Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 12 1 2 3 4 5 6 7 11 12

Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet?

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: mtbmaniac] #1815308 30/06/2014 18:45
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Dette synes jeg er svært formildende. Det viser i hvert fall at når han har gjort noe feil er han mann nok til å stoppe opp og sjekke, ikke bare følge rulla. Å ikke oppgi navn til noen som sier de er OK må være greit.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: sl500] #1815314 30/06/2014 18:51
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sl500
Han har kjørt ned noen i et fotgjengerfelt ved å sykle uaktsomt.
Antagelig har også deler av feltet ikke overholdt vikeplikten ved fotgjengerfeltet.
Hvis han har stoppet opp å spurt jenta hvordan det går er det jo fint men like fullt holder det ikke jevnført med veitrafikkloven men den var det jo ingen som brydde seg om når de kom til fotgjengerfeltet så det er forstålig at ting ikke er så nøye etter heller

Dette er saken i et nøtteskall. Og dette er brudd på reglene man aksepterer når man stiller til start i et tur-ritt. Uhell kan skje og skjer stadig vekk, men det gjelder å håndtere slikt riktig når det skjer.

Syklisten har som flere andre nevner sikkert syklet videre i "god tro" i en stresset situasjon for han. Jeg velger å tro det beste om folk i så måte.
Dog er det ikke godt nok når man faktisk har et "treff" med andre, da skal man påse at alt er ok, det er ikke nok med et, gikk det bra over skuldra, mens man har fullt fokus på rittet og eget resultat.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Lurifax] #1815324 30/06/2014 19:06
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Lurifax

Den dagen reglene er en begrensning og ulempe for meg, så sykler jeg andre ritt, hvor det vil være mulig å nå mål man har satt seg -igjen innfor reglene for neste konkurranse. Alt annet er juks. PUNKTUM.

I hear you. Det går ikke an å sykle landeveisritt (med unntak av temporitt) uten å bryte trafikkreglene. Med mindre man er så sterk at man kan gå i brudd fra start, selvsagt.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: ejo8210] #1815328 30/06/2014 19:10
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: ejo8210
Med litt høy puls kunne jeg nok glemt at jeg skulle ha oppgitt navnet mitt før jeg syklet videre.

Det er vanskelig å skjønne syklisten her uten å ha vært med å sykle et tilsvarende ritt som lag. Kroppen er så høy på testosteron, adrenalin og endorfiner at du er ikke deg selv - du blir et dyr med ETT mål for øyet, å komme seg til Oslo så fort som mulig koste hva det koste vil. Det forsvarer selvfølgelig ikke handlingene, og er igjen et argument for å kjøre lagtemporitt av denne størrelsen på lukket bane.

Under normale omstendigheter ville jeg heller ikke ha urinert på fortauet trillende på sykkel gjennom Vinstra sentrum rett foran forbausede fotgjengere, men det gjorde jeg en juniettermiddag i 2005.

- Robert Green Ingersoll
Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: GeirK] #1815352 30/06/2014 19:44
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: GeirK

Under normale omstendigheter ville jeg heller ikke ha urinert på fortauet trillende på sykkel gjennom Vinstra sentrum rett foran forbausede fotgjengere, men det gjorde jeg en juniettermiddag i 2005.

Pictures or it didnt happen ICON_WINK

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: GeirK] #1815407 30/06/2014 20:47
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Det er vanskelig å skjønne syklisten her uten å ha vært med å sykle et tilsvarende ritt som lag. Kroppen er så høy på testosteron, adrenalin og endorfiner at du er ikke deg selv - du blir et dyr med ETT mål for øyet, å komme seg til Oslo så fort som mulig koste hva det koste vil.

Hvorfor tenker du at vedkommende syklist har vært med å syklet i et lag?
Det er intet i artikkelen som tilsier at dette gjaldt et av lagene så langt jeg har lest.
Ikke det at det i seg selv spiller noen rolle. Det er like regler for alle.

Men etter mitt syn viser tankene dine rundt det å nå målet noe av det som blir feil med syklingen i dag. Har man ambisjoner og forventninger om at konkurransen er viktigere enn det rundt seg, så må man faktisk søke annen arena for aktiviteten man holder på med. Ikke noe galt i å ønske dette, men da er lukket arena mer eller mindre påkrevet.

