Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Brukbare stier Beitostølen/Bygdin/Valdresflya

Brukbare stier Beitostølen/Bygdin/Valdresflya #1820491 10/07/2014 20:08
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Skal bo et par dager på Bygdin ila ferien og verker etter å ta med sykkelen og utforske fjellheimen i området.
Finnes det en ok runde og/eller/med topptur som passer for en grov stisykkel i ovennevnte område eller i noelunde nærhet?

Bygdin-Torfinnsbu, for knotete?
Leirungsdalen?
Heimdalen?
Bitihorn?

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Brukbare stier Beitostølen/Bygdin/Valdresflya [Re: Ripen] #1820523 10/07/2014 21:28
chili Offline
Ivrig
Ivrig
jeg gikk stien gjennom Leirungsdalen i fjor, og mener å huske at den kunne vært morsom på sykkel! Noen partier er knot, gjengrodd av buskas, eller bekker. Toppene tror jeg nok utgår stort sett steinrøys det går i. Det er ganske typisk for Jotunheimen i det hele tatt, og gjelder Bitihorn også.
Men litt avhengig av terrenget, tror jeg det kan finnes muligheter i Steinflybakkene, ved utløpet av Leirungsdalen.
Ellers har du noen litt lavere og slakkere topper på østsiden av veien som ser bedre ut, hvertfall på avstand. Eller hvis du vil ta turen, så vet jeg de er mye aktivitet i området rundt Lemonsjøen.

Men alt i alt vil jeg tippe de beste forholdene er å finne rundt tregrensa, kanskje litt over.

NOTS – Vern om terrengsykling
Re: Brukbare stier Beitostølen/Bygdin/Valdresflya [Re: Ripen] #1820848 11/07/2014 18:01
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Takker!
Lemonsjøen er jo ikke for langt unna, så kanskje jeg tar turen dit.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Brukbare stier Beitostølen/Bygdin/Valdresflya [Re: Ripen] #1821221 13/07/2014 09:00
Z
Zett Offline
Fersking
Fersking
Z
Sommerens stiprosjekt for meg er finne ut om det er en go'sti her:
- ca 500 syd for (ovenfor) utfartsparkeringen i Vargbakken går det en ganske tydelig merket sti opp til Brurskaret . Denne går runt Bruskarnkappen og ned til Riksveien igjen på andre siden. Der kan evnt veien krysses og stier rundt og opp til Gjendhø (drøye 1200 m) testes

Re: Brukbare stier Beitostølen/Bygdin/Valdresflya [Re: Zett] #1827849 29/07/2014 20:18
Z
Zett Offline
Fersking
Fersking
Z
Sitat: Zett
Sommerens stiprosjekt for meg er finne ut om det er en go'sti her:
- ca 500 syd for (ovenfor) utfartsparkeringen i Vargbakken går det en ganske tydelig merket sti opp til Brurskaret . Denne går runt Bruskarnkappen og ned til Riksveien igjen på andre siden. Der kan evnt veien krysses og stier rundt og opp til Gjendhø (drøye 1200 m) testes

Da er prosjektet gjennomført. Det var veldig bra. Syklbart nesten hele veien selv om stien blir borte på vei mot Brurskaret (jeg holdt litt opp mot søndre brurskarknappen for å unngå myrområdet). Stien på østsiden av brurskartjønna og ned til riksveien var supre. Er du erfaten stisyklist er nedkjøring en opplevelse:-)

Re: Brukbare stier Beitostølen/Bygdin/Valdresflya [Re: Ripen] #1837041 14/08/2014 06:17
T
torkel Offline
Medlem
Medlem
T
GPX spor hadde vært kult?

Moderator  support