Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

hvorfor foppallspillere er svake mennesker !!

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: trondmm] #1807008 16/06/2014 18:10
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det kvalmeste er når de gjør det helt på autopilot selv om de vet at det ikke skal dømmes til deres fordel.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: cvrokka] #1807096 16/06/2014 20:26
N
Nailz Offline
Entusiast
Entusiast
N

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1807131 16/06/2014 21:04
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Den dagen en syklist får seg en lårhøne eller en ball i skrittet så kan vi snakkes. Og, ærlig talt, fjerne sting!? Det er verre å nappe øyenbrynene, så det faller jo på sin egen urimelighet ...

Minner om at de fleste idrettsutøvere bruker sykling som restitusjon ICON_WINK

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: Brusdalen] #1807147 16/06/2014 21:34
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Brusdalen

De fleste idrettsutøvere sparker ball når de skal leke med ungene eller hunden sin. ICON_WINK

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: Brusdalen] #1807187 16/06/2014 23:00
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Den dagen en syklist får seg en lårhøne eller en ball i skrittet så kan vi snakkes. Og, ærlig talt, fjerne sting!? Det er verre å nappe øyenbrynene, så det faller jo på sin egen urimelighet ...

Vent til du blir gammel nok og skal begynne å nappe nesehår. Du vil lengte tilbake til den tiden du kun nappet øyenbryn.
Var hos tannlegen for noen uker siden og heldigvis gikk bedøvelsen opp i nesen. Jeg var snar med å komme meg hjem og begynte å rive ut kråkereirene... he he..

Skal man sammenligne sportene og smertene, så må en syklist gå i bakken jevnt og trutt gjennom et helt løp, da en fotballspiller på høyt nivå nesten uten unntak blir påført smerte ved enhver konfrontasjon med annen spiller.
Selv har jeg nok flere timer på banen, enn i sadelen, men kan nok ikke sammenligne smertene, da det er to forskjellige verdener vi snakker om.

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1807280 17/06/2014 07:40
mtbmaniac Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1807287 17/06/2014 07:48
Lurifax Offline
Besatt
Besatt

Her kan syklister i 40 årene som slenger om seg med gel poser, drikkeflasker og sjokoladepapir lære litt ICON_WINK

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1807587 17/06/2014 13:05
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Den japanske kulturen har veldig fokus på samfunnets og ikke individets beste, derfor er japanere generelt veldig pliktoppfyllende og lovlydige. En kompis fortalte om en ølautomat han så på en subway-stasjon i en større japansk by. Den hadde et skilt som fortalte at det ikke var lov å kjøpe øl mellom 23:00 og 6:00 og det respekterte folk selv om automaten ikke hadde noen innebygget tidsbegrensing.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1807946 18/06/2014 00:37
N
Nailz Offline
Entusiast
Entusiast
N
Min irritasjon mot fotballen som sport nå for tiden er ikke hvor hardt spillerne eventuelt blir taklet men alt overspillet for å fremprovosere frispark/straffe/kort. Etter mitt syn burde voksne folk holde seg for god til slikt regelrett skuespill som etter min mening strider mot fair play prinsippet. At de kan se på seg selv i opptak i etterkant med god samvittighet er merkelig for meg.

Alle kan få seg en smell som lårhøne eller en albue i ansiktet men ta det som en mann/dame da! Blir for dumt når aldersbestemte klasser også etterligner seniorer og kaster seg for å oppnå fordeler på tvilsomme premisser.

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: Nailz] #1807958 18/06/2014 05:49
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Nailz
Min irritasjon mot fotballen som sport nå for tiden er ikke hvor hardt spillerne eventuelt blir taklet men alt overspillet for å fremprovosere frispark/straffe/kort. Etter mitt syn burde voksne folk holde seg for god til slikt regelrett skuespill som etter min mening strider mot fair play prinsippet. At de kan se på seg selv i opptak i etterkant med god samvittighet er merkelig for meg.