Blir litt feil om man starter i et ritt med et gitt regelverk og sier, joda, det er regler, men de er til for å tøyes. Hvor går denne grensen i såfall, og hvem setter den?
Dette kan man strekke rimelig langt, uten at vi som sykler er de som da kan eller skal si hit, men ikke lenger. Er det mine preferanser, dine eller en annen deltager sine som gjelder? Etter mitt syn så er det arrangøren sine. Kan ikke se at det er feil å hevde at alle rett og slett må forholde seg til spillets regler.

Man kan være fristet til å tro at det er denne tanken som gjorde at doping fikk fotfeste i sykkelsporten.

Redigert av Lurifax; 30/06/2014 20:49.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: mtbmaniac] #1815415 30/06/2014 20:53
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Som en liten avsporing så ser man at det nesten årlig er ryttere som blir hindret av tog osv i TDF f.eks. Dette er sånn det er og det er en del av rittet. De synes sikkert ikke noe om det, de som ligger i brudd og mister 2 av 4 minutter på grunn at tog og bommer. Men igjen, det er bare sånn det er.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Lurifax] #1815423 30/06/2014 21:04
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Det er vanskelig å skjønne syklisten her uten å ha vært med å sykle et tilsvarende ritt som lag. Kroppen er så høy på testosteron, adrenalin og endorfiner at du er ikke deg selv - du blir et dyr med ETT mål for øyet, å komme seg til Oslo så fort som mulig koste hva det koste vil.

Hvorfor tenker du at vedkommende syklist har vært med å syklet i et lag?
Det er intet i artikkelen som tilsier at dette gjaldt et av lagene så langt jeg har lest.
Ikke det at det i seg selv spiller noen rolle. Det er like regler for alle.

Men etter mitt syn viser tankene dine rundt det å nå målet noe av det som blir feil med syklingen i dag. Har man ambisjoner og forventninger om at konkurransen er viktigere enn det rundt seg, så må man faktisk søke annen arena for aktiviteten man holder på med. Ikke noe galt i å ønske dette, men da er lukket arena mer eller mindre påkrevet.

Blir litt feil om man starter i et ritt med et gitt regelverk og sier, joda, det er regler, men de er til for å tøyes. Hvor går denne grensen i såfall, og hvem setter den?
Dette kan man strekke rimelig langt, uten at vi som sykler er de som da kan eller skal si hit, men ikke lenger. Er det mine preferanser, dine eller en annen deltager sine som gjelder? Etter mitt syn så er det arrangøren sine. Kan ikke se at det er feil å hevde at alle rett og slett må forholde seg til spillets regler.

Man kan være fristet til å tro at det er denne tanken som gjorde at doping fikk fotfeste i sykkelsporten.

Synes du strekker det litt langt nå. Er ikke vits å lage dette til større problem enn det er. Her var det et lite uhell, uten skader, hvor syklisten stoppet og tydeligvis fikk forsikringer om at alt var ok før han syklet videre. Hadde det ikke vært for at noen ringte media, og de ved å utelate noen detaljer kunne generere et par tusen klikk, så hadde vi aldri hatt denne diskusjonen.

Styrkeprøven har vel vært noen år, og tilsvarende ritt arrangeres sikkert daglig over hele kloden så det fungerer vel relativt greit som det er i dag.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: mtbmaniac] #1815427 30/06/2014 21:09
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
Hvordan skal man legge igjen navn og telefonnummer til en jente på 13 som er ute og går? Jeg sykler ikke med penn og papir på meg, og å si navn og telefonnummer hjelper lite, det er glemt i neste øyeblikk fra motparten.

Lars Olav
Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: quattro] #1815441 30/06/2014 21:23
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: quattro
Hvordan skal man legge igjen navn og telefonnummer til en jente på 13 som er ute og går? Jeg sykler ikke med penn og papir på meg, og å si navn og telefonnummer hjelper lite, det er glemt i neste øyeblikk fra motparten.

Tja, er ikke alt for vanskelig å spørre om tlf nummer til mor/far, eller spørre om hun har telefon og gi henne eget nummer, men joda, ser at syklisten der og da sikkert trodde det var greit, gitt at hun faktisk har sagt at hun var ok. Syklisten har ikke uttalt seg, all den tid han ikke har gitt seg til kjenne ovenfor øvrigheta enn så lenge. Jeg tipper vedkommende sitter og har det lite ok akkurat nå om dagen, og det kan man forstå.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Lurifax] #1815447 30/06/2014 21:31
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: quattro

Tja, er ikke alt for vanskelig å spørre om tlf nummer til mor/far, eller spørre om hun har telefon og gi henne eget nummer, men joda, ser at syklisten der og da sikkert trodde det var greit, gitt at hun faktisk har sagt at hun var ok. Syklisten har ikke uttalt seg, all den tid han ikke har gitt seg til kjenne ovenfor øvrigheta enn så lenge. Jeg tipper vedkommende sitter og har det lite ok akkurat nå om dagen, og det kan man forstå.

