|
|
Alle sykkelbutikker og nettbutikker: styr unna!
|
Re: Alle sykkelbutikker og nettbutikker: styr unna!
[Re: MuddyBear]
19/06/2014 12:46
|
Ruppert
Entusiast
|
Entusiast
Av egeninteresse ville det vel være naturlig at en sykkelbutikk ville følge nogenlunde med på de større sykkelrelaterte fora i Norge, ja. Men selvfølgelig, er e allerede underbemannet er det kanskje ikke enprioritert oppgave. Et jevnlig søk på eget firmanavn burde jo gi muligheter for å komme med svar.
|
|
|
[Re: Ruppert]
19/06/2014 13:13
|
Dan
More than words
|
More than words
Av egeninteresse ville det vel være naturlig at en sykkelbutikk ville følge nogenlunde med på de større sykkelrelaterte fora i Norge, ja. At man som produsent/leverandør/butikk ikke svarer i diverse nettfora betyr ikke at man ikke leser det som blir skrevet der. Det er altså mulig å lese, skjønne kundenes poeng og tilpasse seg og sine produkter uten nødvendigvis å skrive at man gjør det. Som kjent er jo internet ganske stappfullt av kranglefanter og folk som ikke gir seg uansett hvor feil de tar, og det å som representant for en bedrift begynne å argumentere imot er dømt å mislykkes og gjør bare at man selv ser ut som en kranglefant. Kan man da ikke bare svare de snille og trivelige kundene? Nei, fordi diskusjonen risikerer fort å bli invadert av kranglefanter og da må man velge enten å krangle imot eller å bare bli stille. Det siste vil da se ut som at man ikke har gode nok argumenter for å fortsette. La oss si at noen starter en tråd for å skrive om hvor flott service han fikk av Sykkelbutikk X. Glad for skrytet svarer Sykkelbutikk X at det var trivelig å høre og at de prøver å gjøre sitt beste for sine kunder. Enter kranglefant med én uheldig opplevelse i den samme butikken. Nå kan Sykkelbutikk X enten velge radiostillhet eller å begynne å tråkke ut i kvikkleiren rundt kranglefanten. Mange bedrifter velger av denne grunn å ikke ta noen som helst kommunikasjon på åpne nettfora de ikke selv kontrollerer, uansett om de får skryt eller klager. Men som sagt, det betyr ikke at de ikke følger med.
|
|
|
19/06/2014 13:14
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Så tilbake til Bikeshop: Om en derfra kommenterer her på forumet at det er beklagelig med 4 dagers venting, men at de nå har ansatt flere sommervikarer for å komme à jour, ville nok de fleste her blitt positive.
Det kan kanskje hende at Bikeshop ikke ønsker å bruke terrengsykkel.no som sin offisielle kommunikasjonsplattform. For meg er dette enkelt. Synes man Bikeshop leverer for dårlig; da handler man et annet sted. Punktum. Ser man på det fra et markedsføringsperspektiv er det snakk om kundedialog. Et kritisk punkt er da å komme i dialog med kunder. Nå er jeg ikke i tvil om at mange bedrifter ønsker å bestemme tid, sted, plattform og innhold i den dialogen; men de som lykkes er de som finner kunden der de er, og går i dialog på kundens ønsket plattform; ikke de som da sier: ”vi vil BARE komme i snakk på våre egne nettsider” Men det du sier understreker kun mitt poeng: slik det er nå, leverer noen for dårlig, slutter du som kunde. Dette gagner ikke ”Bikeshop”. Om en misfornøyd kunde klager, og de viste at de tok det til seg; har det vist seg at mange blir mer lojale kunder. (Selvfølgelig er det unntak, det er også de som nekter å gi et angrende foretak en ny sjanse ) Om noen er i tvil, søk på: ” customer complaints social media” og les noen av de 46 millioner treffene, bl.a. fra NYT, Wharton og Forbes. Selvfølgelig, om ”Bikeshop” eller LBS heller vil satse på det de ønsker og vil, får de gjøre det. Men skal de leke butikk, bør de ikke klage på 200kr. grensen, eller netshopping når de ikke lykkes. Bare for å spørre. Lurer du like mye på hvorfor politikere, næringslivsledere, forskere + + + ikke bruker diskusjonsforum som sin plattform for å kommunisere med almenheten? Uansett. Liker du ikke opplegget; bruk din forbrukermakt. Dine antagelser om at det er en gave for butikker at folk sprer edder og galle på internett, krever faktisk at den det klages på, har tid og anledning til å bruke en del ressurser på å analysere dataene (Problemet med det som ofte skrives på diskusjonsforum på internett er at det er tatt ut av alle proporsjoner, og ofte er lite nyansert.). Regner videre med at de som er misfornøyde ikke bare poster det på forum som dette, men faktisk også formidler det til butikken. Tipper de fleste butikker vet at folk ønsker varene asap, samtidig som de vet at leveringstid er viktig ved netthandel. Tror faktisk det er veldig sjelden at en butikk sitter og ruger på en ordre fordi de mener det er lurt i forhold til sitt omdømme? Litt skryt av Bikeshop. Det er ikke alle butikker som har en person og et direkte nummer på ordrebekreftelser dersom det skulle være spørsmål?
