Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 23 1 2 3 4 5 6 22 23

Bortmobbing av nye forum-medlemmer

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: atlekristensen] #1827704 29/07/2014 16:15
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: atlekristensen
Sitat: Espen J
GeirK,Ja, du er flink til det der med å legge ansvaret over på andre. "Du velger selv å ignorere det jeg sier" "Du velger selv hvordan du tolker meg". Hadde det ikke vært enklere for alle om du hadde gjort en innsats for å bli bedre forstått og å slutte med intetsigende tilleggsopplysninger? De fleste andre klarer den biten utmerket.

Vel talt.
Jeg følte meg lenge mobbet av GeirK uten at jeg egentlig skjønte hvorfor eller hvordan, når jeg ser tilbake på det var det egentlig grusomt gjort og det ble bare verre og verre, spesielt når jeg prøvde å forsvare meg.
Etter at han fullstendig gikk amok mot meg, ble det NOK for meg, jeg har allerede så store livsproblemer fra før at jeg ikke trenger den dritten!!! angry
...og hvorfor gjorde moderatorene ingenting?

Derfor har jeg sluttet her, jeg gidder ikke mer.

Deilig å være i fred og ikke bli dratt inn i meningsløse tvisteri, ordkløyveri, hersketeknikker, manglende respekt for at folk er forskjellige, manglende sosiale antenner og meningsløse tilsvar som gjelder å beholde sin illusjon om makten, verden er større enn det man tror.

Det fikk meg til å fundere er det dette dere - folk - her på forumet vil ha?
Tydeligvis ja.

Raskall:
Ulike forumbrukere har tatt opp dette emnet med ujevne mellomrom, ofte med lange diskusjoner, men det har likevel ikke løst seg, så det betyr at de utøvende ikke er interessert i å endre sin "diskusjonsteknikk" for å gjøre dette her til et bedre miljø - for hvorfor skal h*n gidde det når ting er "bra nok" for h*n?

Det må eksterne krefter til for å endre det, men moderatorene har ikke utvist noe vilje til sånn endring. Jeg vet ikke hvorfor.

Seriøst? Grusomt mobbet? Sånn som dette utvikler seg så er det egentlig bare en person jeg ser forfulgt og hetset på dette forumet, men han kan snakke for seg selv og trenger knapt nok noen våpendrager. Min erfaringer at dersom man er i en spesielt sårbar situasjon så er ikke et anonymt forum plassen å utfolde seg og hente trøst. Da vil jeg heller anbefale å bruke tid med venner og familie. Skal jeg vurdere hvert eneste svar ut fra at den anonyme og ukjente mottageren er helt spesielt sårbar?

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Akaly] #1827706 29/07/2014 16:16
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Akaly
Sitat: GeirK
Det er nok av de her inne som er rasjonelle til å danne et bilde som er langt mindre negativt.

Det forandrer jo ikke det faktum at du forårsaker at folk ikke gidder å ta del i forumet på grunn av din hersketeknikk og væremåte her inne. du påstår du debatterer, noe du i beste fall er utrolig dårlig på, mens du egentlig driver mobbing. Støtter atlekristensen her fult ut, jeg syns moderatorne burde tatt tak for å skjerme forumet mot din uttrykksmåte.

Men akkurat hva er det GeirK gjør som er galt her? Slik jeg oppfatter ham er det han ofte gjør å be folk dokumentere ubegruennde påstander. Jeg synes det er en fornuftig innstilling siden mange ser ut til å ha en svært lemfeldig omgang med både fakta og argumenter. For hvis folk ikke klarer å argumentere ordentlig for hva de mener, hvorfor skal man da ta dem seriøst?

+2 !!!

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827711 29/07/2014 16:22
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Støtter atlekristensen her fult ut, jeg syns moderatorne burde tatt tak for å skjerme forumet mot din uttrykksmåte.

Confirmation bias er en farlig ting. Ikke la system 1 føre deg på viddene ved at du leser AK sine opplevelser med "GeirK er ufyselig" som filter. Skjekk gjerne fakta ved å lese noen av mine passiarer med atlekristensen og se om ikke du ser en relativt triggerhappy person som gladelig hopper inn i en debatt utelukkende for å kritisere meg. Hvis den siste debatten er den som fikk AK til å ta en leave of absence, så snakker vi om en overlig sensitiv person som kan sette merkelappen "mobbing" på hva som helst av motbør.

