Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

følgere på strava

følgere på strava #1801005 04/06/2014 21:09
C
caad10 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
C
Er det noen uskrevne regler som gjelder på strava der man følger alle som følger enselv eller hvordan er dette? Blir det sett på som uhøflig ikke å følge tilbake? Ser bort ifra typiske kjente ryttere, kjendiser e.l

Re: følgere på strava [Re: caad10] #1801072 05/06/2014 05:40
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: caad10
Er det noen uskrevne regler som gjelder på strava der man følger alle som følger enselv eller hvordan er dette? Blir det sett på som uhøflig ikke å følge tilbake? Ser bort ifra typiske kjente ryttere, kjendiser e.l

Nei, det synes jeg ikke. Følg de du vil følge. Selv følger jeg de jeg vil, gir de kudos ut fra mine preferanser og bryr meg ikke veldig om å lete etter "kotyme" rundt dette.

Re: følgere på strava [Re: caad10] #1801079 05/06/2014 05:56
Dan Offline
More than words
More than words
Jeg blir smigret over at folk velger å følge meg, men jeg følger selv stort sett bare folk jeg kjenner godt eller som kan tenkes å sykle spennende turer i samme område som meg selv. Hvis man følger for mange så blir de man virkelig er interessert i borte i mengden.

Re: følgere på strava [Re: caad10] #1801102 05/06/2014 06:28
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
+1.

Jeg liker forresten heller ikke kudos-systemet. Det virker nesten som om det er slik at folk bare gir kudos helt ukritisk i øst og vest, og presumptivt forventer det samme tilbake. Hvis jeg har trillet en sone 1-tur, så vil jeg da slettes ikke ha kudos for det. Har jeg kjørt en skikkelig hardtur og kapret en KOM eller to, så kan jeg til nøds akseptere mottak av kudos.

Re: følgere på strava [Re: mroek] #1801115 05/06/2014 06:42
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: mroek
+1.

Jeg liker forresten heller ikke kudos-systemet. Det virker nesten som om det er slik at folk bare gir kudos helt ukritisk i øst og vest, og presumptivt forventer det samme tilbake. Hvis jeg har trillet en sone 1-tur, så vil jeg da slettes ikke ha kudos for det. Har jeg kjørt en skikkelig hardtur og kapret en KOM eller to, så kan jeg til nøds akseptere mottak av kudos.

Skjønner godt hva du mener med dette, samtidig så kan det være du er til enorm inspirasjon for en eller annen. Altså det at du får til å trene jevnt og trutt kan være det de gir det kudos for fremfor selve økten på en måte.

Har en kar jeg følger som syklet over 300 mil i Mai, fikk kudos for hver økt av meg for min del, om han ble lettere indignert eller sporet til å fortsette trøkket for å nå målet om 300 mil av mine vet jeg ikke. Jeg spør ikke, all den tid jeg gir kudos ut fra egne preferanser. Andre igjen gir jeg kudos når de setter PR, KOM eller klatring det står respekt av.

For min del forventer jeg null kudos tilbake, jeg gir kudos til andre fordi jeg mener de fortjener det. Trist hvis det blir sånn at man gir kudos tilbake fordi man føler man "må" på en måte.

Re: følgere på strava [Re: mroek] #1801159 05/06/2014 07:33
Dan Offline
More than words
More than words
Jeg liker forresten heller ikke kudos-systemet. Det virker nesten som om det er slik at folk bare gir kudos helt ukritisk i øst og vest, og presumptivt forventer det samme tilbake.

Jeg tipper de som gir ukritisk kudos har tatt med seg den vanen fra Facebook, hvor det jo ikke er uvanlig å like kommentarer på noe man har skrevet, for å vise at man har lest kommentaren. Dvs den som gir kudos gjør det for å vise at han følger med på dine økter. Litt meningsløst og utvannende, det er jeg helt enig i. Selv får jeg mest bare ironisk kudos hvis jeg har gjort noe skikkelig dafft. ICON_SMILE

Re: følgere på strava [Re: Dan] #1801378 05/06/2014 11:27
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: Dan
Jeg liker forresten heller ikke kudos-systemet. Det virker nesten som om det er slik at folk bare gir kudos helt ukritisk i øst og vest, og presumptivt forventer det samme tilbake.

Jeg tipper de som gir ukritisk kudos har tatt med seg den vanen fra Facebook, hvor det jo ikke er uvanlig å like kommentarer på noe man har skrevet, for å vise at man har lest kommentaren. Dvs den som gir kudos gjør det for å vise at han følger med på dine økter. Litt meningsløst og utvannende, det er jeg helt enig i. Selv får jeg mest bare ironisk kudos hvis jeg har gjort noe skikkelig dafft. ICON_SMILE

Jeg har en følger fra Brasil som oppleves som en auto-kudoser. Kan nesten logge at jeg ramler ned ei trapp og beveger meg to meter – får kudos så det synger etter.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: følgere på strava [Re: tmork] #1801422 05/06/2014 12:23
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Han skal ha for kudoseringen i det minste da ICON_WINK hehe
Er dette det verste man blir utsatt for så er det vel strengt tatt greit ICON_SMILE
Man vet jo godt hvem kudos man setter pris på og legger seg litt på minnet uansett vil jeg tro, resten er bare å ta med et lite smil, ingen skjede skadd, ingen skade kjedd yes

Moderator  support