Røa sykkelservice - styr unna! 1
|
Røa sykkelservice - styr unna! 1
18/06/2014 07:12
|
Samson
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Leverte min stisykkel på Røa sykkelservice for 2mnd siden. Kassetten var gåen, fikk vite at det var bosset som var sprukket. Dette skulle verkstedet bestille. Det gikk uker, og jeg ringte 2-3 ganger for å høre om det var kommet. De ventet på bosset ifølge personalet. Etter 2-3 ukers ventetid og div. telefoner dro jeg dit personlig og fikk da beskjed om at det bosset hadde de ikke greid å skaffe i utg.punktet. Gikk på nettet og bestilte korrekt boss som kom etter 3dg. Leverte bosset og de skulle sette det sammen innen kort tid. Etter noen dager ringte jeg og det viste seg at lagrene i baknavet var gåene (hadde faktisk spurt om de kunne sjekke det når jeg måtte bestille boss men det mente sjefen var unødvendig på det tidspunktet). Disse lagrene hadde de ikke og måtte bestille. Ringer flere ganger og etterspør lagere, hvor jeg får beskjed om at de er tomme for lagrene på TESS og skal bestilles fra Danmark. Venter ytterligere et par uker og hører ingenting. Møter så opp personlig etter 6 ukers venting uten at noenting er blitt gjort for å hente sykkelen min. Kont.
|
|
|
Re: Røa sykkelservice - styr unna! 1
[Re: Samson]
18/06/2014 07:22
|
Samson
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Kort søk på nettet viser at baknavet mitt skal ha 6902 2rs lagere x2. Ringer raske sykler som har disse lagrene, henter de. Leverer sykkelen min på Majorstuen sykkelverksted som setter sammen sykkelen. Det viser seg da at Røa sykkelservice har rotet bort en bushing/sleeve fra baknavet. Reiser opp igjen på Røa uten hell. Ender med at mekanikeren på Majorstuen sykkelverksted skaffer delen for en billig penge.
Vært veldig frustrende å miste 6 uker av sesongen, så må dessverre gi denne tilbakemld når jeg opplever et ekstremt lite servicevennlig og inkompetent verksted. Frarådes!
|
|
|
18/06/2014 10:10
|
jan erik
Besatt
|
Besatt
Forferdelig! Men har du blåst ut nå? Hjalp det?
|
|
|
18/06/2014 10:17
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Neste gang foreslår jeg at du feilsøker, kjøper ny del, finner guide på nett, skaffer korrekt verktøy og gjør det selv. Da hadde du mest sannsynlig spart deg for tid, penger og sinne, og du hadde lært noe nytt 
|
|
|
[Re: Brusdalen]
18/06/2014 10:53
|
cayman
Ringrev
|
Ringrev
Neste gang foreslår jeg at du feilsøker, kjøper ny del, finner guide på nett, skaffer korrekt verktøy og gjør det selv. Da hadde du mest sannsynlig spart deg for tid, penger og sinne, og du hadde lært noe nytt Nei, dette blir feil. Man kan ikke vite på forhånd hva som kommer til å skje, for i stedet å gjøre noe annet med henblikk på å unngå skader, feil, forsinkelser eller andre uønskede resultater. Det bør ikke herske noen tvil om hvorvidt det skal være mulig å levere inn en sykkel til reparasjon eller service hos et sykkelverksted, med en forventning om å få sykkelen tilbake innen rimelig tid. Det sier seg vel egentlig selv, men det skal ikke være nødvendig å engasjere seg personlig i driften av et verksted for å få utført et stykke arbeid. Ei heller skal det være nødvendig å vente mange uker på at et verksted skal finne fram til løsninger på relativt enkle problemstillinger.
