Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 23 1 2 3 4 5 6 7 22 23

Bortmobbing av nye forum-medlemmer

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827828 29/07/2014 19:51
J_A_H Offline
Ringrev
Ringrev
Dette er vel en av de bedre trådene jeg har sett på kort tid. Angående hva som er etikette på forumet, så er det vel folkeskikk samt et semester på Bjölzen Technisch- Ekonomiche Hochschule ref LarsB som refererte til en gang i tiden. en av to skal duge, så jeg går for folkeskikken.

Ride it out.. touch the brakes and you'll die..
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: allesammen] #1827836 29/07/2014 19:56
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
Beklager upresis formulering.

Quote:
I omtrent samtlige diskusjoner som jeg har lest hvor folk er irritert...

Bedre nå?

Lars Olav
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827837 29/07/2014 19:56
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag tror att endel av oenigheten angående GeirK sin debatt teknik beror på hur länge man har läst forumet. Jag tycker iallafall att han skrev mer kritikervärdigt för några år sedan än vad han gör nu.

Det jag tänker på är fall där han kommer med ett kort spörsmål som kan tolkas på flera olika sätt. Något tolkar hans spörsmål och tror att han faktiskt hade en baktanke bakom frågon. Då kommer kommentaren om att man ska läsa det han skriver och inte det man tror han menar.

Problemet med detta är att det ofta inte går inte att undvika att tolka en bakomliggande orsak bakom korta spörsmål och att många inte tror på att Geir är så neutral och bara undrande som han ofta försöker framstå. Ibland är han säkert det men ofta inte.

Lösningen på detta är väl att vara mer klar i vad man menar. Om man väldigt ofta blir missförstod så borde man kanske försöka göra det mer klart vad man menar.

Historien gör väl att en del reagerar negativt när han ändå har varit rimeligt klar på vad han menar som i diskussionen om manuals och bunny hops för ett tag sedan.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827853 29/07/2014 20:27
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Snodig lesing...

For lenge siden kunne jeg masse og interesserte jeg meg mye for Midtøsten og spesielt Palestina-Israel. Dette vekker jo mye følelser.

Jeg bestemte meg en dag for å kun diskutere dette med folk som hadde vært mye i området (som meg selv) og kun de som visste mer enn meg med nysgjerrighet og læring som mitt formål.

Dette har gitt meg mye fred i sjela i årene som går, siden de aller fleste argumenterer høylydt uten tilstrekkelig bakgrunnskunnskaper og omtrent ingen lar seg påvirke av fakta uansett.

Folk som lar seg hisse opp over at det finnes duster på internett, bør logge seg av...

Leve Kåre Willoch!

No added style
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827864 29/07/2014 20:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Espen J
Jeg har ingen mulighet til å sjekke om du har klart å skremme bort folk eller ikke,

Da burde du holde deg for god til å påstå i sosiale medier at jeg har mobbet et forummedlem bort. Sorry, men denne slipper du ikke unna. Argumentere eller dementere. Jeg har vist deg den eneste trefningen med AK de siste to årene, så den muligheten har du og nå forlanger jeg at du leser den tråden og konkluderer.

Jeg kan godt vise deg tråden der AK hopper på ut av det blå og sabler meg ned som svar på en unnskyldning jeg kommer med til et annet forummedlem dersom du trenger mer data.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827867 29/07/2014 20:51
sveinaa Offline
More than words
More than words
Tror kanskje man hadde kommet langt ved å ordlegge seg på en måte sånn at det kommer klart frem hva som er meninger og hva som er fakta. Det går på en måte ikke an å legge frem noe man ikke kan dokumentere som fakta.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: GeirK] #1827868 29/07/2014 20:52
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GeirK
Jeg har ingen mulighet til å sjekke om du har klart å skremme bort folk eller ikke,

Da burde du holde deg for god til å påstå i sosiale medier at jeg har mobbet et forummedlem bort. Sorry, men denne slipper du ikke unna. Argumentere eller dementere.

Sorry, men dette er et diskusjonsforum, ikke en romfergeoppskyting, det er fult mulig å ta en diskusjon og å komme med en påstand uten å ha dokumentasjon i 3 kopier.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827871 29/07/2014 20:58
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
det er fult mulig å ta en diskusjon og å komme med en påstand uten å ha dokumentasjon i 3 kopier.

