- Ny dato for rittet blir 22. Juni, da Styrkeprøven har flyttet sitt ritt til vår opprinnelige dato. - Vi satser på og åpne påmelding ca. 15.januar 2014! - Nytt av året er en 10 km løype for aldersbestemte klasser 10-14 år som vil gå i deler av løypa til 23/57 km løypene. Vår hjemmeside www.ostmarkrittet.no vil ha oppdatert info klar ifm. påmeldingsstart.
Veldig synd dere flytter rittet til samme dato som Skiptvetrittet...... Har vært med på begge, og hadde planer om å delta på begge i år. Nå må jeg desverre velge Skiptvetrittet, da jeg synes det er en mer spennende trase....
Nå har vel Hortensmarka rundt flytta datoen lenger en ØMR, men da får folk velge. Syklet ØMR i sommer og syns det var et utrolig artig ritt til tross for et sølete terrengparti.
Helt riktig det, men når det er sagt så kan det være greit å sjekke hvor de andre rittene går, lite trolig at ØMR ville "rappa" spesielt mange syklister fra et ritt Nord eller i Sør i Norge. Skiptvet er rett borti "gata"
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
Helt riktig det, men når det er sagt så kan det være greit å sjekke hvor de andre rittene går, lite trolig at ØMR ville "rappa" spesielt mange syklister fra et ritt Nord eller i Sør i Norge. Skiptvet er rett borti "gata"
Vi håper selvfølgelig at Styrkeprøven (som i år arrangerer helgen etter det som har vært normalt, "prøveprosjekt i år") går tilbake til sin faste St. Hans helg neste år igjen, slik at vi kan arrangere som normalt. Selvfølgelig kjedelig når ritt krasjer med hverandre, men sånn har det blitt i år, og så får hver og en velge ritt ut fra tidligere erfaringer/anbefalinger!
Vi skal ihvertfall gjøre vårt beste for at alle påmeldte får en god opplevelse av Østmarkrittet :-)
Etter hvor mange km kommer stipartiet, er det 4 km sammenhengende sti, eller er det fordelt på flere partier?
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
Etter hvor mange km kommer stipartiet, er det 4 km sammenhengende sti, eller er det fordelt på flere partier?
Man kjører gjennom samme sti partiet 2 ganger, første gang er etter ca 2 mil og andre etter ca 3,5 mil. de 4 km med sti er fordelt på 2 så det er altså 2 km om gangen.
Dette stemmer jo verken med løypa i fjor eller med løypekartet. Er jo kun 1 stiparti på etter ca. 27-28 km. Pluss noen hundre meter med 'jordekant' som kommer etter 14 og 48 km.
Ikke å anbefale med fjorårets løype. Må i så fall løpe stipartiet som stort sett er steinete utforkjøring. Taper neppe noe tid, men det er en del hullete grussvinger som jeg også ville vært litt skeptisk til. Er du tøff går det nok bra,
Ikke å anbefale med fjorårets løype. Må i så fall løpe stipartiet som stort sett er steinete utforkjøring. Taper neppe noe tid, men det er en del hullete grussvinger som jeg også ville vært litt skeptisk til. Er du tøff går det nok bra,
Ok, jeg er ikke så tøf i trynet akkurat, men har bare fulldemper og cyclocross. Tenkte kanskje det var snakk om flytstier. Er det like bratt sti i 25km-varianten, er nok denne som i tilfelle er aktuell for meg i år.
Dette stemmer jo verken med løypa i fjor eller med løypekartet. Er jo kun 1 stiparti på etter ca. 27-28 km. Pluss noen hundre meter med 'jordekant' som kommer etter 14 og 48 km.
Her har nok BikeTorjus bommet litt, og helt riktig som du skriver sls. Man passerer det sammenhengende terrengpartiet kun en gang! Cyclocross anbefales ikke, men den som vil får det til :-)
Vil også minne om at prisene for påmelding øker med en 100 lapp 1. Mai.
Så flere som kjørte med stiv gaffel i fjor, men stipartiet på ca. 3 km har en litt krevende utforkjøring på slutten hvor det helt klart lønner seg å ha dempegaffel! Er du god i terrenget taper du kanskje ikke mange minuttene.
Sånn jeg forstod det i fjor måtte de fjerne et stiparti på grunn av nedbøren som var i forkant av rittet. Løypeomleggingen gjorde at rittet blei litt lenger enn oppgitt. Ca 57km +3km masterstart om jeg ikke husker feil. Tipper de da har beholdt samme løype i år.
Fjorårets trasè var forøvrig veldig bra, men satser på å takle stipartiet bedre i år.
Vil det da si at løypa går innom dette industiområdet? Mener det var en del av omleggingen i fjor. Men mulig jeg husker feil. Synes forøvrig den bakken var helt pyton. Spesielt andre gang :-)
Men hvor mye skal man legge i stipartiets steinete nedkjøring mtp dekkvalg... valget blir mellom ThunderBurt og Ikon eller en kombi av disse.. noen synspunkter?
Men hvor mye skal man legge i stipartiets steinete nedkjøring mtp dekkvalg... valget blir mellom ThunderBurt og Ikon eller en kombi av disse.. noen synspunkter?
Har god erfaring med litt kraftigere dekk foran for styring og redusert punkteringsfare, og mer lettrullende dekk bak. Kjørte Raumerrittet med Spec Fast Trak foran og Thunderburt bak. Fungerte utmerket.
På halvdemper er nok uansett det viktgste å stå i pedalene og fjære av støtene i steinete utforkjøringer.
Viser videoen på hjemmesiden det som er av terreng på rittet?
Ikke helt, den er noe forkortet. Stipartiet er 3.1 km langt (strava: http://www.strava.com/segments/1352799 og KOMmen er på 9:25 i dag. En noe mer normal tid vil vel ligge på rundt 13--20 minutter tipper jeg, avhengig av form og teknikk.
Disse eldre videoene viser stipartiet i sin helhet.
Del 1
Del 2
Men det stipartiet er kloppet _mye_ siden disse videoene ble laget, og er nå en motorvei i forhold til dette. Den relativt heftige steinete bakken fra 0:50 og 20 sekunder utover er også droppet, og stien går i en sløyfe utenom.
Redigert av knuthaug; 17/06/201409:02.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted