Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Erfaringer med Canyon?

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: Trønderbart] #1809763 20/06/2014 17:31
Rene Offline
Besatt
Besatt
Jeg bestilte fredag i uke 22, sykkelen var da ikke tilgjengelig før CW 23 (uke 23), så jeg satset jo på at sykkelen ble sendt i løpet av uke 23. Uka gikk og lite skjedde. I midten av uke 24 ringte jeg og spurte om status, og da fikk jeg beskjed om at dessverre blir ikke sykkelen sendt før uke 26 pga forsinkelser.

Noen dager senere (fredag uke 24) fikk jeg mail om at sykkelen nå var levert til UPS og var på vei til meg. Penga var trukket fra kredittkortet også da.

Dessverre var den en time eller to for sen inn til Tollen i går, slik at den ikke rakk med toget/lastebilen til Stavanger i natt. Derfor er siste status i dag tidlig at den var på terminal i Oslo, og derfor blir det ikke sykkel på meg før på mandag.

En uke senere enn forespeilet, men ikke akkurat noe avskrekkende for kjøp neste gang. Som de sier selv på nettsiden, det er høysesong akkurat nå og det kan ta 5-7 dager bare å få avgårde sykler som er på lager. Min var heller ikke på lager, så ingen skandale. Kjipt siden det er kremvær og stiene er tørre, men jeg skal overleve til neste uke.

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1811427 24/06/2014 08:40
H
hveminem Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Da har jeg også slengt meg inn i rekken av nordmenn som bestiller fra Canyon. Den lekkerbisken som (forhåpentligvis i tide) kommer seilende i posten er en Endurance CF 9.0. Ser at jeg også traff godt på euroen da jeg bestilte.

Sykkelen ble bestilt uke 24, med leveringsuke 31. Dette står meget klart inne på nettsidene før du bestiller, så det har jeg ikke noe problem med. Så nå er det bare å vente i spenning. Kommer en oppdatering senere. Forhåpentligvis i uke 31/32:)

Skal sies at jeg har en tysk fetter som har tatt og tar seg av all krangling over telefon med ze germans. Dette forenkler ting en del...

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1811574 24/06/2014 11:14
mseather Offline
Avhengig
Avhengig
traff godt på euroen? den er jo skyhøy jo ICON_TONGUE canyon trekker vel ikke pengene før sykkelen er sendt så vidt jeg husker ICON_WINK

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1811602 24/06/2014 11:34
R
rkaspers Offline
Fersking
Fersking
R
Kjøpte og fikk levert canyon ultimate cf slx di2 for noen uker siden og er generelt sett veldig fornøyd! Stiv og god respons. Dog er det noen småting jeg har å plukke på hva gjelder montering. Det virker som noen i tyskland har vært litt raske og har klart å feilmontere styrelager da det er en merkbar slark i gaffelen. Forsøkte å følge deres guide på nett for å fjerne slark, men det nyttet ikke. Konklusjon ble etter å ha kontaktet Canyon Norge at jeg kunne få lokalt verksted til å fikse monteringen på nytt og at de ville refundere dette. Her fikk jeg svar 30min etter å ha sendt mail, så har lite å klage på servicen sånn sett.

En annen ting derimot som jeg har merket meg etter noen turer er hvor merkelig/rar konstruksjonen til top-cappen på stemmet er (denne mye diskuterte proppen på toppen med hull gjennom). Den faller jo rett og slett av om jeg slår borti den. 2 ganger i forrige uke under diverse skiltspurter kom jeg borti denne med kneet og slo opp et par spacere i farta. 5min med leting i gresset senere var de på plass igjen.

Var innom verksted i går for å få fikset styrelager og da sa de at de hadde hatt lignende problem med en i forrige uke. Sykkelen kom med stemmet montert på høyeste nivå med spacere under. Det virker som at problemet kommer dersom man ønsker å endre på denne setupen og heller ha stemmet helt ned på ramma og heller legge spacerne over. Proppen virker til å sitte mye bedre når stemmet strammes rundt gaffelen. Denne effekten får man ikke når man legger masse spacere i mellom proppen og stemmet.