Den eneste "trefningen" mellom GK og AK de TO siste årene

Moderatorene er der. Øyvind redaktør sendte meg en gang en PM etter at AK fløy i trynet på meg og ga meg medhold, men også noe annen relevant info som jeg ikke skal komme inn på her.

Gjør deg selv den tjenesten å lese denne konversasjonen og fortell meg om bildet av meg som "hersketeknikker" er uforandret. Kom gjerne med andre eksempler også. Husk bare i farten på at å den motbøren en får av folk med godt tunet bullshitdetektor når en går inn i en debatt på svikten grunnlag, ofte feilaktig blir sett som hersketeknikk.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827714 29/07/2014 16:30
Espen J Offline
Besatt
Besatt
GeirK's "debattmetode" er som de fleste her kjenner å avkreve avkreve avkreve svar, som regel ledende. Ikke noe galt i å be om en forklaring, men det fortsetter ofte til det fordummende, noe som i beste fall er irritererende, og det fører ikke samtalen særlig framover, og det er absolutt en "ovenfra og ned"-måte å formulere seg på. Det finnes mindre nedlatende måter å holde en diskusjon på som ender opp i samme konklusjon på diskusjonen. Vi som har vært her en stund vet at man absolutt ikke trenger å svare på alt han spør om, tvert i mot, det kan være en fordel for flyten i diskusjonen å ignorere ham, men for nye medlemer kan nok hans væremåte føles veldig pressende og nedlatende.

Hans måte å uttrykke seg i den hundediskusjonen er jo også et pinlig kapittel, men den biten er allerede diskutert tidligere i denne tråden.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Akaly] #1827716 29/07/2014 16:34
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O

Men akkurat hva er det GeirK gjør som er galt her? Slik jeg oppfatter ham er det han ofte gjør å be folk dokumentere ubegruennde påstander. Jeg synes det er en fornuftig innstilling siden mange ser ut til å ha en svært lemfeldig omgang med både fakta og argumenter. For hvis folk ikke klarer å argumentere ordentlig for hva de mener, hvorfor skal man da ta dem seriøst?

Fint du nevner det der. I den aktuelle tråden spurte jeg GeirK om denne påstanden "Uansett kan du ikke la den løpe ved siden av sykkelen mellom 1. april og 20. august." Fikk aldri noe svar, men biter meg merke i at han påstår det samme i denne tråden. Det fremstår som ganske lemfeldig å komme med så uriktige opplysninger som svar til det trådstarter lurte på.

Når det er sagt så liker jeg at GeirK og andre ber om svar på ting som diskuteres. Det mener jeg hever kvaliteten og at det blir mer spennende og lærerikt å lese på TS selv om man ikke er verdens mest ivrig syklist.

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827718 29/07/2014 16:36
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det må da være litt takhøyde for ulike personligheter på dette forumet, makan til sutring trodde jeg ikke jeg skulle oppleve blant den gjengen her.

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: ohels] #1827719 29/07/2014 16:37
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: ohels

Fint du nevner det der. I den aktuelle tråden spurte jeg GeirK om denne påstanden "Uansett kan du ikke la den løpe ved siden av sykkelen mellom 1. april og 20. august." Fikk aldri noe svar, men biter meg merke i at han påstår det samme i denne tråden. Det fremstår som ganske lemfeldig å komme med så uriktige opplysninger som svar til det trådstarter lurte på.

Når det er sagt så liker jeg at GeirK og andre ber om svar på ting som diskuteres. Det mener jeg hever kvaliteten og at det blir mer spennende og lærerikt å lese på TS selv om man ikke er verdens mest ivrig syklist.

