Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Lisensgalskap

Re: Lisensgalskap [Re: Leif_H] #1821007 12/07/2014 12:26
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Da tok jeg en titt selv. TS har 30.000 medlemmer, tilsvarende forum i Nederland har kun 21.000 (joda, jeg vet; aktiv, blabla...... en god pekepinne allikevel). I Tyskland sykler en av 27 regelmessig på en terrengsykkel. Det tilsvarer ca. 185.000 terrengsyklister i Norge. Rittrankingen til Bolav har snaue 95.000 'rittsyklister' plus 60 sider med rankingløse. I følge en MTB-site i Nederland finnes det ca. 200.000 terrengsyklister i Nederland. 10 million belgerer kjøper årlig ca. 40.000 terrengsykler. I Sveits sykler anslagsvis 1 av 7 syklister MTB.

Jeg trur du tar feil i dine antakelser når det gjelder terrengsyklingens popularitet i Norge sammenlignet med andre land.

Re: Lisensgalskap [Re: EgilS] #1821008 12/07/2014 12:28
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: EgilS

Surt for de som ikke har disse pengene naturligvis, og også for mange arrangører som ikke ser seg tjente med å danne aksjeselskaper eller stiftelser med store markedsføringsbudsjetter for å arrangere det som i mange tilfeller er ypperlige ritt.

Det virker som om penger er eneste eller viktigeste grunn til å ikke være med på ritt. Jeg trur det finnes andre grunner og.

Re: Lisensgalskap [Re: ] #1821225 13/07/2014 09:18
Leif_H Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: pedaIglipp

Dette kommer du dessverre ingen vei med. Argumentene for er:

1. Alle har råd til 200,-. Du har vel sikkert [xxxx] som kostet mye mer, og som du ikke trenger.

Joda det er jeg enig i. Hadde jo også regnet med å betale engangslisens for å være med i rittet. Problemet er at de krever 7 engangslisenser og det er det jeg reagerte på. Argumentet om forsikring kjøper jeg ikke. Det er bare en ansvarfraskrivelse fra NCF. Må nesten anta at det er NCF og ikke forsikringselskapet som sitter å bestemmer lisenspolitikken.

Sitat: pedaIglipp

NCF truet jo med samme lisensindragingen som friidresstforbundet driver med nå på Skåla Opp, med både Grenserittet, et Freerideritt, og det var vel noe styr med et annet ritt i fjor også.

Det dukker snart opp et mosjonistforbund med bedre vilkår for arrangører og deltakere, så får særforbundene gå i seg sjøl og se hva de skal gjøre når alle de som kjører med aktivlisens for å spare penger, heller velger ritt sanksjonert under et mosjonistforbund.

Ja, de 50-70 stk som har noe glede av forbundet som senior se hvor mange som gidder arrangere dyre ritt for at de ikke skal få lisensen inndratt.

Er dessverre enig med deg i dette, og tror at forbundene vil være de store taperne på sikt. Det er en trimbølge nå og det virker som om forbundene ønsker å utnytte dette til å berike seg selv. Hvis folk får en følelse av dette kan trimbølgen bli kortvarig.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå