alltid på snikksnakk). Rett og slett som Nils Arne Eggen sier "gjøre hverandre gode" he he.

Ser i allefall ikke noe ære i ha rett på et forum, ikke tar jeg meg nær av så veldig mye heller, havnet vel i nesten krangel om fatbike dekk he he. nedlatende er jeg heller ikke (bortsett fra til kompiser he he, men da er det innlysende..håper jeg..at det er humor..også for de som ikke kjenner oss).

Men respekt for hverandre og si stopp når en bør sti stopp bør vi alle klare. Nå kommer solen også så da går jeg ut (treningsfri i dag..kjedelig det også azz).

Redigert av oddefa; 30/07/2014 12:51.
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Kriss] #1828384 30/07/2014 12:52
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Gidder ikke lete, så da sier vi bare ufordragelig bølle da..

Og den kritikken går fra surmaget oppstøt til konstruktiv kritikk i det du viser til konkrete eksempler og forklarer hvorfor du oppfatter meg slik. Først da har jeg en mulighet til å se dette fra ditt ståsted, noe som er helt essensielt for at jeg skal kunne ta kritikken til meg.

Nå er det slik med fordommer, synsing, generalisering, hersketeknikker og annen styggedom at når man spør etter detaljer, så er det ingen ting der. Du har en glimrende anledning nå til å forhindrer meg i å anta at "ufordragelig bølle" kanskje ikke har noen substans, men har blitt en idé som har satt seg fast i hodet ditt?

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Oddefa] #1828386 30/07/2014 12:54
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: oddefa
Folkens, livet er litt for kort for at en sånn tråd som dette drar ut i evigheter. Intensjonen skjønner jeg, Oppførsel på nettforum, og da spesielt på et såpass oppegående og positivt som dette. Likevel er det til tider utrolig hva slags tråder som sklir ut i snikksnakkavdelingen, holder meg stort sett unna å lese de, men i dag hadde jeg litt tid, det var overskyet ute osv. Men makan til bortkastet tid (for min del) skal en lete lenge etter.

Greit nok hadde det vært en diskusjon, men er jo bare "jeg sa det og du sa det og jeg har mer rett og den støtter meg". Skal ganske langt nedi barnskolen for å finne den slags tematikk mener nå jeg. Her er det voksne oppadgående mennesker, med gode jobber og familier, og skjønner jo at dere som krangler mest her også er det. Men så blir det en "maktkamp" som jo er totalt meningsløst. Er det ikke noe som heter å vinne en diskusjon på nettforum er å vinne ingen ting ?

Men til topic: En skal kunne si sin mening, samtidig ha respekt for andre, helst skal en jo gi gode råd (som det er flust av her...kanskje ikke alltid på snikksnakk). Rett og slett som Nils Arne Eggen sier "gjøre hverandre gode" he he.

Ser i allefall ikke noe ære i ha rett på et forum, ikke tar jeg meg nær av så veldig mye heller, havnet vel i nesten krangel om fatbike dekk he he. nedlatende er jeg heller ikke (bortsett fra til kompiser he he, men da er det innlysende..håper jeg..at det er humor..også for de som ikke kjenner oss).

Kan du argumentere for hvorfor du synes at påstanden om at jeg er et ufyselig menneske som har mobbet en annen forumdeltaker ut av forumet, skal stå uimotsagt?

Forumet har etter min mening utrolig godt av at man slår hardt ned på og luker ut den type dritt. Det er litt hett her nå, men det vi får igjen er en lang periode der de fleste vil tenke seg lenge om før de poster påstander om og karakteristikker av andre. Det er det verd.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828388 30/07/2014 12:56
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Jeg avbryter kranglingen med dette kattebildet:

Det er knallvær ute (i Oslo, i hvert fall), kanskje noen har godt av litt frisk luft.

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828391 30/07/2014 13:00
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Når man skriver "om man skal legge noe som helst i dette" så overtolker man ikke, jeg er ikke helt sikker på om jeg ville tolket dette utsagnet mitt som å "tolke" heller.

Så forskjellige kan vi mao. være

Dette var til sveinaa og Clotho_NOR

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828392 30/07/2014 13:01
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
GeirK:
"Ufordragelig bølle" var det andre som kom på, men ja, jeg syns du oppfører deg generelt dårlig her inne, til tider/ofte ufordragelig og noen ganger også som en bølle.
Dette er min oppfattelse av deg, uten at jeg har tenkt å dokumentere den.

Redigert av Kriss; 30/07/2014 13:02.
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Lurifax] #1828394 30/07/2014 13:07
sveinaa Offline
More than words
More than words
Når man skriver "om man skal legge noe som helst i dette" så overtolker man ikke, jeg er ikke helt sikker på om jeg ville tolket dette utsagnet mitt som å "tolke" heller.