Sorry - jeg overså det spørsmålet. Fint at du sier fra. Det er bare å spørre igjen dersom du ikke får svar. Jeg svarer alltid. Jeg antar at hunden ikke er i bånd når man sykler sti fordi det høres farlig ut dersom båndet hekter.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827720 29/07/2014 16:38
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Vi som har vært her en stund vet at man absolutt ikke trenger å svare på alt han spør om, tvert i mot, det kan være en fordel for flyten i diskusjonen å ignorere ham,

Kan du komme på et eksempel der noen svarte ordentlig på det jeg spurte om, og det ødela flyten i diskusjonen?

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: erikskon] #1827723 29/07/2014 16:39
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: erikskon
Det må da være litt takhøyde for ulike personligheter på dette forumet, makan til sutring trodde jeg ikke jeg skulle oppleve blant den gjengen her.

Og det er det da også. Men da må det være en tone som inviterer til diskusjon, framfor å skremme folk bort fra diskusjon.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: GeirK] #1827724 29/07/2014 16:42
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Vi som har vært her en stund vet at man absolutt ikke trenger å svare på alt han spør om, tvert i mot, det kan være en fordel for flyten i diskusjonen å ignorere ham,

Kan du komme på et eksempel der noen svarte ordentlig på det jeg spurte om, og det ødela flyten i diskusjonen?

Jeg kan komme med et eksempel på den herseteknikken/avhørsteknikken du bruker, for enkelhets skyld er den sitert her.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827725 29/07/2014 16:44
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jeg kan komme med et eksempel på den herseteknikken/avhørsteknikken du bruker, for enkelhets skyld er den sitert her.

Ja - nå var det ikke det jeg spurte om. Leste du diskusjonen mellom meg og atlekristensen? Var det mobbing i dine øyne?

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Christian] #1827727 29/07/2014 16:48
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Sitat: Christian

"Annonsen" inneholdt: "Jeg selger en sykkel med knekt ramme og stjålet sete". Da må man regne med kommentarer. Her er det innslag av såkalt humor. Ikke like bra som "Can someone here fix the redeye in my pic?", men en fin start.

Hahaha. Se og lær!

Martin

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827730 29/07/2014 16:58
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jeg spør fordi når folk kommer med en oppsiktsvekkende påstand som ikke er begrunnet, så ønsker jeg å kvalitetssikre informasjonen med å spørre etter argumentene som jeg ikke ser. Igjen - hvis man plaprer om ting man egentlig ikke har greie på eller presenterer meninger som fakta, så kan man lett kle på seg offerrollen og kalle det for hersketeknikk - uten at det er det.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: GeirK] #1827737 29/07/2014 17:02
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T

Jeg spør fordi når folk kommer med en oppsiktsvekkende påstand som ikke er begrunnet, så ønsker jeg å kvalitetssikre informasjonen med å spørre etter argumentene som jeg ikke ser. Igjen - hvis man plaprer om ting man egentlig ikke har greie på eller presenterer meninger som fakta, så kan man lett kle på seg offerrollen og kalle det for hersketeknikk - uten at det er det.

Et alternativ er å si hva du vil frem til eller forklare hva som er feil i stedet for å spørre konfronterende. Noen ganger når vi diskuterer så skjønner jeg først etterpå hva du ville frem til.

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Tor Arne] #1827741 29/07/2014 17:09
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Det skal jeg forsøke.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827745 29/07/2014 17:16
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
GeirK's "debattmetode" er som de fleste her kjenner å avkreve avkreve avkreve svar, som regel ledende. Ikke noe galt i å be om en forklaring, men det fortsetter ofte til det fordummende, noe som i beste fall er irritererende, og det fører ikke samtalen særlig framover, og det er absolutt en "ovenfra og ned"-måte å formulere seg på.

Noen og enhver kan støte på denne iblant, både i speilet og hos andre.

Noen er nok hardere angrepet av dette "syndromet" enn andre, men det får så være. Dette er selvsagt bare min ringe mening, og ikke en faktaopplysning.

Om jeg tar feil, tipper jeg at jeg får høre det!.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Tor Arne] #1827747 29/07/2014 17:18
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Tor Arne

Et alternativ er å si hva du vil frem til eller forklare hva som er feil i stedet for å spørre konfronterende. Noen ganger når vi diskuterer så skjønner jeg først etterpå hva du ville frem til.

