Hvorfor finner ikke Strava de nyeste øktene på min Garmin 910? Strava finner selve klokka vha. USB-stick, men det kommer kun opp gamle økter fra 2012/2013 når den er ferdig å lete (63 stk. Vet ikke hvor den finner disse da klokka kun har siste økt lagret.) Kan overføre ved å eksportere filene fra Garmin Connect til Strava, men da blir enten tiden eller distansen helt på jordet.
Velg Åpne fil og så naviger til C:\Users\the\AppData\Roaming\Garmin\Devices Der har du en mappe med et devicenummer som alle aktivitetene overføres til (i hvertfall ved bruk av Garmin Express som overføres). Evt er det annen katalog men søk etter *.FIT filer så ser du hvor de er plassert på din pc
Hvorfor finner ikke Strava de nyeste øktene på min Garmin 910? Strava finner selve klokka vha. USB-stick, men det kommer kun opp gamle økter fra 2012/2013 når den er ferdig å lete (63 stk. Vet ikke hvor den finner disse da klokka kun har siste økt lagret.) Kan overføre ved å eksportere filene fra Garmin Connect til Strava, men da blir enten tiden eller distansen helt på jordet.
Noen som kan hjelpe?
Bruker du ANT Agent eller Garmin Express? Garmin Express lagrer filene et annet sted enn Ant Agent, og jeg tror ikke Strava leter andre steder enn der ANT Agent legger dem...
Har brukt både ANT Agent og Garmin Express, men får det bare ikke til. Tapiriik funker bra, men det skal jo gå an å få overført rett fra klokka til Strava?
Grunnen til at jeg ønsker dette er at uansett hvilken metode jeg bruker for å få filene på Strava så blir "Moving time" bare en tredjedel av hva som er riktig. Alt blir riktig på Garmin Connect.
Har avinnstallert alt som har med Garmin for så å innstallere på nytt. Klarer fortsatt ikke overføre direkte fra min 910XT til Strava, ref bildet under. Ingenting skjer. Noen som vet hva som er galt?
Velg File og last opp fra C:\ProgramData\Garmin\GarminConnect\Forerunner 910XT-3865496396\Upload\FIT_TYPE_4 hvor du bytter ut uthevet katalog med din katalog for ID til klokken. Det er denne måten du må laste opp på for 910XT
Velg File og last opp fra C:\ProgramData\Garmin\GarminConnect\Forerunner 910XT-3865496396\Upload\FIT_TYPE_4 hvor du bytter ut uthevet katalog med din katalog for ID til klokken. Det er denne måten du må laste opp på for 910XT
Dette såfremt du har installert Garmin Express
Så det går ikke an å laste automatisk via USB-sticken til Garmin slik som jeg gjør via Garmin Express? Alt som er automatisk er bra
program data = C:\Program Files (x86)\Garmin Og nei det går ikke via usb-stick av det jeg har prøvd. Enkelt å laste opp via File, bla igjennom - men husker forrige katalog så bare å velge siste aktivitet(er)
Dette såfremt du har installert Garmin Express
Har ikke filen \GarminConnect\..... i mappa mi som heter Garmin
Skrev litt feil gitt. Programdata er en skjult mappe. Velg verktøy/mappealternativer/vis og kryss av for "vis skjulte filer..." så vil du se den. Evt bare lim inn C:\ProgramData\Garmin i adresslinjen så kommer du inn dit
Har du sjekket "Upload" og sync inne i Strava? De har full støtte for express nå. Strava finner alle mine Garmin enheter. Både 800, 810, 910, 610 og de gamle som 500 ++
Ja vi er en stor familie, og ja, vi bruker Garmin alle sammen
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
copymysports.com fungerer som bare det. Nå uten særlig forsinkelse også. Alt går av seg selv fra Garmin Connect til Strava og Runkeeper om man ønsker det.
Giant Propel Advanced 0, Scott Scale 910, Trek Madone 2.1
Har blitt noe rart her i det siste, mulig den siste linken her har løsningen. Nå om dagen så får jeg processing og det tar votter og vinter. Ser også at .fit endelsen er borte i mappen med 910 økter på selve datamaskinen også.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
Hvis det er ekstremt mange filer i katalogen, https://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId=%7B6e1aa610-6d25-11dc-6782-000000000000%7D
Så flytt filene til en backupkatalog. Da skal nye aktiviteter som lastes inn fra klokken lastes videre mye raskere.