De tre kopiene er noe hodet ditt koker opp. Jeg har ikke bedt om det. Utsagnet ditt er ikke en påstand - det er en beskyldning og det er et overgrep å komme med beskyldninger mot personer som en ikke har dekning for. Argumentér eller dementér. Når du er ferdig har du forhåpentligvis lært å ikke beskylde folk for ting de ikke har gjort.

Folk som utviser urettferdighet mot meg eller min familie får det stort sett ubehagelig dersom de ikke legger seg flate. Jeg gjør ingen unntak for deg. Ikke tale om at denne tråden skal stå med en udokumentert påstand om at jeg mobbet noen ut av forumet.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827874 29/07/2014 21:03
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Denne, og lignende TS-tråder, burde kunne utgjøre nok stoff for minst et lite dusin masteroppgaver i medievitenskap.

Første hypotese man kan sjekke ut er om formålet med disse "diskusjonene" er å komme fram til nye - kollektivt frambragte - erkjennelser. For øvrig, fortsatt god sommer!

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: GeirK] #1827882 29/07/2014 21:09
Espen J Offline
Besatt
Besatt
det er fult mulig å ta en diskusjon og å komme med en påstand uten å ha dokumentasjon i 3 kopier.

De tre kopiene er noe hodet ditt koker opp. Jeg har ikke bedt om det. Dette er ikke en påstand - det er en beskyldning og det er et overgrep å komme med beskyldninger mot personer som en ikke har dekning for. Argumentér eller dementér. Når du er ferdig har du forhåpentligvis lært å ikke beskylde folk for ting de ikke har gjort.

Folk som utviser urettferdighet mot meg eller min familie får det stort sett ubehagelig dersom de ikke legger seg flate. Jeg gjør ingen unntak for deg. Ikke tale om at denne tråden skal stå med en udokumentert påstand om at jeg mobbet noen ut av forumet.

Skummelt. Jeg har forøvrig igjen sitert et utdrag av din herseteknikk. Hvor mange gidder å ta en diskusjon med deg når dette er hva man blir møtt med? Om folk holder kjeft betyr ikke at du har fått rett.

Jeg har også lyst til å minne deg på noe du skrev på side en av denne tråden:

Hvis man ikke tåler å høre at andre er uenige med seg, bør man holde seg til Facebook og ikke delta på diskusjonsforum.

På et diskusjonsforum kan du nemlig støte borti folk som sier ting du egentlig ikke ønsker å høre og det ganske direkte.

Dette begynner å bli smått ironisk

Trønder osv
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: runermm] #1827885 29/07/2014 21:16
progres Offline
Besatt
Besatt
Sitat: runermm
Denne, og lignende TS-tråder, burde kunne utgjøre nok stoff for minst et lite dusin masteroppgaver i medievitenskap.

ikke bare det - men også en god porsjon psykologi.
det hele er ganske enkelt i utgangspunktet --- sjekk GeirK's "friendsliste" + vit om noen noen klakkører til , så har du settingen for mye av krangling her.
Samtidig er det faktisk slik at GK skaper masse liv og røre her inne. Det er positivt - det skaper et levende forum. Men det er også dumt - slik Raskall helt riktig starter opp med : at noen som følge a "høy temperatur" føler seg mobbet ut av forumet
GK elsker oppmerksomhet - suger energi av det. Ignorer han når han er i det moduset . I blant burde han definitivt holde kjeften sin. Spesielt nå som han i slutten (?) av tråden begynner å true EJ.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827895 29/07/2014 21:25
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg ser at du prøver å komme deg unna ultimatumet jeg har gitt deg angående din påstand om at jeg har mobbet et forummedlem. Det synes jeg er feig oppførsel. Jeg skal nå fjerne alle unnskyldninger du måtte ha om at det er for vanskelig å sette seg inn i bakgrunnen for disse påstandene. Her er den eneste debatten jeg og han du påstår jeg har mobbet ut fra nettet har hatt de to siste årene. Nå forlanger jeg at du med utgangspunkt i denne peker på hvor mobbingen skjer:
------------------------
supernalle 15/11/2013 17:48:
"Dette er en myte. Det er oljen i seg selv som skaper verdien, ikke innovasjon, fordi de har svært lav innovasjonsgrad. Satoil er først og fremst et monopol.