Mountain biking is not about seeking the path of least resistance
|
|
|
[Re: cayman]
18/06/2014 11:00
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Neste gang foreslår jeg at du feilsøker, kjøper ny del, finner guide på nett, skaffer korrekt verktøy og gjør det selv. Da hadde du mest sannsynlig spart deg for tid, penger og sinne, og du hadde lært noe nytt Nei, dette blir feil. Man kan ikke vite på forhånd hva som kommer til å skje, for i stedet å gjøre noe annet med henblikk på å unngå skader, feil, forsinkelser eller andre uønskede resultater. Det bør ikke herske noen tvil om hvorvidt det skal være mulig å levere inn en sykkel til reparasjon eller service hos et sykkelverksted, med en forventning om å få sykkelen tilbake innen rimelig tid. Det sier seg vel egentlig selv, men det skal ikke være nødvendig å engasjere seg personlig i driften av et verksted for å få utført et stykke arbeid. Ei heller skal det være nødvendig å vente mange uker på at et verksted skal finne fram til løsninger på relativt enkle problemstillinger. Enig i det, men jeg kommer med et forslag til trådstarter om å gjøre dette på en billigere og raskere måte neste gang. Min erfaring fra der jeg bor, er at det aller meste som gjøres på et sykkelverksted er noe man gjør raskere og billigere selv, med litt egeninnsats i form av å lese seg opp vha internett. Selvsagt er det uholdbart det ts beskriver.
|
|
|
[Re: Brusdalen]
18/06/2014 11:12
|
ScottRacing
Ringrev
|
Ringrev
Ikke alle har kompetanse,tid, anledning, plass eller verktøy til å fixe sykkelen selv og er henvist til nærmeste verksted, selv om det måtte være "grøftekanten fix og rep"
Ett sykkelverksted skal evne å bestille deler, utføre reperasjoner og yte god kundeservice. Det er knappest særlig komplisert for en fagmann og bestille deler og fikse en tråsykkel
Æresmedlem i KrampeKameratene
|
|
|
18/06/2014 11:25
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Her virker det jo som om sykkelverkstedet besitter evnen til å bestille deler, men at de ikke ønsker å kjøpe delene hos en konkurrent - hvilket jeg i og for seg kan forstå!
|
|
|
18/06/2014 14:03
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Dette er jo hvorfor vi ikke bruker lbs. De er i sin av konstruksjon ubrukelige med sine forhandlerledd og lave kompetanse.
Nettbutikk og selvmekk er dessverre veien om du liker å sykle.
Ut på tur!
|
|
|
[Re: Supermann]
18/06/2014 14:55
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dette er jo hvorfor vi ikke bruker lbs. De er i sin av konstruksjon ubrukelige med sine forhandlerledd og lave kompetanse.
Nettbutikk og selvmekk er dessverre veien om du liker å sykle. Det er vel noen rene sykkelverksteder som faktisk kan jobben sin. Å kjøpe vertøyet du trenger koster overraskende mye. Mange prøver å påstå at du bare trenger multiverktøyet i drikkesekken og noe skrutrekkere, men det er begrenset hva du kan gjøre med dette. Mye trenger spesialverktøy, selv om du skulle styre unna å preppe ramma selv. Du har også risikoen ved å kjøpe et verktøy som har en annen standard på neste sykkel, der du bruker det bare et fåtall ganger. Men jeg har gått den veien selv, og synes det er verdt pengene. Jeg synes også sykkelgleden blir større, siden du "tvinges" til å forstå hvordan den fungerer bedre, og man er jo er stolt av eget arbeid. Om saken, så er dette forferdelig dårlig service. Dette viser igjen hvordan enkelte sykkelbutikker skyr utfordringene, der de faktisk må jobbe og viser hva de duger til.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
[Re: supernalle]
18/06/2014 15:36
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
[code][/code] Dette er jo hvorfor vi ikke bruker lbs. De er i sin av konstruksjon ubrukelige med sine forhandlerledd og lave kompetanse.