Det ble litt slutt slik at jeg fikk de til å kappe til gaffelen i stedet så får jeg se om det løser problemet.

Redigert av rkaspers; 24/06/2014 11:35.
Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1811614 24/06/2014 11:45
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Har flytta styret helt ned jeg også med spacere oppå, og det "lokket" sitter dårlig. Fiksa det ved å ta litt elektrikerteip på innsiden av øverste spacer.

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1811767 24/06/2014 16:18
TashkentTerror Offline
Ringrev
Ringrev
Hvis du sliter med at topcaphullsaken faller av kan jeg anbefale å ta en liten bit elektrotape som du taper rundt kanten på styrerøret før du presser topcapen på plass. Den vil som regel sitte en hel del bedre fast da. Jeg bruker tricket for å sørge for at spaceren som ligger over stemet ikke skal skrangle (alu på Aeroad).

Edit; Litt sent ute ja! ;-)

Redigert av TashkentTerror; 24/06/2014 16:19.
Re: Erfaringer med Canyon? [Re: mseather] #1811922 24/06/2014 20:28
H
hveminem Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Sitat: mseather
traff godt på euroen? den er jo skyhøy jo ICON_TONGUE canyon trekker vel ikke pengene før sykkelen er sendt så vidt jeg husker ICON_WINK

Har fått en regning i NOK. Har derfor tenkt å sette over beløpet i norske kroner.
Med traff bra mente jeg at det er et par hundringser dyrere nå........

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1811927 24/06/2014 20:31
M
mofex Offline
Fersking
Fersking
M
Her følger mine sørgelige erfaringer med Canyon:

Jeg bestilte en Ultimate CF SLX Di2 den 21. april. Gleden var stor da jeg kunne hente ut pakken på Posten den 8. mai. Skuffelsen var desto større i det jeg åpner esken og det første jeg ser er at seterøret har en stor sprekk i seg. Selve seteklemmen er strammet helt i bunn, og transportpluggen, som jeg leser meg til skulle stått i seterøret under transport, er borte. Tydeligvis har de greid å ødelegge rammen under montering på fabrikken og ikke fanget opp feilen.

Deretter følger endeløse telefoner og mail til servicesenteret i Norge. Bilder blir videresendt til Tyskland for å få en endelig avklaring på at jeg skal få en ny sykkel. All kommunikasjon preges av at jeg må purre på enhver mail jeg sender, og avtaler som blir gjort pr telefon ikke blir fulgt opp. Tilslutt greier Canyon endelig å organisere opphenting av sykkelen for tilbakesending med UPS den 16. juni. Det hat da tatt over en måned å få gjort noe som høyst burde tatt 2 uker å få avklart.

Canyon sitt retursystem innebærer at jeg må vente til de har mottatt sykkelen før de kan sende meg en ny. Jeg venter nå i spenning på tilbakemelding på at de har mottatt sykkelen og vil starte prosessen med å bygge erstatningssykkelen. Jeg har nå resignert med at jeg høyst sannsynligvis ikke vil se noe til en ny sykkel før jeg drar på ferie den 9. juli. Jeg har med det gått glipp av hele mai,juni og juli på ny sykkel.

Jeg er forresten også nødt til å dokumentere og forfatte en søknad til tollvesenet for retur av momsen på sykkelen jeg har sendt tilbake. Det er lite trolig at dette vil bli tilbakebetalt før jeg må betale moms på erstatningssykklen jeg forhåpentligvis en gang vil motta. Litt kjedelig å måtte legge ut 6500 kr i mellomtiden.

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1812060 25/06/2014 07:08
pirajafisken Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Utrolig synd at ting skal være så vanskelig. Håper du poster det på Facebook-siden deres.

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: mofex] #1812135 25/06/2014 08:19
C
claav Offline
Entusiast
Entusiast
C
Sitat: mofex
Her følger mine sørgelige erfaringer med Canyon:

Jeg bestilte en Ultimate CF SLX Di2 den 21. april. Gleden var stor da jeg kunne hente ut pakken på Posten den 8. mai. Skuffelsen var desto større i det jeg åpner esken og det første jeg ser er at seterøret har en stor sprekk i seg. Selve seteklemmen er strammet helt i bunn, og transportpluggen, som jeg leser meg til skulle stått i seterøret under transport, er borte. Tydeligvis har de greid å ødelegge rammen under montering på fabrikken og ikke fanget opp feilen.

Deretter følger endeløse telefoner og mail til servicesenteret i Norge. Bilder blir videresendt til Tyskland for å få en endelig avklaring på at jeg skal få en ny sykkel. All kommunikasjon preges av at jeg må purre på enhver mail jeg sender, og avtaler som blir gjort pr telefon ikke blir fulgt opp. Tilslutt greier Canyon endelig å organisere opphenting av sykkelen for tilbakesending med UPS den 16. juni. Det hat da tatt over en måned å få gjort noe som høyst burde tatt 2 uker å få avklart.

Canyon sitt retursystem innebærer at jeg må vente til de har mottatt sykkelen før de kan sende meg en ny. Jeg venter nå i spenning på tilbakemelding på at de har mottatt sykkelen og vil starte prosessen med å bygge erstatningssykkelen. Jeg har nå resignert med at jeg høyst sannsynligvis ikke vil se noe til en ny sykkel før jeg drar på ferie den 9. juli. Jeg har med det gått glipp av hele mai,juni og juli på ny sykkel.

Jeg er forresten også nødt til å dokumentere og forfatte en søknad til tollvesenet for retur av momsen på sykkelen jeg har sendt tilbake. Det er lite trolig at dette vil bli tilbakebetalt før jeg må betale moms på erstatningssykklen jeg forhåpentligvis en gang vil motta. Litt kjedelig å måtte legge ut 6500 kr i mellomtiden.

Har du fått mulighet til å heve kjøpet og få pengene igjen i stedet?

Det gjorde jeg og fikk kjøpt meg en annen sykkel her i Norge i stedet. Orka ikke noe mer kontakt med de når nivået av kunderservice er slik som dette.

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1812571 25/06/2014 19:42
P
psychlogard Offline
Entusiast
Entusiast
P
I dag, én uke etter at jeg ringte og avbestilte ramma, fikk jeg endelig en bekreftelse på avbestillingen. Føyer seg inn i rekka av treig saksbehandling. Faktisk er dette litt fremgang, eneste gangen de har sendt meg noe uten at jeg har purra på dem først.

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: psychlogard] #1812671 25/06/2014 22:37
Rene Offline
Besatt
Besatt
Jeg fikk min Spectral AL 9.0 EX i går. Ikke racer, men nevner det siden tråden har havnet mer i retning erfaring med selve kjøpsprosessen og serviceapparatet bak enn om spørsmålene angående geometri og hvordan selve sykkelen fungerer.

Uansett, da jeg bestilte 30. mai ble det spesifisert at størrelse XS og S leveres med 170 mm krankarmer. M og L leveres med 175 mm. Min M kom med 170 mm da jeg hentet den på posten i går, og når jeg går inn på nettsiden nå står det 170 mm på alle størrelser. Heldigvis tok jeg screenshot av specs på bestillingsdato.

Sendte dem mail i går kveld, fikk svar fra norsk representant i dag litt over kl 10 om at de skal sjekke hvordan de skal gjøre det med bytte og kommer tilbake så snart de får et svar fra teknisk avdeling. Spent på hvordan dette går.

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1813052 26/06/2014 14:42
M
mofex Offline
Fersking
Fersking
M
Det har hele tiden vært mulig å heve kjøpet selvfølgelig, men jeg ønsket opprinnelig å gi dem en sjanse, og har likevel lyst på sykkelen. Jeg måtte uansett ha sendt tilbake sykkel, styrt med retur av moms, og ville antagelig ikke sittet med pengene til ny sykkel før jeg får den nye. Moralen er vel at jeg burde hevet kjøpet med en gang.