Ofte spør man fordi man vil vite. Eller er nysgjerrig om du vil. Det å spørre direkte er nødvendigvis ikke det samme som å være konfronterende heller. En påstand i en diskusjon bør jo tåle at noe ber om at den dokumenteres?

Redigert av sveinaa; 29/07/2014 17:18.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Tor Arne] #1827748 29/07/2014 17:21
K
khadgar Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: Tor Arne

Jepp. Eller i det minste spesifisere kritikken meir. Mitt problem med din (GeirK sin) debattteknikk er for generelle spørsmål. Du sparar tid på å spørre enkelt, men kastar på sett og vis bort andre si tid, om dei skal svare deg skikkelig.

Tenker ikkje du har gjort det i denne tråden, men dette er altså mi subjektive oppfatning frå andre trådar.

Redigert av khadgar; 29/07/2014 17:23.
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: GeirK] #1827749 29/07/2014 17:23
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Støtter atlekristensen her fult ut, jeg syns moderatorne burde tatt tak for å skjerme forumet mot din uttrykksmåte.

Confirmation bias er en farlig ting. Ikke la system 1 føre deg på viddene ved at du leser AK sine opplevelser med "GeirK er ufyselig" som filter. Skjekk gjerne fakta ved å lese noen av mine passiarer med atlekristensen og se om ikke du ser en relativt triggerhappy person som gladelig hopper inn i en debatt utelukkende for å kritisere meg. Hvis den siste debatten er den som fikk AK til å ta en leave of absence, så snakker vi om en overlig sensitiv person som kan sette merkelappen "mobbing" på hva som helst av motbør.

Den eneste "trefningen" mellom GK og AK de TO siste årene

Moderatorene er der. Øyvind redaktør sendte meg en gang en PM etter at AK fløy i trynet på meg og ga meg medhold, men også noe annen relevant info som jeg ikke skal komme inn på her.

Gjør deg selv den tjenesten å lese denne konversasjonen og fortell meg om bildet av meg som "hersketeknikker" er uforandret. Kom gjerne med andre eksempler også. Husk bare i farten på at å den motbøren en får av folk med godt tunet bullshitdetektor når en går inn i en debatt på svikten grunnlag, ofte feilaktig blir sett som hersketeknikk.

OK - EspenJ, siden du fremdeles er online og før du bruker "h"-ordet igjen, la meg minne deg på at du i det offentlige rom har fremsatt en påstand om at jeg har mobbet en person ut av forumet. Da mener jeg at jeg er i min rett til å forlange at du enten a) grunngir påstanden med de fakta jeg har lagt frem eller b) dementerer påstanden din.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: khadgar] #1827760 29/07/2014 17:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: khadgar

Jepp. Eller i det minste spesifisere kritikken meir. Mitt problem med din (GeirK sin) debattteknikk er for generelle spørsmål. Du sparar tid på å spørre enkelt, men kastar på sett og vis bort andre si tid, om dei skal svare deg skikkelig.

Veldig godt poeng. Denne saklige tilnærmingen til debatten er det forresten en del her inne som har noe å lære av.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Christian] #1827770 29/07/2014 18:17
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: Christian

Det var jo andre svar også, og det er vel egentlig bare Geir Anders som har fått komplett sykkel til 5000kr. Spør man entusiaster, får man svar deretter.

GA skrev vel det der i 2001, så det akseptable beløpet burde vel nå, 13 år senere, justeres for inflasjon etc. Altså er det akseptable beløpet for en sykkel i dag 6247 kr. ICON_WINK

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827790 29/07/2014 18:55
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
I omtrent samtlige diskusjoner hvor folk er irritert på GeirK så skyldes det at de ikke leser hva han skriver, men tror han har skrevet noe og trekker konklusjoner på grunnlag av det. Hvis man leser nøye hva som skrives, kan jeg ikke huske noe som helst han har skrevet som bør være veldig opprørende.

Det å spørre etter meningen med hva folk skriver og få presisert dette ser jeg på som meget positivt, da det er veldig mange her som skriver utrolig uklart hva de egentlig mener. Det samme med å etterspørre kilder og begrunnelser for uttalelser. Å kalle dette for hersketeknikk er bare tåpelig.

