Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring...

BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... #1718141 27/11/2013 10:28
2
29" mannen. Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
2
Vurdere en ny rulle etter Flowen, første pri er minst mulig lyd. Må ikke være en VR rulle da bruksområdet nok mest er intervall drag når det er som mørkest ute:-) Er en rimelig tung fyr med kraft i tråkket så rulla må være solid. Ser at det ikke er skrevet så mye om BKOLL rulla rundt på nettet derfor spør jeg her. Andre alternativer uten VR er kanskje Elite med væske...
Men for motivasjonen sin del hadde kanskje VR vært ok, og det som lokker med Bkoll er at det er trådløse overføringer.

Re: BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... [Re: 29" mannen.] #1718349 27/11/2013 17:31
H
hundenjanson Offline
Ivrig
Ivrig
H
Jeg kjenner rulla og historien bak ganske godt. Jeg er i en prosjektgruppe som skal arrangere et sykkelritt på rulle til inntekt for Rødekors i februar neste år https://www.facebook.com/redbikesykkelritt?fref=ts
Min erfaringer er følgende:
Veldig stabil softvare
Rulla er veldig smood å sykle på.
Den støyer litt
Ingen kalibrering
Rimelig i pris
Du må betale for Gold abonnement for å få alle funksjoner
Bkools webside er litt uoversiktlig/rotete, men de jobber med saken.
Du behøver ikke kjøpe filmer når du har Gold abonnement
Du kan sykle dine egne ruter ute for eksempel. GXP spor fra Garmin, Strava eller Bkools egen app
Wattverdiene er stabile, men ikke nødvendigvis helt riktige (testet med Powertap)
Kan kjøre med opptil 50 stk samtidig (derfor valgte vi denne rulla)
"Umulig" å jukse som du kan med Tacx (trikse med kalibrering) Bkool har lagt mye vekt på dette og rekruttert sine softvare folk fra spillbransjen.
Du kan laste ned treingsfilene i filformater du kan bruke på Strava, Garmin SportTracks o.l.

Re: BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... [Re: 29" mannen.] #1718475 28/11/2013 07:16
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Frister veldig med en sånn BKOOL, tror det vil gjøre det enklere å sykle inne kontra vanlig rulle. Det med å laste inn Strava-segment virker veldig fint. Får man da opp 2D-visning eller Google Streetview-stil når man sykler?

Re: BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... [Re: pharynx] #1718752 28/11/2013 15:10
H
hundenjanson Offline
Ivrig
Ivrig
H
Du får 2D stil, men du kan se på kartet hvor du er I løypa.

Re: BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... [Re: 29" mannen.] #1727942 29/12/2013 23:06
2
29" mannen. Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
2
http://www.landevei.no/Tester/Utstyr/Kinetic

Noe, som har prøvd den nye varianten ?

Re: BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... [Re: 29" mannen.] #1727944 29/12/2013 23:08
2
29" mannen. Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
2
Ser også på denne hvis jeg skal droppe VR opplegget :

http://bikeshop.no/Bekledning/RULLER_TRE...004-p0000024148

Tror nok bruken blir times økter med intervall og da Sufferfest hvis VR modusen droppes

Re: BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... [Re: 29" mannen.] #1728178 30/12/2013 17:43
W
wessel Offline
Entusiast
Entusiast
W
Jeg har testet BKOOL den siste tiden. Utrolig fin rulle med masse muligheter. Jeg likte veldig godt muligheten for å laste inn økter fra GPS/Strava. Fin multiplayer funksjon også.

Re: BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... [Re: 29" mannen.] #1804492 11/06/2014 17:06
R
Randomrex Offline
Entusiast
Entusiast
R
Hei,

Finnes det noen norske grupper på Bkool som kjører regelmessige treninger på Bkool'en? Prøvd å google litt, men har kun funnet noen danske.

Re: BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... [Re: 29" mannen.] #1832509 07/08/2014 12:27
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har nettopp fått testet BKOOL ganske grundig - se http://www.sykkelerik.com/2014/08/07/test-av-bkool-sykkelrulle.

Konkluderte med at dersom du har disiplinen nok til å gjennomføre økter på ren vilje, vil det holde lenge med en basic rulle og filmer/musikk - men om du trenger litt variasjon og inspirasjon er BKOOL et godt alternativ til en god pris.

Medlem av Tryvann CK
http://www.sykkelerik.com
Re: BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... [Re: Randomrex] #2200398 02/05/2016 11:53
B
borchgrevink Offline
Fersking
Fersking
B
Sitat: Randomrex
Hei,

Finnes det noen norske grupper på Bkool som kjører regelmessige treninger på Bkool'en? Prøvd å google litt, men har kun funnet noen danske.

Noen som har funnet noen aktive grupper?

Re: BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... [Re: borchgrevink] #2200994 03/05/2016 20:40
R
Randomrex Offline
Entusiast
Entusiast
R
Sitat: borchgrevink

Noen som har funnet noen aktive grupper?

Heisann,
Jeg har syklet på BKOOL i hele vinter, men jeg har ikke vært veldig aktiv i noen grupper. Finner rett og slett ingen gode skandinaviske grupper, med unntak av en dansk gjeng som hadde en liga ute en stund. Jeg slang meg på noen italienske grupper og tok del i noen "Italia rundt"-økter, noe som var gøy helt til jeg fant sammenlagtlistene... Da fikk jeg en psykisk knekk!

Men!
Nå har jeg gitt opp gruppene og bare meldt meg ut av alle.
Det siste jeg gjorde (før utesesongen begynte), var å følge med på mailene som BKOOL sender ut hver uke! Der kommer det mange flotte tips til løyper og felles-økter. En gang var vi vel nærmere 50 mann på en fjelletappe! Det var stas!

Alternativt er jo å logge seg inn og se på hva som er "live" der og da... Ofte er det en del som sitter og varmer opp, og da kan man jo slenge seg med på turen deres. Trenger du intervaller, er det bare å søke på det. Er noen fine økter i Østmarka i Oslo faktisk! ICON_SMILE

Ellers blir jeg stadig forbauset over at ikke flere vurderer BKOOL som rulle når de skal ha ny... Enkel, billig(?!) og software som stadig forbedrer seg.

Re: BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... [Re: 29" mannen.] #2201051 04/05/2016 06:35
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
De jeg hører er mest fornøyde med rulletreningen sin sykler ritt på Zwift med Tacx eller Wahoo ruller. Faste "ritt tider" og masse folk som deltar fra hele verden. Jeg vurderte BKool men manglende mulighet for bla Zwift (den gangen) gjorde at jeg endte opp med Tacx Vortex Smart (burde valgt storebroren Bushido som kan kjøres uten strømkabel). Regner med at BKool (og omtrent alt som er av nyere Smart ruller) har samme mulighet for tredjeparts software/apper nå.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: BKOOL BCycling VR Rulle noen som har erfaring... [Re: 29" mannen.] #2201080 04/05/2016 07:21
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg har brukt Bkool pro på zwift i vinter. Det har funket som bare det. Kjørte en del på Bkool sin software før jul og det funker super dupert det og, når man kjører en løype fra start til slutt, men synes ikke det funker like bra til intervall da man fort kan "gire" seg ihjel pga endringer i terrenget. Gidder man sette opp økter selv funker det gull for intervall også.

En liten minus greie jeg oppdaget når P1 pedalene kom i hus var at watten driftet litt på Bkool/zwift. Man måtte legge på litt mer watt for å få samme målingene på pcskjerm via rulle som på garminen som viste watt fra P1. Med unntak av det så stemte watten veldig bra. Man løser dette med å bruke egen effekt-måler og at rulla kun styrer terreng.

Har man 4000 til rulle tror jeg neppe man får noe som er bedre.

Det skal og nevnes at det aldri er tull med den. Har brukt bortimot null tid på å knote med tekniske problemer....

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Moderator  support, Valentino