Nå var jenta mer ungdom enn barn, så det faller seg ikke så naturlig å spørre om hvor er mamma, og det som er mest vesentlig hun var ikke skadet. Gjetter også på at syklisten har det lite ok, siden halve Norge tror han har meid ned en 4 åring, og stikket av.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Dexter] #1815449 30/06/2014 21:31
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Dexter
Synes du strekker det litt langt nå. Er ikke vits å lage dette til større problem enn det er. Her var det et lite uhell, uten skader, hvor syklisten stoppet og tydeligvis fikk forsikringer om at alt var ok før han syklet videre. Hadde det ikke vært for at noen ringte media, og de ved å utelate noen detaljer kunne generere et par tusen klikk, så hadde vi aldri hatt denne diskusjonen.

Styrkeprøven har vel vært noen år, og tilsvarende ritt arrangeres sikkert daglig over hele kloden så det fungerer vel relativt greit som det er i dag.

Fullstendig klar over at jeg strekker dette langt, det gjør jeg med vilje for å få frem et poeng. Følgebiler ble borte i år, hvorfor det mon tro? Politiet er i dialog med Styrkeprøven for å finne bedre løsninger for fremtidige ritt, så det er noe som ikke samsvarer når det kommer til rytternes ønske og krav om å sykle med tunnelsyn/skylapper som kun ser tidsmålet, og samfunnet forøvrig som skal fungere i takt med dette. Tegnestifter som har blitt en gjenganger er en hellvetes uting (en kompis ble offer for dette i år på nedsiden av Gjøvik) Disse tingene er der, de forsvinner ikke og mer enn hentyder at sykkelritt og ikke minst syklistenes oppførsel i disse ikke er i takt med hva som forventes av oss -fra de som ikke sykler.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: mtbmaniac] #1815453 30/06/2014 21:40
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Kan godt være at lag fungerer bedre enn puljene, de er færre, de er samkjørt og de holder seg kanskje på to rekker slik det blir fortalt de skal gjøre. Jeg ville ikke blitt overrasket om dette er tilfelle.

Likefullt så plikter man å stoppe dersom man blir delaktig i et uhell. Er det personskade, om enn kun noen skrubbsår som er synlig så skal man melde fra. Det er ikke umulig at det kan bli hodeskade i slike sammenstøt, et lite hei, gikk det bra er ikke nok til å avdekke dette.
Her har det tross alt gått bra med jenta, så i dette tilfelle så får det neppe noen konsekvenser i særlig grad. Det jeg tipper slår uheldig ut nå er at rytteren som var involvert ikke har tatt kontakt med politiet (men for alt vi vet kan han ha gjort dette nå)

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Lurifax] #1815466 30/06/2014 22:00
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
Når det viser seg at syklisten har stoppet og sjekket at alt er ok, og det tross alle avisoppslag er helt ok med jenta, vil jeg frikjenne syklisten og gruppa fullstendig. Det som derimot er mer bekymringsverdig er at enkelte her inne viser en mentalitet som er helt hinsides all fornuft. Ja, det går fort i et felt, men et resultat på dette nivået betyr vel tross alt ingenting? Når sykkel-NM går samme helga er det vel åpenbart at man ikke engang er blant de beste i Norge selv om man sykler TO på under femten timer. Det er sikkert titusener av syklister verden over som er bedre. Allikevel ønsker man å rettferdiggjøre at man kan tøye og bryte regler og sette sitt eget resultat over andres helse fordi man har lagt ned noen hundre treningstimer.
Jeg har ingenting i mot at folk ofrer tid og penger på å gjøre det så godt som mulig, jeg synes det er kjempegøy å konkurrere selv, men det kan være at enkelte trenger en realitetsorientering og et nytt perspektiv.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Boas] #1815475 30/06/2014 22:13
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Riktig som du skriver, det kan godt være viktig og et stort mål, men det er ikke viktigst og viktigere enn uhell og andre alvorlige ting.
Der må man nesten sette grensen (og den har allerede blitt satt, så da gjelder det å følge dette)