Hvorfor er ikke Statoil innovativt?
1. De ansetter konforme folk som ikke har dokumenterbare kreative resultater
2. De har et svakt psykososialt miljø for kreativitet og nyskapning, der de har et (realtivt merkelig) hirarkisk system. Det er ikke lov å feile, og man jobber derfor sakte og sikkert med inkrementell utvikling. Dette kan man ikke forene med radikal innovasjon, det vil i snitt alltid knuse inkrementell utvikling.

Så nei, det er en gigantisk myte at Statoil er så innovative. De har noe inkremetell utvikling, men det er det. Fordi de er "flinke" på skolen så drar man den hastige sluttsatsen om at man er flinke på innovasjon, noe som heller ikke er sant."
------------------------
GeirK 15/11/2013 18:27:
"Dette er ikke umulig, men påstandene dine blir langt mer troverdige dersom du viser til noe kildemateriale. Jeg er dog enig med konklusjonene dine. "Fear of failure and desire for success, albeit both strong motivators, yield entirely different results" - GeirK"
------------------------
atlekristensen 15/11/2013 20:46
"Seriøst?
Du drar fremdeles den gamle kortet med "kildemateriale" til tross
for at det finnes ingen indikasjoner om at supernalle ikke vet hva han snakker om
+ diverse tråder tidligere?
hvordan kan du ha null troverdighet til en annen person?

Alt dette her likner mye på en form av hersketeknikk.

Hvis det er viktig nok for deg selv klarer du å finne det ut på egen hånd.
Jeg tviler sterkt på det, iflg ditt tidligere typiske oppførselmåte tilsier det at du ikke vil komme med kildematerialer på egen hånd og så vips hopper du avsted på neste meningsløse emne!

[teskje]
Da jeg researchet ang. vaksine skjønte jeg at en finner ikke alt via google, research og kildesøk er mye mer komplisert og tidkrevende enn det en forventet, og jeg kunne ikke investere så mye mer tid i det, jeg så at jeg måtte til biblioteket,
og det kunne hende at de ikke hadde de bøkene jeg trengte.
Jeg syntes at research/utforsking er veldig fascinerende siden det ikke er bare å samle opp teoretiskt kunnskap. Ikke mange klarer å tilegne seg ferdigheten til slikt arbeid, og det avspeiler seg på internett. [/teskje]"
------------------------
GeirK 15/11/2013 21:12:
"Jeg tar gjerne med meg korreksjon på dette, Atle. Jeg har antakelig ikke lest nok av supernalles poster til å forstå at han har kredibilitet når han uttaler seg om en innovasjonshemmende fryktkultur i Statoil. Jeg er spent på hvilken info du sitter på her, som jeg ikke fikk med meg.

Dersom du synes at en saklig anmodning om bakgrunnen for en uttalelse er hersketeknikk, betyr det kanskje at rasjonell diskusjon ikke er noe for deg.

Så en oppfordring. Ta diskusjonen om min diskusjonsteknikk i en egen tråd eller på PM eller mobil i stedet for å søle til denne tråden."
------------------------
atlekristensen 15/11/2013 22:57:
"Jepp, og her er det passiv-aggressiv påstander/utsagner.
...og selvfølgelig måtte du komme med den påstanden om at en rasjonell diskusjon ikke er noe for meg. Seriøst?

> Jeg er spent på hvilken info du sitter på her, som jeg ikke fikk med meg.

Det er det nøyaktig samme informasjon du har fått, jeg bare prossesserer det på en annen måte. Så enkelt er det. Og allikevel så vanskelig."
------------------------
GeirK 15/11/2013 23:04:
"Og derfor burde det være såre enkelt for deg å forklare hvilken informasjon jeg sitter på som validerer supernalles påstand om en fryktkultur i Statoil."

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: progres] #1827898 29/07/2014 21:27
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: progres
Spesielt nå som han i slutten (?) av tråden begynner å true EJ.

Jeg er en relativt behersket fyr, men jeg kliner til mot alle som behandler meg eller familien urettferdig og nekter å gi seg. Dersom man har et problem med det, bør man slutte å behandle meg urettferdig. Kan DU lese tråden under innlegget ditt og peke på hvor jeg mobber atlekristensen? Noen andre?

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: progres] #1827904 29/07/2014 21:34
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er det urimelig å kreve en grundig grunngiving når man I et offentlig forum blir beskyldt for å være en mobber? Ser dere I det hele tatt hvor alvorlig det er å komme med slike beskyldninger uten å ha noe klart å tydelig å komme med? Hva synes dere for eksempel om at barn leser at andre voksne sier at far er en mobber, med det grunnag i kverulering/diskusjon rundt båndtvang....

Ja, GeirK kan være en kverulant og har irritert meg mer enn en gang, men ærlig talt nå går dere for langt. Er det noe moderator bør og kan slå ned på så er det slike beskyldninger. Derimot ser jeg ikke hvordan vi skal moderere meninger om båndtvang og hva en ok sykkel må koste.

Redigert av erikskon; 29/07/2014 21:36.
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827905 29/07/2014 21:36
progres Offline
Besatt
Besatt
@gk :Jeg gidder ikke analysere dine skriblerier. Spesielt ikke nå på natta. Hold kjeft og legg deg !

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: progres] #1827906 29/07/2014 21:38
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg gidder ikke analysere dine skriblerier. Spesielt ikke nå på natta. Hold kjeft og legg deg !

Takk, jeg lurte på hva for en type kar du er og der ble jeg kanskje litt klokere.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: erikskon] #1827907 29/07/2014 21:39
progres Offline
Besatt
Besatt
Sitat: erikskon
Jeg gidder ikke analysere dine skriblerier. Spesielt ikke nå på natta. Hold kjeft og legg deg !

Takk, jeg lurte på hva for en type kar du er og der ble jeg kanskje litt klokere.

sorry erikskon - ikke for deg . redigert innlegget nå med riktig adresse

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: progres] #1827910 29/07/2014 21:41
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
@gk :Jeg gidder ikke analysere dine skriblerier. Spesielt ikke nå på natta. Hold kjeft og legg deg !

Her er jo fasiten på dagens diskusjon jo ICON_SMILE

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: erikskon] #1827911 29/07/2014 21:41
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Er det urimelig å kreve en grundig grunngiving når man I et offentlig forum blir beskyldt for å være en mobber? Ser dere I det hele tatt hvor alvorlig det er å komme med slike beskyldninger uten å ha noe klart å tydelig å komme med? Hva synes dere for eksempel om at barn leser at andre voksne sier at far er en mobber, med det grunnag i kverulering/diskusjon rundt båndtvang.

Ja, GeirK kan være en kverulant og har irritert meg mer enn en gang, men ærlig talt nå går dere for langt. Er det noe moderator bør og kan slå ned på så eg det slike beskyldninger. Derimot ser jeg ikke hvordan vi skal moderere meninger om båndtvang og hva en ok sykkel må koste.

Det som iallefall kan dokumenteres her og nå er at han fremstiller trusler. Nå trodde jeg dette var et anonymt forum, men hvis beskyldningene om å være mobber er ille, tror jeg å true andre er et hakk over.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: progres] #1827912 29/07/2014 21:42
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Nei - det er mye av problemet her inne. Folk hiver seg inn i diskusjoner om emner som de ikke gidder å sette seg inn i og så kler de på seg offerrollen og skylder på dem som stiller litt krav utover full frisynsing basert på et par nøkkelsetninger som man tror man har fått med seg. Ikke en gang når en legger datamaterialet frem på bordet i fullt påsyn, gidder folk å sette seg inn i det. Ignorance is bliss? No f-ing way.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827914 29/07/2014 21:43
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
PROGRES :OK, forsto nesten at det var GK du henvende deg til, men synes ikke at man kan be noen som blir utsatt for såpass grove beskyldninger bare holde kjeft. Men lar det gå på kvoten for sleivkjefta nordlendinger, tar oppfordringen og går og legger meg ICON_SMILE

Redigert av erikskon; 29/07/2014 21:44.
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827918 29/07/2014 21:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det som iallefall kan dokumenteres her og nå er at han fremstiller trusler. Nå trodde jeg dette var et anonymt forum, men hvis beskyldningene om å være mobber er ille, tror jeg å true andre er et hakk over.

