I følge tv2.no, vil Thor Hushovd i en pressekonferanse i dag, si at han legger opp. Vil gjerne rette en takk for store øyeblikk han har levert opp gjennom årene. Man kan si mye om Thor Hushovd, men han har vært en stor pådriver for at sykkelsporten i Norge er der den er i dag.
Trist.. han har gjort mye for norsk sykkelsport, å vært en motivasjon for mange nye syklister her til lands.. Synd han har hatt så mye motgang de siste par årene, ellers så tror jeg han kunne vært med ett par år til.
it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Det var kjedelig nyheter. Thor har gitt oss utrolig mange flotte øyeblikk. La oss håpe vi får se han som kommentator eller del av støtteapparat i tiden fremover.
Takk for innsatsen Thor!
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Jaja....får håpe TV2 tar feil, men har ligget litt i kortene egentlig. Han blir jo ikke yngre og jeg tror det å skulle trene seg opp igjen og igjen og igjen er rimelig slitsomt og irriterende.
En av de største norske idrettsutøverne noensinne!
Ja utrolig trist hvis dette stemmer. Har vært en av mine virkelig store helter. Men det ligger jo i kortene at dette snart kom. Takk for ufattelig mange gode idrettsøyeblikk.
Vemodig, men kommer vel alltid en tid for alt. Må vel påstå at Thor er en stor årsak til min sykkelinteresse. I de første sykkelårene var det først å se Thor på tven før man dro ut og trodde man var Thor på veien Han har gitt mange gode timer med sykkel foran tven
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
Takk Thor! Definitivt sørget for mange fantastiske stunder på sommeren når man skulle vært ute men sitter klistret inne og ser på herlige rykk og spurtseire.
Ai ai, enig Anders. Glemmer aldri det glade ansiktet hans når han hadde avgjort den grønne trøya siste gangen han vant den (mot Cavendish) med solobrudd og bare koste seg opp Col de Colombiere (hvis jeg skriver det riktig, syklet den ned senest i i fjor sommer), der opp sto jeg og en kompis (som også heter Anders) og heiet han fram, løpe ved siden av. Thor tok det rolig, var langt foran hovedfeltet likevel, tok seg tid å snakke med oss som småløp ved siden av(sa at dette var en bra dag) og tilogmed ga flaska si til min kompis, som sikkert enda ikke har vaska den.
Dette er mitt Thor Hushovd moment. Ellers takke for alle gode minner som jeg har hatt foran tv'n. Den største sykkelhelt vi har hatt i Norge etter min mening, foran Gunn Rita.
Mye minner: Sykkelinteressen min startet ironisk nok på ferie i Danmark og en campingplass med Bjarne Riis besettelse i 96. Da var jeg 8 år. Heldigvis kom Thor Hushovd og reddet meg fra Telecom/T-Mobile løgnen, og han er uansett den som har betydd mest for meg(neppe aleine i det). Traff godt med å være 18 år i 2006 på kompistur i Paris. Stod 100 meter etter målgang på Champs-Elysèes. Året før hadde jeg kjøpt full Credit Agricole outfit med norske flagg på halsen(fra Kjell Sykkel på nett). Ante ikke engang hvor Brumunddal var den gang, nå bor jeg rett rundt hjørnet. Mange minner og mye følelser når han legger opp. Tenk om, tenk om han hadde fått den tempomedaljen fra Sidney-OL som han kanskje skulle hatt(mtp doping - spekulasjoner).
Dog den største, samt en hyggelig fyr som er høflig mot sine fans.
Takk Thor! Definitivt sørget for mange fantastiske stunder på sommeren når man skulle vært ute men sitter klistret inne og ser på herlige rykk og spurtseire.
For meg er Thor tidenes norske sommeridretts-utøver, og har mange gode minner fra karrieren hans.
Mitt største øyeblikk var da jeg satt i et parkeringshus i Hillerød før starten av Hillerød MTB Marathon og fikk med meg målgangen på radio.
