Jeg har mange mil på en 2008 Synapse 105, det skal være samme ramma som i 2006. Synapse har fått mye skryt i tester siden den ble introdusert, men det er likevel tydelig hva den første generasjonen Synapse var, den var blant de billigste karbonrammene, en innstegsmodell. Jeg testet kort CAAD10 før jeg valgte Synapse, CAAD10 var mye kvikkere i repsonsen, Synapse føltes litt som om bremsene subba eller at det var lite luft i bakhjulet. Men jeg valgte likevel Synapse for å få en mer komfortabel sykkel. Jeg har i ettertid skjønt at komfortbidraget ikke var særlig mye å skryte av, iallfall ikke etter dagens standard. Og Synapse hadde ikke den samme avslappede geometrien som den har i dag. Jeg hadde nok ikke angret om jeg hadde valgt SuperSix i 2008, eller til og med CAAD8.
Det er ikke meningen å høres negativ ut, 2008 Synapse var en fin sykkel sammenlignet med alle andre "rimelige" karbonsykler den konkurrerte med på den tiden. Jeg foretrakk Synapse over Trek 5000 og Isaac Pascal f.eks.
Som andre sier så er 8k litt mye, en ny CAAD8 koster tross alt det samme. Ja, CAAD8 er aluminium, men det er ikke slik at en 2006 "billigramme" utnytter alle fordelene med karbon.