Alle kan få seg en smell som lårhøne eller en albue i ansiktet men ta det som en mann/dame da! Blir for dumt når aldersbestemte klasser også etterligner seniorer og kaster seg for å oppnå fordeler på tvilsomme premisser.

+1, dette tror jeg 99% av de som ser på ballspill er helt enige i. VM har enn så lenge vist seg å være mer teateralsk enn noen gang. At de ikke forstår at dette svekker idretten er nærmest en gåte. Gult kort, påfulgt av rødt ved neste filming, samt en karantene på f.eks 5 kamper kan være veien å gå for å motvirke dette.

Ett lag har skilt seg ut enn så lenge i positiv forstand. Det er USA, der er det ikke noe teater og dikkedarer innad i laget. I det minste av de kampene jeg har fått med meg så fremstår de som ekte menn ICON_SMILE

Redigert av Lurifax; 18/06/2014 05:51.

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: Lurifax] #1807973 18/06/2014 06:35
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Lurifax
Gult kort, påfulgt av rødt ved neste filming, samt en karantene på f.eks 5 kamper kan være veien å gå for å motvirke dette.

Hvorfor gult kort først? Videodømming og direkte rødt er det som hjelper.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: cvrokka] #1807980 18/06/2014 06:45
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G
Sitat: cvrokka
Gult kort, påfulgt av rødt ved neste filming, samt en karantene på f.eks 5 kamper kan være veien å gå for å motvirke dette.

Det skal gis gult kort for filming idag og to gule er som kjent automatisk rødt. Og det er fler enn deg cvrokka som ønsker videodømming når det gjelder dette, bl.a Moyes. Som fotballinteressert er det patetisk og jævla irriterende å se hvor enkelt en del legger seg. Brasil filmet seg til et straffespark i første kamp (samtidig som Kroatia fikk et mål feilaktig annullert) og de forsøkte igjen igår mot Mexico. Håper de ryker ut i grunnspillet.

Redigert av Goldrush; 18/06/2014 08:49.

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1807984 18/06/2014 06:50
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Videodømming vil være ubrukelig og nærmest mot sin hensikt når det kommer til frispark, filming, osv. Det er kroppskontakt i alle situasjoner, og skal man bruke regelverket så kan man nesten forsvare at det dømmes på alt, uansett hvor billig og "urettferdig" det ser ut som.

Jeg tror at i de fleste omdiskuterte situasjoner så er det umulig å få to eller flere til å bli enig hver gang. Altså kan de dommerne som allerede er på banen ta avgjørelsen og bruke skjønn uten hjelp fra andre.

Mållinjeteknologi er nok kommet for å bli på dette nivået, og der er det en faktor som kan måles.

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: Goldrush] #1807987 18/06/2014 06:51
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Goldrush
Sitat: cvrokka

Det skal gis gult kort for filming idag og to gule er som kjent automatisk rødt.

Akkurat, det er helt idiotisk. Da blir det jo en kalkulert risiko å legge seg ned for å få straffe. Rødt med en gang er det som funker.

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1808078 18/06/2014 08:16
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Enig, men da må det bli videodømming først. Mange ganger er det nesten umulig for dommeren å se om det er filming eller straffe, og ofte
så er det jo begge deler. Det er flere eksempler på at en spiller har fått gult kort der det skulle vært straffe selv om det sikkert er mer vanlig at man får straffe selv om det er filming.

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: Brusdalen] #1808081 18/06/2014 08:21
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G
Videodømming vil være ubrukelig og nærmest mot sin hensikt når det kommer til frispark, filming, osv. Det er kroppskontakt i alle situasjoner, og skal man bruke regelverket så kan man nesten forsvare at det dømmes på alt, uansett hvor billig og "urettferdig" det ser ut som.

Jeg tror at i de fleste omdiskuterte situasjoner så er det umulig å få to eller flere til å bli enig hver gang. Altså kan de dommerne som allerede er på banen ta avgjørelsen og bruke skjønn uten hjelp fra andre.

Mållinjeteknologi er nok kommet for å bli på dette nivået, og der er det en faktor som kan måles.

