Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 23 1 2 3 4 5 22 23

Bortmobbing av nye forum-medlemmer

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827601 29/07/2014 12:44
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Sitat: Raskall

- Ny sykkel til tjukkas - En person ønsker å komme i gang med sykling. Blir raskt avspist med at han må opp på 15000-20000 for å komme i gang. Rettnok av supernalle men ferske forumbrukere kjenner ikke "gjengangerne".

Det var jo andre svar også, og det er vel egentlig bare Geir Anders som har fått komplett sykkel til 5000kr. Spør man entusiaster, får man svar deretter.

- Trene valpen til stisykling. - Første svar er at man ikke kan la hunden løpe løst i båndtvangsperioden. Så vidt jeg vet er stisyklingsesongen adskillig lengre enn til 20. august, så det er imho en unødvendig presisering/kommentar.

Helt unødvendig er det vel ikke, jeg møter ofte hundeiere som ikke bruker bånd. Kommentarer kan godt tas i beste mening, selv om det ikke er smileys og blomster inkludert.

- Komplett - ramme og sete - I stedet for å be selger presisere eller legge ut bilde mobbes han og skremmes vekk fra forumet. Hvor ble det av folkeskikken? Dette kan være en fantastisk flott delesykkel.

"Annonsen" inneholdt: "Jeg selger en sykkel med knekt ramme og stjålet sete". Da må man regne med kommentarer. Her er det innslag av såkalt humor. Ikke like bra som "Can someone here fix the redeye in my pic?", men en fin start.

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Stein] #1827602 29/07/2014 12:45
K
khadgar Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: Stein
Rart å komme med slik generell kritikk av en gruppe som et direkte svar til en enkeltperson, i så fall. ...Eller?

Ja, men så var det vel ikkje kritikk GeirK kom med? Det var nøytral informasjon.

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Stein] #1827606 29/07/2014 12:54
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: stosu
[quote=GeirK]
Deretter overtar bufeloven, som i hovedsak sier at hund skal væres i bånd der bufe beiter,

Både den og Hundeloven gjelder hele året.

Quote:

Kommunene har også lov til å innføre ekstraordinær båndtvang.

Men ikke helt etter eget forgodtbefinnende.

Stemmer at både bufeloven og hundeloven gjelder hele året, men det finnes ingen ordinær båndtvang etter 20. august eller før 1. april.
I det tidsrommet den ordinære båndtvangen ikke gjelder, vil andre lover være gjeldende vedr. båndtvang.
Dette skal helst alle vite, men dette er dessverre ikke tilfelle, noe vi som hundeeiere innimellom lider av.

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: khadgar] #1827607 29/07/2014 12:54
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: khadgar

Ja, men så var det vel ikkje kritikk GeirK kom med? Det var nøytral informasjon.

Tja... Det var sikkert ment slik, men åpenbart ikke oppfattet slik av alle.

(Neida, vi behøver ikke gå inn på tolkning og leseforståelse. Ta det som en kommentar om hvordan innlegget ble oppfattet, og bruk det etter eget ønske.)

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Christian] #1827608 29/07/2014 12:55
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Christian

- Ny sykkel til tjukkas - En person ønsker å komme i gang med sykling. Blir raskt avspist med at han må opp på 15000-20000 for å komme i gang. Rettnok av supernalle men ferske forumbrukere kjenner ikke "gjengangerne".

Det var jo andre svar også, og det er vel egentlig bare Geir Anders som har fått komplett sykkel til 5000kr. Spør man entusiaster, får man svar deretter.

Hadde egentlig tenkt å hoppe av hele diskusjonen her, men virkelig? Da må jeg sjekke noen kviteringer her, jeg er ganske sikker på at mitt siste kjøp var til halve prisen, at min nå døde Trondheim-Oslo-sykkel kosta under 1/5 av det, og at muttern kommer seg rundt på en sykkel til en relativt billig penge.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827614 29/07/2014 13:03
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Espen J
Sitat: Christian

Hadde egentlig tenkt å hoppe av hele diskusjonen her, men virkelig? Da må jeg sjekke noen kviteringer her, jeg er ganske sikker på at mitt siste kjøp var til halve prisen, at min nå døde Trondheim-Oslo-sykkel kosta under 1/5 av det, og at muttern kommer seg rundt på en sykkel til en relativt billig penge.