Du er kanskje inne på noe. Men jeg synes at med avslutningen av innlegget så er det lett å forstå det dithen at du tolker (i alle fall i mitt hode);

Sitert:
Da er man litt inne på dette en del synes er litt ugreit til tider, man opphever seg selv og andre med samme syn og ståsted til en slags elite gruppe.. kanskje.. eller?

Redigert av sveinaa; 30/07/2014 13:07.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Kriss] #1828395 30/07/2014 13:07
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
GeirK:
"Ufordragelig bølle" var det andre som kom på, men ja, jeg syns du oppfører deg generelt dårlig her inne, til tider/ofte ufordragelig og noen ganger også som en bølle.

Har du tenkt over hvorfor et antall forumbrukere som leser nøyaktig de samme GeirK-innleggene som du gjør, sitter med en helt annen oppfatning?

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: GeirK] #1828397 30/07/2014 13:08
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
GeirK, EspenJ m.fl : trekk pusten og kom dere videre i livet. Fordi :
1. EspenJ kommer aldri til å gå med på at GeirK ikke har mobbet en ut av forumet. EspenJ liker ikke kommunikasjonsstilen til GeirK, og jo flere ord som kommer fra Geir, jo mer standhaftig blir han i sin opplevelse av Geir her på forumet. Det må han få lov til.

2. GeirK: du føler deg støtt over at enkelte opplever deg som mobbete og ufin. Du er en intelligent fyr, tenk over det neste gang du du skyter "dokumentasjons-spørsmålene" dine av gårde. Et par forklarende ord noen ganger fra din side, vil myke opp kommunikasjonen din tilstrekkelig til at man kanskje ikke opplever at du står med spanskrøret og spør. Men ikke slutt å stille krav til presisjon og dokumentasjon, det er for mye sløvhet på nettet, også faktisk på dette fantastiske forumet.

.... Og så slipper dere pusten sakte ut igjen, og oppdager at livet går videre..

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Kriss] #1828398 30/07/2014 13:11
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn
GeirK:

Undrer litt her: Hvordan vil du definere / beskrive en "Bølle"?

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1828399 30/07/2014 13:12
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Forøvrig finner jeg det litt interessant at man mener det ikke ligger noen som helst føring bak å oppheve en del som støtter GeirK.
Hvorfor da gjøre det?

"GeirK får støtte fra mange" hadde vel passet, og således unnlatt å implisere en motsats i det man skriver.

Hvis så ikke er tilfelle hvorfor la man til "mange oppegående"?
Hvem av de som har gitt støtte til GeirK faller utenfor "mange oppegående" i såfall?

Vi er litt inne på det samme som GeirK kritiseres for til tider nå synes jeg.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: HeavyDude] #1828401 30/07/2014 13:15
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: HeavyDude
GeirK, EspenJ m.fl : trekk pusten og kom dere videre i livet. Fordi :
1. EspenJ kommer aldri til å gå med på at GeirK ikke har mobbet en ut av forumet. EspenJ liker ikke kommunikasjonsstilen til GeirK, og jo flere ord som kommer fra Geir, jo mer standhaftig blir han i sin opplevelse av Geir her på forumet. Det må han få lov til.

Jeg håper at du ikke mener at fordi man ikke liker en persons kommunikasjonsstil, så er man blanco-fullmakt til å komme med injurierende og udokumenterte påstander. Jeg har lagt ganske mye innsats i å gjøre det enkelt for ham å dokumentere påstandene.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: sveinaa] #1828404 30/07/2014 13:17
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sveinaa

Du er kanskje inne på noe. Men jeg synes at med avslutningen av innlegget så er det lett å forstå det dithen at du tolker (i alle fall i mitt hode);

Sitert:

Skulle nok hatt med "Da er man i såfall" her ja.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Lurifax] #1828406 30/07/2014 13:19
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Hvem av de som har gitt støtte til GeirK faller utenfor "mange oppegående" i såfall?

Her ! ICON_SMILE

Jeg er ikke så god på å tolke / lese mellom linjene, så med det unnlater jeg å spekulere ytterligere på resten av posten din.

Med det sagt, forstår jeg godt GeirK's behov for å forsvare seg, all den tid jeg føler ICON_SMILE da det er grovt skyts det skytes med fra EspenJ.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: GeirK] #1828407 30/07/2014 13:20
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: GeirK
GeirK:

Har du tenkt over hvorfor et antall forumbrukere som leser nøyaktig de samme GeirK-innleggene som du gjør, sitter med en helt annen oppfatning?