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Boas] #1815486 30/06/2014 23:14
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Boas
Når det viser seg at syklisten har stoppet og sjekket at alt er ok, og det tross alle avisoppslag er helt ok med jenta, vil jeg frikjenne syklisten og gruppa fullstendig. Det som derimot er mer bekymringsverdig er at enkelte her inne viser en mentalitet som er helt hinsides all fornuft. Ja, det går fort i et felt, men et resultat på dette nivået betyr vel tross alt ingenting? Når sykkel-NM går samme helga er det vel åpenbart at man ikke engang er blant de beste i Norge selv om man sykler TO på under femten timer. Det er sikkert titusener av syklister verden over som er bedre. Allikevel ønsker man å rettferdiggjøre at man kan tøye og bryte regler og sette sitt eget resultat over andres helse fordi man har lagt ned noen hundre treningstimer.
Jeg har ingenting i mot at folk ofrer tid og penger på å gjøre det så godt som mulig, jeg synes det er kjempegøy å konkurrere selv, men det kan være at enkelte trenger en realitetsorientering og et nytt perspektiv.

Med den holdningen kan man legge ned alt av breddeidrett. Det er vel ingen som gidder å stille opp i et ritt uten å gjøre så godt en kan ut i fra de forutsetningene man har. Som nevnt før, det fungerer i dag.

Er vel ikke vits å sykle NM heller, det er tross alt ikke VM.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Lurifax] #1815515 01/07/2014 05:32
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det er vel akkurat det jeg også har skrevet

Dette kan man strekke rimelig langt, uten at vi som sykler er de som da kan eller skal si hit, men ikke lenger. Er det mine preferanser, dine eller en annen deltager sine som gjelder? Etter mitt syn så er det arrangøren sine.

Ikke trafikkreglene? Arrangøren tillater at man har lagkonkurranse. Vegtrafikkloven er i mot.

- Robert Green Ingersoll
Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: GeirK] #1815519 01/07/2014 05:46
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Man innbyr til konkurranse hvor man påpeker at trafikkreglene gjelder. Hva har man som arrangør gjort da?

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: mtbmaniac] #1815527 01/07/2014 05:55
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
For de som tror jeg er i mot lagkonkurranser / tur-ritt og full gass så kan jeg opplyse at jeg ikke er det, dog er jeg vårt ansvar bevisst, vi må sørge for å gjøre dette innenfor rammer som ivaretar sikkerheten vår -og andres. Uansett så fritar det oss ikke fra ansvar om vi er uheldige og havner i et uhell, da må vi avstå fra "målet" i akkurat dette rittet og gjøre det som er riktig. I denne konkrete saken så ville det vært riktig å bryte rittet.

Vi må ikke gjøre det så vanskelig og problematisk at det fremstår som om man har slike uhell i hvert eneste ritt.

Er jo så enkelt som at man der og da gjør det eneste riktige, og det som forventes av alle som er innvolvert i uhell med personskade.

Det at det er diskusjoner rundt akkurat dette siste, det er det jeg reagerer mest på. Det burde ikke være en diskusjon i det hele tatt. Det at man mener man kan gå utover gitte rammer viser at vi har et holdningsproblem.

Kanskje problem partier burde vært nøytralisert? Landegrensen gjorde vel et forsøk på dette i år, hvordan det fungerte har jeg null peiling på, men det er f.eks. en mulig vei å gå. Alt som gjør konflikten med samfunnet mindre og bedrer syklistenes rykte vil jo på sikt gi bedre rammevilkår for nettopp syklister.

Det at man oppfattes som egoister i kondomdrakter er noe man burde jobbe for å endre. Kanskje vi får mindre spylerveske i trynet også, om noen år. Bedre holdninger vil gi bedre samhandling og økt forståelse -tror jeg.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Dexter] #1815531 01/07/2014 05:58
Dan Offline
More than words
More than words
Med den holdningen kan man legge ned alt av breddeidrett. Det er vel ingen som gidder å stille opp i et ritt uten å gjøre så godt en kan ut i fra de forutsetningene man har. Som nevnt før, det fungerer i dag.

Hvis du endrer det til forutsetningene man får så skal jeg være enig. Ellers kan man gjerne legge ned all breddeidrett. En av forutsetningene man får i Trondheim-Oslo er at man skal følge trafikkreglene.

"Det fungerer i dag"? Ja, jøss, det skjer jo aldri noe i disse rittene som man kan klage på. Det er jo ikke som at folk blir skadet eller dør...