Redigert av sveinaa; 19/06/2014 13:16.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: GeirK]
19/06/2014 13:15
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Jeg forstod innlegget hans som en parodi på alle som klager på dårlig service her inne. Når jeg leser innlegget ditt en gang til forstår jeg at du fikk med deg det. Vi er enige . Beklager.
... og når selskaper sier som du gjør nå, får de ofte mye cred  Du opplevde det som en parodi på de som [grunnløst?] klager på dårlig service; og det får meg til å tenke på en annen fordel ved det: slik jeg har sett, når noen kommer med en klage som ikke oppleves som rettferdig overfor leverandør, så får de så hatten passer her inne; noe en leverandør ikke kan ta seg råd til å gjøre. Husker noe om en ramme som sprakk da den hadde stått ute hver vinter i mange år, som eksempel 
|
|
|
[Re: sveinaa]
19/06/2014 13:28
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Av egeninteresse ville det vel være naturlig at en sykkelbutikk ville følge nogenlunde med på de større sykkelrelaterte fora i Norge, ja. Men selvfølgelig, er e allerede underbemannet er det kanskje ikke enprioritert oppgave. Et jevnlig søk på eget firmanavn burde jo gi muligheter for å komme med svar. Dette kan gjøres veldig enkelt også: tast inn firmanavn på: http://www.google.com/alerts , definer omfanget, så får man det levert i postkassen hver dag. ... Som kjent er jo internet ganske stappfullt av kranglefanter og folk som ikke gir seg uansett hvor feil de tar, og det å som representant for en bedrift begynne å argumentere imot er dømt å mislykkes og gjør bare at man selv ser ut som en kranglefant. … På et relatert emnet, heter det seg at det er umulig å renvaske seg i trykksverte 
Bare for å spørre. Lurer du like mye på hvorfor politikere, næringslivsledere, forskere + + + ikke bruker diskusjonsforum som sin plattform for å kommunisere med almenheten?
Nå trodde jeg faktisk at disse brukte sosiale medier ganske mye for å kommunisere. Flere hevder vel at det var Obama sin bruk av dette som sikret ham den første perioden som president.. og muligens andre også. Tror jeg har både Jens, Jonas og Erna på Twitter. Det meste av ny forskning jeg får med meg kommer via lenker på Facebook, så de gjør nok også det. Men det som er felles er at det som oftest er på plattformer der deltakere har noe investert i profilen de poster med, som da reduserer mengden med søppel. Dine antagelser om at det er en gave for butikker at folk sprer edder og galle på internett, krever faktisk at den det klages på, har tid og anledning til å bruke en del ressurser på å analysere dataene (Problemet med det som ofte skrives på diskusjonsforum på internett er at det er tatt ut av alle proporsjoner, og ofte er lite nyansert.).
