Dette er nok den neste starten jeg noen gang har hatt, og første gangen jeg har klart å klikke meg rett i pedalen ved start... Gikk som bare pokkern i 10-15 min, til aller første terrengparti... Hadde da hatt en puls på 189 over en periode:). I første stidelen her ( her snakker vi monsterflyt) så fikk jeg så sinnsykt vondt i magen, skikkelig spyfølelse ( kanskje pga hard åpning?

) noe som igjen førte til at jeg knapt klarte å tråkke fremover. Aldri sykla så tregt her før:(. Så kom en kort grusstrekk hvor jeg håpet å kunne hente meg noe. Men neida, kom meg rett og slett aldri skikkelig igjen, og jeg prøvde og var igrunn positiv da du kom Odd, rett før andre terrengparti. Her hang jeg greit med i ryggen til asfalten, men nye magesmerter umiddelbart på asfalten førte til at jeg bare måtte gi opp. På veg oppover til gåsbu ble jeg passert av flere jeg har slått brukbart tidligere år, så skal love dere at detta var kjett:/. Hele rittet videre gikk da trått, helt ok i lette partier, men null trøkk ellers.., selv ikke i terrenget fikk jeg til noe.., bare tungt, veldig tungt.. Vurderte flere ganger å bare bryte, men men.., kom meg i mål på noe bedre tid enn i fjor, men var endel bedre forhold i år.. Dog samme plassering som i fjor, 5 plass.
Men det skal jeg ha, jævlig god start.... Er ikke starten det er noe feil med,men sprekken etter 10 min..... ( sitat Inge Bråten til Dæhlie sine tidlige år).