Dette kommer du dessverre ingen vei med. Argumentene for er:
1. Alle har råd til 200,-. Du har vel sikkert [xxxx] som kostet mye mer, og som du ikke trenger.
Joda det er jeg enig i. Hadde jo også regnet med å betale engangslisens for å være med i rittet. Problemet er at de krever 7 engangslisenser og det er det jeg reagerte på. Argumentet om forsikring kjøper jeg ikke. Det er bare en ansvarfraskrivelse fra NCF. Må nesten anta at det er NCF og ikke forsikringselskapet som sitter å bestemmer lisenspolitikken.
NCF truet jo med samme lisensindragingen som friidresstforbundet driver med nå på Skåla Opp, med både Grenserittet, et Freerideritt, og det var vel noe styr med et annet ritt i fjor også.
Det dukker snart opp et mosjonistforbund med bedre vilkår for arrangører og deltakere, så får særforbundene gå i seg sjøl og se hva de skal gjøre når alle de som kjører med aktivlisens for å spare penger, heller velger ritt sanksjonert under et mosjonistforbund.
Ja, de 50-70 stk som har noe glede av forbundet som senior se hvor mange som gidder arrangere dyre ritt for at de ikke skal få lisensen inndratt.
Er dessverre enig med deg i dette, og tror at forbundene vil være de store taperne på sikt. Det er en trimbølge nå og det virker som om forbundene ønsker å utnytte dette til å berike seg selv. Hvis folk får en følelse av dette kan trimbølgen bli kortvarig.