Du har helt rett i at det er en mulighet man evt. må prioritere å ta. Flere mener at markedsføring og kundekontakt er en ren utgift. Dog skal det merkes at det er svært få selskaper som har hatt suksess som har denne holdningen.
|
|
|
19/06/2014 13:39
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Sosiale medier er ikke det samme som diskusjonsforum. De fleste som benytter seg aktivt av sosiale medier ønsker å styre sin kommunikasjon, og det er sjelden den er "live" 2-veis (twitter, FB etc.). Alle vet at du aldri vinner diskusjon mot en som allerede har bestemt seg. Eller at du aldri vinner mot den klassiske jeg synes argumentasjonen. Tror det også er enighet om at man ikke tar diskusjoner man er dømt til å tape om man ikke absolutt må ift. nevnte tema. Dette gjelder forsåvidt ikke bare på nett!
Du kan jo gruble litt på hvorfor kommunikasjonsbransjen er en milliard industri?
|
|
|
19/06/2014 14:29
|
GeirK
More than words
|
More than words
Alle vet at du aldri vinner diskusjon mot en som allerede har bestemt seg. Det går i de tilfellene en kan finne et spørsmål som han ikke kan svare på uten å samtidig innrømme at han tar feil. Eks: "Jeg sendte deg en email hvor jeg skrev at "Dette er en vanskelig reparasjon som jeg ikke har gjort før og den delen vet jeg ikke leveringstiden på. Dersom du fremdeles ønsker at vi skal gjøre dette, gjør vi selvfølgelig det, men jeg kan ikke gi noen pris- eller tidsanslag." Leste du denne mailen før du satte inn sykkelen til reparasjon?"
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
19/06/2014 17:32
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Nå har jeg grublet litt.. og med det kommer det ofte flere spørsmål enn svar. Sosiale medier er ikke det samme som diskusjonsforum. Hvor har du denne definisjonen fra? Min forståelse av begrepet er i samsvar med definisjonen på Wikipedia: Social media is the social interaction among people in which they create, share or exchange information and ideas in virtual communities and networks.
De fleste som benytter seg aktivt av sosiale medier ønsker å styre sin kommunikasjon, og det er sjelden den er "live" 2-veis (twitter, FB etc.).
Hvordan styrer man en aktiviteten på Twitter og Facebook? Om du har god kontroll her, tror jeg McDonalds m.fl. vil ha stor nytte av det. Man kan se hvor galt det kan gå når man tror man har kontroll på Twitter, med kampanjen ”#McDstories … http://www.businessinsider.com/mcdonalds-twitter-campaign-goes-horribly-wrong-mcdstories-2012-1 Alle vet at du aldri vinner diskusjon mot en som allerede har bestemt seg. Eller at du aldri vinner mot den klassiske jeg synes argumentasjonen.
Dette gjelder nok ikke alle.. for jeg opplever ganske ofte at både jeg og andre jeg snakker med etter en god diskusjon. Men forstår jeg at fra din erfaring, at du aldri endrer meningen din, uavhengig av hvilken informasjon eller argument du blir presentert for? Du kan jo gruble litt på hvorfor kommunikasjonsbransjen er en milliard industri?
Nå ville jeg tro at kommunikasjonsbransjen er en milliardindustri nettopp fordi det faktisk er mulig å endre folks meninger.
Redigert av MuddyBear; 19/06/2014 17:33.
|
|
|
19/06/2014 17:39
|
GeirK
More than words
|
More than words
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: baronKanon]
20/06/2014 07:04
|
engekri
Ivrig
|
Ivrig
Når jeg er ute på reise bruker jeg TripAdvisor for å finne overnattig og gode hamburgere. Finnes det noen tilsvarende tjeneste for å rangere butikker?
Forbrukere kunne stemt frem de butikkene de likte, og de dårlige butikkene hadde sikkert fått en del pepper. Forbrukeren hadde samtidig fått litt perspektiv på enkelstående saker - én sinnaanmeldelse blant 100 fornøyd tyder gjerne på at sørvisen stort sett er ganske bra?
|
|
|
[Re: engekri]
20/06/2014 08:11
|
GeirK
More than words
|
More than words
Når jeg er ute på reise bruker jeg TripAdvisor for å finne overnattig og gode hamburgere. Finnes det noen tilsvarende tjeneste for å rangere butikker?
