Før var jeg aktiv på et hifi-forum der folk var enda mer ivrige på å oppgradere/bytte enn her, og det er nok en del likheter selv om landeveisryttere er mye mer fornuftige enn hifi-entusiaster. Dyre oppgraderinger kan ikke alltid forsvares med fornuften, men har man lyst og penger nok er det jo stas å bruke noen kroner på hobbyen sin.
Men harde fakta er vel at når man har en sykkel til rundt 10k bør man legge ned veldig mange treningstimer før det er sykkelen som setter begrensninger. På 10k så begynner grafen som viser hvor mye man får for penga å flate kraftig ut.
Jeg syns larsb har mange gode og snusfornuftige poeng. Fornuft kan være kjedelig, men husk at ny sykkel-følelsen vil gå over uansett hva du kjøper. Om jeg skal bytte ut CAAD 10 etterhvert blir det pga. evt. komfort, for det er jo ingen tvil om at ramma er lett nok og stiv nok. Så om komforten ikke er et problem for deg tror jeg du har en ganske perfekt ramme. Du kan jo evt. sette på noen nye snasne deler slik som Alpers

er veldig spent på resultatet av langtids-testen i Landevei. Han er jo back to basics med en "billig" alu-ramme, og problemstillingen er vel spot on ift. denne tråden:
"Blir jeg like lykkelig av rimelig aluminium som dyr karbon?"