Jeg synes treningsnarkomane konkurranseegoister kan ta seg en bolle. Jeg har etter hvert blitt motstander av all proffidrett. Tror jaggu jeg skal utvide det til breddeidrett også.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: ] #1815533 01/07/2014 06:01
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: pedaIglipp
Det er bare sånn kroppen til de fleste funker når den er satt under sterkt fysisk og psykisk stress (selvpåført eller ikke).

De samme mekanismene som får noen til riskere seg selv for å redde andre, kan få en annen til å risikere andre for å redde seg selv.

Enten må vi godta at idrettskonkurranser har dette elementet i seg, eller så få vi slutte å arrangere de og slutte å idealiserer idretten som noe kjernesunt.

Da synes jeg godt vi kan si at vi ikke godkjenner det. Idretten er jo ikke kjernesund. Trening, øving, lek og mestring er sunt. Konkurranse derimot gjør folk til egoistiske tullinger.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Lurifax] #1815545 01/07/2014 06:30
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Man innbyr til konkurranse hvor man påpeker at trafikkreglene gjelder. Hva har man som arrangør gjort da?

Det kan man påpeke alt man vil så lenge man arrangerer en konkurranse som krever at man bryter trafikkreglene og har bilde av ryttere som bryter trafikkreglene i banneret på web-forsiden.

- Robert Green Ingersoll
Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Lurifax] #1815551 01/07/2014 06:35
Øyvind V Offline
More than words
More than words
I denne konkrete saken så ville det vært riktig å bryte rittet.

Hadde du virkelig gjort det? Har du aldri brutt en eneste regel i løpet av et ritt?

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Lurifax] #1815552 01/07/2014 06:35
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
For de som tror jeg er i mot lagkonkurranser / tur-ritt og full gass så kan jeg opplyse at jeg ikke er det, dog er jeg vårt ansvar bevisst, vi må sørge for å gjøre dette innenfor rammer som ivaretar sikkerheten vår -og andres.

Du er i mot lagkonkuranser dersom du krever at man skal følge trafikkreglene. Hva er å "ivareta sikkerheten vår"? At sjansen for å skade seg ligger på samme nivå som hvis man bare sykler seg en tur.

- Robert Green Ingersoll
Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: GeirK] #1815565 01/07/2014 07:06
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
For de som tror jeg er i mot lagkonkurranser / tur-ritt og full gass så kan jeg opplyse at jeg ikke er det, dog er jeg vårt ansvar bevisst, vi må sørge for å gjøre dette innenfor rammer som ivaretar sikkerheten vår -og andres.

Du er i mot lagkonkuranser dersom du krever at man skal følge trafikkreglene. Hva er å "ivareta sikkerheten vår"? At sjansen for å skade seg ligger på samme nivå som hvis man bare sykler seg en tur.

Sjansen for å skade seg er alltid til stede, uhell kan man ha, velter man og kan fortsette, så fortsetter man. Kjører man forbi et lag man tar igjen i motsatt kjørefelt, fordi man kun ser målet og tiden (tunnelsyn) og utsetter seg selv og ikke minst andre for fare og unødig mulighet til belastning så tar man en sjanse jeg ikke er villig til å akseptere.

Det er det vi snakker om her, man skal ikke forsvare idioti fordi man har et startnummer på sykkelen. Og det finnes mer enn et eksempel på at syklister i tur-ritt tar sjanser som ikke ligner grisen. Alt med unnskyldninger bundet opp i, jammen -jeg konkurrerer jo..

Du synes dette er greit, jeg synes ikke dette er greit. Politiet synes heller ikke dette er greit. Ekstremt mange som er bilførere synes absolutt ikke dette er greit. De samler seg på sosiale media og lager kampanje mot syklister generelt, ja for alle med en BIB er jo en potensiell idiot. Flotte greier, kun fordi enkelte mener egne mål er viktigere enn alt annet.

Det er regler å følge, de skal følges. Uansett hva man heter, ønsker man ikke være med innenfor disse rammene så får man se til å finne noe annet å holde på med.

Jeg, og jeg tror mange med meg, er drittlei av at egoister med tunnelsyn ødelegger noe så fint som sykling og sykkelsport.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Øyvind V] #1815570 01/07/2014 07:11
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Øyvind V

Hadde du virkelig gjort det? Har du aldri brutt en eneste regel i løpet av et ritt?