Norsk sykkelsport har mye å takke ham for. Få utøvere, ser vi bort fra Magnus Carlsen, har hatt en så massiv positiv effekt på idretten sin. At han gir seg nå er forståelig, men også fryktelig vemodig.
Virkelig en trist nyhet. En fantastisk inspirasjonskilde, og var vel på mange måter den som åpnet øynene mine for sykkelsporten. Det blir gravøl i kveld. Men det blir også spennende å se hva han satser på fremover etter endt karriere. Minnene fra hans prestasjoner står virkelig sterkt, og vil og er forsatt inspirerende. Takk Thor.
Mitt desidert største sykkeløyeblikk. Fra 2:45 i denne:
Han har prestert større resultater, men denne spurte gir meg fremdeles gåsepels bare jeg tenker på den. Hver gang jeg ser den står jeg på gulvet og hyler akkurat som om det er direktesendt.
Jeg synes hans tilbaketrekking kommer en sesong for sent. Det er en stor fare for at alle kollapsene hans de siste sesongene huskes bedre enn de store øyeblikkene.
Men tusen takk, Thor. Hvil på laurbærene. Men gi oss noe å hyle for i Spania i slutten av september først.
Jeg synes hans tilbaketrekking kommer en sesong for sent. Det er en stor fare for at alle kollapsene hans de siste sesongene huskes bedre enn de store øyeblikkene.
Tror ikke vi skal bekymre oss for det. Har brukt litt tid i dag på å se diverse videoklipp av TH sin seire. Det som slår meg (og det til litt forundring), er at de er helt rått å sitte å se på disse den dag i dag. Kjenner fader meg at håndflatene blir klamme og hele kroppen spenner seg når TH drar til på tunge gir. Eller når han kjører som i Pau og bare henter og så kjører fra de FDJ og Cofidis rytteren som om de skulle vært juniorer. TH sine prestasjoner blir ikke glemt. Flere av de er for meg nesten i et episk format!
Redigert av sveinaa; 27/06/201411:47.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Tror ikke vi skal bekymre oss for det. Har brukt litt tid i dag på å se diverse videoklipp av TH sin seire. Det som slår meg (og det til litt forundring), er at de er helt rått å sitte å se på disse den dag i dag. Kjenner fader meg at håndflatene blir klamme og hele kroppen spenner seg når TH drar til på tunge gir. Eller når han kjører som i Pau og bare henter og så kjører fra de FDJ og Cofidis rytteren som om de skulle vært juniorer. TH sine prestasjoner blir ikke glemt. Flere av de er for meg nesten i et episk format!
Ja, men du og jeg (og hele forumet) er spesielt interesserte. "Folk" har veldig dårlig hukommelse.
Ja, men du og jeg (og hele forumet) er spesielt interesserte. "Folk" har veldig dårlig hukommelse.
Det er ganske mange som ikke er "spesielt interesserte" som har sittet benket til TV2 sendingene. Selv for mange som ikke eier en sykkel en gang ble det "soundtracket" til deler av sommerferien disse sendingene. Aner ikke hva seer tallene til tv2 var/er men at det er flere som har fulgt TdF enn de som daglig er på terrengsykkel.no og procycling.no er jeg ikke i tvil om.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
3. sesongen nå med kyssesyke-viruset i kroppen ble det akkurat sagt på tv2 nyhetskanalen og landevei.no. Da er det fort snakk om aktivt ebv. Det er i så fall veldig forståelig at han legger opp. Videre aktivitet på toppnivå vil nok bare ødelegge ham hvis ikke viruset gir opp.
Kjedelige greier! Det burde vært noen år igjen av karrieren hans, det manglet nok ikke kontraktstilbud, men han gir seg nok ikke for tidlig.
Takk for mye god underholdning! Han vant jo omtrent alt en sprinter kan vinne, og litt til. Synd med Paris-Roubaix
Thor har gjort det meste sammen med Tv2 og Birken for sykkelinterssen her i landet. Men skjønner godt han legger opp, rikitg nok litt spent på om han blir tatt ut til VM.
Nå er det jaggu bra at Kristoff er såpass bra som han er så det norske folk har noen å heie på under TDF.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.