Alle liker ikke det samme heldigvis, da hadde det blitt litt kjedelig.
Fordi om noen syns du oppfører deg greit, gjør ikke jeg det.
Man kan vel trygt si at du ikke har en vanlig oppførsel her inne så da er det vel ikke rart at den ikke faller i smak hos alle.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Lurifax] #1828409 30/07/2014 13:22
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy

Kanskje fordi:

Sitat: supernalle

Eller av folk som ikke er så smarte.....

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Kriss] #1828411 30/07/2014 13:23
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Fordi om noen syns du oppfører deg greit, gjør ikke jeg det.
Man kan vel trygt si at du ikke har en vanlig oppførsel her inne så da er det vel ikke rart at den ikke faller i smak hos alle.

Hva synes du om folk som griper til personkarakteristikker istedet for å diskutere sak?

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Clotho_NOR] #1828412 30/07/2014 13:23
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Clotho_NOR

Her ! ICON_SMILE

Jeg er ikke så god på å tolke / lese mellom linjene, så med det unnlater jeg å spekulere ytterligere på resten av posten din.

Med det sagt, forstår jeg godt GeirK's behov for å forsvare seg, all den tid jeg føler ICON_SMILE da det er grovt skyts det skytes med fra EspenJ.

Med andre ord så skulle man ikke legge noe i det ICON_SMILE
Jeg leser og forundres til stadighet hvordan en tråd kan ta retninger man ikke så komme. Siden jeg forundres så er jeg nok i samme bolk som deg ICON_SMILE (eller vent nå litt, siden jeg ser det selv... mulig jeg balanserer på eggen til kvale inn) Shit samma, var ikke spesielt tungt eller alvorlig skyts fra min side, så da vet du/dere det også.

Like blid jeg, litt, ikke mye forundret, men "pitte" litt ICON_WINK

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Lurifax] #1828414 30/07/2014 13:24
sveinaa Offline
More than words
More than words
Forøvrig finner jeg det litt interessant at man mener det ikke ligger noen som helst føring bak å oppheve en del som støtter GeirK.
Hvorfor da gjøre det?

"GeirK får støtte fra mange" hadde vel passet, og således unnlatt å implisere en motsats i det man skriver.

Jeg vet ikke hvorfor mange oppegående ble lagt til. Det må nesten poster svare for selv. Personlig har jeg ikke noe behov for å falle innunder "mange oppegående". Vil til og med tro det er vanskelig å bedømme hvor oppegående andre er, kun basert på det man poster på nett.
Jeg blir bare litt frustrert og provosert når GeirK blir angrepet for argumenter jeg ikke har sett og når det bes om begrunnelse/dokumentasjon fra GeirK, så er det liksom ikke relevant å dokumentere ovenfor GeirK fordi han er den han er. Pluss at jeg nesten tror mange de som kritiserer GeirK for å bruke herskerteknikker ikke helt vet hva herskertekniker er...

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Stein] #1828416 30/07/2014 13:26
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Stein

Kanskje fordi:

Er ikke støtten fra de som ikke er fullt så smarte like god?

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: sveinaa] #1828425 30/07/2014 13:30
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sveinaa
Hvorfor da gjøre det?

Jeg vet ikke hvorfor mange oppegående ble lagt til. Det må nesten poster svare for selv. Personlig har jeg ikke noe behov for å falle innunder "mange oppegående". Vil til og med tro det er vanskelig å bedømme hvor oppegående andre er, kun basert på det man poster på nett.
Jeg blir bare litt frustrert og provosert når GeirK blir angrepet for argumenter jeg ikke har sett og når det bes om begrunnelse/dokumentasjon fra GeirK, så er det liksom ikke relevant å dokumentere ovenfor GeirK fordi han er den han er. Pluss at jeg nesten tror mange de som kritiserer GeirK for å bruke herskerteknikker ikke helt vet hva herskertekniker er...

Så man skal huske nye brukernavn som der GeirK har prsset dem ut for et par år siden. Selv tråder der GeirK tok helt av sparer jeg faktisk ikke på. Men det har blitt henvist til SMS-løgnen fra GeirK. Noen fant den tråden, noe ikke jeg gidder. Det er bør være hevet over enhver tvil at dette har skjedd. Dette er et eksempel.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Lurifax] #1828430 30/07/2014 13:34
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: Stein

Kanskje fordi:

Er ikke støtten fra de som ikke er fullt så smarte like god?

Hva har det med saken å gjøre? Du spurte hvorfor noen følte for å spesifisere at (mange av) de som støttet geirK var oppegående, og jeg foreslo at det kanskje var fordi de nettopp hadde blitt beskyldt for å ikke være så smarte?

Side 13 av 23 1 2 11 12 13 14 15 22 23

Moderator  support