Orker man å lete litt finner man flotte funksjonelle sykler til ca 5 000,-. De veier et par kg mer, men som også nevnt i artikkelen; det behøver ikke å bety noe for sykkel gleden.

Et raskt søk på finn (ikke kom å si at alt er søppel...): http://www.finn.no/finn/torget/resultat?...=4&periode=

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827615 29/07/2014 13:05
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Kan jeg anta at verken du eller mor veier 160kg? Tilsammen, kanskje - men ikke alene?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827621 29/07/2014 13:16
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Det du kan anta er at en 160-kilos mann sansynligvis ikke har planer om å bombe gjennom noen #endurosegmenter med fanden i hælene. Jeg kjenner ikke Geir Anders, men ut i fra de bildene jeg har sett veier heller ikke han så mye, så påstanden om at han er den eneste som klarer å få en sykkel til under 5000 blir feil

Trønder osv
Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827629 29/07/2014 13:26
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
I GA's tilfelle er det "5000", og ikke 5000,- ICON_WINK Du har vært her lenge nok til å huske den?

Re: Bortmobbing av nye forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827630 29/07/2014 13:26
sveinaa Offline
More than words
More than words
Det du kan anta er at en 160-kilos mann sansynligvis ikke har planer om å bombe gjennom noen #endurosegmenter med fanden i hælene. Jeg kjenner ikke Geir Anders, men ut i fra de bildene jeg har sett veier heller ikke han så mye, så påstanden om at han er den eneste som klarer å få en sykkel til under 5000 blir feil

Les artikkelen ICON_WINK

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827631 29/07/2014 13:27
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
GeirK,Ja, du er flink til det der med å legge ansvaret over på andre. "Du velger selv å ignorere det jeg sier" "Du velger selv hvordan du tolker meg". Hadde det ikke vært enklere for alle om du hadde gjort en innsats for å bli bedre forstått og å slutte med intetsigende tilleggsopplysninger? De fleste andre klarer den biten utmerket.

Vel talt.
Jeg følte meg lenge mobbet av GeirK uten at jeg egentlig skjønte hvorfor eller hvordan, når jeg ser tilbake på det var det egentlig grusomt gjort og det ble bare verre og verre, spesielt når jeg prøvde å forsvare meg.
Etter at han fullstendig gikk amok mot meg, ble det NOK for meg, jeg har allerede så store livsproblemer fra før at jeg ikke trenger den dritten!!! angry
...og hvorfor gjorde moderatorene ingenting?

Derfor har jeg sluttet her, jeg gidder ikke mer.

Deilig å være i fred og ikke bli dratt inn i meningsløse tvisteri, ordkløyveri, hersketeknikker, manglende respekt for at folk er forskjellige, manglende sosiale antenner og meningsløse tilsvar som gjelder å beholde sin illusjon om makten, verden er større enn det man tror.

Det fikk meg til å fundere er det dette dere - folk - her på forumet vil ha?
Tydeligvis ja.

Raskall:
Ulike forumbrukere har tatt opp dette emnet med ujevne mellomrom, ofte med lange diskusjoner, men det har likevel ikke løst seg, så det betyr at de utøvende ikke er interessert i å endre sin "diskusjonsteknikk" for å gjøre dette her til et bedre miljø - for hvorfor skal h*n gidde det når ting er "bra nok" for h*n?

Det må eksterne krefter til for å endre det, men moderatorene har ikke utvist noe vilje til sånn endring. Jeg vet ikke hvorfor.

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: atlekristensen] #1827636 29/07/2014 13:39
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: atlekristensen
GeirK,Ja, du er flink til det der med å legge ansvaret over på andre. "Du velger selv å ignorere det jeg sier" "Du velger selv hvordan du tolker meg". Hadde det ikke vært enklere for alle om du hadde gjort en innsats for å bli bedre forstått og å slutte med intetsigende tilleggsopplysninger? De fleste andre klarer den biten utmerket.

Vel talt.
Jeg følte meg lenge mobbet av GeirK uten at jeg egentlig skjønte hvorfor eller hvordan, når jeg ser tilbake på det var det egentlig grusomt gjort og det ble bare verre og verre, spesielt når jeg prøvde å forsvare meg.
Etter at han fullstendig gikk amok mot meg, ble det NOK for meg, jeg har allerede så store livsproblemer fra før at jeg ikke trenger den dritten!!! angry
...og hvorfor gjorde moderatorene ingenting?

Derfor har jeg sluttet her, jeg gidder ikke mer.