Lars Olav
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: cvrokka] #1827797 29/07/2014 19:12
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: cvrokka
Nå mangler bare at Abit kommer og forteller at GeirK er narcissist og at raskall er feit for så å linke til et par låter fra 90.tallet på youtube.

GeirK er som en tørst Sokrates. Gi den mannen et beger å drikke.
Raskall er hypersensitiv good guy.
Og denne låta er fra 2008 !!!

Og nå skal det byttes dekk på racern. 3 punkteringer 3 turer. Denne turen var en hente-sykkel-tur-da-dekk-og-slanger-var-kommet-i-posten. Ble 6km til fots. HELVETE !!!!!!

Redigert av Abit; 29/07/2014 19:14.
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: quattro] #1827798 29/07/2014 19:12
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Så de som ikke er enige med deg rundt hva de mener rundt GeirK sine formuleringer er tåpelige?

Er ikke det i seg selv et tåpelig argument? Hvor ble det av høyden nå da?
Beklager at du her blir brukt som et navngitt eksempel GeirK.

Redigert av Lurifax; 29/07/2014 19:13.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Abit] #1827801 29/07/2014 19:15
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
hehe, må jammen innrømme at jeg har fått litt sansen for en del av dine innlegg ICON_WINK

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Lurifax] #1827803 29/07/2014 19:16
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Lurifax

Beklager at du her blir brukt som et navngitt eksempel GeirK.

Går helt fint!

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Lurifax] #1827804 29/07/2014 19:17
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
Jeg sa ikke det. Jeg sa at å kalle det hersketeknikk er tåpelig.

Lars Olav
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: GeirK] #1827808 29/07/2014 19:27
Espen J Offline
Besatt
Besatt

OK - EspenJ, siden du fremdeles er online og før du bruker "h"-ordet igjen, la meg minne deg på at du i det offentlige rom har fremsatt en påstand om at jeg har mobbet en person ut av forumet. Da mener jeg at jeg er i min rett til å forlange at du enten a) grunngir påstanden med de fakta jeg har lagt frem eller b) dementerer påstanden din.

Neida! Hele denne tråden ble startet på grunn av noen meget beklagelige kommentarer til nye forummedlemer, noen fremsatt av deg, noen av andre og du har hele veien forsvart din rett til å skape dårlig stemning. Jeg har ingen mulighet til å sjekke om du har klart å skremme bort folk eller ikke, all den tid de for alt jeg vet var her kun for å stille et enkelt spørsmål i utgangspunktet og dermed ikke er aktive når spørsmålet ble besvart. Samtidig vil det ikke forundre meg, ditt navn går igjen hver eneste gang det er snakk om hersketeknikker og avhørsteknikker her på forumet. Men du fortsetter.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827816 29/07/2014 19:34
Espen J Offline
Besatt
Besatt
For å si det enkelt GeirK, jeg tror mange diskusjoner kunne hatt flere deltakere enn de ender opp med, fordi folk ikke orker å ta den runddansen med din spørsmålsbaserte "diskusjonsmetode". Det betyr ikke nødvendigvis at folk er enig i deg, det kan like godt være at folk her ikke tørr å være uenig i deg uten å ha forskningsrapporter og 5 år gamle sitater klare. Så med mindre man er enig, så holder man seg bare unna.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: quattro] #1827817 29/07/2014 19:34
allesammen Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: quattro
I omtrent samtlige diskusjoner hvor folk er irritert på GeirK så skyldes det at de ikke leser hva han skriver, men tror han har skrevet noe og trekker konklusjoner på grunnlag av det. Hvis man leser nøye hva som skrives, kan jeg ikke huske noe som helst han har skrevet som bør være veldig opprørende.

Det å spørre etter meningen med hva folk skriver og få presisert dette ser jeg på som meget positivt, da det er veldig mange her som skriver utrolig uklart hva de egentlig mener. Det samme med å etterspørre kilder og begrunnelser for uttalelser. Å kalle dette for hersketeknikk er bare tåpelig.

Det at du har lest alle hans 20334 innlegg er meget opprørende,,,,

Trodde stisykling var for ungdommen..
Side 4 av 23 1 2 3 4 5 6 22 23

Moderator  support