Høres ut som en fremstilling med mange hull, og vridd en vei. Forklaring på "spyling av vinduene" skurrer og bildebevisene virker ikke helt å stemme med voldsomheten til syklisten.
Idiotisk reaksjon av syklisten uansett.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: Bilist mot syklist konflikter i media.
[Re: trondmm]
#180517312/06/201419:06
Leser man kommentarfeltet begynner jeg å lure på om jeg skal skaffe meg en baggy samt en stisykkel. Er vel bare snakk om tid før en syklist blir påkjørt og drept av en "sint" bilist. Greit med ytringsfrihet, men at folk med fullt navn og bilde går ut med at de ønsker å skade andre er jo litt spesielt.
Forsvarer og ingen måte syklisten oppførsel her( hvis hele historien er sann)
[Re: loik]
#180561313/06/201411:44
Høres ut som en fremstilling med mange hull, og vridd en vei. Forklaring på "spyling av vinduene" skurrer og bildebevisene virker ikke helt å stemme med voldsomheten til syklisten.
Idiotisk reaksjon av syklisten uansett.
Tror man må ha vært der. Allikevel synes jeg man må prøve å besinne seg. Det jeg blir opprørt av i denne saken er at det virker som "mannen" mistet hodet helt. Det dama går til anmeldelse er jo også ganske skadelig da alle automatisk vil tro at syklisten var gal og utøvde vold.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Jaja, nå får vel kommentarfelt-serverne til Adressa kjørt seg....
Sant. Og det beste hadde vært om vi slapp å klikke inn på linken for å se hva det gjaldt. Adressa mfl gjør hva de kan for å få klikk på alt ang trafikk og sykkelkonflikter. Liker ikke å belønne de for det.
Om det finnes flere som meg er dette teksten i artikkelen:
Sykler på rødt Her går det galt. LESERVIDEO Syklet på rødt - rett etterpå smeller det - Helt klart livsfarlig adferd, sier politiet.
Syklet på rødt - rett etterpå smeller det - Helt klart livsfarlig adferd, - Jeg så syklisten komme i full fart over brua, sier mannen som har sendt videoen.
Han var på tur sørover på Osloveien, da hendelsen skjedde i krysset ved Sluppenbrua.
Sekunder etter han først så syklisten så han smellet idet syklisten kommer i full fart over gangfeltet, samtidig som at bilisten syklisten krasjer med får grønt lys.
- Hva skjedde etterpå?
- Syklisten reiste seg opp, og de i bilen åpnet døren og snakket litt sammen. Kort tid etterpå kjørte bilisten videre, sier han.
Syklisten uskadd Ifølge han så alt ut til å gå bra med kvinnen på sykkelen etterpå. Han fikk med seg at hun startet å se på sykkelen.
- Det så ut til at sykkelen hadde blitt ødelagt. Hun snudde oppned på den, og startet å se på kjeden på sykkelen, sier han.
- Livsfarlig adferd Operasjonsleder Wiktor Pedersen ved Sør-Trøndelag politidistrikt er ikke nådig i sin beskrivelse av syklistens fremferd.
- Dette liker vi dårlig. Det er helt klart livsfarlig adferd, og meget dårlig risikovurdering å sykle på rød mann i et såpass trafikkert kryss. Det er også en straffbar handling. Hvis politiet hadde vært på stedet, kunne syklisten blitt bøtelagt.
Pedersen forteller at politiet følger med på den tidvis opphetede debatten mellom bilister og syklister.
- Slik oppførsel er ødeleggende for ryktet til syklistene, sier Pedersen.
"Rød mann gjelder ikke kvinne..." hadde vært en bedre overskrift... Håpløst forsøk på å krysse der. Den røde mannen hadde sikkert blinket en stund, før hun nådde gangfeltet.
Haha, konge video. Ser ut til at hun bremser for tidlig for å klare svingen. Burde heller ha sladda rett rundt stolpen, da hadde hun unngått smellet.
Men; å sykle på rød mann i et såpass trafikkert kryss. Det er også en straffbar handling.