Om jeg hadde truffet ei jente med sykkelen min, så hadde jeg stoppet og forsikret meg om at alt var ok med henne -det er jeg 100% sikker på.
Hvorvidt jeg måtte bryte fullstendig eller ei er helt avhengig av jentas ved og vel, et lite nikk og rop over skulderen "gikk det bra" hadde ikke skjedd fra min side. Det vet jeg, all den tid jeg vet hvordan jeg er som person og hvilke verdier jeg har. Jeg har til og med vært med på noe lignende hvor jeg gjorde nettopp dette. Jeg droppet egne ambisjoner og eget ritt, for å hjelpe en annen. Har faktisk ikke ofret tapt plassering og ny pers en tanke i etterkant, for slikt betyr fint lite i den store sammenhengen.

At andre har annet syn på dette, det vet jeg, og det er faktisk litt skremmende.
Sykt lite imponerende å se gangsynet når man setter noe så banalt som et sykkelritt opp mot en person sitt ved og vel.

Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Lurifax] #1815572 01/07/2014 07:15
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Du synes dette er greit, jeg synes ikke dette er greit.

Smekk! fishwhack Les hva jeg skriver og ikke gjett på hva jeg mener. Er det utstrakt tolkning eller hersketeknikk når du prøver å tillegge meg meninger jeg ikke har?

- Robert Green Ingersoll
Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Lurifax] #1815576 01/07/2014 07:21
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det er det vi snakker om her, man skal ikke forsvare idioti fordi man har et startnummer på sykkelen. Og det finnes mer enn et eksempel på at syklister i tur-ritt tar sjanser som ikke ligner grisen. Alt med unnskyldninger bundet opp i, jammen -jeg konkurrerer jo..

Du synes dette er greit, jeg synes ikke dette er greit. Politiet synes heller ikke dette er greit. Ekstremt mange som er bilførere synes absolutt ikke dette er greit. De samler seg på sosiale media og lager kampanje mot syklister generelt, ja for alle med en BIB er jo en potensiell idiot. Flotte greier, kun fordi enkelte mener egne mål er viktigere enn alt annet.

Det er regler å følge, de skal følges. Uansett hva man heter, ønsker man ikke være med innenfor disse rammene så får man se til å finne noe annet å holde på med.

Jeg vet ikke om du har sterkt konkurranseinstinkt. Det har jeg. Jeg vet ikke om du konkurrerer. Det har jeg gjort. Jeg ble en idiot når jeg konkurrerte i sin tid fordi jeg hentet frem primititive instinkter og laserfokus, med påfølgende defokus på alt som ikke bidrar til resultatet. Jeg er ikke den eneste som har det sånn. Derfor bør sykkelritt ikke foregå på åpen vei.

- Robert Green Ingersoll
Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Dan] #1815577 01/07/2014 07:21
K
keo Offline
Ringrev
Ringrev
K
Sitat: Dan

Hvis du endrer det til forutsetningene man får så skal jeg være enig. Ellers kan man gjerne legge ned all breddeidrett. En av forutsetningene man får i Trondheim-Oslo er at man skal følge trafikkreglene.

"Det fungerer i dag"? Ja, jøss, det skjer jo aldri noe i disse rittene som man kan klage på. Det er jo ikke som at folk blir skadet eller dør...

Jeg synes treningsnarkomane konkurranseegoister kan ta seg en bolle. Jeg har etter hvert blitt motstander av all proffidrett. Tror jaggu jeg skal utvide det til breddeidrett også.

Begynner å bli mange du er motstander av...

Redigert av keo; 01/07/2014 07:24.

keo
Re: Er sluttiden virkelig viktigere enn alt annet? [Re: Lurifax] #1815584 01/07/2014 07:26
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Øyvind V

Om jeg hadde truffet ei jente med sykkelen min, så hadde jeg stoppet og forsikret meg om at alt var ok med henne -det er jeg 100% sikker på.

Det var vel det som skjedde i den aktuelle saken også, så langt vi vet. Fyren stoppet og spurte om alt var bra, det var det, han satte seg på sykkelen og syklet videre. Vi vet jo ingenting om fyrens "modus" i det han dro videre. Ikke sikkert han pesa avgårde for å få en god tid, kanskje han satt der med en skikkelig vond følelse og lurte på hva han egentlig burde/kunne ha gjort?

Litt bombastisk å si at det eneste riktige hadde vært å stå av.

Side 5 av 12 1 2 3 4 5 6 7 11 12

Moderator  support