Nå ser det ut som de i hvert fall har mottatt sykkelen, så får vi se hvor lang tid det tar å få erstatningen.

Tror dessverre ikke siste mail til kundeservice er skrevet enda....

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1813054 26/06/2014 14:49
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ikke landeveissykkel, men bestilt og fått canyon nerve 7.9. Sykkelen er flott, men girøret jeg bestilte fulgte ikke med og de kan ikke svare på om pakken er delt opp eller ikke. Og ingen selvstendig sporing på pakken. Etter mye om og men sendte den norske kundeserviceavdelingen min på eget initiativ en gratis skrue til girøret, men selve øret er fortsatt ikke oppsporet...

Når der er sagt er det valuta for pengene, så jeg bestiller nok gjerne derfra igjen.

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1813087 26/06/2014 17:07
R
rkaspers Offline
Fersking
Fersking
R
Da har jeg desverre fått en kjedelig beskjed fra verkstedet og det er at styrelageret er ødelagt pga feilmontering og at jeg trenger nytt styrelager (den som sitter på undersiden). Det som er problemet er at denne visstnok ikke er standard size på canyon og at de ikke hadde en slik del inne. Ettersom jeg hadde (har) planer om å få sykle styrkeprøven på lørdag kom den meldingen litt ubeleilig.

Har noen vært borti samme problem? Har noen tips til hvor jeg kan få tak i riktig størrelse på styrelager til canyon?

Skal prøve å få tak i Pål hos Canyon Norge i morgen tidlig for å høre om de kan ha noe. Alle tips tas imot!

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: larsdx] #1813262 26/06/2014 21:02
Rene Offline
Besatt
Besatt
Jeg bestilte også ekstra girøre, og mitt var tapet fast på innsiden av bike guard-eska. Regner med du har sjekka nøye?

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1813298 26/06/2014 21:37
O
Osvold Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Samme her når det gjelder girøre. Jeg trodde det var glemt helt til jeg sjekket bikeguarden grundig og så at det var tapet fast på innsiden av esken.

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1813623 27/06/2014 11:25
R
rskjetlein Offline
Entusiast
Entusiast
R
Vurderte handel fra Canyon, men etter å ha lest tråden her så kjøpte jeg lokalt. Orker ikke styret som potensielt følger med dersom noe må fikses.

Jeg tenker at tiden man har en fungerende sykkel har en verdi også og ikke bare prislappen.

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1813651 27/06/2014 11:48
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Spent på om larsdx faktisk fant et girøre i eska si.

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: pharynx] #1813886 27/06/2014 19:30
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: pharynx
Spent på om larsdx faktisk fant et girøre i eska si.

Nope.

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: rkaspers] #1814003 28/06/2014 06:29
Myrulv Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: rkaspers
......

En annen ting derimot som jeg har merket meg etter noen turer er hvor merkelig/rar konstruksjonen til top-cappen på stemmet er (denne mye diskuterte proppen på toppen med hull gjennom). Den faller jo rett og slett av om jeg slår borti den. 2 ganger i forrige uke under diverse skiltspurter kom jeg borti denne med kneet og slo opp et par spacere i farta. 5min med leting i gresset senere var de på plass igjen.

......

Kjedelig at den faller av, men må bare spørre: Kommer du bort i toppen av gaffel med kneet mens du sykler?

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: Myrulv] #1814252 28/06/2014 19:42
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Myrulv
......

......

Kjedelig at den faller av, men må bare spørre: Kommer du bort i toppen av gaffel med kneet mens du sykler?

