Jeg (1960-modell) har erfart at jeg nå lettere pådrar meg muskelkramper, stive legger og strekkskader i hamstring enn i unge år.
Mot stive legger (som følge av løpetrening) har jeg et "vidundermiddel" som fungerer fantastisk bra for meg: knallhard punktmassasje. Jeg er så heldig å ha en klubbkamerat som er ekstremt dyktig til å utføre denne kunsten, som jeg har kontaktet ved forekomst av akutt stive legger midt i løpssesongen. Etter en (smertefull) behandling hos ham er leggene myke som smør i månedsvis etterpå. Han er ikke utdannet fysioterapeut, men har lært seg håndlaget etter mange år i friidrettsmiljøet.
Disse svært gode erfaringene med denne formen for manuell behandling har fått meg til å se etter et opplegg som innebærer regelmessig massasjebehandling utført av dyktige fagpersoner. Jeg trener 5 dager i uka året rundt, og har ingen slitasjeskader av noen art, men stadog hyppigere forekomst av kramper, stive muskler og nå nylig en krafitg strekkskade i hamstring er plagsomt nok, og det ville være fint med et regime med forebyggende behandling.
Er det noen som kjenner til konkrete dyktige fysioterapauter (ev naprapater) i Oslo-området som tilbyr gode opplegg for effektiv vedlikeholdsmassasje for "supermosjonister"? Som altså innebærer faste timeavtaler med jevne mellomrom året rundt?
Redigert av trondob; 03/07/2014 10:29.