Deilig å være i fred og ikke bli dratt inn i meningsløse tvisteri, ordkløyveri, hersketeknikker, manglende respekt for at folk er forskjellige, manglende sosiale antenner og meningsløse tilsvar som gjelder å beholde sin illusjon om makten, verden er større enn det man tror.

Det fikk meg til å fundere er det dette dere - folk - her på forumet vil ha?
Tydeligvis ja.

Raskall:
Ulike forumbrukere har tatt opp dette emnet med ujevne mellomrom, ofte med lange diskusjoner, men det har likevel ikke løst seg, så det betyr at de utøvende ikke er interessert i å endre sin "diskusjonsteknikk" for å gjøre dette her til et bedre miljø - for hvorfor skal h*n gidde det når ting er "bra nok" for h*n?

Det må eksterne krefter til for å endre det, men moderatorene har ikke utvist noe vilje til sånn endring. Jeg vet ikke hvorfor.

Jeg har ikke vært her så veldig lenge. Så det kan jo hende det var verre tilstander før. Mitt inntrykk er at det er mest "hissige" diskusjoner i; Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås. Holder man seg unna den og evt. noen tråder i; Ymse. Tror jeg man kommer langt. Synes dog jeg ser veldig lite mobbing. Det er en del angrep på standpunkter og argumentasjon, men sånn må det jo være når man diskuterer? Eller?

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: sveinaa] #1827640 29/07/2014 13:50
Espen J Offline
Besatt
Besatt

Sitat: sveinaa
Synes dog jeg ser veldig lite mobbing. Det er en del angrep på standpunkter og argumentasjon, men sånn må det jo være når man diskuterer? Eller?

Nja, GeirK er kronisk kjent for sine hersketeknikker. Han tror han vinner diskusjonen via sitt "intelekt" og sine argumenter, men det er egentlig bare utpsyking og mobbing som ikke fører diskusjoner framover, iallefall ikke på en anstendig måte. For å si det rett ut virker det som et ufyselig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner til utenfor forumet.

Er helt forjævlig å se at atlekristensen her akkurat skrev sitt første innlegg på nesten et år på grunn av mobbing fra en enkeltperson. Skal like å se om moderatorne har baller til å ta tak i problembarnet.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827648 29/07/2014 13:58
sveinaa Offline
More than words
More than words

Synes dog jeg ser veldig lite mobbing. Det er en del angrep på standpunkter og argumentasjon, men sånn må det jo være når man diskuterer? Eller?
For å si det rett ut virker det som et ufyselig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner til utenfor forumet.

Akkurat det der er mobbing, egentlig ganske ufint...

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: sveinaa] #1827649 29/07/2014 13:59
Espen J Offline
Besatt
Besatt

For å si det rett ut virker det som et ufyselig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner til utenfor forumet.

Såpass må man jo tåle når man sitter på et forum, hvis ikke bør man vel holde seg på facebook...fritt etter en annen her i tråden...eller?

Trønder osv
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827652 29/07/2014 14:03
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg er ikke på Facebook så det vet jeg ikke. Nå virker det som om du antar at jeg har tatt noens parti. Det har jeg ikke. Jeg påpekte kun et direkte personangrep som faktisk er; mobbing.

Men nok om det. Er en flott dag i dag. Fikk igjen litt på skatten. Vil heller glede meg over det enn å sitte å kjekle på internet.

Synes selvfølgelig det er trist om forumbrukere blir mobbet bort herfra.

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827658 29/07/2014 14:13
olechr Offline
More than words
More than words
Ikke lest hele tråden. Men hvis noen syntes jeg mobber fordi jeg mener at en sykkel til 5000 ikke holder så får det så være. Og med de hjulene/dempere som stort sett er på sykler til 5000 så holder ikke det til en på 160kg. Det vil jeg si er et råd og har ikke noe med mobbing å gjøre. Ja vet at du sa at man kan bygge hjul hos Ole til 7000 Raskal, MEN da er det ikke sykkel til 5000 men derimot 12000 kroner.

Har ikke orket å lese alt da jeg ikke helt ser hvorfor det skulle være mobbing at folk mener at en sykkel til 5000 ikke holder

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: olechr] #1827661 29/07/2014 14:24
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: olechr
Ikke lest hele tråden. Men hvis noen syntes jeg mobber fordi jeg mener at en sykkel til 5000 ikke holder så får det så være. Og med de hjulene/dempere som stort sett er på sykler til 5000 så holder ikke det til en på 160kg. Det vil jeg si er et råd og har ikke noe med mobbing å gjøre. Ja vet at du sa at man kan bygge hjul hos Ole til 7000 Raskal, MEN da er det ikke sykkel til 5000 men derimot 12000 kroner.

