Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Betent sykkelkjøp - innspill mottas med takk

Re: Betent sykkelkjøp - innspill mottas med takk [Re: jenshk] #1798482 01/06/2014 08:42
J
jenshk Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
J
oppdaterer tråden med siste nytt i saken.

Jeg ble jo lovet ramma jeg opprinnelig kjøpte, altså en 2012 modell Giant XTC.

Denne har jeg ikke fått. Jeg var først innom tirsdag etter konfrontasjonen som fant sted før den helgen, slik jeg ble bedt om, da fikk jeg beskjed om at det hadde vært travelt og at han ikke hadde fått undersøkt med importøren om de hadde noe grunnet mye å gjøre på jobb. SKulle komme tilbake før helga. Greit nok tenkte jeg og kom tilbake fredag. da sa selger at det ville ta noen dager før eventuelt ramma ville komme til butikken, så jeg kunne komme igjen midt i uka etter, altså denne uka.

På dette tidspunktet syntes jeg dette stinket, det er greit å ikke vite når eksakt, men her lukter det at selger ikke har hverken kontroll eller gjort jobben han lovte.

Jeg ventet til fredag nå denne uka, framfor midt i uka som selger forespeilte. Gjorde meg til kjenne i butikken og selger annerkjente meg, stod likevel bortimot en halvtime i butikken før han kom til meg for å bistå da det og var andre i butikken. da sier han: "ja nei jeg har ikke fått ramma nei, hadde ikke noen hos hroten sykkel, men det var vel en forhandler i bergen som hadde så den må sendes derfra og via horten først."

Mulig selger nå¨har undersøkt men jeg føler bare at dette for pokker ikke holder vann! Det virker som alt flyter for denne mannen, han burde startet med gul-lapper.

Re: Betent sykkelkjøp - innspill mottas med takk [Re: jenshk] #1798494 01/06/2014 09:15
D
Duggy Offline
Medlem
Medlem
D
Hvilken butikk er dette snakk om? Greit å vite.

Re: Betent sykkelkjøp - innspill mottas med takk [Re: jenshk] #1798522 01/06/2014 11:06
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Jeg ville gitt butikken en frist, som butikken aksepterer til å få byttet ramme. Legg så inn noen dager slakke etter denne, og si at du krever kjøpet hevet hvis ikke saken da er avsluttet.

Et annet alternativ er å beskrive hendelsesforløpet så saklig som mulig i kronologisk rekkefølge. Skriv dette ned på et ark for signering av begge parter. Ta historien muntlig med selger, hvis han er enig med fremstillingen så kan du be han signere slik at dere er enige om saken. Obs: kan ha effekt begge veier. Enten blir selger sur og lite samarbeidsvillig, eller så skjønner han at du nå har alt dokumentert og klar for å ta saken videre hvis det trengs.
V

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support