Kroppskontakt er lov i ballspill så at videodømming vil lede til at det kan dømmes på nesten all kroppskontakt, er jeg ikke med på

Når det er sagt, så er det vel knapt noen som mener at videdømming er veien å gå for alle situasjoner. Jeg tenker først og fremst innenfor 16-meteren og også situasjoner ute på banen hvor dommeren er usikker på om det er rødt.

Det funker i andre idretter og vil sikkert gjør det i ballspill også.

Redigert av Goldrush; 18/06/2014 09:34.

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: Goldrush] #1808379 18/06/2014 13:06
Lurifax Offline
Besatt
Besatt

Kroppskontakt er lov i ballspill så at videodømming vil lede til at det kan dømmes på nesten all kroppskontakt, er jeg ikke med på

Når det er sagt, så er det vel knapt noen som mener at videdømming er veien å gå for alle situasjoner. Jeg tenker først og fremst innenfor 16-meteren og også situasjoner ute på banen hvor dommeren er usikker på om det er rødt.

Man kan jo tenke seg at man tar i bruk video i de tilfeller man er i tvil. Både innenfor 16 og når dommer har ryggen til.

Joa, Brasil forsøke å filme i går det, men det gjorde Mexico også.

Blir bare møkka lei sånne lag.

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1809177 19/06/2014 19:10
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: anonym] #1809178 19/06/2014 19:19
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig

Sånn, nå legg fra dere mindreverdighetskompleksene og kom dere ut å sykle ICON_WINK

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: Brusdalen] #1809189 19/06/2014 19:42
Lurifax Offline
Besatt
Besatt

Sånn, nå legg fra dere mindreverdighetskompleksene og kom dere ut å sykle ICON_WINK

Reklame for Heinz? ICON_WINK Hele tråden er sludder og vås yes

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: Brusdalen] #1809209 19/06/2014 20:16
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A

He he. Gode gamle Terry Butcher.
Viser bare at selv med alvorlige hodeskader, er ikke funksjonaliteten noe redusert.. he he

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1809211 19/06/2014 20:21
jag Offline
Ringrev
Ringrev

Noen eksempler thinking

"I never understood wind"
- Donald Trump
Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: jag] #1809405 20/06/2014 08:11
mtbmaniac Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!
Sitat: jag

Noen eksempler thinking

yes

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1810041 21/06/2014 11:27
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G
http://www.aftenposten.no/100Sport/meste...nd#.U6VqM9oayK0

Det er jo et paradoks at spillerne gjør alt de kan for å lure dommeren vha filming. Men hvem er de første til å slakte dommeren hvis han faktisk blir lurt? Jo, de samme spillerne som hele tiden prøve å lure han.

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: Lurifax] #1810070 21/06/2014 13:03
D
Den glade amatør Offline
Entusiast
Entusiast
D

Man kan jo tenke seg at man tar i bruk video i de tilfeller man er i tvil. Både innenfor 16 og når dommer har ryggen til.

Enig med Lurifax.. Ta en titt på NFL:) funker der. Hva med å gi hvert lag 2 muligheter til å "overprøve" viktige dommeravgjørelser ved videodømming? Hadde funket fett, og det kunne ha blitt (enda) et spennende taktisk moment:)

Sakser litt fra WP:

"En hovedtrener (Head Coach) som er uenig i en dommeravgjørelse kan kaste et rødt flagg på banen, dette kalles en «challenge». Hoveddommeren vil da ta en kikk på tv opptak av den aktuelle hendelsen og avgjøre om den opprinnelige avgjørelsen var korrekt. Avgjørelsen blir reversert hvis hoveddommeren finner udiskuterbare videobevis på at den var gal. Hvis det opprinnelige avgjørelsen var korrekt, eller det ikke finnes tilstrekkelige bevis, blir avgjørelsen stående og laget som utfordret avgjørelsen mister en timeout. Det røde flagget kan brukes 2 ganger hver kamp og kun harde fakta kan utfordres (f.eks var ballen over linja? Landet pasningmottakeren inne på banen?). Et lag får en tredje mulighet om de har fått medhold i begge sine originale «challenges». I løpet av de siste to minuttene av hver halvdel, og i eventuelle ekstraperioder, er det kun en videodommerassistent som kan avgjøre om hoveddommer skal revurdere en avgjørelse, dette kalles «booth review». Fra og med 2011 sesongen blir alle scoringer automatisk vurdert av videodommerassistenten"

Redigert av Den glade amatør; 21/06/2014 13:06.
Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1817709 04/07/2014 08:10
mtbmaniac Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!
"så så gutt, gråt ikke og vær ikke lei deg, alt skal bli bra. La trenerpapsen stryke deg lett på ryggen så vil alt bli bra." ICON_WINK

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1817749 04/07/2014 08:49
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: mtbmaniac
"så så gutt, gråt ikke og vær ikke lei deg, alt skal bli bra. La trenerpapsen stryke deg lett på ryggen så vil alt bli bra." ICON_WINK

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: Den glade amatør] #1817802 04/07/2014 10:15
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Den glade amatør

Enig med Lurifax.. Ta en titt på NFL:) funker der. Hva med å gi hvert lag 2 muligheter til å "overprøve" viktige dommeravgjørelser ved videodømming? Hadde funket fett, og det kunne ha blitt (enda) et spennende taktisk moment:)

Sakser litt fra WP:

"En hovedtrener (Head Coach) som er uenig i en dommeravgjørelse kan kaste et rødt flagg på banen, dette kalles en «challenge». Hoveddommeren vil da ta en kikk på tv opptak av den aktuelle hendelsen og avgjøre om den opprinnelige avgjørelsen var korrekt. Avgjørelsen blir reversert hvis hoveddommeren finner udiskuterbare videobevis på at den var gal. Hvis det opprinnelige avgjørelsen var korrekt, eller det ikke finnes tilstrekkelige bevis, blir avgjørelsen stående og laget som utfordret avgjørelsen mister en timeout. Det røde flagget kan brukes 2 ganger hver kamp og kun harde fakta kan utfordres (f.eks var ballen over linja? Landet pasningmottakeren inne på banen?). Et lag får en tredje mulighet om de har fått medhold i begge sine originale «challenges». I løpet av de siste to minuttene av hver halvdel, og i eventuelle ekstraperioder, er det kun en videodommerassistent som kan avgjøre om hoveddommer skal revurdere en avgjørelse, dette kalles «booth review». Fra og med 2011 sesongen blir alle scoringer automatisk vurdert av videodommerassistenten"

Jeg overhørte Jan Bøler i en debatt på TV2 angående videodømming, og, selv om han var pro videodømming, så synes jeg han oppsumerte greit hvorfor det er hårreisende å innføre videodømming. Han tok frem eksempel fra VM, Fred`s straffe i åpningskampen, Robben`s straffe mot Mexico, etc. Problemet til Bøler er at i samtlige situasjoner, så er det kontakt mellom spillerne og de blir hindret. Uansett hvor teatralske Fred og Robben er, så er reglene rimelig klare og begge fikk billige men i ytterste grad fortjente straffer.

Hvordan Bøler og hans meningsfeller skal løse dette vet jeg ikke, men på TV har f.eks. Robben-straffen vært diskutert hele uken uten at noen eksperter med all verdens TV-bilder klarer å konkludere med at det ikke burde vært straffe. Hvem skal sitte å dømme forseelsene på nytt?

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1818149 05/07/2014 08:26
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Det vil alltid være situasjoner som er helt på grensen og som kan diskuteres til man er blå i trynet uten at man får noe klart svar, videodømming eller ikke. Men kan ikke se at dette er noe argument mot videodømming. Poenget med videodømming er få bukt med det mer eller mindre åpenbare og avgjørende jukset som dommeren ikke ser.

Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !! [Re: mtbmaniac] #1819365 08/07/2014 12:30
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Hvordan fotballspillere hadde klart seg i det virkelige liv:
https://www.youtube.com/watch?v=ayhPtC524KQ#t=76

Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support