Må legge til at den definitivt har utseende med seg. Lækre saker.
Hadde den vært tilgjengelig straks kunne den der frista ja, men nå er en fin og svart sak snart her, og basert på hva jeg kan nerde meg til på internett er den ikke helt skvetten hverken opp eller ned den heller
Per B.
Re: Synsing ønskes, ny og tidløs stisykkel skal kjøpes
[Re: perbl]
#180513112/06/201417:44
Hadde Nomaden vært litt mer folkelig priset hadde den trolig vært på vei til meg og. Lurer på om det kommer en litt rimeligere "lavspekket" variant av den med den den noe rimeligere X1 gruppen til sram.
Ta noen skikkelige bilder av sykkelen ute i skauen slik at vi andre blir inspirert til å sette en bestilling
Finner jo bare oppstilte salgsbilder av den sorte ramma på nett..
Fotoapparat og blits har vært fulladet en ukes tid, men sålenge folk holder han skjeggete fyren jeg har handlet med opptatt på andre fronter blir det lite med tid på å sette på all den tapen jeg bestilte til sykkelen fra Invisiframe.
Burde kanskje tatt den jobben sjøl når jeg ser på tiden dette tar
Per B.
#181100823/06/201413:40
Fikk sniktafset litt på partysvenskevarianten til partytrønderen under OsloEnduro.
Sykkelen ser utrolig solid ut og ser også ut som om den kunne veie 15-16kg, men når man plukker den opp så er den lett som ei fjær.
I RL (som kidsa sier) er partysvenskevarianten utrolig nok ikke så skrikende og vulgær som den ser ut på bilder, men kommer jeg med en sykkel med de fargene er jeg redd folk ler og stempler meg med: "å ja, 40 års krisa ja..."
Med sort variant med noen velplasserte fargeaksenter håper jeg å gli under radaren, både hjemme og ute blandt folk
Sindre R.
[Re: sindrer]
#181101923/06/201413:59
Med sort variant med noen velplasserte fargeaksenter håper jeg å gli under radaren, både hjemme og ute blandt folk
Det er litt det som er taktikken min og. Kommer man noe sted med turkisvarianten forventes man jo nå å kjøre som unge Mæhle, med den svarte håper jeg å snike meg unna med rolig søndagskjøring
Per B.
#181102323/06/201414:03
Importøren ringte oppglødd samme dag som han hadde fått den første Nomaden. En test ble nesten avtalt, men jeg tror han er for opptatt med å bruke den selv til å låne den ut til test.
Gaute
[Re: Tallak]
#181126623/06/201421:33
Tung som ei dykkerklokke da, jo? Tilbake på sporet igjen: "Tidløs" er litt problematisk, noe andre sikkert har påpekt allerede. Det er jo reint håpløst hvor fort utviklinga går...
Gaute
[Re: baronKanon]
#181127223/06/201421:49
Tung som ei dykkerklokke da, jo? Tilbake på sporet igjen: "Tidløs" er litt problematisk, noe andre sikkert har påpekt allerede. Det er jo reint håpløst hvor fort utviklinga går...
Jeg får håpe den nye gassfjæra til Canyon ikke slår an hos flere produsenter, og at dette ikke er normen for allsidige grove sykler fra neste sesong
Bortsett fra dette satser jeg på at det ikke skal komme store nyvinninger som vil gjøre Nomaden utdatert de neste par sesongene
Redigert av perbl; 24/06/201409:13.
Per B.
#181158124/06/201411:18
Jeg får håpe den nye gassfjæra til Canyon ikke slår an hos flere produsenter, og at dette ikke er normen for allsidige grove sykler fra neste sesong
Bortsett fra dette satser jeg på at det ikke skal komme store nyvinninger som vil gjøre Nomaden utdatert de neste par sesongene
Santa Cruz kom med en oppdatering av opphenget til den første Nomad'en, som man fortsatt kan kjøpe og ettermontere. Tipper de kommer noe lignende om det skulle være behov. Santa Cruz er gode på å serve ettermarkedet.
Eventuelt er det vel ikke umulig at disse flinke karene her kommer med en løsning skal du se:
Interessant paragraf om enve hjulene og valg av eiker i pinkbike sin omtale av nomaden. Det har jo vært en del diskusjoner på forumet om valg av eiker til am hjul og her ender de altså opp med aerolite eiker fordi at competition eiker er for stive (??) for enve sine karbonfelger.
[Re: H.Iversen]
#181495330/06/201410:53
Hvordan henter man så en sykkel? Jo, med en annen sykkel så klart!
Feriepengene monteres:
Flere bilder kan komme, men har ikke tid til å bruke den så all verden i kveld. Endte også opp med å kjøpe meg verdens mest udugelige demperpumpe fra Lezyne, gedigen sak som pumper til 300psi, og slipper ut 150 av disse når man skrur av slangen fra demperen. Veldig skeptisk til om det bare er luften i slangen som slippes ut, trykket er markant lavere når jeg kobler pumpa til demperen igjen.
Blir nok muligens bruk av G-sports fornøydhetsgaranti i morgen, gikk litt for kjapt til at jeg sjekka specs ift de andre pumpene som hang der, spurte nå i forbifarten selgeren om det var noen grunn til å velge den ene over den andre og, uten å få særlig til advarsler om begrensninger. Ser ut til at jeg må godt over 250 for å få 20-30% sag hvertfall.
Redigert av perbl; 30/06/201417:09.
Per B.
#181525030/06/201417:08
Kan forøvrig allerede kjenne fra den kjappe sykkelturen i byen for å handle pumpe med kjapp svingom innom Festningsparken at dette er noe helt annet enn noe annet jeg har hatt tidligere. Den superslakke styrevinkelen, men likevel tilsynelatende så kjapp oppover er en fascinerende kombinasjon.
Per B.
#181526530/06/201417:54