Har ikke orket å lese alt da jeg ikke helt ser hvorfor det skulle være mobbing at folk mener at en sykkel til 5000 ikke holder

Det var vel ikke mobbing i den tråden. Bare supernalle som ikke klarte å beherske seg.

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827675 29/07/2014 15:18
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå mangler bare at Abit kommer og forteller at GeirK er narcissist og at raskall er feit for så å linke til et par låter fra 90.tallet på youtube.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827676 29/07/2014 15:24
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
+1

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827677 29/07/2014 15:25
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Er vel egentlig ikke snakk om mobbing, Raskall skrev vel at han muligens brukte litt feil valg av ord.

Det man kan få et inntrykk av er at det kan virke som enkelte til tider tar en ovenfra og ned posisjon. Man fin-leser bruddstykker og virker til tider å nærmest gjøre alt man kan for å missforstå budbringer, i tillegg tar man på seg lærer rollen og skal oppdra andre til å ordlegge seg slik man selv gjør. Kan virke som det er viktigere å bryte ting ned enn å gjøre et forsøk på å forstå. Men dette er nå bare enda en mening som alle andre.

Det skader sikkert ikke om vi alle legger litt innsats i å forstå hverandre. Gå ut beinhardt og fordumme andre viser egentlig bare hvor dum man selv er.

For ordens skyld så oppfatter ikke jeg rådet ditt som mobbing Olechr, kan være greit å nevne det også, siden det har blitt nevnt spesifikt. Ei heller GeirK sitt innlegg i hvalpetråden.
Så vi ser alle med forskjellige øyne, dog kan vi jo ta til oss tilbakemeldinger av dette slaget. Det er ikke tøft å mobbe andre.

Den siste tråden har jeg ikke lest. Trenger det ikke heller for jeg forstår godt hva Raskall mener og hva han prøver å nå frem med.

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827679 29/07/2014 15:28
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Såpass må man jo tåle når man sitter på et forum, hvis ikke bør man vel holde seg på facebook...fritt etter en annen her i tråden...eller?

Det er ikke mobbing. Det er å diskutere person og ikke sak. Jeg slår meg til ro med at Espen J bare har for lite data til å kunne gjøre seg opp en formening om hvordan jeg er, men prøver likevel og at han, hvis han hadde møtt meg personlig ville hatt så mye mer data at bildet ville vært helt endret. Det er nok av de her inne som er rasjonelle til å danne et bilde som er langt mindre negativt.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: GeirK] #1827682 29/07/2014 15:39
sveinaa Offline
More than words
More than words
Kall det hva du vil. Synes uansett at man ikke bør "kaste" ut slikt som går direkte på person. Du tåler det, i alle fall om jeg tolker innlegget ditt rett, men det er nok mange som ikke er så hardhudet, og tipper noen vil "slite" veldig med å høre at de er det ene og det andre. Synes det blir ryddigere å diskutere sak og ikke person.

Redigert av sveinaa; 29/07/2014 15:40.

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: sveinaa] #1827688 29/07/2014 15:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
For ordens skyld: Selv om hersketeknikker ikke funker på meg, er jeg enig i at personkarakteristikker er en uting og ber selv om smekk på lanken om min argumentasjon skulle synke til det nivået.

- Robert Green Ingersoll
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827691 29/07/2014 15:54
Akaly Offline
Veteran
Veteran
For å ta GeirK litt i forsvar her så startet stisykkelhundetråden med at noen spurte om informasjon om hvordan man lærer opp en valp til å løpe etter sykkelen. GeirK opplyste om båndtvangen og hvilken periode hunden ikke har lov til å løpe fritt etter sykkelen. Helt legitim og relevant informasjon i denne saken.

At folk synes han er en kjiping for å opplyse om det får være deres sak, men jeg synes ikke informasjonen er mindre relevant enn hva lignende svar på lignende spørsmål ville vært.
For eksempel:
Spørsmål: Jeg ønsker å lage alkoholholdige drikkevarer i kjelleren min. Er det noen som har erfaringer med det?
Svar: Vær klar over at du ikke har lov til å brenne 96% i kjelleren din.
Spørsmål: Jeg ønsker å øke motoreffekten på min motorvogn til en høyere verdi enn hva som står oppført i vognkortet. Er det noen som har noen erfaringer med det?
Svar: Det er ikke tillatt å øke effekten mer enn hva som står i vognkortet.

