Etter å ga tatt knekken på Specialized Toupe nummer to på samme måten som nummer en. Dvs at det knekker tvers over i skallet i "snuten" har jeg hoppet tilbake til Ritchey WCS Streem. Dette setet er ganske bra. Men selv for meg litt fast i fisken. Dette til tross for noe "flex" greier i hekken. I tillegg ser det utrolig billig ut med ruglete plastikkoverflate. Særlig nå som det er litt slitt. Men det har ikke gått i stykker. Og det teller en del.
Så jeg venter på en erstatnings-Phenom. I mellom tiden slo jeg til på en god pris på markedets lekreste sete. Eller, egentlig passer ordet sexy her om det i det hele tatt kan brukes om en sykkeldel.
Fabric Alm Etter å ha sittet og snurret på det i et par dager og lagt ut om at det er laget av Airbus til alle som har vært i nærheten ble det montert.
Og ærlig talt ble jeg ganske underveldet. Hvor var komforten av carbon-leaf-spring hvor var den svart-hvite estetikken med kraftige kontraster og rapha-aktige mellomtoner? Det var et sete som var OK å sitte på. Og ganske lett, men litt tynge enn reklamert for. Etter noe i retning av seks timer på sykkelen hang vaskekluten seg opp i kanten av setet. Og F¤%& i svarteste ¤#""%¤! Hadde det ikke gått et skall av det nakne karbonet i kanten av setet. Etter å ha demontert det ble det enda mer asciitegn. For hadde ikke dette også dødd av sin egen fleks. Litt foran midten er det tydelige sprekker i karbonskallet.
Så nå er det tilbake til Ritchey igjen. Og så en test av Sykkelkomponenters reklamasjonshåndtering. Jeg vil i alle fall ikke ha et likt i erstatning om jeg kan unngå det. Men finish og byggekvalitet er jo prima så kanskje jeg skal teste et flatt Scoop. En interessant selvmotsigelse er det i alle fall.
LarsB