Hadde det ikke vært straffbart i et mindre trafikkert kryss,? Og var det ikke 'konsensus' (eller i hvertfall stor uenighet) om at 'rød kvann' er en fotgjenger, det er vel fortsatt lov å gå på rødt, og at 'hen' ikke gjelder for syklister.
Er det ikke noe jeg kan fordra er det folk som skader andres biler og stikker av. Flott jobb av politiet som anmelde syklisten. Får håpe forsikringselskapet også tar tak i dette så får han en god del mere å betale på enn forelegget i fra politiet.
Så politi og ambulanse da jeg syklet nedenfor stedet. Denne "sykkelveien" mellom Lysakerlokket og Maxbo er jo en skandale og vitner om dårlig samplanlegging over kommunegrensen. Biltrafikken fra rundkjøringen ved brygga og til rundkjøringen borte ved Maxbo burde vært ledet inn under gangbroen isteden for at man som i dag har et langt flettefelt. Da kunne sykkelveien ha gått på utsiden av Frantzebråtveien og dermed ikke kommet i konflikt med biltrafikk i det hele tatt forbi Gjensidigebygget. Men det er jo bare noen tusen som sykler her hver dag så det er jo ikke så farlig om det blir en rygg- eller hodeskade innimellom.
Er dette på den veien som går parallelt med E18, bare skilt med en liten kant, eller er det der g/s-veien krysser veien før eller etter Gjensidigebygget? Veien fra Lysakerlokket fram til Frognerstranda er full av feller for syklistene, og jeg er glad jeg slipper å sykle den veien mer.
[Re: _Moe_]
#180819818/06/201410:08
Er dette på den veien som går parallelt med E18, bare skilt med en liten kant, eller er det der g/s-veien krysser veien før eller etter Gjensidigebygget? Veien fra Lysakerlokket fram til Frognerstranda er full av feller for syklistene, og jeg er glad jeg slipper å sykle den veien mer.
Bilistene er ikke noe problem hvis man bare tar det med ro. Problemet er at det er så utrolig mange idioter på sykkel på denne strekningen. Kollegaen fortalte i dag at da han syklet opp fra Maxbosiden mot Lysaker så kom det tre syklister i bredde ned bakken mot ham. Jeg er så glad at jeg slipper å dele min vei til jobben med disse folkene.
Her er to forslag til løsning. Det første er at man forlenger broen slik at den rekker frem til Gjensidige-"øya" og så legger man en ny bro fra "øya" til toppen av kneiken i øst.
Min opprinnelige idé var noe slikt som under, hvor man lar sykkel og bil bytte plass. Rødt er sykkelbro, oransje sykkelvei og blått er bilvei.
[Re: Dan]
#180823818/06/201410:49
Disse løsningene har vi i SLF Asker og Bærum kjempet for i lang tid, Dan. MEN det som er helt utrolig er at dette området ligger under to forskjellige avdelinger i Vegvesenet, og de er ikke koordinerte. Ergo sluttet broen der den sluttet fordi de i Vegsesenets Oslo-avdeling ikke fikk ut fingeren for en eventull forlengelse av dagens løsning da den i sin tid ble planlagt. Dette er ikke med på styrke tilliten til offentlige etater. Når løsningen er så dårlig må vi som syklister være årvåkne og ikke sykle som gale, hvilket mange gjør på Sollerud. Her må det et holdningsskapende arbeid til i tillegg til at vi må kjempe for en bedre løsning. Jeg har forøvrig ikke stor tro på at det blir noe særlig bedre før man er klar med løsningen for E18s "Vestkorridor", dvs. når de fleste av de som sykler der i dag for lengst har blitt pensjonister eller har avgått ved døden.
PedroS
[Re: PedroS]
#180897519/06/201411:32
Jeg bare henviste til at han under fullt navn ønsker at syklister blir lemlestet eller drept, og spør om det er en god løsning at jeg klasker til ham med et balltre i bakhodet dersom han går i veien for meg som sykler - eller om vi heller skal prøve å ta hensyn til hverandre. Jeg kunne like å se denne karen teppebombet med meldinger.