Hund er derimot et brennbart tema her på forumet, med mange sterke meninger. Noen har hund som "livsstil" og har tendenser til en litt mer rundhåndet omgang med hundeloven, mens andre igjen mener at det minste folk kan gjøre er å faktisk følge loven.

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Raskall] #1827693 29/07/2014 15:57
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Men det er lovlig å både trimme biler og å lage alkoholholdig drikke, for protokollen.

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Akaly] #1827694 29/07/2014 15:58
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Akaly
For å ta GeirK litt i forsvar her så startet stisykkelhundetråden med at noen spurte om informasjon om hvordan man lærer opp en valp til å løpe etter sykkelen. GeirK opplyste om båndtvangen og hvilken periode hunden ikke har lov til å løpe fritt etter sykkelen. Helt legitim og relevant informasjon i denne saken.

At folk synes han er en kjiping for å opplyse om det får være deres sak, men jeg synes ikke informasjonen er mindre relevant enn hva lignende svar på lignende spørsmål ville vært.
For eksempel:
Spørsmål: Jeg ønsker å lage alkoholholdige drikkevarer i kjelleren min. Er det noen som har erfaringer med det?
Svar: Vær klar over at du ikke har lov til å brenne 96% i kjelleren din.
Spørsmål: Jeg ønsker å øke motoreffekten på min motorvogn til en høyere verdi enn hva som står oppført i vognkortet. Er det noen som har noen erfaringer med det?
Svar: Det er ikke tillatt å øke effekten mer enn hva som står i vognkortet.

Hund er derimot et brennbart tema her på forumet, med mange sterke meninger. Noen har hund som "livsstil" og har tendenser til en litt mer rundhåndet omgang med hundeloven, mens andre igjen mener at det minste folk kan gjøre er å faktisk følge loven.

Og vi vet alle at ved brennhete temaer blir det opphetede diskusjoner ICON_SMILE

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: GeirK] #1827696 29/07/2014 16:00
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GeirK
Det er nok av de her inne som er rasjonelle til å danne et bilde som er langt mindre negativt.

Det forandrer jo ikke det faktum at du forårsaker at folk ikke gidder å ta del i forumet på grunn av din hersketeknikk og væremåte her inne. du påstår du debatterer, noe du i beste fall er utrolig dårlig på, mens du egentlig driver mobbing. Støtter atlekristensen her fult ut, jeg syns moderatorne burde tatt tak for å skjerme forumet mot din uttrykksmåte.

Trønder osv
Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Stein] #1827697 29/07/2014 16:01
Akaly Offline
Veteran
Veteran
Men det er lovlig å både trimme biler og å lage alkoholholdig drikke, for protokollen.

Det er det, akkurat på samme måte som det er lovlig å la hunden løpe etter sykkelen deler av året.

Men forbudene er ikke-triviell informasjon i alle disse sakene, og å opplyse om det kan ikke anses for å bare være en bagatell. De legger store føringer på hvordan disse aktivetene kan bedrives.

Re: Bortmobbing av forum-medlemmer [Re: Espen J] #1827700 29/07/2014 16:05
Akaly Offline
Veteran
Veteran
Sitat: GeirK
Det er nok av de her inne som er rasjonelle til å danne et bilde som er langt mindre negativt.

Det forandrer jo ikke det faktum at du forårsaker at folk ikke gidder å ta del i forumet på grunn av din hersketeknikk og væremåte her inne. du påstår du debatterer, noe du i beste fall er utrolig dårlig på, mens du egentlig driver mobbing. Støtter atlekristensen her fult ut, jeg syns moderatorne burde tatt tak for å skjerme forumet mot din uttrykksmåte.

Men akkurat hva er det GeirK gjør som er galt her? Slik jeg oppfatter ham er det han ofte gjør å be folk dokumentere ubegruennde påstander. Jeg synes det er en fornuftig innstilling siden mange ser ut til å ha en svært lemfeldig omgang med både fakta og argumenter. For hvis folk ikke klarer å argumentere ordentlig for hva de mener, hvorfor skal man da ta dem seriøst?

Side 3 av 23 1 2 3 4 5 22 23

Moderator  support