Hei,
De funker fint (noen tester har påvist høyere rullemotstand enn slangeløst, latex-slanger og vanlige slanger), men jeg tror dette ikke er så aktuelt når de er brukt litt, fordi de blir mye slappere og mer fleksible etter en stund. Særlig hvis de har vært montert i et litt større dekk først (strukket litt).
Imidlertid er feilprosenten slik jeg har opplevd og hørt fra folk jeg kjenner som har solgt Eclipse dessverre altfor høy. Tipper jeg har montert 8-10 slanger, og 4 av de har vært defekte. Mange slanger er defekte ut av esken, og ikke tette enten i skjønten eller der ventilen er montert.
Du må være litt ekstra forsiktig ved montering (bruk godt med talkum), fordi slangene ikke tåler så godt "strekkbelastninger", altså hvis slangen utvider seg, men ikke glir mot felg/dekk etc. i en jevn takt kan du risikrere å utvide slangen veldig mye på ett sted, slik at materialet blir veldig tynt akkurat der (og i noen tilfeller med hull som resultat).
Jeg hadde alt i alt enten kjørt latex (MTB, har ikke like gode erfaringer på landevei), slangeløst eller vanlige butyl-slanger.