Jag ändrade till rödt. Nu hade jag inte med sykkel så inte helt lätt veta hur det är att sykla. Men jag tror inte det var spesiellt mycket som var på niva med bärstier (blått) och att den överlag var en del mer knotate än gammelstien och med en del riktigt branta partier.
Re: Tråden for stivedlikehold i Trondheim
[Re: fredriks]
#180268507/06/201419:48
Jag ändrade till rödt. Nu hade jag inte med sykkel så inte helt lätt veta hur det är att sykla. Men jag tror inte det var spesiellt mycket som var på niva med bärstier (blått) och att den överlag var en del mer knotate än gammelstien och med en del riktigt branta partier.
Prøvde stien i dag, er nok en plass midt mellom myrhelvett og episk tror jeg :-) Den er vanskeligere enn bærstiene, så tror rødt er ca passe gradering.
[Re: kris10an]
#180314109/06/201409:57
Prøvde stien i dag, er nok en plass midt mellom myrhelvett og episk tror jeg :-) Den er vanskeligere enn bærstiene, så tror rødt er ca passe gradering.
Hei, er det noen som har anledning til å hjelpe meg med å bære noen stokker/vindfall fra Geita og et lite stykke bortover mot Våttåkammen i kveld (09.06.2014). Hadde vært fint å få fikset to hull der så blir plutselig den runden langt mer komplett. 40225577.
[Re: erikskon]
#180374710/06/201410:38
Nå er stien mellom våttåkammen og langdalskollen (det jeg har kalt Geita) nesten ferdig. Fikk opp ei fin bru over det største hullet, men der gjenstår å få slått inn spikeren ordentlig. Du vil skjønne når du ser det. Så dersom noen skal forbi så ta med en hammer og dor. Begynte også å drenere det andre hullet, men må nok opp med en skikkelig klopp der også. Stokken som lå der hadde egentlig bare fungert som demning og gjort ting verre.
#180381410/06/201412:22
Vet ikke om dette er allment kjent, men i det man forlater Tømmerstien for å fortsette på Snirkelstien, midt i de første knappe svingene ligger det en mengde glasskår, metall og glassflasker i stien. Endel av flaskene er tildekt med blader og jord (nesten så det kan se intensjonelt ut) og ligger midt i stien. Nappet vekk det jeg så i farta, men med tynne hansker fristet det ikke å gå hardt til verks.
Redigert av blugh; 12/06/201413:19.
#180501512/06/201413:25
Ja, det er i alle fall kjent for min gjeng uten at vi har fått ut fingeren og gjort noe med det. Har tenkt mer på det når jeg har vært der med bikja enn når jeg har syklet der. Ser ut til å være gamle synder. Enklest å dra langt pokker uti skauen med søpla veit du....
Uansett: Stien blir finere og tryggere for alle brukere om vi tar ansvar og fjerner dette så kudos osv. til de som tar i et tak Dersom det viser seg at dette bare er toppen av et større søppelberg får man vel vurdere når man må stoppe og plukke og heller dekke over, men det øverste er jo bare å plukke opp.
#180502612/06/201413:44
Dette må jo være særdeles farlig for buskapen i marka? Er det noen av gårdene i Tømmerdalen som har sau? I så fall vil jeg tippe at de er interessert i å få vite om det, og kankje også få det fjernet. De kan jo også kjøre inntil stedet med tilhenger og redskap (spade/hakke) osv.
#180507012/06/201415:49
Gården rett inntil stien hadde en hel del sau sist jeg syklet forbi, men ettersom dette ligger ca 60m fra gårdshuset regner jeg med at de vet om det allerede.
[Re: Brad]
#180917019/06/201419:00
Wow! I det siste har jeg fått med meg mye sti som jeg trodde var mer eller mindre tapt for en god stund fremover, Litjrenna, Henriksåsen, Blåbær, Pisken, Nøkken, Hylla, men alt er jo ryddet! Stor takk til alle som har stått på. Nå er det bare Nedre Pisken igjen etter hva jeg ser.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
[Re: GeirK]
#180918519/06/201419:34
Nå er det bare Nedre Pisken igjen etter hva jeg ser.
Originalsporet på Stokkåsen mangler litt, men det er håp. Reppeåsen har vel noe igjen på den ukurante siden og fastride i Vikåsen har en større hindring. I sum tror jeg heller stinettet har blitt bedre enn dårligere siste år.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
[Re: GeirK]
#180939220/06/201407:58
Wow! Nå er det bare Nedre Pisken igjen etter hva jeg ser.
Hva er det som ligger igjen på nedre pisken? Jeg sykler aldri der fordi jeg bor rett ovenfor, men det er jo så nærme at det kan jeg nok ta en dag, dvs. spørs hva det er som er problemet da
#180939920/06/201408:05
Wow! Nå er det bare Nedre Pisken igjen etter hva jeg ser.
Hva er det som ligger igjen på nedre pisken? Jeg sykler aldri der fordi jeg bor rett ovenfor, men det er jo så nærme at det kan jeg nok ta en dag, dvs. spørs hva det er som er problemet da
En svær rotvelt ganske langt oppe.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
#180941320/06/201408:21
Ok, det var jo en rotvelt på pisken, men ganske høyt oppe, den er borte nå. Da er det altså en til lengre nede? Eller når var du der sist? Mulig at den er fjernet allerede?
#180942020/06/201408:30
Ok, da skal vi gå ned en tur og se på den. Tror du at det går greit for en mann og en motorsag eller? Rart at ikke bydrift tar sånt som ligger på en av de mest bruket stiene i marka og så nærme veien.
#180949920/06/201410:13
Ja, det er jo noe i det at man må kjøpe lodd for å vinne og noen må jo si fra for at bydrift skal komme. De inspiserer vel ikke selv de mest populære stiene, selv om jeg synes at de godt kunne gjøre det.
#180953120/06/201410:43
Ok, da skal vi gå ned en tur og se på den. Tror du at det går greit for en mann og en motorsag eller? Rart at ikke bydrift tar sånt som ligger på en av de mest bruket stiene i marka og så nærme veien.
Flott. Jeg har ikke gjort noen vurdering. Kroppen er ganske fullt av adrenalin når en kommer dit og fokusen er på å komme seg i flyt igjen så fort som mulig. Jeg erindrer dog at den er ganske kraftig.
Dette er ikke en mye brukt sti for andre enn terrengsyklister tror jeg. Jeg har syklet denne jevnlig i ti år og aldri møtt en turgåer.
#180953320/06/201410:44
Ja, nå henger jeg litt bedre med. Fotfolket går vel som regel bare ned Pisken og så ut til vestoppfarten (asfalten) og ned til byen. Denne Nedre Pisken er ganske bratt og går helt ned til Ilsvika? Den er det ikke så mange som bruker nei. Uansett: Jeg skal ta en titt ved anledning.
#180953820/06/201410:50
Ja, nå henger jeg litt bedre med. Fotfolket går vel som regel bare ned Pisken og så ut til vestoppfarten (asfalten) og ned til byen. Denne Nedre Pisken er ganske bratt og går helt ned til Ilsvika? Den er det ikke så mange som bruker nei. Uansett: Jeg skal ta en titt ved anledning.
Har du fått tatt en kikk på denne?
#181836606/07/201409:13
Har du fått tatt en kikk på denne?
Sykler ikke denne ofte, men var innom her om dagen. Sagen var ikke med, men denne bør gå greit med vanlig stitursag. 10 min. innsats kanskje.
Redigert av Oddeman; 16/07/201420:02.
------------------ I don't believe a word
#182274017/07/201404:40