Mens han spurter om edle skiltpoeng :-)

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1814748 30/06/2014 06:33
2maso1 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg bestilte sykkelen min fra Canyon i starten av april. fikk den etter to uker og er strålende fornøyd. En kompis av meg bestilte samme sykkel nå i mai. Han var ikke like heldig og fikk en sykkel som hadde feilmontert krank. Det var ikke mulig å fikse på et lokalt verksted. Sykkelen ble sendt til Canyon sitt servicesenter i Moss. Han hentet sykkelen 2 dager før Tyrifjorden rundt og fikk beskjed om at alt var i orden. Etter en liten tur var de samme problemene tilbake. Han leverte så sykkelen inn på Anton Sport i Bogstadveien, de fikset problemet på 5min mens vi ventet. Virker litt som om de sliter litt med kapasiteten og at dette går ut over kvaliteten på det som blir levert. Litt kjedelig at de skal slite så med montering, service og kundeservice.

Uansett så er jeg veldig fornøyd med min Ultimate cf slx 9.0 sl.

HL

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: Myrulv] #1814778 30/06/2014 07:25
R
rkaspers Offline
Fersking
Fersking
R
Sitat: Myrulv
......

......

Det er kun når det virkelig drar seg til ja;) På vanlige, rolige turer har det gått fint.

Men... Nå er problemet med styrelager utviklet seg til det verre.
Når jeg omsider fikk tak i et nytt lager (kudos til alle som hjalp meg på sykkelbørsen med å finne et passende lager!) og skulle få montert opp alt på nytt viste det seg at ytterringen på det gamle lageret satt igjen inni ramme. Etter ca 30min med fikling fra de på verkstedet fikk de ringen endeling ut. Det som derimot er merkelig er at konstruksjonen mellom ramma, gaffelen og styrelager de har satt inn rett og slett ikke passer.

Det som mest sannsynlig har skjedd er at hele greia er maskinpressa sammen og lageret er blitt klemt oppi ramma. På gaffelen er det tydelige merker etter kulelagrene som har ligget løst inntil gaffelen. Det er rett og slett ikke mulig å montere sammen gaffelen med ramma med lageret som canyon bruker(!) I følge gutta på verkstedet hadde de vært borti en annen Canyon for noen uker siden med nøyaktig samme problem...

Canyon Norge hadde fri på fredag, så jeg fikk ikke tak i noen der og dermed stod jeg uten sykkel på fredag kveld. Heldigvis fikk jeg låne en sykkel slik at jeg fikk deltatt i helgen. Jeg venter nå på svar fra Canyon om hva de vil gjøre med dette. Foreløpig står sykkelen på verksted og støver ned mens jeg venter på en løsning... Kjedelige saker!

EDIT: De mente at dette var noe de kunne fikse i Norge, så nå får vi se hva som skjer. Skal hvert fall levere sykkelen i Moss i dag eller i morgen.

Redigert av rkaspers; 30/06/2014 09:35.
Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1817098 03/07/2014 07:37
R
rkaspers Offline
Fersking
Fersking
R
Update: Da har sykkelen vært hos Canyon Norge. Sykkelen ble levert mandag kveld og jeg fikk beskjed på onsdag at jeg kunne komme og hente den. Jeg rakk ikke å være der før det stengte, men det var ikke noe problem. Fikk altså hentet den utenom åpningstidene (kl 21) i går kveld og sykkelen er helt fin igjen nå!

Service hos Norge er med andre ord ingenting å klage på fra min side hvert fall!

Re: Erfaringer med Canyon? [Re: zipp303] #1817345 03/07/2014 12:38
chilligringo Offline
Fersking
Fersking
Veldig fornøyd med Canyon Norge og Påls personlige oppfølging. Kjøpte en Ultimate CF SL-ramme som kom med en liten bulk i setestaget. Sendte mail til Canyon Norge med bilder og beskrivelse av forholdet og Pål ordnet med ny ramme som kom etter noen uker. Skal nå sende gammel ramme til Moss, samt utlegg for mva på ny ramme. Opplever hele prosessen når uhellet først var ute med første ramma som problemfri.

Kudos fra meg til Canyon Norge.

Sorte sko, hvite sokker.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino