Terrengsykkelrittet 2014 - 31. mai
|
Re: Terrengsykkelrittet 2014 - 31. mai
[Re: amstrand]
01/06/2014 21:27
|
ikke lett
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Fet og hard dag i Østmarka ja! Åpnet kontrollert og passerte runding på 1.58. Var fin i formen og hadde planer om å jage på de flotte stiene når som det var litt mer vann mellom båtene. Men neida; Mr Krampe hadde tydeligvis andre planer for dagen og la inn flere gjestevisttier før han flytta inn i begge lårene. Det endte med at begge beina ble stående rett ut og tryningsen ble et faktum ved vannet i første endurostrekk. Brukte over et minutt bare på å komme meg løs fra sykkelen mens krampene ga seg. Kudos til Elgvenn 2 som tilbød seg å hjelpe :-) Etter det gjaldt å gjøre det beste ut av det med kramper. Oddefa passerte og forsvant i fint driv i stigningen opp etter Nøklevann. Kom inn på 4.07 og er egentlig mest fornøyd med at både sykkel og kropp er like hel.
Drakk 2 l sportsdrikk (ispedd redbull,ringer og salt) 3 hele flasker med vann, 2 Windforce Ultragel, 2 flasker med Squeezy gel og 2 barer. Følte meg i fin form hele veien og var langt fra en næringssmell. Men det hjelper jo ikke når krampa kommer..
Stor takk til Frøy, Terrengsykkelfolket og resten av arrangørstaben for et ritt som kommer til å bli husket lenge!
Anbefaler alle å ta turen til Vestmarkrittet neste mandag. Der venter det en avslutning med 7km delikat flytsti.
Redigert av ikke lett; 01/06/2014 21:32.
Truls Veslum Asker
|
|
|
01/06/2014 22:06
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Man må visst avlegge sjølmelding etter gjennomført ritt. Almenn interesse, selvterapi eller egosentrisme? Litt av alt kanskje.
Først: dette ble en festdag for alle terrengsyklister! Rittet levde skikkelig opp til mottoet om å "bringe ts-ing tilbake til røttene"!! Vær og føre var maksimalt bra. Topp stemning, flotte funksjonærer og hyggelige tilrop fra tilskuere.
Ingen sure miner å se. Men blir ettertenksom når jeg hører om at rittet -igjen- er utsatt for sabotasje. Er jo NOTS-tillitsvalgt og føler sykkelnegative holdninger på kroppen. Vi har satset på dialog, etablert sykkelforum og lagt ned masse dugnadstimer for å eliminere slitasje og konflikter. Hva stiller man opp mot dem som bare vil ødelegge og ikke vil tillate hverken dialog eller glede for andre. Vel, det er bare å stå på videre for alle i miljøet. Heldigvis har vi myndigheter og majoriteten av organisasjoner og folk flest med oss.
Tok det rolig hele veien rundt. Formen var ikke på topp. Men kom rundt helskinnet med uskadet sykkel og tålelig bra resultat, det holdt til 2. plass i klassen for distingverte herrer, 1 runde.
Hemmelig og endret løype fungerte vel bra. Men det spørs om man i framtida i større grad må ha en mer tilrettelagt løype i en fast trasé . Vanskelig valg, som NOTS vil være med å diskutere.
Arrangør har gjort en prima jobb med løypa og gjennomføring.
Noen små ting som kan forbedres: * endring av sted for startnummer-utlevering med to timers varsel var ingen højdare. Stakkars Mads, tenåring og funksjonær som jobbet døgnet rundt. Frøy må hoste opp bedre løsning neste år * enduro-segmentene blir diskutert og bør ses over. Merkingen var ikke-eksisterende. De fleste skjønte vel at de sorte boksene ikke var til pynt. Men et skilt eller to hadde gjort seg. * savnet en banan eller kjeks på drikkestasjonen på Katismyr. Sykles sulten videre.... * resultatservicen er dårlig. Fortsatt ingen resultatlister på rittets hjemmeside. De må letes opp på redaksjonell plass. Har rittarrangørene tatt seg helt ut og gått hjem etter rittet?
