Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Aktivitetsmåler - hva kjøper man?

Aktivitetsmåler - hva kjøper man? #1778809 30/04/2014 10:27
parob Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Tenkte jeg skulle kjøpe en aktivitetsmåler i gave til kona, men hva bør man gå for?
Fitbit Flex, Jawbone Up, Polar Loop, TomTom Runner, Samsung Gear Fit, Sony Smartband, og sikkert mange flere som jeg ikke kommer på i farta. Mener jeg leste en test forleden av en modell som hadde mye bedre batteri enn alle de andre, men finner det ikke igjen nå.

Greit at den har god batteritid, er enkel å bruke, og gjerne har noen motiverende faktorer (f.eks. viser hvor mye man har igjen av dagens anbefalte mengde skritt, o.l.)

Hva med de som har pulsmåler i selve klokka (ikke pulsbelte rundt brystet), fungerer det greit?

Har ikke noe sånt selv, så dette har jeg ingen erfaring med.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Aktivitetsmåler - hva kjøper man? [Re: parob] #1778902 30/04/2014 12:09
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Garmin sin Vivofit skal ha lang batteritid. Må evt kombineres med ordinært pulsbelte.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Aktivitetsmåler - hva kjøper man? [Re: parob] #1778938 30/04/2014 12:52
BananJan Offline
Entusiast
Entusiast
DC Rainmaker tester alt.

Canyon Ultimate CF SL
Kina 29er

Re: Aktivitetsmåler - hva kjøper man? [Re: parob] #1778940 30/04/2014 12:55
torsteinvh Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg hadde en Withings Pulse som jeg var godt fornøyd med, helt til den døde i vaskemaskina.

Kjøpte da en Fitbit Flex, som jeg er enda mer fornøyd med. Passe liten og diskret til at den kan være på håndleddet hele tiden. Finnes i fancy farger også, mulig det er en viktig konefaktor?

With light parts come great responsibility
Re: Aktivitetsmåler - hva kjøper man? [Re: parob] #1794961 26/05/2014 08:44
parob Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
En update. Jeg kjøpte Garmin Vivofit bundle (altså med pulsbelte inkludert). Batteritid er så milevis unna de andre, at det trumfet rubb og rake av fiffige funksjoner fra de andre modellene.

Så langt er konemor fornøyd. Må gjøre litt innsats for å nå dagens mål, samt kjekt med en advarsel når man har vært for stillesittende på kontoret.
Minus at hun har for gammel versjon av Android til at app-en fungerer, men den syncer helt fint med Garmin Express på PC-en.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Aktivitetsmåler - hva kjøper man? [Re: parob] #1795035 26/05/2014 10:34
D
Duet2 Offline
Entusiast
Entusiast
D
Hei, jeg har også Garmin Vivofit, og batterilevetiden skal være opp mot ett år. Så langt er jeg veldig fornøyd med den!
Har ikke fått til å synkronisere den mot min Xperia Z1C, men det fungerer mot PC, så det er greit nok.

Min første aktivitetsmåler var en Fitbit Flex. Det jeg likte med den var størrelsen og soveloggingene. Var f.eks veldig enkelt å sette den i sovemodus - noen raske tapp på Flex'en - så var den i sovemodus.
Det fulgte med en liten ladedokk til den. Og i starten tenkte jeg at jøss... 5-7 dager per lading er jo greit (sammenlignet med en del GPS-klokker som må lades nesten hver dag).
Men så begynte batteriet å feile, etter bare 5-6 ladinger. Leste at det var en kjent bug i produksjon av fitbit flex, så jeg returnerte den og kjøpte vivofit isteden.

Re: Aktivitetsmåler - hva kjøper man? [Re: parob] #1795056 26/05/2014 11:00
solrikioo Offline
Entusiast
Entusiast
Kona fikk en Vivofit til bursdagen sin.
Hun er veldig fornøyd med den. Enkel og synce mot telefon.

Lurer du på noe om VW Caravelle/Transporter? Besøk vwbus.no
http://trololololololololololo.com/

Moderator  support