Jeg selger min titansinglespeed, da den tross i å være et smykke av en sykkel tilbringer så godt som all sin tid i garasjen min uten å bli brukt til det den er ment for. Jeg har ikke akkurat lyst til å selge den, men siden nå er midtveis i den tredje sesongen med tilnærmet ingen bruk, blir det for dumt å ha den stående.
Seven er for de uinnvidde et lite, amerikansk merke som håndbygger titan- og stålrammer på skreddersøm. Denne sykkelen fikk jeg bygget til mine mål og ønsker i 2009,og den ble brukt som normalt i 2009 og 2010, før jeg flyttet til Tromsø, hvor det blir mer toppturer med fulldemper enn kuperte stiturer på SS. Om du normalt trives på sykler i størrelse large vil nok denne sykkelen også falle i smak.
Så her kan du få et stykke brukskunst til en tullete lav pris. Denne sykkelen har ingen klar utpris. Men rammen alene koster godt over 25 000,-. Gaffelen ble skiftet fra stiv stålgaffel til 2014 Fox 32 ifjor, og har bare fem turer på seg. Hjulene er håndbygget av Kirk, den tidligere hjulbyggerguruen på Sykkeldelisk. Og i det store og hele er sykkelen uten skader av hverken mekanisk eller kosmetisk art.
Men jeg er klar over at sykkelen ikke er verdt mer enn hva kjøpere er villig til å betale for den, så jeg stiller meg åpen for bud. Sykkelen skal ut, men jeg er selvfølgelig ikke helt dust, og vil ikke selge den for et frimerke og en sekspakning øl heller.
Send meg en melding på 905 49 567 med ditt beste tilbud! Eventuelt en PM, dog tar denne vesentlig lengre tid på å bli besvart.
Så litt prat om utstyret:
Ramme: Seven Verve Integrity titanium custom
Gaffel: Fox 32 100mm Kashima
Hjul: sorte Chris King nav med Mavic 717-felger og Onza Ibex 2.25-dekk
Kranksett: Middleburn Uno
Styrelager: sort Chris King
Stem og setepinne: Thomson 100mm-stem og 27,2mm setepinne
Styre: rødt RaceFace Turbine 680mm
Sete: WTB Rocket V