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
02/06/2014 06:18
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Ref merkingen: for meg som kommer utaskjærs fra så syntes jeg det funka bedre med det lyseblå båndet i fjor. Måtte lete ganske aktivt for å spotte merkinga når jeg ikke lå i ryggen på noen, og det ble noen små feilskjær, uten at det var komplett krise på noen måte.
|
|
|
02/06/2014 06:25
|
lmo
Entusiast
|
Entusiast
Første gang jeg sykler 2 runder. Var treg med å stille opp på start og ble derfor litt køsykling på Bukkebergrunden, men det løste seg raskt. Deilig å slippe å rote seg gjennom baktroppen i pulja før slik det er når man starter i 40+ på en runde og sykler fortere enn snittet der. Føyer meg inn i rekken av syklister som er godt fornøyd med rittet men samtidig skuffet over kroppens evne til å unngå kramper. Tror jeg klarte å få senebetennelse i høyre underarm. Må slutte å bremse så mye tydeligvis. Det beit også godt i begge beina etter siste drikkestopp og det ble gåing i alle bratte oppoverbakker. Godt mulig at 5 flasker med drikke ble for lite. 20 min ekstra på andrerunden, men godt fornøyd med å komme i mål på 4:32. En punktering som ble tettet av guffe og gasspatron forholdsvis raskt. Superfornøyd med å kjøre 29 FS, den reddet meg ut av mang en situasjon med ukrontrollert manøvrering. Møtte bare hyggelig folk underveis, både medsyklister, løypevakter og publikum. Takk til alle. Skulle gjerne hatt en banan på siste matstasjon, men det blir detaljer.
|
|
|
02/06/2014 06:45
|
Joar71
Veteran
|
Veteran
Takker for en fantastisk bra dag i skogen!! Tok bilde av en kul kar i målområdet. Hadde tenkt å bruke det i en artikkel, men var såpass uhøflig at jeg glemte å spørre om navnet. Noen som kjenner igjen denne karen? https://www.dropbox.com/s/4azj6f1hfccft2a/SAM_5022.JPG(bilde fjernet etter at jeg fikk navnet)
Redigert av Joar71; 02/06/2014 08:25. Rediger grunn: Fjerna bildet.
|
|
|
[Re: Joar71]
02/06/2014 07:06
|
Fjeldheim
Førstemester
|
Førstemester
Det er Hans Richard Jørgensen fra Giant store i Drammen.
Redigert av Fjeldheim; 02/06/2014 07:06.
|
|
|
02/06/2014 07:38
|
Wonka
Entusiast
|
Entusiast
Dette er det råeste og artigste ritte jeg har deltatt i ! Var førstereis og ikke syklet i Østmarka tidligere, så viste ikke helt hva jeg gikk til. Gikk for 2 runder og all in. Etter ca 15km,,mulig det var utfor/enduropris der, gikk jeg på en skikklig smell. Forlengs i gampesteinene ned et utforparti. 6 brudd i hjelmen og 2 defekte ribbein. Fikk samlet sammen rekvisittene fra baklommene, og kom meg videre ganske kjappt. Oppdaget etter hvert at jeg hadde revet av GPS klokka fra armen...Bomma litt på løypa et par steder og måtte snu, men det hadde ikke noe med klokka å gjøre,hehe. Ble 6 plass i M30-34 og 4,11 i tid
Så hvist noen har funnet en Garmin xt305? klokke. Oragne og grå ..Rop ut!
|
|
|
[Re: Fjeldheim]
02/06/2014 07:52
|
Joar71
Veteran
|
Veteran
Det er Hans Richard Jørgensen fra Giant store i Drammen. Takker 
|
|
|
02/06/2014 08:08
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Det kom inn en 310XT i sekretaritatet. Den er nok tatt vare på.
Tusen takk for alle tilbakemeldingene. Det er veldig moro å være på Haraløkka å se så mange blide og slitne folk som virkelig har kost seg i Østmarka. Det har vært tanken bak rittet hele veien og vise fram Østmarka for så mange blide folk som mulig. At folk kommer helt fra Finnmark og andre steder langt unna er veldig hyggelig.