Hva nøyaktig er det jeg har truet deg med? Ikke projisér dette over til meg, er du snill. Ta ansvar for dine egne utsagn. Argumentér eller dementér.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: GeirK] #1827920 29/07/2014 21:47
progres Offline
Besatt
Besatt
det handler IKKE nødvendigvis om evidence - det handler mer om folkeskikk.
Du skaper mye (van)trivsel og røre. Det er gøy, og skaper mye liv. Creds for det.. Men i blant får du faen meg kjenne din besøkelsestid.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827922 29/07/2014 21:47
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er det urimelig å kreve en grundig grunngiving når man I et offentlig forum blir beskyldt for å være en mobber? Ser dere I det hele tatt hvor alvorlig det er å komme med slike beskyldninger uten å ha noe klart å tydelig å komme med? Hva synes dere for eksempel om at barn leser at andre voksne sier at far er en mobber, med det grunnag i kverulering/diskusjon rundt båndtvang.

Ja, GeirK kan være en kverulant og har irritert meg mer enn en gang, men ærlig talt nå går dere for langt. Er det noe moderator bør og kan slå ned på så eg det slike beskyldninger. Derimot ser jeg ikke hvordan vi skal moderere meninger om båndtvang og hva en ok sykkel må koste.

Seriøst? En man aksepterer ikke grove beskyldninger uten grunngiving og så er det du som er offeret?

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827923 29/07/2014 21:48
Tex Offline
Besatt
Besatt
Et godt tips til alle som vil slippe å utsettes for GeirKs diskjusjonsteknikk, som til tider sikkert kan oppfattes som litt slitsom, er bare å ikke fremstille subjektive oppfatninger og egne meninger som allmenngyldige, objektive fakta. Dette kan mange lære noe av.

De magiske ordene er "jeg mener at", " jeg tror at" eller " etter miit syn er det slik at ..." løser mye av dette.
Det skal ikke mer til.

Redigert av Tex; 29/07/2014 21:52.
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: GeirK] #1827926 29/07/2014 21:49
Espen J Offline
Besatt
Besatt

Hva nøyaktig er det jeg har truet deg med? Ikke projisér dette over til meg, er du snill. Ta ansvar for dine egne utsagn. Argumentér eller dementér.

Folk som utviser urettferdighet mot meg eller min familie får det stort sett ubehagelig dersom de ikke legger seg flate. Jeg gjør ingen unntak for deg.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: progres] #1827927 29/07/2014 21:50
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
det handler IKKE nødvendigvis om evidence - det handler mer om folkeskikk.
Du skaper mye (van)trivsel og røre. Det er gøy, og saper mye liv. Creds for det.. Men i blant får du faen meg kjenne din besøkelsestid.

Ja - men jeg finner meg ikke i slike beskyldninger. Det er i beste fall drittsekkoppførsel å fremsette slike beskyldninger i sosiale medier og jeg har et enkelt ønske om at drittsekkoppførsel skal ha så ubehagelige konsekvenser at den opphører. Jeg bidrar med så mye ubehagelighet som jeg kan innenfor hva jeg har energi til og hva lovverket tillater.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827928 29/07/2014 21:52
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Folk som utviser urettferdighet mot meg eller min familie får det stort sett ubehagelig dersom de ikke legger seg flate. Jeg gjør ingen unntak for deg.

Ta det med ro. Jeg kommer ikke til å gjøre det ubehagelig for deg mer enn hva jeg får til ved å skrive på dette forumet. Dette er heller ikke et angrep på deg, men på oppførselen din. Du er kun et "Beklager, det hadde jeg virkelig ikke dekning for å påstå" unna at jeg glemmer hele greia. Ditt valg

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827930 29/07/2014 21:52
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Det kjem an på kva trusselen er. Det er ganske ubehageleg å få helt isbitar inn i genseren, men så veldig alvorleg vil eg ikkje seie at det er.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827932 29/07/2014 21:54
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ja, selvsagt er det ubehagelig å måtte stå til rette for grove beskyldninger. De er lette å komme med, men ekle å måtte forklare. Det forstår jeg, men akkurat det ubehaget unner jeg deg.

Side 5 av 23 1 2 3 4 5 6 7 22 23

Moderator  support