Nettbutikk og selvmekk er dessverre veien om du liker å sykle. Det er vel noen rene sykkelverksteder som faktisk kan jobben sin. Å kjøpe vertøyet du trenger koster overraskende mye. Mange prøver å påstå at du bare trenger multiverktøyet i drikkesekken og noe skrutrekkere, men det er begrenset hva du kan gjøre med dette. Mye trenger spesialverktøy, selv om du skulle styre unna å preppe ramma selv. Du har også risikoen ved å kjøpe et verktøy som har en annen standard på neste sykkel, der du bruker det bare et fåtall ganger. Men jeg har gått den veien selv, og synes det er verdt pengene. Jeg synes også sykkelgleden blir større, siden du "tvinges" til å forstå hvordan den fungerer bedre, og man er jo er stolt av eget arbeid. Om saken, så er dette forferdelig dårlig service. Dette viser igjen hvordan enkelte sykkelbutikker skyr utfordringene, der de faktisk må jobbe og viser hva de duger til. Det er helt sant. Det finnes mange dyktige der ute også... De er bare i fåtall.
Ut på tur!
|
|
|
[Re: Supermann]
18/06/2014 19:42
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Det er helt sant. Det finnes mange dyktige der ute også... De er bare i fåtall.
Derfor prøver jeg å ta vare på min. Nå de strekker seg i travelperiode for å bygge et nytt bakhjul pga brekkasje, så får bygger et par god øll som ekstra betaling :-) Men bestillingstider i Norge har vært kaos lenge... hvordan man håndterer slikt er dog opp til hver butikk, og hvordan man informerer kunden er dritviktig. De fleste finner seg i en del ting så lenge de får korrekt informasjon, og blir oppdatert.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
18/06/2014 20:02
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Det er helt sant. Det finnes mange dyktige der ute også... De er bare i fåtall.
Derfor prøver jeg å ta vare på min. Nå de strekker seg i travelperiode for å bygge et nytt bakhjul pga brekkasje, så får bygger et par god øll som ekstra betaling :-) Men bestillingstider i Norge har vært kaos lenge... hvordan man håndterer slikt er dog opp til hver butikk, og hvordan man informerer kunden er dritviktig. De fleste finner seg i en del ting så lenge de får korrekt informasjon, og blir oppdatert. Så bra! Det synes jeg flere burde gjøre. De tjener jo ikke penger så anerkjennelse fortjener de virkelig.
Ut på tur!
|
|
|
19/06/2014 07:55
|
Ghost20t
Fersking
|
Fersking
Det er helt på sin plass med denne typen ris når man har hatt en negativ erfaring med et sykkelveksted.
Hadde alle syklister gjort vedlikehod av syklene selv så ville verkstedene gå konkurs en etter en iløpet av kort tid. Selvfølgelig er det behov for verksteder for vi har alle forskjellig kunnskap, behov og tid når det gjelder å gjøre jobben selv.
Så når et verksted ikke klarer, vil eller kan yte god service, er det vel på sin plass å spre budskapet slik at andre kan gjøre opp en mening og ta stilling til dette når de skal ha sin egen sykkel inn til service.
Siden noen verksted gjør det så godt at de kan ta seg råd til å miste kunder ved å yte dårlig service så har jeg ingen sympati for dem.
Ghost Race Lector 20th Merida Extreme 900
|
|
|
19/06/2014 08:11
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Forskjell på engangshendelser med en person og gjentatte hendelser med mange forskjellige. Det er også noe som heter uvanlig kranglete kunder, og selv om man skal være proff, viser det seg at det er veldig lett å "glemme" slike mennesker fra hjelpelisten. Sånn er det når det er mennesker inne i bildet.
|
|
|
19/06/2014 16:23
|
Bøller
Fersking
|
Fersking
Har bare god erfaring med røa sykkelservice jeg!
|
|
|
19/06/2014 20:11
|
Bøller
Fersking
|
Fersking
|