Angående enduro-prisen: Planen var å ha et segment ned Finkilometer'n, men dette ble droppet da det ville bli mye konflikt når raske endurospesialister ville passere mer saktegående syklister her. Solbergvannet-segmentet var ganske slakt, ja, men det er raskt og lettkjørt hele veien. Det burde uansett vært merket mye bedre at det var i gang. Det samme gjelder vel egentlig de to andre segmentene. Enduroprisen i et maratonritt vil aldri bli det samme som et enduroritt. Vi tror at Terrengsykkelrittets utforpris har vært med å legge noe av grunnlaget for endurointeressen her i landet og kommer til å fortsette å lage konkurranser i konkurransen som fremmer lysten til å gi ekstra gass i de raskere, tekniske terrengpartiene. Om noen mener at det ikke kvalifiserer til å hete enduropris får så være. Det er liten tvil om at alle tre segmentene i årets ritt gikk nedover fra start til mål, uten at det var mange klatremeter på veien. At segmentene starter med flate partier der man virkelig må kunne tråkke for å få stor fart tar ikke bort det at det farten også må håndteres og opprettholdes i det tekniske terrenget nedover.
Et av målene med rittet, å samle tekniske xc-syklister, stisyklister og gladsyklister på ett fat er i hvert fall i stor grad nådd, men vi vil jobbe videre for at alle føler seg ivaretatt og at alle har det moro på sitt vis i årene fremover også.
Ang merking så var det brukt heltrukne sperrebånd nesten hele runden rundt Bukkeberget på fredag kveld. Noen hadde tatt veldig mye ned og til og med hengt opp merking der det ikke skulle være noe. Forbanna tull. Vi må se på hva vi kan gjøre for å unngå dette fremover. Telting i løypa er kanskje eneste utvei?
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
02/06/2014 08:32
|
dOLe!
Entusiast
|
Entusiast
Er det noen som kan sette meg i kontakt med løypevakt som var ved nedkjøringa ved cirka 15 km, stor steinrøys? Tror dette var like ved punkt 25 eller 26 på ett kart noen hadde. Han tok nemlig godt hånd om meg når jeg hadde ramlet og tok bilde av min finger som var helt ute av ledd. (Jeg som tryna over styret med Rye drakt) Stor takk til han + at jeg gjerne ønsker å se bildet 
|
|
|
02/06/2014 08:47
|
Lillosti29
Ivrig
|
Ivrig
Endurosegment trenger ikke være så lange. Det første forsto jeg ikke helt, men jeg var jo i lala-land uansett. Slettfjell ville vært supert om starten ble flyttet til etter slettene der det begynne å gå slakt nedover blant annet med go-kloppene til Endre fra i fjor. Fra der og ned til grusen ville være et super segment. Miks av alt. Utforprisen ville også være helt super om man kuttet ut første to-trehundre meterne. Den opprinnelige utforprisen opplevdes mer som jevnt nedover enn hva tilfellet har vært i 2013 og 2014, og det er nok kun pga startpunktene de siste årene. Uansett: Det var tidenes trasé! Fantastisk løype. Og helheten er viktigere enn akkurat hvor disse delsegmentene startet og stoppet. Takk til alle trivelige medsyklister underveis som var ute i samme uføret som meg 
|
|
|
[Re: dOLe!]
02/06/2014 08:50
|
Odinpodin
Avhengig
|
Avhengig
Er det noen som kan sette meg i kontakt med løypevakt som var ved nedkjøringa ved cirka 15 km, stor steinrøys? Tror dette var like ved punkt 25 eller 26 på ett kart noen hadde. Han tok nemlig godt hånd om meg når jeg hadde ramlet og tok bilde av min finger som var helt ute av ledd. (Jeg som tryna over styret med Rye drakt) Stor takk til han + at jeg gjerne ønsker å se bildet  Det var deg ja, jeg kom bak deg, så at du tryna men hørte det bedre ;D Når jeg så hvordan(og hvor) du lå og hørte deg så tenkte jeg kom til å se ett ganske krokete kragebein, ble faktisk litt lettet når jeg så at det var fingeren din som sto rett ut. Godt å høre at det gikk bra, prøvde å komme med noen trøstende ord, husker ikke hva jeg lira ut av meg, annet enn at det var ganske teit ;P Godt at løypevakten var såpass nærme og det ble sikkert ett kult bilde 
"Don’t buy upgrades, ride up grades." Merckx
|
|
|
02/06/2014 08:56
|
Pettersmart87
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg deltok i år for første gang og må bare si tusen takk til arrangørene for et kjempearrangement! Det var hardt, vondt, og slitsomt underveis men jeg har aldri hatt det så morro på et sykkelritt. God stemning blant ryttere og løypemannskap i en RÅ løype. Gleder meg til nesteår :-)
|
|
|
02/06/2014 08:57
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Er et par ting til jeg lurer på: Vil terrengsykkelrittet.no få noen som helst oppdatering på forsiden med følgende: - Offisiell resultatliste per klasse? - Offisiell resultatliste utforprisen? - Offisiell resultatliste enduroprisen?
Er jo 2 dager siden rittet var over, og det er vel ikke alle som sjekker denne tråden eller terrengsykkel.no for slik info? Er i hvert fall mest naturlig å sjekke slikt på forsiden av offisiell nettside for rittet (i hvert fall i mitt hode).
|
|
|
02/06/2014 09:01
|
Stig R
Fersking
|
Fersking
Jeg hadde en super dag i skogen som løypevakt på post 38 med masse hyggelige folk på tur og rå innsats fra alle deltakerne. Forsøkte å ta en del bilder underveis, men ikke alle ble like skarpe ser jeg. Ta en kikk på http://1drv.ms/1koCdF5
|
|
|
[Re: baronKanon]
02/06/2014 09:21
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Er et par ting til jeg lurer på: Vil terrengsykkelrittet.no få noen som helst oppdatering på forsiden med følgende: - Offisiell resultatliste per klasse? - Offisiell resultatliste utforprisen? - Offisiell resultatliste enduroprisen?
Er jo 2 dager siden rittet var over, og det er vel ikke alle som sjekker denne tråden eller terrengsykkel.no for slik info? Er i hvert fall mest naturlig å sjekke slikt på forsiden av offisiell nettside for rittet (i hvert fall i mitt hode). Enduroprisen får nok ingen offisiell liste gitt informasjonen fra Staale over. De andre listene skal jeg personlig sørge for at kommer ut snarest.
|
|
|
[Re: Odinpodin]
02/06/2014 09:54
|
dOLe!
Entusiast
|
Entusiast
Er det noen som kan sette meg i kontakt med løypevakt som var ved nedkjøringa ved cirka 15 km, stor steinrøys? Tror dette var like ved punkt 25 eller 26 på ett kart noen hadde. Han tok nemlig godt hånd om meg når jeg hadde ramlet og tok bilde av min finger som var helt ute av ledd. (Jeg som tryna over styret med Rye drakt) Stor takk til han + at jeg gjerne ønsker å se bildet  Det var deg ja, jeg kom bak deg, så at du tryna men hørte det bedre ;D Når jeg så hvordan(og hvor) du lå og hørte deg så tenkte jeg kom til å se ett ganske krokete kragebein, ble faktisk litt lettet når jeg så at det var fingeren din som sto rett ut. Godt å høre at det gikk bra, prøvde å komme med noen trøstende ord, husker ikke hva jeg lira ut av meg, annet enn at det var ganske teit ;P Godt at løypevakten var såpass nærme og det ble sikkert ett kult bilde  Aner ikke helt hva som skjedde da det skjedde så fort, men tror det var bråstopp på forhjulet og over styret. Flaks det ikke var noen rett på bakhjulet jeg tok med i fallet. Hvordan så det ut for deg som kom bak? Fikk ikke med meg så mye av hva som ble sagt, da jeg hadde nok med å ikke se på fingern  Ble også overrasket selv at ikke noe verre hadde skjedd der. Bare litt øm og små skrubbsår på hofte og skulder, men det leger fort 
|
|
|
02/06/2014 09:56
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
|
|
|
02/06/2014 11:58
|
Theo Lakerveld
utviklingshjelp
|
utviklingshjelp
Vet noen om det er lagt ut bilder noen sted? Jeg har sett flere fotografer langs veien, så jeg regner med at det finnes noe.
Ellers må jeg bare si at det var helt rått igjen! Litt hard etter nesten 5 år uten rittsykling. Det hjelper heller ikke å stille på en hel ny sykkel (kjørt 10 på parkeringsplassen fra Milsluker'n til bilen, det var altså noen skruer som ikke var vant til risting...) Men det var utrolig gøy å kjøre TS rittet igjen.
Dette må være Norges, Nordens, Europas kuleste konsept!
|
|
|
02/06/2014 12:17
|
la1hka
Helt klart
|
Helt klart
Dette er nevnt før her men kan nevnes igjen. Doer, hvorfor i allverden er det ikke satt opp noen ekstra doer, med så mange deltakere må man regne med at det er en del som har noe å levere før start.
