Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Steine beholder hytta

Re: Steine beholder hytta [Re: Abit] #1812095 25/06/2014 07:40
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Abit
Silverx. Er man grundig nok under mikroskopet, så vil man aldri finne to like kronestykker. Det betyr ikke at (nytte)verdien av dem derfor er ulik.

Steine har jo opplagt "stikki huet ned i sanda" her. Slik den typisk kreditt-kort forbruker TV3 også gjør. Denne "naivitet", eller egentlig "grådighet", er bl.a. noe vi skal beskyttes fra oss selv for m.t.p spillautomater, poker, pyramidespill og mye mer. Altså bare ikke for enkelte bransjer ?
Jeg hadde ingen problemer med å låne 200k av DnB til derivathandel, uten dekning, 1 ukes tid, etter at de ikke ville låne meg 5k i kreditt med kommende studielån som garanti, i 1 måned...... That's how the world goes.. And it doesn't fuckin make a lot of sense, every now and then. Nå gikk ikke jeg til rettsak fordi "jeg var naiv". Jeg betalte "restlånet" og tok lærdom av det. Men det er jo en finurlig greie.

Personlig er jeg fornøyd, så lenge politikken og loven er konsekvent og sammenlignbart forståelig. Mindre viktig om det blir mot eller til min fordel.
Ellers er jeg lite imponert over at Steine ser på opplevelsen som "et helvete". Offeret Steine, med i dette tilfellet, dådyr-blikket, er ikke født i går. Kommer alltid lengre med benektelse og svakliggjøring her til lands. La andre få gleden av illusjonen om at de hjelper en som er svak og helt uskyldig, litt som at vi tror vi hjelper hele verden, når vi inviterer 2-3 stk til å bo her.. When in Rome... Eneste jeg savner, er at Steine har et kors rundt halsen, bildet er tatt utenfor en kirke og han takker hvordan Norge og Gud har reddet ham fra disse stygge ulver.

Om jeg skulle tatt arbeidslysten fra flisespikkerne, så beklager jeg. Kan i håp om å trøste, opplyse om at TV2 sender Italia-Uruguay akkurat nå.

Steine har stikki hodet i sanden. Men han har jo trodd på opplegget med den fantastiske forhandleren. For opplegget er mulig, men forhandleren klarte jo ikke å gjøre butikk ut av dette når restverdiene ble satt høye.

Men jeg er rimelig sikker at bruktpriser på biler det har han ikke Steine NOE peiling på. Santander er den profesjonelle part. Der Santander har gått i baret (uten at jeg kjenner saken) på bruktprisen eller på vurderingen av verdien på gjenkjøpsavtalen (på en usikker leverandør, som har tjent uhyggelig gode penger i provisjon på finansieringen). Restverdier og provisjoner.

Angående lån på 200K til derivathandel. Om du får lånt det, og kjøpt derivater i uten å ha noe som helst peiling på derivater, så skal jeg love deg at du har en god sak om du har baller til å gå ett Steineløp på det. Banken er den profesjonelle part.

Om du låner 200K usikret ett sted, og så bruker det på derivater er noe annet enn om du får kreditt hos din kontofører. Da må du ha erklært at du vet hva du driver med. Så har du kjøpt derivater uten å ha NOE SOM HELST PEILING om dette, og tapt 200K som er lånefinansiert i samme institusjon så har du en ganskegod sak. Banken skal forvisse seg om at slike produkter har kunden tilstrekkelig kunnskap hva det er og risikoen i det.

Forbrukslån er litt enklere å forstå. Eller, for noen er det jævlig vanskelig å forstå at å bruke penger man ikke har ikke er lurt. Gjerne de samme som kjøper klær på Ellos eller laredoute.no, og bruker finansieringsløsningen, slenger gjerne på en "betalingsforsirking" på toppen og kjøper så billige klær med nærmere 50% effektiv årlig rente, forkledd under månedsrente på noen fattige prosent. Er dyrt å være dum. Eller dyrt å være blakk. En bil kan du selge. Klær kan du gi bort. Derivater er luft.

Kravene til kundens kunnskap om (forbruks) LÅN er litt høyere enn normale kunders kunnskap om restverdier, forhandleres restverdirammer eller lånefinansiert derivathandel i ditt eksempel.

Anbefaler dog tannregulering med kjevelås til enkelte uruguay spillere.

Re: Steine beholder hytta [Re: Dexter] #1812137 25/06/2014 08:24
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Aksjeshorting et lån utstedt av bank/meglerhus.
Spør samme om bank om 5k i forskudd på studielån :op.

Samme institusjon, 2 helt ulike verdener med ulike regler og krav.

Ville vært "Steine" og bare sagt:
Haha. Meglerne/backoffice feil. Utlånt er utlånt. Jeg hadde også en "bruktbilgaranti" overfor dem. Porteføljens verdi. Det var derfor jeg fikk låne. Ikke min feil at markedet ikke gikk rett vei. Og ikke min feil at de gav meg lån.

Mulig jeg burde tatt den ICON_SMILE + dådyr-øyne i DB og bretta ut om helvetet mitt. Lol. Det blir tragikomisk for meg. Men

Redigert av Abit; 25/06/2014 08:25.
Re: Steine beholder hytta [Re: Dexter] #1812158 25/06/2014 08:48
sveinaa Offline
More than words
More than words
Ved en anke kan faktisk Santander vinne frem. Tipper Steine tar en del sympati poeng når han står i tingretten med sad sam øynene sine, og påstår seg lurt. Er nok mye snusk fra bilselger sin side, men å tro at en sånn bilpark sånn i praksis nesten skal være "gratis" er så inni hampen naivt av Steine.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Steine beholder hytta [Re: Abit] #1812161 25/06/2014 08:53
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Abit
Aksjeshorting et lån utstedt av bank/meglerhus.
Spør samme om bank om 5k i forskudd på studielån :op.

Samme institusjon, 2 helt ulike verdener med ulike regler og krav.

Ville vært "Steine" og bare sagt:
Haha. Meglerne/backoffice feil. Utlånt er utlånt. Jeg hadde også en "bruktbilgaranti" overfor dem. Porteføljens verdi. Det var derfor jeg fikk låne. Ikke min feil at markedet ikke gikk rett vei. Og ikke min feil at de gav meg lån.

Mulig jeg burde tatt den ICON_SMILE + dådyr-øyne i DB og bretta ut om helvetet mitt. Lol. Det blir tragikomisk for meg. Men

(Dekket) short: Du låner aksjer av en aksjeeier. Dette trenger dog ikke være meglerhuset. Meglerhuset ordner det praktiske ift. utlån og den som låner aksjene for å kunne shorte betaler en liten rente til eier av aksjene.

Udekket short: Du låner ikke aksjer, men bare selger. I teorien kan man da få problemer med å levere papiret man har solgt.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support