http://www.yelp.com/
|
|
|
20/06/2014 08:12
|
jan erik
Besatt
|
Besatt
Alt sutringa bunner vel ut i at vi har det alt for godt og blir bortskjemte. Vi regner med at alt er tilgjengelig på et øyeblikk og ingen er tomme for hverken brød eller Edge 1000 eller ny krank. Så hvorfor må vi vente? Vi har jo penger nok. Bare ikke tid
|
|
|
[Re: jan erik]
20/06/2014 08:17
|
Dan
More than words
|
More than words
Alt sutringa bunner vel ut i at vi har det alt for godt og blir bortskjemte. Det gjelder kanskje i forhold til ikke-komersielle aktører og medmennesker. Når det gjelder butikker og andre komersielle så synes jeg derimot at det er lov å sutre hvis varen/butikken ikke holder det den lover og det man har betalt for. Å la dem slippe unna gjør bare at de blir enda mindre nøye med sin kvalitet.
|
|
|
20/06/2014 08:30
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Nå har jeg grublet litt.. og med det kommer det ofte flere spørsmål enn svar. Sosiale medier er ikke det samme som diskusjonsforum. Hvor har du denne definisjonen fra? Min forståelse av begrepet er i samsvar med definisjonen på Wikipedia: Social media is the social interaction among people in which they create, share or exchange information and ideas in virtual communities and networks.
De fleste som benytter seg aktivt av sosiale medier ønsker å styre sin kommunikasjon, og det er sjelden den er "live" 2-veis (twitter, FB etc.).
Hvordan styrer man en aktiviteten på Twitter og Facebook? Om du har god kontroll her, tror jeg McDonalds m.fl. vil ha stor nytte av det. Man kan se hvor galt det kan gå når man tror man har kontroll på Twitter, med kampanjen ”#McDstories … http://www.businessinsider.com/mcdonalds-twitter-campaign-goes-horribly-wrong-mcdstories-2012-1 Alle vet at du aldri vinner diskusjon mot en som allerede har bestemt seg. Eller at du aldri vinner mot den klassiske jeg synes argumentasjonen.
Dette gjelder nok ikke alle.. for jeg opplever ganske ofte at både jeg og andre jeg snakker med etter en god diskusjon. Men forstår jeg at fra din erfaring, at du aldri endrer meningen din, uavhengig av hvilken informasjon eller argument du blir presentert for? Du kan jo gruble litt på hvorfor kommunikasjonsbransjen er en milliard industri?
Nå ville jeg tro at kommunikasjonsbransjen er en milliardindustri nettopp fordi det faktisk er mulig å endre folks meninger. Vår diskusjon illustrerer, i alle fall for meg, hvorfor mange velger å bruke andre arenaer.
|
|
|
20/06/2014 08:59
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Jeg synes i alle fall etter å ha lest denne delen av diskusjonen at Muddy Bear har kommet med noen verdifulle refleksjoner. De har nok tildels blitt provosert fram av din forenklede holdning (slik jeg oppfatter den) at det eneste man skal gjøre er å holde kjeft og aldri komme tilbake om man har opplevd dårlig service.
Problemet med det som jeg ser det er at man må slutte å kjøpe sykkel-relaterte ting i det hele tatt siden alle jeg kjøper av har "skuffet" meg en eller annen gang. For eksempel har jeg vært innom fem utsalg de siste dagene for å kjøpe noen latexslanger. Ingen hadde. Skulle jeg brukt "forbrukermakta" mot dem ville jeg selv blitt taperen.
Nå har jeg ikke twitret, facebooket eller lagd en klagepost her heller. Men det er fordi jeg har blitt skuffet før og kommet over det.
LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
20/06/2014 09:09
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Holdningene er kanskje litt forenklet. Tror heller ikke jeg har sagt at man ikke skal klage. Sånn generelt er jeg vel bare litt oppgitt over at alt skulle skjedd i går. Diskusjonen begynte vel med denne posten: Så tilbake til Bikeshop: Om en derfra kommenterer her på forumet at det er beklagelig med 4 dagers venting, men at de nå har ansatt flere sommervikarer for å komme à jour, ville nok de fleste her blitt positive.
Det kan kanskje hende at Bikeshop ikke ønsker å bruke terrengsykkel.no som sin offisielle kommunikasjonsplattform. For meg er dette enkelt. Synes man Bikeshop leverer for dårlig; da handler man et annet sted. Punktum.
|
|
|
20/06/2014 10:43
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Kritiske reservedeler har man dobbelt opp av. Kjeder, dekk, vaiere..... Noen mer som må være i reservedelskassen?
|
|
|
[Re: anonym]
20/06/2014 10:44
|
GeirK
More than words
|
More than words
Kritiske reservedeler har man dobbelt opp av. Kjeder, dekk, vaiere..... Noen mer som må være i reservedelskassen? Ekstra kassett for den dagen kassetten ikke liker de nye kjedene dine lenger. Bremseklosser, cleats.
|
|
|
21/06/2014 14:27
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
[quote=sveinaa] Alle vet at du aldri vinner diskusjon mot en som allerede har bestemt seg. Eller at du aldri vinner mot den klassiske jeg synes argumentasjonen.
Dette gjelder nok ikke alle.. for jeg opplever ganske ofte at både jeg og andre jeg snakker med etter en god diskusjon. Men forstår jeg at fra din erfaring, at du aldri endrer meningen din, uavhengig av hvilken informasjon eller argument du blir presentert for? Vår diskusjon illustrerer, i alle fall for meg, hvorfor mange velger å bruke andre arenaer. Jeg antar at dette er også en måte å svare på spørmålet, med at du ikke endrer mening i en dikusjon 
|
|
|
[Re: GeirK]
21/06/2014 14:46
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Kritiske reservedeler har man dobbelt opp av. Kjeder, dekk, vaiere..... Noen mer som må være i reservedelskassen? Ekstra kassett for den dagen kassetten ikke liker de nye kjedene dine lenger. Bremseklosser, cleats. Også kjent som N(ny)=N(gammel)+1 
|
|
|
22/06/2014 05:41
|
Rumath
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Greit å omtale forhandlere på forum synes jeg. Vi som leser får vurdere om rosen/kritikken er berettiget eller ei. All kritikk bør være saklig, og så langt som mulig objektiv.
Ang. Bikeshop: Herlig sted å ha i nabolaget. Tok en tur dit på en lørdag, det var håpløst, da de ikke hadde en egen kasse for folk som bare skulle betale for varene. Over 1 time kø, da de ikke skilte mellom folk som trengte hjelp til valg av sykkel, tilpassing etc, og folk som skulle ha et par hansker. En hurtigkø hadde løst mye. Jeg måtte gå uten å få kjøpt varene.
Flott butikk, som jeg vil fortsette å handle fra. Tror allikevel de burde lese forumene, og ta ril seg velmenende råd, det er det gode penger i!
|
|
|
23/06/2014 17:29
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Var det ikke noen som en gang sa: "Er du misfornøyd, si det til oss. Er du fornøyd, si det til alle"
Det er en meget god regel, synes jeg. Gi konstruktiv tilbakemelding til de som ikke yter servicen du mener du burde hatt på en tilfredsstillende måte, heller enn å sutre i åpne fora. Skjer ingen forbedring, kan man gjerne hjelpe andre med å velge et annet sted. Men å sutre over at LBS ikke har hele sortimentet til CRC på lager, eller at de ikke har ekspresstilgang til absolutt reservedelssortimentet til en hvilken som helst produsent er litt teit. Før i tiden hadde man ikke internett, og man måtte lese kataloger for å finne deler. Og det funka det også - hos LBS.
|
|
|
23/06/2014 18:32
|
Rexenes
Avhengig
|
Avhengig
Var det ikke noen som en gang sa: "Er du misfornøyd, si det til oss. Er du fornøyd, si det til alle"
Det er en meget god regel, synes jeg. Gi konstruktiv tilbakemelding til de som ikke yter servicen du mener du burde hatt på en tilfredsstillende måte, heller enn å sutre i åpne fora. Skjer ingen forbedring, kan man gjerne hjelpe andre med å velge et annet sted. Men å sutre over at LBS ikke har hele sortimentet til CRC på lager, eller at de ikke har ekspresstilgang til absolutt reservedelssortimentet til en hvilken som helst produsent er litt teit. Før i tiden hadde man ikke internett, og man måtte lese kataloger for å finne deler. Og det funka det også - hos LBS. klart leverandøren ønsker å ha det slik. alle vil jo helst slippe at sine negative sider belyses. samt at det spres glade budskap innimellom. men fra en kundes ståsted er dette vås. å ikke skulle kunne kommentere sine negative (og positive) erfaringer med div forhandlere, men heller holde dette hemmelig, fører så klart til dårligere service. mulig en og annen får det for tøft pga et ødelagt rykte, men sånn er det nå en gang å levere i dag. det er vel også en god regel for de fleste forhandlere at hver negative tilbakemelding kan ganges opp med et visst antall for å finne reellt antal misfornøyde. ofte er det de stille kundene som finner seg ny leverandør først. det er selvfølgelig lov å gi konstruktiv kritikk til leverandøren i tillegg til å "sutre på forumet". for meg som kunde er det uansett verdifullt å lese andres opplevelser av et produkt eller en leverandør. og hadde jeg drevet en nettbutikk der jeg var redd for omdømmet mitt, ville jeg fulgt med i forum som dette.
jeg vil bli som jesus, gå i hvite klær.
|
|
|
24/06/2014 07:44
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Jeg har bestilt deler fra to ulike nettbutikker i går. Om de ikke kommer snart starter jeg å sippe http://www.nrk.no/video/trond_kirkvaag_er_sippern/E37D082D9F5789EA/Og jeg sipper allerede over at andrelinjesupport ikke har fiksa java på maskinen på seks dager min så jeg kan bestille iPhone LarsB
Redigert av larsb; 24/06/2014 07:47.
|
|
|
24/06/2014 11:40
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Fillern. Der har Sykkelkomponenter.no puttet pakka i posten allerede. Da kan jeg ikke sippe for det i alle fall.
Hurra for Sykkelkomponenter.no!
LarsB
Redigert av larsb; 24/06/2014 11:40.
|
|
|
Re: LarsB styr unna!
[Re: larsb]
24/06/2014 11:42
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Styr unna LarsB. Han har gode ting å si om sykkelbutikker.
Anonym5
|
|
|
Re: LarsB styr unna!
[Re: anonym5]
24/06/2014 13:51
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Håper på rikelig med rabattkoder .....
|
|
|
Re:Alle sykkelbutikker og nettbutikker: styr unna!
25/06/2014 07:14
|
wasrud
Veteran
|
Veteran
Kan det være at i overkant mange folk her på terrengsykkel.no sutrer over dårlige opplevelser med diverse butikker fordi de driver mest med shopping og delefikling i steden for å sykle og fortelle om sine opplevelser på sykkelen? Jeg tolker baronen dithen at han er litt lei av å lese om folk sine shoppingopplevelser og heller savner interessante sykkelrelaterte tråder....i så fall høres et lite klapp herfra.
|
|
|
[Re: wasrud]
25/06/2014 09:20
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg tror egentlig ikke folk er interessert i å høre om mine middelmådige sykkelturer? Tror faktisk ikke det er mange som er spesielt interessert i min første single speed tur i terrenget i går (på selvbygget sykkel.). Tror de fleste, som meg, er interesser i å høre om sykling fra noen som kan sykle og har noe interessant å skrive.
|
|
|
25/06/2014 09:33
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Mitt poeng her var: Ikke start massiv flame-kampanje mot en sykkelbutikk bare fordi du får litt dårlig service. Sånne "Styr unna NN"-tråder er ikke spesielt konstruktive og kan være med på å kødde til for en LBS folk flest egentlig er fornøyd med, men plutselig ikke "skal være" lenger.
Alle møter problemer, det er alltid bittert å bli sykkelløs i perioder (derfor N+1 sykler alltid er lurt), men å i all offentlighet henge ut butikker o.l. i gapestokken har intet for seg. Svar heller "jeg har hatt dårlig erfaring med denne butikken" hvis andre spør om de er bra, eller diriger folk dit du har vært fornøyd og folk ber om råd.
Har flere butikker jeg ikke går til, men går ikke rundt og lager store tråder med "Butikk jeg faktisk ikke klarer å handle hos lenger - styr unna!" fylt med edder og galle. Jeg vet hvem det er, og de får ikke min anbefaling lenger.
|
|
|
|
|