Eirik Nøkleby "Velg dine kriger med omhu."
|
|
|
[Re: la1hka]
02/06/2014 12:40
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Dette er nevnt før her men kan nevnes igjen. Doer, hvorfor i allverden er det ikke satt opp noen ekstra doer, med så mange deltakere må man regne med at det er en del som har noe å levere før start. En do i første etasje og tre doer i andre etasje på servicehuset. Opplevde i år lite kø der, men gikk mot normalt i 2. etasje. Som vanlig var ikke disse toalettene skiltet utenfra.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
02/06/2014 12:44
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Da kan vi uansett konkludere: Toalettsituasjon - ikke håpløs, men mangelfull for 800+ deltagere. Skilting - For dårlig.
|
|
|
02/06/2014 12:51
|
la1hka
Helt klart
|
Helt klart
Med et få tall ekstradoer ville det ikke vært noe problem, alt ordner seg med å stå i kø men det er stress når man ser starten nærmer seg. Regner med at neste år er alt på stell. 
Eirik Nøkleby "Velg dine kriger med omhu."
|
|
|
[Re: Theo Lakerveld]
02/06/2014 12:53
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
Vet noen om det er lagt ut bilder noen sted? Jeg har sett flere fotografer langs veien, så jeg regner med at det finnes noe.
Ellers må jeg bare si at det var helt rått igjen! Litt hard etter nesten 5 år uten rittsykling. Det hjelper heller ikke å stille på en hel ny sykkel (kjørt 10 på parkeringsplassen fra Milsluker'n til bilen, det var altså noen skruer som ikke var vant til risting...) Men det var utrolig gøy å kjøre TS rittet igjen.
Dette må være Norges, Nordens, Europas kuleste konsept! Det er linket til 3 fotokilder i denne tråden.
|
|
|
02/06/2014 13:10
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Et galleri eller flere vil komme på forsiden også i løpet av kort tid. Terrengsykkels 50. utgave!!! ble sendt i trykken i dag også så det har vært litt hektisk for Kristoffer og Erlend som er eneste redaksjonsmedlemmer på kontoret for tiden. Kristoffer var i løypa i hele går og feiret broren til langt på natt med å flikke på forsider osv. Erlend syklet selv.
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
02/06/2014 13:17
|
Theo Lakerveld
utviklingshjelp
|
utviklingshjelp
Dette må være Norges, Nordens, Europas kuleste konsept! Det er linket til 3 fotokilder i denne tråden. Yep, neste gang skal jeg lese litt lengre tilbake i tråden!
|
|
|
02/06/2014 13:20
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Gleder meg til (flere) fete bilder - det hjelper når man entusiastisk skal skravle høl i hue på kone/barn/kollegaer om hvor sinnsykt fett dette er!
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
02/06/2014 13:47
|
MoHo
Entusiast
|
Entusiast
Er jo 2 dager siden rittet var over, og det er vel ikke alle som sjekker denne tråden eller terrengsykkel.no for slik info? Er i hvert fall mest naturlig å sjekke slikt på forsiden av offisiell nettside for rittet (i hvert fall i mitt hode). Enduroprisen får nok ingen offisiell liste gitt informasjonen fra Staale over. De andre listene skal jeg personlig sørge for at kommer ut snarest. Noen av oss er interessert i eldre resultter fra TSR? Finner de ikke uansett hva jeg gjør - de burde vel være tilgjengelige, ref. hva nær sagt alle andre ritt har ?
"A singletrack require a multimind"
|
|
|
02/06/2014 13:53
|
AsmundBjorshol
Ringrev
|
Ringrev
Det var en fyr som tok bilder på en " FET" liten nedkjøring ca halvveis. Hvor ligger disse bildene? Noen som husker stedet?
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
|
|
|
[Re: MoHo]
02/06/2014 13:57
|
REJ
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Det meste av resultater ligger vel her: http://www.rittranking.no/race/11/viewEllers enig med alle i at dette er sesongens store høydepunkt! Fikk i med meg fallet til Elgvenn2 fra orkesterplass, godt det ikke gikk ut over annet enn "utstyret"..
|
|
|
|
|